Shoutbox 0 nowych PW 


328 Stron V  « < 181 182 183 184 185 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
GodISmE
post Sun, 25 Jun 2017 - 14:06
Post #3641


Super User
Dołączył: Fri, 08 April 2016





Dla mnie waga i moc byly priorytetem, dzwiek to efekt uboczny. Pucha z tylu wytlumila sporo ale glownie niskich czestotliwosci, dziwi mnie ze tyle wyszlo na Poznaniu. Moze sie laska pomylila i jakis prosiak to byl a nie ja lol. Srodkow resonator i tak wpada bo polonez straszny bez katow sie zrobil.

Natomiast z oponami to mam rozkmine teraz. Nie wiem na czym jezdzic na tym Poznaniu, jesli w lato tak plyna te toyo. Pewnie rs-rr wytrzymalyby wiecej ale bylyby wolniejsze. Inne semi nie maja rozmiarow 255 i 275 do moich felg.
Wiec chyba pelne sliki uzywane kupie i jak bedzie trzeba to polklatke.zakładam
A w przyszlym sezonie chyba kupie 255 i 265 fz-201. Bedzie lekki naciag z tylu, trudno.


--------------------
www.timeattackpoland.pl / Nissan 350z HR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 25 Jun 2017 - 14:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jackkpl
post Sun, 25 Jun 2017 - 15:21
Post #3642


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Kup coś twardszego, CUP2, FZ 201 powinny dawać radę. Ewentualnie extreme R9 smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Sun, 25 Jun 2017 - 16:09
Post #3643


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Ja Race GC w twardej mieszance ostatnio testowałem na Ułęży. Ponad 20 minut jazdy ogniem nie zrobiło na nich wrażenia. O ile widzę, to nie popękały jak Extreme czy Federal. Porównałem z VR2 R5 i na Race GC czas miałem lepszy, ale wtedy już lepiej trasę znałem, co też trzeba wziąć pod uwagę. Na Race miałem wrażenie jest nieco trudniej wyczuć moment kiedy puszczą. Ale ogólnie polecam


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 25 Jun 2017 - 17:18
Post #3644


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





a jakie czasy miales na racegc a jakie na vr2 r5? najlepiej jakbys podal wszystkie zanotowane. kolejne fajne porownanie.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Sun, 25 Jun 2017 - 17:53
Post #3645


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Też bym chciał je znać, niestety organizator coś ociąga się z wrzuceniem czasów tongue.gif. Jak w końcu podadzą to wrzucę. Zanotowałem sobie tylko najlepszy na VR2 i najlepszy na Race GC - odpowiednio 2:04:7 i 2:03:2. VR2 napompowane na 1.9 bara, Race GC na 1.8 (pompowane na zimno). Z tylu w obu przypadkach R1R.


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sun, 25 Jun 2017 - 19:19
Post #3646


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT([Yossarian] @ Sun, 25 Jun 2017 - 16:09) *

Ja Race GC w twardej mieszance ostatnio testowałem na Ułęży. Ponad 20 minut jazdy ogniem nie zrobiło na nich wrażenia. O ile widzę, to nie popękały jak Extreme czy Federal. Porównałem z VR2 R5 i na Race GC czas miałem lepszy, ale wtedy już lepiej trasę znałem, co też trzeba wziąć pod uwagę. Na Race miałem wrażenie jest nieco trudniej wyczuć moment kiedy puszczą. Ale ogólnie polecam


R5 vr2 to mieszanka miękka. Pracuje ok jak jest 0-10 stopni na dworze, kropi deszcz. W lato zapomnij, że na tym coś pojedziesz poza pierwszymi 500m smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Sun, 25 Jun 2017 - 19:30
Post #3647


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Sorry, pomieszało mi się z oznaczeniem - jechałem na R7, czyli średniej


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sun, 25 Jun 2017 - 19:50
Post #3648


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT([Yossarian] @ Sun, 25 Jun 2017 - 19:30) *

Sorry, pomieszało mi się z oznaczeniem - jechałem na R7, czyli średniej

To wtedy lepiej. Ja testowałem R7 i Race GC średnią, to race GC jest bardziej miękka. Zarówno szybciej się grzała jak i szybciej przestawała kleić. Więc Race GC trzeba brać twardą.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
primox
post Mon, 26 Jun 2017 - 15:28
Post #3649


