BOV do diesla, mikroprocesorowo sterowany zawor upustowy do silnikow diesla |
BOV do diesla, mikroprocesorowo sterowany zawor upustowy do silnikow diesla |
Mon, 18 Jan 2010 - 16:48
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 |
Witam
Na wstępie napisze skąd mi się wziął pomysł jako ze od jakiegoś czasu sprzedaje rożne łączniki silikonowe firmy autobahn88 i rożne inne ich akcesoria w tym BOV-y tak mniej więcej co dziennie odpowiadałem na 3-4 maile czy da się taki bov zainstalować w TDI (i tym podobnych silnikach) odpowiedz brzmiała oczywiście ze bezpośrednio się nie da (brak przepustnicy powoduje ze przy zmianie biegów nie ma różnicy w ciśnieniu miedzy kolektorem a dolotem co jest podstawa do otworzenia się zaworu upustowego, poza tym posiadanie takowego zaworu z "mechanicznego"punktu widzenia nie ma sensu w silniku diesla (chyba ze ktoś po prostu lubi dźwięk zaworu upustowego lub jeśli ma mocno przewymiarowana turbinę ) A ze pytań było masę to w końcu powstało u mnie coś takiego Jest to mikroprocesorowy sterownik zaworu upustowego (z przeznaczeniem do silników diesla) istnieje możliwość pobierania sygnału do otwarcia zaworu upustowego z dwóch elementów 1. TPS (na przyklad dla silnika dla arl to jest pin 69 z ecu) 2. Z Map sensora (tego o ile wiem nie ma żaden inny system tego typu) Urządzenie "samo" rozpoznaje rozpoznaje rodzaj sygnał. W urządzeniu ustawia się 3 wartości (służą do tego 3 potencjometry widoczne na pierwszym zdjęciu po lewej stronie) 1. wartość jaka musi osiągnąć napięcie na TPS lub map sensorze żeby urządzenie zadziałało (0-5v) 2. jak długo wartość z punktu 1 musi się utrzymać żeby urządzenie zadziałało (od 0 do 5 sekund) 3. jak długo ma być otwarty zawór upustowy (od 0 do 1 sekundy) A oto reszta elementów potrzebnych do montażu (możne nie cala ale najważniejsze części) Zaworek 3-drożny (tutaj akurat n75 z audi ale może to być dowolny spełniający podobna funkcje oraz zawór upustowy 2 tłoczkowy) . Pozdrawiam ps. całość będzie testowana na skodzie Octavi TDI -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
Wspieraj forum |
Mon, 18 Jan 2010 - 16:48
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Mon, 18 Jan 2010 - 20:48
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka |
kiedy mniej wiecej bedziecie to montowac, no i kiedy wrzucisz jakis filmik, jak to dziala ??
-------------------- BMW
m6, 135i, 550ix, 550i, x5, x6 |
|
|
Mon, 18 Jan 2010 - 22:18
Post
#3
|
|
Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden |
520 zl , sorry za anty reklame
-------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
Mon, 18 Jan 2010 - 22:25
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 |
artix spoko jak na razie ja sobie robie prototyp i szukam opini ldzi na ten temat a przedstawiony przez ciebie zestaw juz widzialem na ebayu ale nigdzie nie ma do tego opisu jakie sa mozlwiosci co mozna regulowac a co nie czy system jest mikroprocesorowy czy tez analogowy itp itd
a montowal bede chyba jakos w przyszlym tygodniu o ile warunki pozwola Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
Mon, 18 Jan 2010 - 22:37
Post
#5
|
|
Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden |
z opisu wynika ze dziala na tej samej zasadzie jaka ty stosujesz
-------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
Mon, 18 Jan 2010 - 23:07
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 |
No wlasnie nigdzie nie moge znalezc opisu tego urzadzenia na ebay-u opis sprowadza sie do 2 linijek tesktu
jesli masz taki tekst opszerniejszy niz te z ebaya to przytocz sam z checia poczytam ja sam mam tego typu tekst z Forga (oni tez cos takiego robia ale ich zaworek to koszt 199 funtow + vat) z tym ze ich urzadeznia sa analogowe (przynajmniej na takowe wygladaj na zdjeciu srodka) i maja mozlwiosc podpiecia tylko pod TPS (przynajmniej tak jest to opisane) pozatym mozesz kontrolowac tylko dwie skladowe poziom sygnalu zalczenia i czas otwarcia (ja wprowadzilem jeszcze jedna zmienna zeby nie bylo tak ze kazde nacisniecie gazu powoduje otwarcie bov-a mianowicie jak dlugo ma trwac sygnal otwierjacy zeby calosc zadzialal jest to o tyle wazne ze w rozwiazniu ktore mam opisane prze forga jak nacisniesz gaz szybko i puscisz to zawor sie otworzy a u mnie musisz gaz przytrzymac przez odpwoiednio dlugi moment zeby nastapila atkywacja zaworu Pozdrawiam ps jedna mala zmiana otoz pomyslalem ze w sumie mozna podpiac oba czujniki czyli tps i map sensor (przewidzialem dwa miejsca na czujniki wiec nie ma problemu moga dzialac rownoczesnie ) ale wtedy warunki otwarcia wygladaly by inaczej bo dwa pierwsze wygladaj tak ze wychylenie TPS musi byc na przyklad minimum 70% (czyli jakas wartosc w voltach) i musi trwac minimum na przyklad 2 sekundy (przekroczenie 70% wlacza licznik czasu) ale napiecie na map sensorze musi przekroczyc pwoiedzmy 2,5v (odpowiada jakiemus minimalnemu cisnieniu doladwowania) zeby zadziala BOV kmbinacji jest dosc duzo -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
