Shoutbox 0 nowych PW 


14 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> SKODA OCTAVIA 1U 3.2V6 BI-TURBO BY R-PERFORMANCE
Rogalotti
post Wed, 03 Feb 2010 - 21:14
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





Witam wszystkich

Chciałbym przedstawic swoje prywatne auto. Na poczatku od razu powiem, że nie jest to nic nadzwyczaj mocnego ale założenie którym kierunkowałem sie tworzac je (ten etap) było kompletnie inne.

Może od poczatku :-)

Chciałem kupic jakies 1.8T z napedem na 4ry koła. Po dwóch miesiacech szukania i przebierania w "rodzynkach" na Polskim rynku wpadłem na pomysł aby rozszeżyc zakres poszukiwań terytorialnych o państwo w którym Skoda jest na wysokim miejscu sprzedaży, państwo w którym ludzie kupuja dobrze wyposażone auta oraz warunki klimatyczne w których sie one poruszaja sa dużo lepsze niż u nas w kraju.

Padło na skode Octavie 1.8T ARX 4x4 (czemu nie RS ? poniewaz RS nie ma napędu na 4ry koła) pochadzace z...




Troszke pracy trzeba było jej poświęcic ale warto było, auto 70kmil z ksiażkami serwisowymi pachnace nowoscia. Właściciel nie miał nic wspólnego z tuningiem :-)
Do przekładki używałem częsci z rocznika 2005 oraz wielku rzeczy z ASO. Wraz z tym weszły mody RS look wewnatrz i na zewnatrz oraz mody mechaniczne.

Wracajac do poczatku, miałem takie założenie aby uzyskac jak najlepsze parametry na seryjnym słupku silnika oraz na seryjnej turbinie K03S. Dlaczego ? ponieważ auto słyży do ślizgania sie po sniegu, lubie samochody z szerokim użytecznym zakresem obrotów a montaż K04 czy inne nawet grubsze mody w 1.8T nie maja sensu... dlaczego ? o tym póżniej :-)

Teraz troche na temat modów pod maska:

•wtryskiwacze 420cc
•TIP oraz filtr powietrza BMC CDA
•Frontowy intercooler
•układ wydechowy 2.75"
•odelżone koło jednomasowe z dociskiem od VR6 oraz tarcza spiekowa
•dodatkowe zegary boost oraz EGT
•usuniete akcesoria silnika typu SAI, EVAP
•odblokowana możliwosc hamowania z "lewa noga"

Obecny wykres oraz zdjęcia auta na naszej stronie internetowej (zdjęcia sie dużo szybciej uruchamiaja) - obecne parametry silnika to 248PS i 352Nm wystrojone na paliwie ze stacji 98oct.

http://www.mrmotors.pl/projekty.php?id=44

Co do dalszych planów to przyszły własnie wałki od NA. Jak tylko znajdziemy czas na ich montaz oraz strojenie postaram sie zaktualizowac opis. Ten mod bedzie ostatnim modem w tym silniku, na to nadwozie czeka już nowy motor i nowe pomysły :-)

Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 03 Feb 2010 - 21:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
lightman
post Wed, 03 Feb 2010 - 21:21
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: łódzkie





Fajne bo cichociemne i przede wszystkim dobry wybór 4x4 wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Wed, 03 Feb 2010 - 21:48
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





250KM na k03s? huh.gif


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
S3 CHRIS
post Wed, 03 Feb 2010 - 21:59
Post #4


Frequent User
Dołączył: Tue, 10 January 2006
Skąd: Niedobczyce





na k03s to byłby chyba rekord swiata smile.gif


--------------------
ET 13.894 1/4 mili kamien slaski 14.09.2008
ET 13.280 1/4 mili kamien slaski 17.05.2009
ET 13.064 1/4 mili kamien slaski 05.07.2009
ET 13.142 1/4 mili kamien slaski klasa drag
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Wed, 03 Feb 2010 - 22:18
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





To że Wam sie nie udało to nie mój problem.

