Dobrze klejace opony na codzien i na tor |
Dobrze klejace opony na codzien i na tor |
Mon, 08 Apr 2019 - 21:58
Post
#4421
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Dzięki Panowie za podpowiedzi! jackkpl, czyli R7 w trzecim kółku już zaczynają płynąć, trzeba odpuścić? Na poznaniu już czasu na 3-cim nie zrobisz, na dodatek jak je rozgrzewam przy 20 stopniach, to tak naprawdę wystarczy im od kukurydzy pocisnąć i są gotowe na best lapa . Może nie tyle, że płyną, ale przekraczają swoją optymalną temperaturę i ciężko o wynik. Z obserwacji mojej i kolegów, jak jest ciepło, to na takich pszczółkach (ciągle zakręty, opona nie ma się gdzie schłodzić) 3-4km i zaczynają się gorsze czasy. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wspieraj forum |
Mon, 08 Apr 2019 - 21:58
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 09 Apr 2019 - 09:33
Post
#4422
|
|
User Dołączył: Sat, 12 January 2013 |
A jeździł ktoś na tym na Nordschleife? Da radę przy tych prędkościach i kompresjach? Jeśli tak to jaka mieszanka, też R7? M3 e46 ok 1550kg. Raczej zakładałbym na tył, a na przód Nankang AR-1.
|
|
|
Tue, 09 Apr 2019 - 12:15
Post
#4423
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Extreme to nie jest jakaś opona z kosmosu. Ma swoją specyfikę. Ja na poznaniu po zjeździe do depo miałem 75 stopni na R7 i guma wyglądała bardzo dobrze, przy tej temperaturze opona jeszcze klei. Powyżej tego traci przyczepność. Na nordschleife jest jednak dużo prostych, a nasze polskie warunki to głównie kartodromy (zakręt zakręt, hamowanie).
Dużo też zależy od stylu jazdy. Niektórzy wjeżdżają za szybko w zakręt i jeszcze dokręcają kierownicę, bo auto nie skręca. Tego żadna opona nie wytrzyma na dłuższą metę . -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Tue, 09 Apr 2019 - 13:07
Post
#4424
|
|
Super User Dołączył: Sat, 21 June 2003 |
Pytanie czy już jeździłeś na Rigu?
Jeśli nie, to zapewniam Cię, że opony nie będą ograniczającym Cię czynnikiem. Będzie nim strach o własne życie i zdrowie Pod względem temperatur i zużycia opony mają na Ringu lżej dlatego, że jechanie na limicie wymaga dużo większej odporności psychicznej i głębokości portfela niż to ma miejsce na 'zwykłym torze'. Ostrożniejsza jazda skutkuje mniejszym zużyciem i niższymi temperaturami. W Evo ważącym 1600 kg z kierowcą R9 złapały temperaturę i trzymały przy 5 stopniach na zewnątrz. Z tego co pisze jackkpl R7 grzeją się bardzo szybko. Wg mnie do auta ważącego 1550 kg lepiej wziąć R9. Chyba że koniecznie potrzebujesz przyczepności od drugiego kilometra. Różne opony na różnych osiach to wg mnie słaby pomysł. Chyba, że masz czas, budżet i miejsce, żeby te kombinacje testować w bezpiecznych warunkach. -------------------- 7:39,9
2:35,8 1:37,9 |
|
|
Tue, 09 Apr 2019 - 14:36
Post
#4425
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Pytanie czy już jeździłeś na Rigu? Jeśli nie, to zapewniam Cię, że opony nie będą ograniczającym Cię czynnikiem. Będzie nim strach o własne życie i zdrowie Pod względem temperatur i zużycia opony mają na Ringu lżej dlatego, że jechanie na limicie wymaga dużo większej odporności psychicznej i głębokości portfela niż to ma miejsce na 'zwykłym torze'. Ostrożniejsza jazda skutkuje mniejszym zużyciem i niższymi temperaturami. W Evo ważącym 1600 kg z kierowcą R9 złapały temperaturę i trzymały przy 5 stopniach na zewnątrz. Z tego co pisze jackkpl R7 grzeją się bardzo szybko. Wg mnie do auta ważącego 1550 kg lepiej wziąć R9. Chyba że koniecznie potrzebujesz przyczepności od drugiego kilometra. Różne opony na różnych osiach to wg mnie słaby pomysł. Chyba, że masz czas, budżet i miejsce, żeby te kombinacje testować w bezpiecznych warunkach. Na ringu nie jechałem, ale porównuję kartodrom do Poznania. Na Poznaniu 8-10km moim zdaniem na R7 do przejechania, na kartodromie 4km. Z czego ta różnica wynika? Na prostej startowej jest 600-700m chłodzenia, za chwilę baba jaga i znowu 400m chłodzenia dla opony. Na kartodromie zakręt na zakręcie. Ring bardziej przypomina Poznań, dużo prostych i tak jak mówisz, ciężko każdy zakręt na limicie przelecieć . -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Tue, 09 Apr 2019 - 18:53
Post
#4426
|
|
User Dołączył: Sat, 12 January 2013 |
Byłem na ringu w zeszłym roku i Federal RSR + średnia geometria były głównym czynnikiem stojącym na przeszkodzie w złamaniu 8 min BTG. Przegrzewanie tam nie jest problemem, bo ring jest dosyć łagodny jeśli chodzi o temperaturę i tarcie. Problemem są tam ogromne siły działające na auto np na takiej karuzeli, wysokich krawężnikach czy przy 200+ na Foxhole, a auto waży ok 1550kg + 2 pasażerów więc opona ma co znosić. Na szczęście udało się znależć Avon ZZR w dobrej cenie, a to już chyba trochę inna klasa opony?
