Shoutbox 0 nowych PW 


328 Stron V  « < 204 205 206 207 208 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
jackkpl
post Fri, 13 Apr 2018 - 10:26
Post #4101


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(piwo @ Fri, 13 Apr 2018 - 10:22) *
czasy robisz szybsze, srednia predkosc znaczaco wzrosla. dlaczego temperatury opon mialyby byc nizsze niz przy wolniejszych predkosciach?

Jeśli założymy 100-200kg średniego docisku na poznaniu, to opona musi nie tylko 1300kg auta przenieść,ale też 200kg z aero. Dlatego na wolniejszych torach niższe ciśnienie może być lepsze.
Nikt nie pisał, że ma być niższa temperatura na poznaniu, tylko potrzebne może być (tak mi się wydaje) wyższe ciśnienie, żeby zrównoważyć nacisk.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 13 Apr 2018 - 10:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MisioLBN
post Fri, 13 Apr 2018 - 10:58
Post #4102


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Panowie tak z ciekawości ile do szybkiej jazdy na codzień powinienem nabić ciśnienia w Golfie V GTI na 225/40/18 CSC5 ? Standardowo nabilem 2.2b przód i tył ale w sumie czytam posty i się zastanawiam jak było by lepiej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Fri, 13 Apr 2018 - 11:27
Post #4103


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





Przy okazji możecie napisać parę słów o sprawdzaniu temperatury pirometrem i dostosowaniu ciśnienia - ciekawy temat smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 13 Apr 2018 - 12:36
Post #4104


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Ja tak amatorsko to sprawdzałem na zewnątrz, w centrum i wewnątrz opony. Powinno być jak najbardziej równo jeśli chodzi o temperatury - jak w centrum najwyższa to za duże ciśnienie , jak po bokach wyższa to za niskie.
Ale to nie takie proste w praktyce, bo po pierwsze trzeba to zrobić natychmiast po przejechaniu odcinka torowego gdzie pracuje opona, na nagrzanej już stabilnie, bez zjeżdżania prostą po torze o co trudno bo z kolei nie dajemy hamulcom i silnikowi się schłodzić, trzeba się powypinać, dorwać termometr i oblecieć całe auto i zapisać pomiary a to schodzi i koła stygną / wyrównują temperatury zwłaszcza powierzchownie.
Ponoć prawdziwe bardziej jest mierzenie termometrem takim "nakułuwającym" gumę opony - z jej wnętrza bardziej , ale to już grubsze pieniądze, i nie wiem czy tak szybki odczyt daje.
Więc niby proste ale tak nie do końca i przecież geometria ma ogromny wpływ na rozkład temp - wewnątrz / zewnątrz.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Fri, 13 Apr 2018 - 18:26
Post #4105


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





I oczywiscie pamietac, ze ten rozklad temperatur moze tez byc rozny w zaleznosci od tego jakie mamy cambery i tez nie zawsze bedzie dlugoterminowa odpowiedzia czy jezdzic na wyzszych cisnieniach czy upuscic. Ale zakladajac, ze w trakcie imprezy juz nic na camber nie poradzimy to pirometr jest jakastam podpowiedzia co na szybko zrobic z cisnieniem.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 13 Apr 2018 - 19:49
Post #4106


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





I jeszcze żeby zagmatwać to startujemy powiedzmy z 1,8 a po 10 minutach i zjeździe mamy 2,5 bara. No ale tu przynajmniej kolejne upuszczenia i starty z już cieplejszym kołem powodują że aż takich różnic nie ma w następnych sesjach.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 13 Apr 2018 - 20:17
Post #4107


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Odczyt z pirometru jest podstawową informacją, co zrobić z ciśnieniem. Manometr w zasadzie nie jest potrzebny, można upuszczać i dodawać po 0.1-0.2 bara i znowu pirometr. Dopiero jak ustalimy odpowiednie ciśnienie, to mierzymy na ciepło i na zimno,żeby na kolejnej imprezie mieć jakieś odniesienie.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuba9449
post Mon, 16 Apr 2018 - 11:06
Post #4108


User
Dołączył: Mon, 25 July 2011





255/35 na felgę 8 cali nie będzie za szeroko?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Mon, 16 Apr 2018 - 11:28
Post #4109


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(kuba9449 @ Mon, 16 Apr 2018 - 11:06) *
255/35 na felgę 8 cali nie będzie za szeroko?


