![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Witam wszystkich
Chciałbym przedstawic swoje prywatne auto. Na poczatku od razu powiem, że nie jest to nic nadzwyczaj mocnego ale założenie którym kierunkowałem sie tworzac je (ten etap) było kompletnie inne. Może od poczatku :-) Chciałem kupic jakies 1.8T z napedem na 4ry koła. Po dwóch miesiacech szukania i przebierania w "rodzynkach" na Polskim rynku wpadłem na pomysł aby rozszeżyc zakres poszukiwań terytorialnych o państwo w którym Skoda jest na wysokim miejscu sprzedaży, państwo w którym ludzie kupuja dobrze wyposażone auta oraz warunki klimatyczne w których sie one poruszaja sa dużo lepsze niż u nas w kraju. Padło na skode Octavie 1.8T ARX 4x4 (czemu nie RS ? poniewaz RS nie ma napędu na 4ry koła) pochadzace z... ![]() Troszke pracy trzeba było jej poświęcic ale warto było, auto 70kmil z ksiażkami serwisowymi pachnace nowoscia. Właściciel nie miał nic wspólnego z tuningiem :-) Do przekładki używałem częsci z rocznika 2005 oraz wielku rzeczy z ASO. Wraz z tym weszły mody RS look wewnatrz i na zewnatrz oraz mody mechaniczne. Wracajac do poczatku, miałem takie założenie aby uzyskac jak najlepsze parametry na seryjnym słupku silnika oraz na seryjnej turbinie K03S. Dlaczego ? ponieważ auto słyży do ślizgania sie po sniegu, lubie samochody z szerokim użytecznym zakresem obrotów a montaż K04 czy inne nawet grubsze mody w 1.8T nie maja sensu... dlaczego ? o tym póżniej :-) Teraz troche na temat modów pod maska: •wtryskiwacze 420cc •TIP oraz filtr powietrza BMC CDA •Frontowy intercooler •układ wydechowy 2.75" •odelżone koło jednomasowe z dociskiem od VR6 oraz tarcza spiekowa •dodatkowe zegary boost oraz EGT •usuniete akcesoria silnika typu SAI, EVAP •odblokowana możliwosc hamowania z "lewa noga" Obecny wykres oraz zdjęcia auta na naszej stronie internetowej (zdjęcia sie dużo szybciej uruchamiaja) - obecne parametry silnika to 248PS i 352Nm wystrojone na paliwie ze stacji 98oct. http://www.mrmotors.pl/projekty.php?id=44 Co do dalszych planów to przyszły własnie wałki od NA. Jak tylko znajdziemy czas na ich montaz oraz strojenie postaram sie zaktualizowac opis. Ten mod bedzie ostatnim modem w tym silniku, na to nadwozie czeka już nowy motor i nowe pomysły :-) Pozdrawiam. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie ![]() |
Fajne bo cichociemne i przede wszystkim dobry wybór 4x4
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
250KM na k03s?
![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2006 Skąd: Niedobczyce ![]() |
na k03s to byłby chyba rekord swiata
![]() -------------------- ET 13.894 1/4 mili kamien slaski 14.09.2008
ET 13.280 1/4 mili kamien slaski 17.05.2009 ET 13.064 1/4 mili kamien slaski 05.07.2009 ET 13.142 1/4 mili kamien slaski klasa drag |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
To że Wam sie nie udało to nie mój problem.
A to co potrafia K03 widac po nowszych silnikach :-0 Własnie po to ten wykres tu sie pojawił :-) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2006 Skąd: Niedobczyce ![]() |
no to gratulacje czy to orginalna k03 czy moze po jakis modyfikacjach
noo a auto bardzo fajne tez mam oct ![]() -------------------- ET 13.894 1/4 mili kamien slaski 14.09.2008
ET 13.280 1/4 mili kamien slaski 17.05.2009 ET 13.064 1/4 mili kamien slaski 05.07.2009 ET 13.142 1/4 mili kamien slaski klasa drag |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Dziękuje. Uwież przez rok nie mogłem zrobic wiecej jak 230-235PS i faktycznie myslałem ze sie nie da. Jeżdza po świecie auta z takimi mocami. Fakt jest taki, że mamy teraz w Polsce sprzyjajace warunki i w lato mógłbym prawdopodobnie zapomniec o takich parametrach.
Turbo to K03s Sam motor trafił sie w mega stanie chociaz seryjnie miał normalne 152PS shamowane. Obecnie silnik jest dopracowany mechanicznie i jest w stanie posłuchac sie programu. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
Witek, a nie myslales o stalym spieciu napedow 50/50 ?? o ile jak mniemam masz tam haldex ??
-------------------- BMW
m6, 135i, 550ix, 550i, x5, x6 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Tak haldex, takie same rozwiazania jak VW / Audi.