|
|
|
Wed, 10 Apr 2019 - 21:32
Post
#4427
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 10 April 2019 |
Witam wszystkich,
przekopałem ostatnie 15 stron tego tematu, i wybór nie jest dla mnie jasny. Proszę o pomoc. Auto : Octavia - 280 KM, FWD przeznaczenie: głównie 1/4 mili, miasto, moze kiedys trackday oczekuje dobrego prowadzenia ale zależy mi też na niezłej trakcji spod swiateł oraz na zawodach 1/4 mili. budżet to około 400zł/szt. Zastanawiałem się nad ps4, albo r1r, przez chwile ktoś pisał o vredesteinach, ale okazały się od 17 cali... a ja szukam najlepiej 205/55r16. Z doświadczenia, to miałem kiedyś profile xr01, i w miare kleiły, ale też program miałem źle napisany, i nie moge byc obiekatywnyy, na pewno mocno hałasowały, a tego wolałbym też uniknąć. Co polecicie ? Nie chce osobnych opon na 1/4 i na ulicę. |
|
|
Thu, 11 Apr 2019 - 09:34
Post
#4428
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze |
Sprawdzał ktoś REALNY rozmiar Extreme VR1 255/35/18 i 265/35/18 ? Bo generalnie 265 mi się nie mieści "luźno" irytująco trze a brakuje niewiele. Alternatywą było by 245/40/18 ale boję się, że będą jednak za wysokie bo różnica jest duża. 235/40/18 po 265/35/18 wydaję się być "biedne" ale znów przy dobrym ustawieniu zawiasu nie ogarną na miasto/kreskę trakcji? Bo 265 na pochyleniu (negatyw od obniżenia, teraz się go pozbywam) robiło mega robotę... Wypadają dość szerokie. Miałem 245/40/18 i na feldze 9' leżały jak 265/35/18 UHP w kwestii szerokości (ale była wyższa) |
|
|
Thu, 11 Apr 2019 - 18:38
Post
#4429
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Ja na 225 extremie robiłem <5s do 100tki w RWD , więc moim zdaniem nie ma co iść na siłę w te 20mm szerszą oponę.
A w warunkach ulicznych bez grzania gumy może wyjść, że węższa jest mocniej obciążona, czyli mocniej się grzeje i będzie lepiej kleiła -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Mon, 15 Apr 2019 - 19:44
Post
#4430
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Ciekawe opinie o cup2r. Wychodzi na to że opona mocno różni się od cup2
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin...ort-Cup-2-R.htm -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Mon, 15 Apr 2019 - 20:23
Post
#4431
|
|
Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno |
Ciekawe opinie o cup2r. Wychodzi na to że opona mocno różni się od cup2 http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin...ort-Cup-2-R.htm No już mocno wcześniej się interesowałem tymi oponami. Jednak nie wiem czy będą kiedykolwiek w rozmiarze R17... Masz może PIWKO jakieś info na ten temat? -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
Mon, 15 Apr 2019 - 21:19
Post
#4432
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Nic
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Tue, 16 Apr 2019 - 19:03
Post
#4433
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa |
Czy spotkał się ktoś z dziwnym zachowaniem auta na PSC2? Zdarza mi się, że na zakrętach auto sprawia wrażenie jakby jechało po szynach tj. samo przestawia tor jazdy i sprawia wrażenie niestabilnego, przeważnie wciąga się do wewnętrznej zakrętu. Bardzo dziwne i nieprzyjemne uczucie. W dodatku zdarza się w takich momentach, że miga kontrolka od TCS/ESP. Pierwszy raz doświadczyłem tego zachowania w dzień kiedy zmieniłem opony z zimówek na PSC2, więc jestem pewien że ma to związek z oponą. Zdarza się to na ulicy przy spokojnej/średnio spokojnej jeździe, na torze stabilnie i jak najbardziej na plus.
