Dobrze klejace opony na codzien i na tor |
Dobrze klejace opony na codzien i na tor |
Fri, 13 Apr 2018 - 10:26
Post
#4101
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
czasy robisz szybsze, srednia predkosc znaczaco wzrosla. dlaczego temperatury opon mialyby byc nizsze niz przy wolniejszych predkosciach? Jeśli założymy 100-200kg średniego docisku na poznaniu, to opona musi nie tylko 1300kg auta przenieść,ale też 200kg z aero. Dlatego na wolniejszych torach niższe ciśnienie może być lepsze. Nikt nie pisał, że ma być niższa temperatura na poznaniu, tylko potrzebne może być (tak mi się wydaje) wyższe ciśnienie, żeby zrównoważyć nacisk. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 13 Apr 2018 - 10:26
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 13 Apr 2018 - 10:58
Post
#4102
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
Panowie tak z ciekawości ile do szybkiej jazdy na codzień powinienem nabić ciśnienia w Golfie V GTI na 225/40/18 CSC5 ? Standardowo nabilem 2.2b przód i tył ale w sumie czytam posty i się zastanawiam jak było by lepiej.
|
|
|
Fri, 13 Apr 2018 - 11:27
Post
#4103
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa |
Przy okazji możecie napisać parę słów o sprawdzaniu temperatury pirometrem i dostosowaniu ciśnienia - ciekawy temat
|
|
|
Fri, 13 Apr 2018 - 12:36
Post
#4104
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Ja tak amatorsko to sprawdzałem na zewnątrz, w centrum i wewnątrz opony. Powinno być jak najbardziej równo jeśli chodzi o temperatury - jak w centrum najwyższa to za duże ciśnienie , jak po bokach wyższa to za niskie.
Ale to nie takie proste w praktyce, bo po pierwsze trzeba to zrobić natychmiast po przejechaniu odcinka torowego gdzie pracuje opona, na nagrzanej już stabilnie, bez zjeżdżania prostą po torze o co trudno bo z kolei nie dajemy hamulcom i silnikowi się schłodzić, trzeba się powypinać, dorwać termometr i oblecieć całe auto i zapisać pomiary a to schodzi i koła stygną / wyrównują temperatury zwłaszcza powierzchownie. Ponoć prawdziwe bardziej jest mierzenie termometrem takim "nakułuwającym" gumę opony - z jej wnętrza bardziej , ale to już grubsze pieniądze, i nie wiem czy tak szybki odczyt daje. Więc niby proste ale tak nie do końca i przecież geometria ma ogromny wpływ na rozkład temp - wewnątrz / zewnątrz. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Fri, 13 Apr 2018 - 18:26
Post
#4105
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
I oczywiscie pamietac, ze ten rozklad temperatur moze tez byc rozny w zaleznosci od tego jakie mamy cambery i tez nie zawsze bedzie dlugoterminowa odpowiedzia czy jezdzic na wyzszych cisnieniach czy upuscic. Ale zakladajac, ze w trakcie imprezy juz nic na camber nie poradzimy to pirometr jest jakastam podpowiedzia co na szybko zrobic z cisnieniem.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Fri, 13 Apr 2018 - 19:49
Post
#4106
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
I jeszcze żeby zagmatwać to startujemy powiedzmy z 1,8 a po 10 minutach i zjeździe mamy 2,5 bara. No ale tu przynajmniej kolejne upuszczenia i starty z już cieplejszym kołem powodują że aż takich różnic nie ma w następnych sesjach.