User
Dołączył: Fri, 03 December 2010





Co do Race GC, nabyłem takie ostatnio w mieszance hard/medium jako dojazdówki, ale przy okazji przetestowałem na Rozecie, ogólnie za tę kasę bdb opona - podzielam opinię, że powoli i kulturalnie się zużywa, przynajmniej na razie ;p

U mnie żeby pojechać coś szybciej musiałoby być soft/soft no ale tak jak wspomniałem, nie kupiłem jej do bicia czasów

nieco dłuższy opis + onboard w poście z 22.06

https://www.facebook.com/szybciejnizrynek/



--------------------
_https://www.facebook.com/szybciejnizrynek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Tue, 27 Jun 2017 - 09:33
Post #3650


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Kupiłem w tym roku miękkie VR2 na KJSy, założyłem na przód i po jednym starcie spękały: http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...t&p=1266578 - na R7 kupionych w zeszłym roku tego nie zauważyłem (a teraz to i tak je zdarłem prawie do zera, to nawet jak coś było to nie zauważę tongue.gif ).

Tak czy inaczej, to mnie mocno zniechęciło do tych opon: kosztują jak na nalewkę bardzo dużo, a jakość jest jaka widać - loteria. Dlatego postanowiłem przetestować Race GC.


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Thu, 29 Jun 2017 - 08:51
Post #3651


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Niewykluczone, ale raz, że takich pęknięć jest kilka, a dwa że na innych oponach użytkowanych w tych samych warunkach, takich pęknięć nie ma.


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leox
post Tue, 04 Jul 2017 - 15:19
Post #3652


Rookie
Dołączył: Tue, 04 July 2017





Przeczytałem ten wątek i już sam nie wiem, co kupić (235/45/17 - jazda uliczna, ale agresywna i dynamiczna, jeżdżę codziennie więc na mokrym też musi dawać radę)

Może zacznę od początku. Kupiłem auto na których były fabryczne Pirelli Cinturato P7. Prowadzenie było super, ale opony były już stare, bieżnik stwardniał i opony miały kiepskie właściwości jeśli chodzi o klejenie się nawierzchni, zwłaszcza podczas hamowania.

Po długiej lekturze testów w Internecie kupiłem Dunlopy Sport Maxx RT 2 (XL). I to był kolosalny błąd. O ile opony okazały się bdb. na mokrym i fenomenalne podczas hamowania (suche i mokre), były tak tragicznie miękkie (ścianki boczne), że miałem wrażenie, że coś mi się zepsuło w układzie kierowniczym. Auto przestało reagować na krótkie ruchy kierownicą, a przy szybszych ruchach pływało! Zmiana pasa na autostradzie przy 140 była niebezpieczna, gdzie wcześniej przy 200 pełna stabilność. Na nowych oponach przy szybkim ruchu kierownicą ESP potrafiło się włączyć przy 60km/h, tragedia... do tego zero wyczucia w poślizgu.

Niestety dopiero wtedy zrozumiałem, że testy ADAC itp. są g..no warte, bo nie mówią nic poza parametrami matematycznie mierzalnymi, jak droga hamowania.

Kupiłem zatem 2 sztuki Pirelli P Zero (nie te z nowszym wzorem bieżnika, tylko te "klasyczne"). Założyłem na przód i auto odzyskało kierowalność. W tej chwili przód ma precyzję OK, feedback jest dobry, tył rzecz jasna wciąż pływa. Dodam, że na P Zero doskonale czuję, gdy przód zrywa przyczepność (np. na rondzie) i jestem w stanie z łatwością to kontrolować gazem i kierownicą, na Dunlopach totalnie nie czułem.

Muszę dokupić 2 kolejne opony. I mam dylemat. Czy kupić:

- kolejne 2 sztuki P Zero (produkt sprawdzony, tzn. wiem co biorę, jednak droga hamowania jest wyraźnie gorsza niż w tych gównianych Dunlopach, poza tym zawsze po głowie chodzi - a może coś innego będzie jeszcze lepsze? - i z tego powodu piszę tutaj),
- Bridgestone RE050A (ma dobre opinie wśród entuzjastów, jednak czy jest twardszy lub co najmniej tak samo twardy jak P Zero? Czy nie ma gorszych właściwości na mokrym? Jak z hamowaniem w porównaniu do P zero?)
- Bridgestone Potenza S001 (słabe wyniki w testach, mieszane opinie na forach, ale wg producenta lepsze niż RE050A)
- Nankang NS-20 (sprawdzone na innym aucie - precyzja prowadzenia bdb, sztywne ścianki, dobre właściwości na suchym, nie miałem okazji sprawdzić na mokrym i tego się boję; no i nie mam odniesienia dokładnego, jak byłoby na moim aucie)
- Inne? Jakie?