Troszeczkę. Takie optimum górnej granicy dla 8 cali to 245
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xtremesystems
post Mon, 16 Apr 2018 - 15:15
Post #4110


Super User
Dołączył: Thu, 29 November 2012





a na 225/45 17? 7,5 czy 8?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Mon, 16 Apr 2018 - 15:56
Post #4111


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Na obu bedzie ok. Na 7 juz troche balon.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xtremesystems
post Mon, 16 Apr 2018 - 16:24
Post #4112


Super User
Dołączył: Thu, 29 November 2012





7 mam teraz. a wlasnie nie wiem czy lepiej 7,5 czy 8? chyba na 8 bedzie juz za duzy naciag
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Mon, 16 Apr 2018 - 16:47
Post #4113


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





225 i 8 cali to jeszcze mały naciąg, normalnie do latania jest ok.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xtremesystems
post Mon, 16 Apr 2018 - 17:06
Post #4114


Super User
Dołączył: Thu, 29 November 2012





ale juz jakis jest. widzialem na allegro 8j z 225 ze juz felga uklada opone. a ja chcialbym miec rowno felge i opone bez naciagu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuba9449
post Mon, 16 Apr 2018 - 17:54
Post #4115


User
Dołączył: Mon, 25 July 2011





Ja mam 225 na 8 i nie ma naciągu, to są oryginalne opony. Chciałem wrzucić 245 bo nie ma trakcji. ale extreme są albo 225 albo 255 i mam dylemat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Mon, 16 Apr 2018 - 18:19
Post #4116


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(xtremesystems @ Mon, 16 Apr 2018 - 17:06) *
ale juz jakis jest. widzialem na allegro 8j z 225 ze juz felga uklada opone. a ja chcialbym miec rowno felge i opone bez naciagu


Zależy to również od modelu opony. Ja np. przy tym samym rozmiarze Pirelli P ZERO miałem ładne spasowanie, a na Conintental Sport Contact 5 balona.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
h8r
post Wed, 18 Apr 2018 - 14:57
Post #4117


Super User
Dołączył: Fri, 12 February 2010
Skąd: Warszawa





szukam opony która zrównoważy Direzze 03g 265/35 R18 na tył, felga 18x10.5, opona powinna być szersza i wyższa od 265/35... czy mam jakieś alternatywy poza R888R 275/35? Auto FR 360KM/460NM pod kątem trackday, ale chce dojeżdżać wracać na kołach, mieć możliwość wyjechania na miasto wieczorem.


--------------------
mała rzecz, a cieszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 18 Apr 2018 - 15:27
Post #4118


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Np
https://www.abmoto.pl/michelin-pilot-sport-...fhoC9gIQAvD_BwE
Lub
https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p-...-r18-98-y-zr-xl



--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 18 Apr 2018 - 15:37
Post #4119


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(h8r @ Wed, 18 Apr 2018 - 14:57) *
szukam opony która zrównoważy Direzze 03g 265/35 R18 na tył, felga 18x10.5, opona powinna być szersza i wyższa od 265/35... czy mam jakieś alternatywy poza R888R 275/35? Auto FR 360KM/460NM pod kątem trackday, ale chce dojeżdżać wracać na kołach, mieć możliwość wyjechania na miasto wieczorem.

A dlaczego nie może być to samo na przodzie i tyle ?


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
h8r
post Wed, 18 Apr 2018 - 16:08
Post #4120


Super User
Dołączył: Fri, 12 February 2010
Skąd: Warszawa





Bo Nissan sobie wymyślił, że tylne koło ma mieć większą średnicę i całe auto jest tak zbudowane, a szersza, bo 265 na 10.5" jest trochę wąsko. Drogowe opony słabo parują się z jednym z lepszych semi-slicków smile.gif


--------------------
mała rzecz, a cieszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post

328 Stron V  « < 204 205 206 207 208 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 19 April 2024 - 22:10