A to co potrafia K03 widac po nowszych silnikach :-0

Własnie po to ten wykres tu sie pojawił :-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
S3 CHRIS
post Wed, 03 Feb 2010 - 22:31
Post #6


Frequent User
Dołączył: Tue, 10 January 2006
Skąd: Niedobczyce





no to gratulacje czy to orginalna k03 czy moze po jakis modyfikacjach

noo a auto bardzo fajne tez mam oct smile.gif


--------------------
ET 13.894 1/4 mili kamien slaski 14.09.2008
ET 13.280 1/4 mili kamien slaski 17.05.2009
ET 13.064 1/4 mili kamien slaski 05.07.2009
ET 13.142 1/4 mili kamien slaski klasa drag
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Wed, 03 Feb 2010 - 22:50
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





Dziękuje. Uwież przez rok nie mogłem zrobic wiecej jak 230-235PS i faktycznie myslałem ze sie nie da. Jeżdza po świecie auta z takimi mocami. Fakt jest taki, że mamy teraz w Polsce sprzyjajace warunki i w lato mógłbym prawdopodobnie zapomniec o takich parametrach.

Turbo to K03s

Sam motor trafił sie w mega stanie chociaz seryjnie miał normalne 152PS shamowane.

Obecnie silnik jest dopracowany mechanicznie i jest w stanie posłuchac sie programu.

Pozdrawiam.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Wed, 03 Feb 2010 - 22:57
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





Witek, a nie myslales o stalym spieciu napedow 50/50 ?? o ile jak mniemam masz tam haldex ??


--------------------
BMW
m6, 135i, 550ix, 550i, x5, x6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Wed, 03 Feb 2010 - 23:13
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





Tak haldex, takie same rozwiazania jak VW / Audi.

Nie myslałem, generalnie do slizgania po sniegu (a moc silnika tylko na to pozwala) jest very dobry.

Do wyjeźdzania z zakretu albo po nawrocie jest także ok.

Czuje sie ten dopinany naped tylko wtedy jak slizgasz sie po rondach (duży promien) i operujesz pedałem gazu na pograniczu spiecia "doopy". Jeżeli auto przestaje isc bokiem to nacisniecie pedału gazu najpierw spowoduje wyjechanie przodu na zewnatrz a potem dopiecie tyłu. Wiec jak ktos jezdził autami które maja stały naped moze na poczatku sie gubic.

Trzeba sie nauczyc "wad" takiego haldexa albo zastanowic sie nad przerobieniem sterownika na cos w stylu haldex performance. Nie mam doswiadczenia.

Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Thu, 04 Feb 2010 - 00:59
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





Wiec moze tak zacznijmy od tego ze k03s to pojecie wzgledne i ze ten wynik to ani rekord swiata ,ani nawet rekord Polski pomimo iz uwazam ze jest zajebisty . Jak sie odrobine mysli i ma sie do dyspozycji np k03s-052 to zrobic 240km da sie bez wiekszych problemow i nie przekraczajac boosta 1 bar . Naturalnie nie wystarczy zrobic tylko programu wydechu i fmic ... jest jeszcze kilka innych miejsc do poprawek ,ale da sie to zrobic +


ps a tu info dla tych ktorzy mysla ze nie ma roznic miedzy k03s

All the following turbos have the same installation dimensions and
thermodynamical performance. The differences are only in the actuator that
opens the turbine bypass valve:
K03-011 (5303 988 0011) 150 hp, 65 N actuator
K03-026 180 hp, 85 N actuator
K03-035 180 hp, 85 N actuator
K03-044 150 hp, 65 N actuator
K03-045 156 hp (Ibiza Cupra), 85 N actuator with 2 ports
K03-049 150 hp (Sharan/Alhambra), 65 N actuator
The 180 hp versions have an actuator with a higher opening force due to the
higher exhaust gas pressure (which is a consequence of the higher boost
pressure). Otherwise the valve would be pushed open by the exhaust gas
pressure.

The following turbos are a further development (since 2000) and have an
improved and slightly larger compressor while using the same turbine (still
with the same installation dimensions):
K03-052 180 hp, 85 N actuator
K03-053 150 hp, 85 N actuator
K03-058 150 hp/180 hp, 85 N actuator


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dieppe
post Thu, 04 Feb 2010 - 09:39
Post #11


Frequent User
Dołączył: Fri, 01 January 2010





dobra moc....
tylko czekac na wzrost sprzedazy II 1.8t na wtornym


--------------------
Renault sport / F1 team- nie dla hipokrytów
"w Renault czuje sie jak w domu"- R.K.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Toldi
post Thu, 04 Feb 2010 - 09:50
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Fri, 20 August 2004
Skąd: Warszawa / Mokotów





