Shoutbox 0 nowych PW 


10 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Audi 90 B3 quattro - 4.2V8 ABZ + VEMS, Narazie niewystrojone N/A (krótki filmik strona 2)
guzior
post Wed, 20 Jan 2010 - 21:42
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Dzisiaj, po pierwszej przejezdzce, przebiegającej bez komplikacji mogę opublikowac projekt.

Auto kupiłem od pierwszej włascicielki - Polki mieszkającej pół życia w Belgii gdzie kupiła samochód z salonu. Na stare lata wrocila do Polski. Po smierci męża, postanowiła sprzedać auto (a sobie kupiła Golfa V). Potem kupiłem je ja za całe 1700zł. Miało nawet katalizator, załozony juz w polsce, w 98 roku.
Na poczatku, zeby jakkolwiek sie nim poruszac zmienilem sprzeglo na niskobudzetowego STATIMa za cale 200zł. Troche nią pojezdziłem, potyrałem po szutrach itp. W miedzyczasie robiłem eSke. Gdy miałem już dupowóz, na warsztat wpadła 90. Przedtem jeszcze zaliczyłem sprawdzanie geometrii w warsztatcie u robs -a. Okazało sie ze lewa podłóznica jest cofnieta. Róznica miedzy kołami z lewej i prawej strony wynosila 4.5 centymetra, a na aucie nie bylo sladów zadnego dzwonu. Starsza pani (ew jej mąż) przywalili w cos kołem od strony kierowcy i wciagnelo cala podłóżnice do srodka. Prostowanie na ramie (350zł) załatwiło problem i wyrównało rozstawy kół z lewej i prawej strony.

Mogłem juz brac sie za robote. Prace trwały od 22 grudnia. Wyjechał orginalny silnik KV, i zaczałem podpasowywac ABZ. Na + musze zaliczyc to, ze w komorze silnika jest wiecej miejsca niz w S4. Zarówno od strony grodzi, jak i przy podlóżnicach (miesci sie bez problemu podstawka z filtrem oleju).
Akumulator trafił do bagazanika, stare mocowania poduszek zostaly wyciete, przestawione zostalo serwo (zachaczało o glowice pompą hamulcową), wyleciała równiez pompa od ABSu (nie bylo na nia miejsca). Dodatkowo musiałem przerobic prawe mocowanie stabilizatora (odciac i przespawac obok). Do czasu az silnik nie bedzie uturbiany chlodnica zostanie jak jest teraz, czyli z przodu, przed silnikiem (chlodnica jest od Audi 100 C3 2.5TDi, zalozona do gory nogami). Potem trafi do bagaznika chlodnica od BMW 2.5 TD (swoja drogą wielka ku*wa).
Silnika pracuje, tradycyjnie juz, na Vemsie. Było sporo problemów z pojawiajacymi sie regularnie trigger errorami, jednak definitywne pomogla zmiana firmware-u.

Auto chodzi na domyslnej mapie ktora dostalem z USA. Nie jest wystrojone gdyz warunki nie pozwalaja na jakikolwiek przyspieszanie (nie mam trakcji na pierwszych 5 biegach (z 5 dostepnych :twisted: ). Opony zimowe, 195mm z bieznikiem 7mm. Musze poczekac az sie ociepli. W miedzyczasie bede mogl ogarnac reszte elektryki (obrotomierz, temp wody, cisnienie oleju) i wyszykowac nowy warsztat.

