![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 August 2004 Skąd: Wwa ![]() |
sprawa nastepna czy bedzie sie zgadzac przelozenie glowne dyfra w skrzyni i tylnym moscie. Przelozenie w skrzyni Cie nie powinno interesować. Wazniejsze jest, by przelozenie reduktora i tylnego dyfra bylo jednakowe. W oplowskim 4x4 jest to troche dziwne, bo jedno ma 3,70, a drugie 3,72, ale nie pamietam ktore to reduktor, a ktore tylny dyfer. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 September 2008 Skąd: łódź ![]() |
Chodzi ci o transfer?? dopiero teraz zkumałem jaka jest róznica w napedzie. Jestem wychowany na quattro i pod tym kątem pytałem. teraz juz wiem gdzie mój bład. wielkie dzieki w weekend zbieram sie za poszukiwanie wis-a i epc. musze troszke podszkolic sie w oplu niestety.
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 February 2008 Skąd: Mława ![]() |
Co do rodzaju zawieszenia to byly jeszcze vectry 2000 (FWD i zawias na wachaczach, podloga identyk jak w cali)
co do 4x4 to podloga (tunel) zaraz przed fotelem kierowcy mial "wybrzudszenie"... a co do samego tematu pakowania 4x4 w auto seryjnie FWD to chyba lepiej/duzo taniej zapodac R888(sam uzywam i sa swietne, VA 3.0 220KM/280Nm) i szpere Quife (niestety nie mam ![]() no chyba ze chesz bokami polatac to inna sprawa -------------------- Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było Audi S6 C5 Avant Calibra 3.2 V6 RWD |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin ![]() |
no chyba ze chesz bokami polatac to inna sprawa Do polatania bokami za małe pieniądze to lepiej omegę 3000 kupić i już. Szpera montowana seryjnie, 200KM w serii i waga którą da się zbić do 1200-1300kg ![]() Co do vectry, to przede wszystkim napęd 4x4 ma ograniczenie przenoszonego momentu. Co z tego że z 300Nm przeniesie 90Nm na tył?? To tyle co nic... -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 September 2008 Skąd: łódź ![]() |
Nie trawie napedu na przednia os nawet najlepsze opony nie zapewnia trakcji na sniegu i lodzie. A glownie o to chodzi.
do szalenstw sa inne samochody. Bardzo intrygowalo mnie to ze w saabie podloga i zawias pochodzi z polki opla i jest to mix calibry i vectry z doswiadczenia na audi wiem ze mase rozwiazan jest branych z polek magazynowych. Na tym forum sa ludzie ktorzy posiadaja duza wiedze i moga pomoc. stad zapytanie o mozliwosc wsadzenia tego napedu. Bardziej chodzi mi o użytecznosc tego napedu na codzien niz jakies ekstremalne zabawy. pozatym Saab w dieslu malo nadaje sie do upalania. Raz ze wzgledu na moc a dwa ze to bardziej mily dupowoz ktory jest cholernie wygodny. w sobote bede mial wis-a i epc i bede sobie spokojnie studiowal katalogi. |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Masz już te 150km? Bo powiem szczerze, że dochodzenie w ogóle do granicy 150 to już ryzyko.
