Shoutbox 0 nowych PW 


328 Stron V  « < 166 167 168 169 170 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
piwo
post Sun, 19 Feb 2017 - 20:23
Post #3341


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





w europie walczy z nia sport contact 6.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 19 Feb 2017 - 20:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
maciekr
post Mon, 20 Feb 2017 - 00:08
Post #3342


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





W związku ze zbliżającym się sezonem letnim, mam kilka pytań odnośnie 2 modeli opon, wielokrotnie tu wymienianych - Michelin Pilot Super Sport i Conti Sport Contact 5. Gumy mają trafić do auta używanego 90% na codzień, 10% tor. Rozmiary, które mnie interesują to 235/35/19 i 265/35/19, auto RWD 340KM.

1. Jaka jest różnica na suchym między tymi oponami? Czy Conti będzie puchnąć przy wyższych temperaturach? Jak Conti będzie się sprawować na suchym torze?

2. Jak sprawuje się Michelin Super Sport na mokrym? Jackpl wielokrotnie zachwalał Conti 5 na mokrym jako bardzo fajną deszczówkę, na ile Michelin będzie od niej odstawał?

3. Czy reakcja i responsywność jest kiepska w Conti 5? W testach podkreślają, że Michelin daje super feeling, a Conti jest gumowe i reakcja na ruchy kierownicą jest opóźniona.

4. Co wybralibyście do auta jeżdżonego głównie na codzień i dlaczego?

Dodam, że auto jeździ jedynie w sezonie letnim, czyli marzec/kwiecień do końca października. Jackpl wspominał kiedyś, że Michelin kiepsko działa poniżej 10 stopni, czy ktoś może potwierdzić? Jeśli chodzi o planowane tory, to nastawiam się na Poznań, Jastrząb, może Kielce i Łódź. Nie mam też totalnej napinki na bicie rekordów w tym sezonie, chodzi bardziej o obycie z autem. W razie, gdybym chciał się zacząć bić o złote kalesony, to przygotuję komplet w 18 calach tylko na tory.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 20 Feb 2017 - 01:06
Post #3343


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Najlepiej od razu drugi komplet kół na tor - z oponami na sucho i gorąco, a cywilne conti na codzień i mokry tor.
Jak choćby po jednym trackady u na każdym z tych torów zaliczysz, czyli około 100 km torowych na jeden, to jedne na sezon raczej nie wystarczą, nie wspominając o jakości i frajdzie jazdy na slicku czy jakimś dobrym semislicku.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 20 Feb 2017 - 10:43
Post #3344


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Conti jest miękkie, na tor jedynie jak jest zimno i mokro. Na suchym szybko zejdą. To jest opona na ulicę - tam sprawuje się mega dobrze.
Jak chcesz na jednym komplecie jezdzić po ulicy i na torze, to PSS lub coś zbliżonego. Jak chcesz tylko na ulicę, to CSC5. Taka moja subiektywna opinia.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Mon, 20 Feb 2017 - 11:26
Post #3345


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





CYTAT(jackkpl @ Mon, 20 Feb 2017 - 10:43) *
Conti jest miękkie, na tor jedynie jak jest zimno i mokro. Na suchym szybko zejdą. To jest opona na ulicę - tam sprawuje się mega dobrze.
Jak chcesz na jednym komplecie jezdzić po ulicy i na torze, to PSS lub coś zbliżonego. Jak chcesz tylko na ulicę, to CSC5. Taka moja subiektywna opinia.


Na ile PSS są gorsze od CSC5 na mokrym? Zarówno w warunkach torowych jak i ulicznych?

Z jednej stronym poszedłbym w Conti, bo więcej mojej jazdy będzie po ulicy na codzień, a drugiej PSS to byl przez dlugi czas wzor dla calej klasy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Mon, 20 Feb 2017 - 11:32
Post #3346


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





maciekr zapytal o to samo o co ja chcialem zapytac. mocy mam tyle samo, rwd, ok 1700-1800kg, lubie czuc auto i zastanawiam sie czy miekki csc5 nie da mniej feelingu niz pss, auto jest na codzien, ale wiadomo, ze zdarza sie jechac agresywnie czasem i komfort nie jest na 1 miejscu(to w kontekscie do conti).
jak pytalem(u mojego gumolepa) pod koniec tamtego roku to csc5 nie mieli w hurtowniach. co w zamian pss czy cos innego ps4? i jeszcze jedno czy 3-4letnie pss to jeszcze sa dobrze wydane pieniadze czy sobie takie zakupy odpuscic, tutaj zasada 5 lat przydatnosci opony jest aktualna?

i jeszcze a'propos zimowek. czy lekko przypalona zimowka(poszlo troche dymu)traci swoje wlasciwosci? mowa o nowej gumie, zszorstkowanej przez 200-300km


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 20 Feb 2017 - 11:32
Post #3347


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(maciekr @ Mon, 20 Feb 2017 - 11:26) *
Na ile PSS są gorsze od CSC5 na mokrym? Zarówno w warunkach torowych jak i ulicznych?