Ile to ładuje na tej K03s...?
Az sie wierzyc nie chce....GRATKI biggrin.gif


--------------------
Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R
VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016
Audi RS4 B8 450HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosiniak
post Thu, 04 Feb 2010 - 09:56
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





doczekala sie smile.gif gratki smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrSpike
post Thu, 04 Feb 2010 - 10:27
Post #14


Super User
Dołączył: Thu, 17 August 2006
Skąd: Warszawa





pytanie jeszcze jak dlugo tak wysilona turbina pociagnie...
ale wynik faktycznie zacny - u mnie takie liczby pojawily sie po wymianie suszarki na k04 wink.gif

pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michalekvrs
post Thu, 04 Feb 2010 - 11:54
Post #15


User
Dołączył: Thu, 04 February 2010
Skąd: Warszawa





bardzo fajny projekt, ogarnięty mechanicznie i stylistycznie za co duży plus wink.gif
jak na K03 moc świetna cool.gif
powodzenia w kolejnych modach


--------------------
350/460 by R-PERFORMANCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Thu, 04 Feb 2010 - 12:19
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





Nie rozumiem dlaczego twierdzicie ze to k03s jest wysilone ... jezeli to jest ta sprezarka o ktorej napisalem czyli k03-052 to obstawiam ze boost nie jest wyzszy niz 1,1bara ...a te turbiny daja rade do 1,2 fakt ,faktem ze maja problem z utrzymaniem takiego boosta ..ale daja rade .... Jest ktos na tym forum kto zrobil 237km i 335nm w mk1 z AUQ na wlasnie k03s-052 bo taka jest seryjnie w tym silniku przy doladowaniu 0,9bara .Dlatego nie wiem skad biora sie jakies teorie ze to turbo dlugo nie pociagnie . POZDRAWIAM


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stf1
post Thu, 04 Feb 2010 - 12:41
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 June 2006
Skąd: WA





Rafał - jeśli ktoś ma 0,9bar przy odcince @237km to na k03s jest to sporo. Jeśli hamujecie auta przy 0-10st dzisiaj to faktycznie turbinki te mogą jakiś tam ładunek osiągnąć ale nie w letni ciepły dzień. Poza tym ciekawi mnie EGT przy stałym max obciążeniu @1,2bar i na wyższych obrotach do ilu spada doładowanie - do 0,9bar ?. z wykresu wnioskuję, że skoro złapał 350Nm to musi w średnim zakresie mieć obecnie doładowanie na poziomie 1,1-1,2bara może nawet pod 1,3bara- jeśli sprężarka jest sprawna to właśnie do okolic 5kobr może je utrzymać. U siebie ostatnio przy -10st wstawiłem mbc i ustawiłem chwilowo na 1,2 bara - po analizie przyśpieszeń obstawiam że spokojnie dmuchał okolice 240-245km, bo seryjną przepływkę zamykałem wtedy przy ok. 4500obr i przy odcince było ok. 0,9bara właśnie. W zakresie przyśpieszeń 100-160km/h urwałem ponad 1,5sek(teraz wychodziło ok. 6,7s wcześniej ok. 8,4s). W ciepłe dni jest zupełnie inaczej.

Co nie zmienia faktu że wynik jest imponujący, którego pewnie główną zaletą jest świeży nie upalany silnik, jednak nie przesadzajce w drugą stronę - że to niby delikatnie wystrona k03s - i że każda tyle wypluje. Dojdą wałki - pewnie górą przybędzie kilka km ale dmuchawka nadal będzie dmuchała swoim max.


--------------------
2.0t
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Thu, 04 Feb 2010 - 13:34
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





oczywiscie ze masz racje ze tu warunki pogodowe maja ogromne znaczenie i ze latem nie bedzie wygladalo to tak optymistycznie i wyniki beda nizsze .... ps co do tego wyniku ktory podalem to w tym mk1 byla zrobiona juz kalibracje pod wieksze obudowe przeplywomierza i byly rowniez zlikwidowane wszystkie zwerzki ... naturalnie walki robia tez swoja robote. Pozdro


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stf1
post Thu, 04 Feb 2010 - 14:02
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 June 2006
Skąd: WA





a tak nawiązując - to jakiegoś cup holdera ze Skody RS mi tutaj brakuje wink.gif


--------------------
2.0t
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Thu, 04 Feb 2010 - 14:13
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





cup holdery ostatnio w tuningowej modzie biggrin.gif


--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post

14 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 25 April 2024 - 06:39