Odpuść to wszystko. Jeśli chcesz to użytkować na co dzień, to zostaw serię. Bo po szczepanie napędu raczej bezawaryjne to nie będzie. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 September 2008 Skąd: łódź ![]() |
Masz już te 150km? Bo powiem szczerze, że dochodzenie w ogóle do granicy 150 to już ryzyko. Odpuść to wszystko. Jeśli chcesz to użytkować na co dzień, to zostaw serię. Bo po szczepanie napędu raczej bezawaryjne to nie będzie. Jezeli chodzi akurat o tego TID-a to bezproblemowo daje rade matyz ma juz ponad rok jezdzi na takim programie i nic sie niedzieje. W poprzednim Saabie z wadliwa jednostka 125ps(ponoc awaryjna elektronika pompy) z holenderskim boxem na okolo 150ps zrobilem 120tys km, problemem byl tylko zawor egr. Forum chyba sluzy do zdobywania i dzielenia sie wiedza, wolny chyba zapytac?? Najwiekszym problemem jak narazie robi sie zdobucie sprawnego napedu. I brak wiedzy z mojej strony. pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Super User Dołączył: Sun, 30 April 2006 ![]() |
zastanow sie w co chcesz isc . Poczytaj sobie na CT ile chlopaki maja rzezby z tym napendrm . Sam latam calibra i na leta tez mialem ochote ale ten napend to totalna pomylka a jak skrzynka 4x4 sie zesra to najlepiej regeneruja w szwajcarii o cene nie pytaj
![]() |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 18 February 2005 Skąd: Południe ![]() |
Do autora: jesli chcialbys pewny, dobry naped z C20LET to odezwij sie na PW, kumpel wysprzedaje pozostalosci po Cali Turbo. Napedy mial sprawne, wiem ze dbal o to jak nalezy - jest wlascicielem bardzo duzego warsztatu naprawczego. Silnik poszedl gdzies indziej, reszta zostala, jest wlascicielem tego auta chyba ponad 10 lat, wiec to nie jest jakis ulep.
-------------------- 911 992 4S
M5 F90 800KM |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
niestety, ale podejrzewam że nawet całkiem nową skrzynke 4x4 jestem w stanie załatwić za tydzień, mam calibre turbo i przerobiłem w zeszłym roku 5skrzynek 4x4 przy 293koniach, szczerze nie polecam takiego swapa, zwłaszcza że roboty jest dużo kasy pojdzie dużo a efekt koniec koncow to fwd i wypiętym wałem... 400Nm to bardzo dużo na ten naped, stanowczo ZA dużo, ostatni naped uszkodziłem na koncu 1go biegu (przy ok 6tys obr coś chrupło) i prawda jest że ten naped to projekt pod C20NE wiec już w w C20LET to było ryzyko. Koniec końców ja sobie wyciągłem to oplowe 4x4
elektronika to komputer ktory rozpina naped podczas hamowania (swiatla stop) gdy temp. w skrzynce osiagnie zbyt wysoka wartosc (zazwyczaj jest to za pozno) gdy silnik przez 15sekund bedzie miał 3tys obr a predkosciomierz bedzie stał w miejscu, gdy wywali sie abs (w nowszych calibrach od 94) gdy cisnienie w ukladzie zalanczania bedzie zbyt niskie, guzik załączania i ew. auto-off podczas hamowania powinno wystarczyć. ps1. co to za wzmocniony przgub za 1500zł? jest on trudno dostepny ale można go sobie wyczarować (mam dwa prawie nowe na zbyciu) ps2. co do samej teorii 90Nm na tył to zważcie sobie Panowie tył i przód auta, na śliskiej nawierzchni starczy żęby iść bokiem nawet seryjnym letem (a wartość 90Nm można regulować..) -------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 September 2008 Skąd: łódź ![]() |
Bardzo dziekuje wszystkim za pomoc sprawa jest do przemyslenia ale z tego co zostalo tu napisane ten naped jest delikatny a diesel ma niestety albo stety dosc duzo momentu. Auto sluzy do normalnej jazdy i naped mial pomoc czasem w sniegu lub w wodzie. Zamysl moj byl taki ze skoro podloga i zawieszenia pochodza od cali i vectry mozliwe bedzie wsadzenie 4x4 nie przypuszczalem zejest on tak awaryjny i problematyczny. jak napisal przedmowca zrobic cos co nie bedzie dzialac niestet mija sie z celem. Troche jestem rozczarowany. I szczerze nie wiem co zrobic. Jakos budowa kolejnego Audi mnie nie bawi.