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Fri, 13 Apr 2018 - 20:17
Post
#4107
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Odczyt z pirometru jest podstawową informacją, co zrobić z ciśnieniem. Manometr w zasadzie nie jest potrzebny, można upuszczać i dodawać po 0.1-0.2 bara i znowu pirometr. Dopiero jak ustalimy odpowiednie ciśnienie, to mierzymy na ciepło i na zimno,żeby na kolejnej imprezie mieć jakieś odniesienie.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Mon, 16 Apr 2018 - 11:06
Post
#4108
|
|
User Dołączył: Mon, 25 July 2011 |
255/35 na felgę 8 cali nie będzie za szeroko?
|
|
|
Mon, 16 Apr 2018 - 11:28
Post
#4109
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
|
|
|
Mon, 16 Apr 2018 - 15:15
Post
#4110
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 |
a na 225/45 17? 7,5 czy 8?
|
|
|
Mon, 16 Apr 2018 - 15:56
Post
#4111
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
Na obu bedzie ok. Na 7 juz troche balon.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Mon, 16 Apr 2018 - 16:24
Post
#4112
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 |
7 mam teraz. a wlasnie nie wiem czy lepiej 7,5 czy 8? chyba na 8 bedzie juz za duzy naciag
|
|
|
Mon, 16 Apr 2018 - 16:47
Post
#4113
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
225 i 8 cali to jeszcze mały naciąg, normalnie do latania jest ok.
|
|
|
Mon, 16 Apr 2018 - 17:06
Post
#4114
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 |
ale juz jakis jest. widzialem na allegro 8j z 225 ze juz felga uklada opone. a ja chcialbym miec rowno felge i opone bez naciagu
|
|
|
Mon, 16 Apr 2018 - 17:54
Post
#4115
|
|
User Dołączył: Mon, 25 July 2011 |
Ja mam 225 na 8 i nie ma naciągu, to są oryginalne opony. Chciałem wrzucić 245 bo nie ma trakcji. ale extreme są albo 225 albo 255 i mam dylemat.
|
|
|
Mon, 16 Apr 2018 - 18:19
Post
#4116
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
ale juz jakis jest. widzialem na allegro 8j z 225 ze juz felga uklada opone. a ja chcialbym miec rowno felge i opone bez naciagu Zależy to również od modelu opony. Ja np. przy tym samym rozmiarze Pirelli P ZERO miałem ładne spasowanie, a na Conintental Sport Contact 5 balona. |
|
|
Wed, 18 Apr 2018 - 14:57
Post
#4117
|
|
Super User Dołączył: Fri, 12 February 2010 Skąd: Warszawa |
szukam opony która zrównoważy Direzze 03g 265/35 R18 na tył, felga 18x10.5, opona powinna być szersza i wyższa od 265/35... czy mam jakieś alternatywy poza R888R 275/35? Auto FR 360KM/460NM pod kątem trackday, ale chce dojeżdżać wracać na kołach, mieć możliwość wyjechania na miasto wieczorem.
-------------------- mała rzecz, a cieszy
|
|
|
Wed, 18 Apr 2018 - 15:27
Post
#4118
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Np
https://www.abmoto.pl/michelin-pilot-sport-...fhoC9gIQAvD_BwE Lub https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p-...-r18-98-y-zr-xl -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wed, 18 Apr 2018 - 15:37
Post
#4119
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
szukam opony która zrównoważy Direzze 03g 265/35 R18 na tył, felga 18x10.5, opona powinna być szersza i wyższa od 265/35... czy mam jakieś alternatywy poza R888R 275/35? Auto FR 360KM/460NM pod kątem trackday, ale chce dojeżdżać wracać na kołach, mieć możliwość wyjechania na miasto wieczorem. A dlaczego nie może być to samo na przodzie i tyle ? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wed, 18 Apr 2018 - 16:08
Post
#4120
|
|
Super User Dołączył: Fri, 12 February 2010 Skąd: Warszawa |
Bo Nissan sobie wymyślił, że tylne koło ma mieć większą średnicę i całe auto jest tak zbudowane, a szersza, bo 265 na 10.5" jest trochę wąsko. Drogowe opony słabo parują się z jednym z lepszych semi-slicków
-------------------- mała rzecz, a cieszy
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 24 April 2024 - 17:17 |