Do zrobienia zostalo jeszcze cale zawieszenie, pomijajac wymiane wszystkiech elementów gumowo - metalowych, nizsze sprezyny i amory B8, hamulce (od 2.8 - juz czekaja w garazu) oraz zawieszenie ukladu napedeowego (tutaj czekam na sztywne elemnty od DeSa).
Kilka fotek - narazie tylko tyle, zreszta nie ma tak naprawde co pokazywac.
»


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 20 Jan 2010 - 21:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
GTO
post Wed, 20 Jan 2010 - 21:54
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Czechowice-Dziedzice





w końcu widzę o czym była mowa, wygląda niezłe , pewnie tak też pojedzie, pozdrawiam i życzę wytrwałości



--------------------
DIGITUN.PL
605-443-665
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Wed, 20 Jan 2010 - 21:56
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
w końcu widzę o czym była mowa, wygląda niezłe , pewnie tak też pojedzie, pozdrawiam i życzę wytrwałości

Dzieki wielkie za pomoc. Z tymi trigger errorami juz mnie krew zalewala pomalu. Jednak nie ma to jak sprawdzone 1.1.27 wink.gif Działajace na megatune-ie smile.gif


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SID
post Wed, 20 Jan 2010 - 21:58
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2005
Skąd: Rzeszów





powodzenia w ukończeniu (dopracowaniu szczegółów) - wiem jak na to czekałeś smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Wed, 20 Jan 2010 - 22:33
Post #5


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





Miałem okazję się przejechać, wrażenia bardzo pozytywne. Auto dobrze rokuje wink.gif

PS. Sleeper będzie niesamowity, jedynie dźwięk silnika zdradza że coś jest nie tak...


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K47
post Wed, 20 Jan 2010 - 22:35
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 November 2004
Skąd: Łódź





guzior fajny opis, dużo info o cenach więc wiadomo z jakim budżetem można startować. Czekamy na filmy jak od noorec'a


--------------------
don't be such a wimp
STOP Pijanym kierowcom.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Wed, 20 Jan 2010 - 22:42
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
Czekamy na filmy jak od noorec'a

Bedzie ciezko...
Wydechy z 2 rzedów cilindrów schodza sie dopiero za skrzynia. Tam tez, w 3 calową rure wspawana jest sonda, ktora idzie centralnie w bok. Tyrajac po sniegu mogla by sie wyrwac smile.gif

Żeby nie bylo - sprzeglo nie zostalo to za 200zł tylko 6 lopatkowy spiek na podwojnej sprezynie.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klima
post Wed, 20 Jan 2010 - 23:05
Post #8


Super User
Dołączył: Wed, 06 July 2005
Skąd: [SRB] Czerwionka-Leszczyny





CYTAT(guzior @ Wed, 20 Jan 2010 - 21:42) *
Silnika pracuje, tradycyjnie juz, na Vemsie

ze tak spytam... są jakies problemy aby odpalic na seryjnym kompie?? czy poprostu zastosowano Vems'a juz pod turbo (bi turbo)??


--------------------
złomowanie pojazdów-recykling
sląskie i opolskie-odbiór własnym transportem
auto handel,auto czesci,pomoc drogowa

NowmaRacing
605829000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Wed, 20 Jan 2010 - 23:17
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Grubooo. Bardzo mi się podoba ta koncepcja.

GRatzzz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Wed, 20 Jan 2010 - 23:25
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





No wreszcie ,Wielkie gratulacje quzior wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Derbiak
post Thu, 21 Jan 2010 - 00:31
Post #11


User
Dołączył: Mon, 01 September 2008
Skąd: Łódź





Gratuluje kolego, mam nadzieje, że coś mogłem pomóc. Miłego ukręcania półosi tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Thu, 21 Jan 2010 - 00:35
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
ze tak spytam... są jakies problemy aby odpalic na seryjnym kompie?? czy poprostu zastosowano Vems'a juz pod turbo (bi turbo)??

Nie wiem. Od razu, bez zbytniego namyslu wjechal Vems. Derbiak odpalił swoja na seryjnym ECU - teraz ma jakies problemy z immo.
W USA ABZty odpalane na standalonach dobijaja moca do 350 koni (z 300 na seryjnym ecu) - tez byl to jakis argument przemawiajacy za standalonem.
A turbo bedzie jedno (HX40) - jak silnik dozyje, ma sie rozumiec.

CYTAT
Gratuluje kolego, mam nadzieje, że coś mogłem pomóc.