Nie myslałem, generalnie do slizgania po sniegu (a moc silnika tylko na to pozwala) jest very dobry. Do wyjeźdzania z zakretu albo po nawrocie jest także ok. Czuje sie ten dopinany naped tylko wtedy jak slizgasz sie po rondach (duży promien) i operujesz pedałem gazu na pograniczu spiecia "doopy". Jeżeli auto przestaje isc bokiem to nacisniecie pedału gazu najpierw spowoduje wyjechanie przodu na zewnatrz a potem dopiecie tyłu. Wiec jak ktos jezdził autami które maja stały naped moze na poczatku sie gubic. Trzeba sie nauczyc "wad" takiego haldexa albo zastanowic sie nad przerobieniem sterownika na cos w stylu haldex performance. Nie mam doswiadczenia. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Wiec moze tak zacznijmy od tego ze k03s to pojecie wzgledne i ze ten wynik to ani rekord swiata ,ani nawet rekord Polski pomimo iz uwazam ze jest zajebisty . Jak sie odrobine mysli i ma sie do dyspozycji np k03s-052 to zrobic 240km da sie bez wiekszych problemow i nie przekraczajac boosta 1 bar . Naturalnie nie wystarczy zrobic tylko programu wydechu i fmic ... jest jeszcze kilka innych miejsc do poprawek ,ale da sie to zrobic +
ps a tu info dla tych ktorzy mysla ze nie ma roznic miedzy k03s All the following turbos have the same installation dimensions and thermodynamical performance. The differences are only in the actuator that opens the turbine bypass valve: K03-011 (5303 988 0011) 150 hp, 65 N actuator K03-026 180 hp, 85 N actuator K03-035 180 hp, 85 N actuator K03-044 150 hp, 65 N actuator K03-045 156 hp (Ibiza Cupra), 85 N actuator with 2 ports K03-049 150 hp (Sharan/Alhambra), 65 N actuator The 180 hp versions have an actuator with a higher opening force due to the higher exhaust gas pressure (which is a consequence of the higher boost pressure). Otherwise the valve would be pushed open by the exhaust gas pressure. The following turbos are a further development (since 2000) and have an improved and slightly larger compressor while using the same turbine (still with the same installation dimensions): K03-052 180 hp, 85 N actuator K03-053 150 hp, 85 N actuator K03-058 150 hp/180 hp, 85 N actuator -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 ![]() |
dobra moc....
tylko czekac na wzrost sprzedazy II 1.8t na wtornym -------------------- Renault sport / F1 team- nie dla hipokrytów
"w Renault czuje sie jak w domu"- R.K. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów ![]() |
Ile to ładuje na tej K03s...?
Az sie wierzyc nie chce....GRATKI ![]() -------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża ![]() |
doczekala sie
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
pytanie jeszcze jak dlugo tak wysilona turbina pociagnie...
ale wynik faktycznie zacny - u mnie takie liczby pojawily sie po wymianie suszarki na k04 ![]() pozdr |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 04 February 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
bardzo fajny projekt, ogarnięty mechanicznie i stylistycznie za co duży plus
![]() jak na K03 moc świetna ![]() powodzenia w kolejnych modach -------------------- 350/460 by R-PERFORMANCE
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Nie rozumiem dlaczego twierdzicie ze to k03s jest wysilone ... jezeli to jest ta sprezarka o ktorej napisalem czyli k03-052 to obstawiam ze boost nie jest wyzszy niz 1,1bara ...a te turbiny daja rade do 1,2 fakt ,faktem ze maja problem z utrzymaniem takiego boosta ..ale daja rade .... Jest ktos na tym forum kto zrobil 237km i 335nm w mk1 z AUQ na wlasnie k03s-052 bo taka jest seryjnie w tym silniku przy doladowaniu 0,9bara .Dlatego nie wiem skad biora sie jakies teorie ze to turbo dlugo nie pociagnie . POZDRAWIAM
-------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 June 2006 Skąd: WA ![]() |
Rafał - jeśli ktoś ma 0,9bar przy odcince @237km to na k03s jest to sporo. Jeśli hamujecie auta przy 0-10st dzisiaj to faktycznie turbinki te mogą jakiś tam ładunek osiągnąć ale nie w letni ciepły dzień. Poza tym ciekawi mnie EGT przy stałym max obciążeniu @1,2bar i na wyższych obrotach do ilu spada doładowanie - do 0,9bar ?. z wykresu wnioskuję, że skoro złapał 350Nm to musi w średnim zakresie mieć obecnie doładowanie na poziomie 1,1-1,2bara może nawet pod 1,3bara- jeśli sprężarka jest sprawna to właśnie do okolic 5kobr może je utrzymać. U siebie ostatnio przy -10st wstawiłem mbc i ustawiłem chwilowo na 1,2 bara - po analizie przyśpieszeń obstawiam że spokojnie dmuchał okolice 240-245km, bo seryjną przepływkę zamykałem wtedy przy ok. 4500obr i przy odcince było ok. 0,9bara właśnie. W zakresie przyśpieszeń 100-160km/h urwałem ponad 1,5sek(teraz wychodziło ok. 6,7s wcześniej ok. 8,4s). W ciepłe dni jest zupełnie inaczej.
Co nie zmienia faktu że wynik jest imponujący, którego pewnie główną zaletą jest świeży nie upalany silnik, jednak nie przesadzajce w drugą stronę - że to niby delikatnie wystrona k03s - i że każda tyle wypluje. Dojdą wałki - pewnie górą przybędzie kilka km ale dmuchawka nadal będzie dmuchała swoim max. -------------------- 2.0t
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
oczywiscie ze masz racje ze tu warunki pogodowe maja ogromne znaczenie i ze latem nie bedzie wygladalo to tak optymistycznie i wyniki beda nizsze .... ps co do tego wyniku ktory podalem to w tym mk1 byla zrobiona juz kalibracje pod wieksze obudowe przeplywomierza i byly rowniez zlikwidowane wszystkie zwerzki ... naturalnie walki robia tez swoja robote. Pozdro
-------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 June 2006 Skąd: WA ![]() |
a tak nawiązując - to jakiegoś cup holdera ze Skody RS mi tutaj brakuje
![]() -------------------- 2.0t
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
cup holdery ostatnio w tuningowej modzie
![]() -------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 09 December 2023 - 22:31 |