Mam doświadczenie z wieloma oponami, mam wrażenie, że 10 lat temu opony z niskim profilem ogólnie były sztywniejsze, dziś strach cokolwiek kupić, bo większość opon ma miękkie ścianki jak Dunlop (macałem kilka modeli w sklepie), np. Primacy 3.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Wed, 05 Jul 2017 - 09:52
Post #3653


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





a conti sport contact 5 lub 6? Na mokrym kleją niesamowicie przynajmniej jak dla mnie. SSR mają tak twarde ścianki boczne że nie ugnie ani trochę. Co oczywiście czuć w prowadzeniu i komforcie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leox
post Wed, 05 Jul 2017 - 11:29
Post #3654


Rookie
Dołączył: Tue, 04 July 2017





Macałem w warsztacie boki Conti Sport Contact 4 i były bardzo miękkie w porównaniu do P zero. Wtedy wykluczyłem Continentale. Czy "zwykłe" 5 lub 6 mają sztywne boki? Bo run flatów nie chcę. Szkoda, że nie ma żadnej hurtowni, w której można wejść do magazynu i sprawdzać opony przed zakupem. Ostatnio w warsztacie sprawdzałem w ten sposób po prostu opony innych klientów oczekujące na przekładkę. Najsztywniejsze były P zero, zaraz po nich P7 Cinturato. W obu łapiąc za rant wewnętrzny opony ciężko wygiąć go na zewnątrz. Miały grube i masywne ścianki w porównaniu do innych opon. W Michellin Primacy 3 czy Dunlop Sport Maxx RT2 można to zrobić bez trudu jedną dłonią. Nie było w warsztacie żadnej Potenzy, a szkoda. Turanza natomiast też była miękka.


PS - Potenza S001 nie występuje w moim rozmiarze.
PS2 - mam na drugim aucie Michellin Primacy 3 run flat OEM dla BMW i co ciekawe są super twarde, dużo twardsze niż P zero, natomiast jeździłem na Goodyerach Eagle F1 Asymetric 3, również runflat OEM dla BMW i były tragicznie miękkie, jak nie run flat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ksiądz
post Wed, 05 Jul 2017 - 22:37
Post #3655


Rookie
Dołączył: Thu, 03 November 2016





a potenza adrenalin re002?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 06 Jul 2017 - 06:13
Post #3656


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





pare slow o profilu xr-01
za motorem z tego tygodnia:




--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 08 Jul 2017 - 19:55
Post #3657