Z jednej stronym poszedłbym w Conti, bo więcej mojej jazdy będzie po ulicy na codzień, a drugiej PSS to byl przez dlugi czas wzor dla calej klasy.


Słuchaj, w temperaturze 10 stopni PSS to plastik, a conti jest miękka jak zimówka.
Podczas dużych opadów deszczu (płynąca woda na autostradzie) można jechać grubo ponad ograniczenie prędkości. Na PSS wystarczy zwilżony asfalt i mój samochód był nerwowy.

https://www.youtube.com/watch?v=2ODTh9qyghQ


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Mon, 20 Feb 2017 - 12:22
Post #3348


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





CYTAT(jackkpl @ Mon, 20 Feb 2017 - 11:32) *
Słuchaj, w temperaturze 10 stopni PSS to plastik, a conti jest miękka jak zimówka.
Podczas dużych opadów deszczu (płynąca woda na autostradzie) można jechać grubo ponad ograniczenie prędkości. Na PSS wystarczy zwilżony asfalt i mój samochód był nerwowy.

https://www.youtube.com/watch?v=2ODTh9qyghQ


Jacek dzięki za przypomnienie tego filmu, faktycznie tęgie lanie jak na taki krótki tor.

Ta nerwowość dotyczyła podsterowności, nadsterowności czy ogólnego wrażenia? Jak Twoim zdaniem sprawuje się Conti na suchym w wyższych temperaturach? Czy podczas jazdy torowej ona po prostu szybko zejdzie, zapewniając nadal dobry poziom przyczepności, czy będzie się przegrzewać i przestanie trzymać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 20 Feb 2017 - 12:47
Post #3349


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(maciekr @ Mon, 20 Feb 2017 - 12:22) *
Jacek dzięki za przypomnienie tego filmu, faktycznie tęgie lanie jak na taki krótki tor.

Ta nerwowość dotyczyła podsterowności, nadsterowności czy ogólnego wrażenia? Jak Twoim zdaniem sprawuje się Conti na suchym w wyższych temperaturach? Czy podczas jazdy torowej ona po prostu szybko zejdzie, zapewniając nadal dobry poziom przyczepności, czy będzie się przegrzewać i przestanie trzymać?


Zmiana pasa ruchu - najeżdzanie na białe pasy. Dupa w samochodzie chodziła. Jak miałem CSC5 na przodzie i PSS na tyle, to każde rondo bokiem, czasem nawet bez mojej inicjatywy smile.gif.
CSC5 na suchym dupa - zrobiłem na moich csc5 2 sesje na poznaniu. Póki było mokro, to opona żyła. Jak zaczęło przesychać, to straciłą dość dużo gumy i pomarszczyła się (efekt przegrzania). Może w temperaturach 0-5 stopni by było lepiej, ale przy 15-20 na tor się nie nadaje.
PSS jest twarda i treadwear 300 nie bieże się z niczego. CSC5 ma treadwear 280, ale jak na moje, to powinien być raczej 150 smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Mon, 20 Feb 2017 - 15:44
Post #3350


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





CYTAT(jackkpl @ Mon, 20 Feb 2017 - 12:47) *
Zmiana pasa ruchu - najeżdzanie na białe pasy. Dupa w samochodzie chodziła. Jak miałem CSC5 na przodzie i PSS na tyle, to każde rondo bokiem, czasem nawet bez mojej inicjatywy smile.gif.
CSC5 na suchym dupa - zrobiłem na moich csc5 2 sesje na poznaniu. Póki było mokro, to opona żyła. Jak zaczęło przesychać, to straciłą dość dużo gumy i pomarszczyła się (efekt przegrzania). Może w temperaturach 0-5 stopni by było lepiej, ale przy 15-20 na tor się nie nadaje.
PSS jest twarda i treadwear 300 nie bieże się z niczego. CSC5 ma treadwear 280, ale jak na moje, to powinien być raczej 150 smile.gif.



Dzięki Jacek za wszystkie cenne informacje. Jeszcze jedno pytanie pomocnicze - jak będą się miały CSC5 do Yokohamy Advan Sport V105, warunki użytkowania takie same?

W tej chwili mam do wyboru używane CSC5 przód, nówki tył oraz 4 nówki Advan Sporta V105.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 20 Feb 2017 - 15:59
Post #3351


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(maciekr @ Mon, 20 Feb 2017 - 15:44) *
Dzięki Jacek za wszystkie cenne informacje. Jeszcze jedno pytanie pomocnicze - jak będą się miały CSC5 do Yokohamy Advan Sport V105, warunki użytkowania takie same?

W tej chwili mam do wyboru używane CSC5 przód, nówki tył oraz 4 nówki Advan Sporta V105.