Dziekuje i pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
A tak z ciekawości, widziałem kilka dragów calibry ponad 500km i tam się wszystkie koła ślizgały, co tam jest za napęd (nie działa mi pytajnik)
bo jestem w trakcie przeróbki kadetta na tył mam już zamontowany tylni most z vectry 4x4 i decyzja padła że narazie bedzie skrzynia z jakiejs omy i sam tył a jak z czasem zakuje dół myślałem na przestawieniu silnika i miało być 4wd ale narazie na to wskazuje ze nic z tego. |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
ja widziałem jedną 500konną i przy 600koniach dali sobie spokuj i zrobili rwd (filmy filmami, ale niewiesz czy nie zmieniali skrzynki co zawody...) ja też potrafiłem krecic tylnimi kołami na suchym asfalcie na lotnisku, ale 8km za tymże lotniskiem na poboczu wyciągaliśmy wał bo zablokowało cały tył...
-------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 August 2004 Skąd: Wwa ![]() |
ta szwedzka calibra ganiajaca na 400 metrow ma dwustronnie uzębione tarczki na wisku, więc ma sztywny napęd na tył. Mało tego - ma dostawione chłodzenie z zewnętrzną przepływową pompą oleju (pewnie z nissana, bo tam przy szperach jest taki układ). I na koniec w związku z tym, że korpus pękał - zastosowane jest wzmocnienie zewnętrzne konstrukcji pod postacią kątownika aluminiowego o grubości ok. 1 cm.
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
ta szwedzka to rwd już właśnie... ale walczyli długo
-------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 October 2009 ![]() |
Pacjent to Saab 9-3 2.2 TID wersja anniversary Widzialem na forum temat ze ktos spiol w Vectrze silnik z saaba ze skrzynia od 4x4. Pozdrawiam Tak się składa że to mój projekt, silnik saaba 3.0 turbo plus oplowe 4x4... odpuść sobie temat szkoda kasy.... Strzelisz porządnie 2-3 ze sprzęgła i nie masz skrzynki, sprawdzone na sobie..... poza tym dzwon jest inny, więc i tak musisz rzeźbić, więc szukaj lepszego napędu a na pewno nie z opla..... ta szwedzka calibra ganiajaca na 400 metrow ma dwustronnie uzębione tarczki na wisku, więc ma sztywny napęd na tył. Mało tego - ma dostawione chłodzenie z zewnętrzną przepływową pompą oleju (pewnie z nissana, bo tam przy szperach jest taki układ). I na koniec w związku z tym, że korpus pękał - zastosowane jest wzmocnienie zewnętrzne konstrukcji pod postacią kątownika aluminiowego o grubości ok. 1 cm. I co z tego skoro po takich modach skrzynka i tak jest słaba..... Są dwa najsłabsze ogniwa tej skrzynki pierwsze przekładnia kątowa i drugie kosz z satelitami. Visco można ustawić sobie na ile chcesz od spięcia do luzu w zależności ile wlejesz oleju viskotycznego i ile tarczek dopakujesz..... ale dalej i tak masz taką samą przekładnie kątową i satelity...... W garażu mam 8 skrzynek rozdzielacza 4x4 z opla i uwierz wszystkie kupiłem jako sprawne, tylko jedna rzeczywiście była OK. Nie znam osoby która ma cali/vectrze napęd 4x4 i nie ma z nim problemów.... Właśnie dlatego szukałem czegoś mocniejszego, znalazłem napęd z celici gt4, przekładnia kątowa wygląda jak tylni dyfer z omegi, ten napęd w serii przenosi 500PS++. A oplowe oryginalnie 4x4 zrobione jest na 115 Ps..... ta szwedzka to rwd już właśnie... ale walczyli długo Dokładnie chłopaki się poddali, zresztą ty też odpuściłeś sobie oplowe 4x4....... |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
Dokładnie chłopaki się poddali, zresztą ty też odpuściłeś sobie oplowe 4x4....... i dla tego ostrzegam przed nim za wczasu... przykre ale to sie nienadaje do zabawy, a do swapa na cywila gdzie pracochłonność jest taka sama jak inny naped też jest niepolecany, z mojego punktu widzenia wolałbym tą kase przepić niż ładowac w saaba (tzn w naped z opla... zeby jasne było) jezeli Calibra ma 200konia i kierownik potrzebuje napedu żeby czasami ze sniegu wyjechać to owszem. -------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 05:46 |