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Kolejna opinia o extremalne i paru innych oponach:
http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic/32...ge-3#entry80918
"Pozwólcie, że wrzucę kilka zdań o Track Day'u z 02.07 i wnioskach po testach opon i kół.
Pojechałem z dużymi ambicjami i uzbrojony po zęby - nowe 17 OZ Allegerrita i nowe Extremy 225/45 mieszanka najtwardsza. Pogoda była super i zapowiadało się na mega czasy, ale już pierwszy przejazd rozmył marzenia. Generalnie Extremy kleiły, ale nie podobało mi się ich zachowanie w zakrętach, auto źle się prowadziło, a jak już dogrzałem oponę to nie czułem tego co wszyscy mówią że klei mega i w ogóle opona kozak... Czasy jakie na nich robiłem to zakres 1.57,8 - 158,3. Kombinowałem z ciśnieniami, ale kiedy w trzeciej sesji miałem trzy przejazdy pod rząd z czasem 1.58,3... uznałem że skoro jeżdżę powtarzalnie to nie ze mną jest problem. Wtedy przeszedłem na mega sfatygowane Kumho V70 na przedniej osi a z tyłu zostawiłem Extremy. Od razu zrobiłem kilka kołek w zakresie 1.55,6 - 1.55,8 i tak przejeździłem dwie sesje. Czułem że tył z biegiem sesji i w miarę nagrzewania się opony robi się coraz mniej stabilny ale jakoś się trzymałem, aż do ostatniego kółka w sesji, gdzie złapałem czysty tor i jechałem na kółko poniżej 1.56 i w ostatnim zakręcie tył mi uciekł przy prędkości ponad 130km/h i zatrzymać w miarę bezpiecznie udało mi się przy oponach po lewej stronie zjazdu do depo - żartowałem że było jeszcze miejsce na jeden obrót ale myślę że było go maks na pół obrotu. Po tej sesji postanowiłem przetestować kolejny zestaw - Kumho zostały z przodu a na tył wleciały Yoki Ad08r w rozmiarze 235/45/18 na ciężkawej feldze - całe koło ponad 21kg. Jechałem tylko jedną sesję ale prowadzenie auta było bardzo dobre, tył trzymał lepiej niż na Extremach (bardziej przewidywalnie) co miało swoje odzwierciedlenie w czasach - był tłok i udało się znaleźć wolny tor dopiero na ostatnie kółko, wykręciłem na tym zestawie 1.56,3 przy czym co najmniej 0,4 sek straciłem na ostatnim zakręcie gdzie trafiłem na wolniejsze auto i wjechałem w ten zakręt o 8km/h wolniej niż zwykle, no i musiałem jeszcze wyprzedzać zaraz za zakrętem.
Jestem zaskoczony moją opinią o Extremach - za te pieniądze to są bardzo dobre opony ale ja nie potrafiłem wyciągnąć z nich tego czego się spodziewałem i bardzo ciekawi mnie jaka będzie opinia o nich Gediego.
Zaskoczyło mnie też tak dobre prowadzenie się i dobry czas zestawu Yoko 235/45/18 i Kumho V70 225/45/17 - szczególnie mam na myśli ciężką i szeroką Yoko która ewidentnie nie radzi sobie z gorącem kiedy jest na przedniej osi, za to z tyłu problemu nie odczuwałem. Co ciekawe, na zestawie 4x Yoko r18 jestem szybszy o sekundę niż na 4x Extreme r17...
Na następny TD zrobię kolejny test - z tyłu będzie PSC 235/35 r19 a z przodu dzięki uprzejmości Rexsia Kumho v70 i może Direzza, obie 225/45 r17."


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Sun, 09 Jul 2017 - 16:52
Post #3658


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





sorki ale dystans jest montowany przy osi i ma niewielki wpływ na wagę rotacji

być może dystans spowodował popsucie jakiejś ważnej geometri w RX8 ale to już dywagacje i szukanie winnych



--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 09 Jul 2017 - 18:28
Post #3659


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT
Największą głupota to dawać takie dystanse i jeździć na torze...

tez nie za bardzo rozumiem ten jad.
alleggerita 5x108 wazy 7kg. jeden dystans aluminiowy wazy do 0,5kg. i co 7,5kg to tak wiele? na pewno inny zestaw bylby duzo ciezszy wiec nie kumam czaczy. dobre fele 17 calowe o szeroksoci 8" waza kolo 8,5kg. wszystko ponizej to juz bardzo wysoka polka cenowa. dla przykladu moje team dynamics ktore producent reklamuje jako mega lekkie waza w 17" i waskich 7,5' "tylko" 8,6kg a wiekszosc felg na alledrogo w tym rozmiarze wazy kolo 10kg (seryjne oplowskie wazyly 11,5kg).
ja wiem ze najlepiej miec fele z odpowiednim malym et, szeroka (9cali) i o odpowiednim rozstawem srub i srednica otworu na paiste, mega lekka i za nieduze pieniadze. tylko zazwyczaj takie felgi nei istnieja. albo wogole producent nie robi odowiedniej szeroksoci, albo et z d.py wiec chciec nei znaczy moc. wiadomo istnieje mozliwosc zamowienia kutych felg na zamowienie ale to tez czasami wychodzi ciezej niz pewne seryjne felgi i zdecydowanie nie jest to nawet srednie cenowo rozwiazanie a wrecz eksluzywnie drogie.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nowy
post Sun, 09 Jul 2017 - 21:52
Post #3660


Frequent User
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: Radom





poszukuje opony moze to byc semi slick do jazdy na codzien na krotkie odcinki 5-7km
potrzebuje by opona trzymala od 1metra
jezdzilem na toyo r888 , super czucie auta, czym wiecej stopni tym lepiej trzymala , w deszcz strach powyzej 80km/h jechac
czy cos zmienilo sie w jej nastepcy r888r ?
chyba ze macie inne propozycje z twardą scianka boczną i priotytet klejenie od piewrszych metrów
pacjent audi S3 450KM (225/40/18)


--------------------
Audi TTRS +800KM/1000Nm
seincento 1.2 (95KM/120Nm)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

328 Stron V  « < 181 182 183 184 185 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 17 April 2024 - 01:18