Chyba najwiecej z tym ze silnik nie jest na srodku komory laugh.gif - pewni bym ponaciagal caly samochod zanim bym do tego doszedł wink.gif


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Derbiak
post Thu, 21 Jan 2010 - 01:00
Post #13


User
Dołączył: Mon, 01 September 2008
Skąd: Łódź





CYTAT(guzior @ Thu, 21 Jan 2010 - 00:35) *
Nie wiem. Od razu, bez zbytniego namyslu wjechal Vems. Derbiak odpalił swoja na seryjnym ECU - teraz ma jakies problemy z immo.
W USA ABZty odpalane na standalonach dobijaja moca do 350 koni (z 300 na seryjnym ecu) - tez byl to jakis argument przemawiajacy za standalonem.
A turbo bedzie jedno (HX40) - jak silnik dozyje, ma sie rozumiec.


Chyba najwiecej z tym ze silnik nie jest na srodku komory laugh.gif - pewni bym ponaciagal caly samochod zanim bym do tego doszedł wink.gif



No Derbiak połaszczyl sie na 200 zl i zawiozl kompa nie tam gdzie trzeba, drugi jest juz zrobiony własciwie smile.gif

Z zamocowaniem silnika sam mialem niezle jaja co go ustawilem na srodku to skrzynia byla na skos ohmy.gif po paru minutach dobrego kombinowania zerknalem na silnik zlozylem paluszki do kupy i strzelilem sie w globus biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Thu, 21 Jan 2010 - 01:24
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





mega kozacki pojazd sie zapowiada... gratki


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
admeen
post Thu, 21 Jan 2010 - 08:30
Post #15


Frequent User
Dołączył: Sat, 08 February 2003
Skąd: Gdańsk





Auto kocur, cos takiego mi sie marzy...taki dziadkowoz po wizycie w sanatorium biggrin.gif
Gratuluje projektu i chetnie zobaczylbym jak to sie odpycha.


--------------------
Omega B Irmscher X20XEV
Corsa C GSi Z18XE
Omega Evo500 C30NE/SE
Szybciej wyglądają, niż jeżdżą.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chester
post Thu, 21 Jan 2010 - 08:49
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Fri, 22 November 2002





Idziesz ogniem chłopaku smile.gif.
dobry cichociemniak, będzie musiało grubo podawać, nie widzę innej opcji cool.gif


--------------------
Ecu-Tune.Pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Thu, 21 Jan 2010 - 12:45
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Szaleńców na tym forum nie brakuje. Popieram !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
becior
post Thu, 21 Jan 2010 - 13:22
Post #18


Rookie
Dołączył: Tue, 29 September 2009
Skąd: GMB





Ten silnik jest trzeba przyznać bardzo fajną opcją w Audi'cach biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 21 Jan 2010 - 14:01
Post #19


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(becior @ Thu, 21 Jan 2010 - 13:22) *
Ten silnik jest trzeba przyznać bardzo fajną opcją w Audi'cach biggrin.gif



dokładnie, a poza tym jest tego na rynku full, za 2 tys PLN mozna kupić nowy, wiec mozna zajechać motorownie i zapodac drugą smile.gif

dzwięk i reakcja na gaz, bezcenne

GRATULACJE !!

bedzie jakaś hamownia grana, ile tam sie z ABZeta jeszcze da wykrzesać n/a ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
staniekkk
post Thu, 21 Jan 2010 - 14:55
Post #20


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 March 2007





CYTAT(cowboy @ Thu, 21 Jan 2010 - 14:01) *
bedzie jakaś hamownia grana, ile tam sie z ABZeta jeszcze da wykrzesać n/a ?


CYTAT(guzior @ Thu, 21 Jan 2010 - 00:35) *
W USA ABZty odpalane na standalonach dobijaja moca do 350 koni (z 300 na seryjnym ecu) - tez byl to jakis argument przemawiajacy za standalonem.


Go to the top of the page
 
+Quote Post

10 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 24 April 2024 - 01:35