Nie znam yoko smile.gif. Ale csc5 będę teraz do każdego dupowozu pakował. Nawet zmieniłem felgi na 18", żeby te csc5 w saabie wozić smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Mon, 20 Feb 2017 - 17:53
Post #3352


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(jackkpl @ Mon, 20 Feb 2017 - 15:59) *
Nie znam yoko smile.gif. Ale csc5 będę teraz do każdego dupowozu pakował. Nawet zmieniłem felgi na 18", żeby te csc5 w saabie wozić smile.gif.


Ehh, czekam niecierpliwie na wiosnę smile.gif Takie pochwały ciekawe jak się sprawdzą na mojej Fce.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 20 Feb 2017 - 18:14
Post #3353


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Joker @ Mon, 20 Feb 2017 - 17:53) *
Ehh, czekam niecierpliwie na wiosnę smile.gif Takie pochwały ciekawe jak się sprawdzą na mojej Fce.

Ja tam jezdze na csc5 juz. Lepsze niz zimowka , dopoki snieg nie spadnie smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Mon, 20 Feb 2017 - 18:29
Post #3354


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Moje felgi letnie są w trakcie odświeżania.

Na zimowych mam Pirelli Sottozero 3 - też koza na deszczu także nie narzekam smile.gif CSC5 czekają w garażu na felgi smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
volski1
post Mon, 20 Feb 2017 - 18:40
Post #3355


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 January 2008





Jak dla mnie to csc5 to się nadaje co najwyżej do dziadkowozu. Miałem, a właściwie jeszcze mam je w jednym z aut i one porostu zniknęły w oczach.
Na trakcje csc5 nie mogę narzekać ale na super sporcie jeździ mi się lepiej i jakoś nie zauważyłem żeby były "plastikowe". Jeżeli auto ma czym się napędzać to radzę się zastanowić.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 20 Feb 2017 - 18:49
Post #3356


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Wiesz, na tor mam opony na betonowej sciance i wiem jak duza roznica jest w czuciu. Co do zuzycia to tez to pisalem - treadwear 280 to moze maja przy -20 na dworze wink.gif. Ale co do zastosowania w dziadkowozie to sie nie zgadzam. Rwd 350hp i na mokrym asfalcie robi 5.5s do 100. Moim zdaniem to zadowalajacy wynik smile.gif. Na suchym tylko 0.6s szybciej. A w projektach sa filmy w moim temacie, zrobilem w ostatnia niedziele 60km po lotnisku z csc5 na przodzie.

A co do zuzycia, to w jakims tam semi slicku mas mieszanke twarda treadwear 150-180, srednia ma 100 a miekka 60. A avony zzs ktore ostatnio widzialem na zlocie maja treadwear 20 smile.gif. Miekka mieszanka lepiej klei na zimno , ale szybciej schodzi. Trzeba miec tego swiadomosc.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Tue, 21 Feb 2017 - 07:01
Post #3357


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Ten treadwear to taki parametr który niewiele wnosi. Avon ma 20 a zużywa się dwa razy wolniej niż r888 z treadwear coś koło 100.


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AT89S52
post Tue, 21 Feb 2017 - 09:50
Post #3358


Super User
Dołączył: Sun, 22 November 2009
Skąd: Warszawa/Mława





CYTAT(jackkpl @ Mon, 20 Feb 2017 - 11:32) *
Podczas dużych opadów deszczu (płynąca woda na autostradzie) można jechać grubo ponad ograniczenie prędkości.

CYTAT(jackkpl @ Mon, 20 Feb 2017 - 18:14) *
Ja tam jezdze na csc5 juz. Lepsze niz zimowka , dopoki snieg nie spadnie smile.gif .


Wczoraj wrzuciłem CSC5 do RWD 200KM, zrobiłem po E7 ponad 200km i bardzo dobrze się zapowiada ta opona. W deszczu raz jak przycisnąłem, to mi zdmuchnęło nakładkę z lewego progu (E46) dry.gif


--------------------
E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Tue, 21 Feb 2017 - 10:13
Post #3359


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





A ja mam szybkie pytanie.

205/55/16

RE002 / Sport Contact'y 2 czy Federal 595 EVO ?


Po pozbyciu się 18" trzeba coś na sezon zanabyć... a już zamordowałem zimówki założone w październiku dry.gif

Z tyłu będzie Federal SS595, kupione sezon temu przed kupnem 18", twarda ścianka i na suchym świetnie ale na morkym masakra huh.gif


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 21 Feb 2017 - 10:18
Post #3360


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Re002 kibel straszny. Nigdy więcej. Twarda i na sucho/mokro gorsza niż ps3 (re002 na tyle, ps3 na przodzie w saabie kombi po mokrym = rondo bokiem bez ręcznego). Jedyna zaleta, że twarda guma , to na długo starczy.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

328 Stron V  « < 166 167 168 169 170 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 19 April 2024 - 14:01