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
Tue, 23 Apr 2019 - 17:04
Post
#4434
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa |
Poprzedni post trochę OT, ale pociągnę temat:
w Megane RS w taki sposób objawia się luz na sworzniu zwrotnicy. Widocznie był mały luz i po założeniu PSC2 i przejechaniu ostrzej kilku zakrętów luz się powiększył i dał taki efekt jak wyżej. -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
Wed, 24 Apr 2019 - 14:18
Post
#4435
|
|
User Dołączył: Sun, 03 February 2008 |
Panowie,
poszukuję porady odnośnie opon letnich. Cel to maksymalna trakcja w warunkach suchych z zachowaniem przyzwoitych właściwości na mokrym. Obecnie jeżdżę na seryjnie montowanych Dunlop SP Sport Maxxx GT run flat, rozmiar to 245/40R19 Przeglądam oponeo i niestety w tym rozmiarze wybór jest mizerny. Pojawiły się ostatnio Michelin PS4S, ale póki co cena to prawie 2k zł/szt. Wolałbym się jednak zamknąć w budżecie 1k zł/szt. W każdym razie do wyboru w tym rozmiarze i w wariancie RUN FLAT są - Dunlop SP Sport Maxxx GT - Pirelli P Zero - Goodyear Eagle F1 Asymetric 3 - Bridgestone RE050A - Continental PremiumContact 6 Co z tego grona uważacie za najlepszy wybór biorąc pod uwagę, że auto dysponuje mocą 400+KM i RWD ? Mam jeszcze pytanie czy ktoś próbował wkładać zwykłe opony zamiast run flatów i czy wpływało to na prowadzenie (szczególnie przy dużych prędkościach). Z tego co czytałem to nikt tego nie zaleca, a wręcz silnie odradza stosowania takich praktyk. Dunlopy wbrew pozorom sprawowały się bardzo dobrze, ale mam wrażenie że w tym sezonie (a jest to drugi sezon letni) sobie coś nie radzą, dość często zapala się kontrolka ESP przy niepełnym gazie i warunkach, które nie wskazywałyby na problemy z trakcją. |
|
|
Wed, 24 Apr 2019 - 15:01
Post
#4436
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk |
Mam jeszcze pytanie czy ktoś próbował wkładać zwykłe opony zamiast run flatów i czy wpływało to na prowadzenie (szczególnie przy dużych prędkościach). Z tego co czytałem to nikt tego nie zaleca, a wręcz silnie odradza stosowania takich praktyk. Zalozylem zwykle Pierlli P Zero zamiast RF i jest wszystko OK, pod kazdym wzgledem. |
|
|
Wed, 24 Apr 2019 - 17:33
Post
#4437
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
https://m.ceneo.pl/76736612;21645-0v.htm
https://www.oponylider.pl/opony-samochodowe...lQaAqX9EALw_wcB W dobrych cenach są też SuperSport https://www.oponylider.pl/opony-samochodowe...-f1-supersport/ -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wed, 24 Apr 2019 - 22:05
Post
#4438
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze |
Do daily PS4 bez "S" dają radę, u mnie w RWD i podobnej mocy dają radę, ale 245 będzie za mało.
|
|
|
Thu, 25 Apr 2019 - 00:20
Post
#4439
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
Tak jak Lincoln pisze PS4 bez S bez problemu sobie dadzą rade. Przeszedłem na nie z SuperSportow co prawda tydzień temu, ale trakcyjnej wydają mi się kleić tak samo dobrze
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Sat, 27 Apr 2019 - 22:27
Post
#4440
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź |
Wypadają dość szerokie. Miałem 245/40/18 i na feldze 9' leżały jak 265/35/18 UHP w kwestii szerokości (ale była wyższa) Już udało mi się pomierzyć, przymierzyć a finalnie i tak zostałem przy 265/35/18 - lekka rolka nadkoli (sam rancik) + sprężyny z 5kg/mm na 8kg/mm i siadło wszystko pięknie, nic nie obciera Ja na 225 extremie robiłem <5s do 100tki w RWD , więc moim zdaniem nie ma co iść na siłę w te 20mm szerszą oponę. A w warunkach ulicznych bez grzania gumy może wyjść, że węższa jest mocniej obciążona, czyli mocniej się grzeje i będzie lepiej kleiła Czy ja wiem, ja tam polubiłem szerokie opony bardzo. Żadnej kontroli trakcji, a można na wklepanym lecieć pełnym ogniem i auto jest mocno przewidywalne... -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 25 April 2024 - 13:59 |