Fri, 05 Feb 2010 - 20:26
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Mon, 11 July 2005 Skąd: Bydgoszcz |
Słabo słychać bo jakoś aparat nie chciał przenieść tego dźwięku, w rzeczywistości dużo głośniej:
Koszt montażu to BOV+ ~120zł - bov - stycznik na linkę gazu - elektrozawórek ciśnieniowy bodajże z VAG'a - kilka kabelków Biorąc pod uwagę że ma to być tylko efekt dźwiękowy a nie jakiś praktyczno-użyteczny, nie wydałbym tyle kasy po to by regulować to jak szybko czy z jakim opóźnieniem ma zadziałać BOV. Puszczam gaz, to siknie, a jeśli ktoś chce to sobie puszcza do kabiny przełącznik i odłącza układ i BOV się w ogóle nie otwiera. -------------------- www.kamilwolski.pl - photofolio
|
|
|
Sat, 06 Feb 2010 - 12:20
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 |
Grucha pl za te pieniadze nie kupisz nawet dobrego Bov-a chyba ze komus nie zalezy na tym czy bedzie mial szczelny dolot czy auto bedzie normalnie przyspieszac itp itd to tak mozna sobie to poskrecac niewiadomo z czego ale zeby pozadnie to zrobic to raczej pare zlotch musisz wydac na to
Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
Sat, 06 Feb 2010 - 12:31
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Mon, 11 July 2005 Skąd: Bydgoszcz |
Pisałem BOV + 120zł tak? Więc to jaki BOV kto sobie kupi pozostawiam zainteresowanemu. Do tego stycznik, kabelki, jakiś mały bezpiecznik, a najdroższy zaworek, ja miałem N75.
-------------------- www.kamilwolski.pl - photofolio
|
|
|
Sat, 06 Feb 2010 - 14:15
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 |
Kazdy robi jak uwaza ja tam akurat uwazam ze mozlwiosc regulacji jest potzrebna i to ze blow-off nie bedzie sie otwieral za kazdym nacisnieciem pedlau gazu a tylko wtedy kiedy powienien (czyli jest dosc nadcisnienia w dolocie zeby wogole bylo go slychac) jest dosc wazne
Co do ceny to zle przeczytalem twoja wczesniejsza wypowiedz Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
Tue, 09 Feb 2010 - 17:26
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock |
No własnie chciałem sie zapytac jak zrobic ,zeby tdi syczało a tu prosze temat jest
Braciak zobaczył jakies syczace turbo na ulicy no i teraz mnie meczy ,ze on tez tak chce no a ja przeciez sie "znam " i mam mu zrobic.... Tak wiec jak zadziała to daj znac ile za to -------------------- BMW E64 645i
|
|
|
Tue, 09 Feb 2010 - 17:39
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Mon, 11 July 2005 Skąd: Bydgoszcz |
To może inaczej - poproszę o wytłumaczenie w czym (realnie) jest lepszy zawór sterowany przez taki skomplikowany układ od tego sterowanym stycznikiem?
-------------------- www.kamilwolski.pl - photofolio
|
|
|
Tue, 09 Feb 2010 - 22:21
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 |
Grucha pl wiesz co to tak jakbys sie zapytal czym realnie jest lepsza s-klasa od a-klasy przeciez oba sa samochodami i oba przewoza ludzi z punktu a do punktu b
Ale ok lepsze jest to ze masz pelna kontrole nad tym kiedy zawor zadziala (jakie musza byc spelnione warunki zeby sie nie owtieral za kazdym razem gdy wcisne gaz a tylko wtedy gdy ma sie otwierac czyli gdy cisnienie bedzie wystarczaco duze zeby wogole bylo sens otwierac zawor BOV ) jak dlugo ma byc otwarty (zeby dzwiek wydawany byl mozliwie najglosniejszy ale zeby mozlwiie malo zaklucac prace turbiny) poaztym latwosc montazu gdyz wystarczy zalozyc na kabeel zlaczke i podpiac sie pod jeden z wczesnie wmienionych czujnikow (TPS lub MAP ) nie tzreba tworzyc dodatkowych miejsc na styczniki itp itd Pozatym jedna z podstwawowych wad ukladu z przelacznikiem na przepustnicy jest to ze stycznik to "glupie" urzadeznie i albo podlaczysz elektrozawor tak ze bedzie podawal podcisenie w momencie jego wcisniecia na max (zle bo jak masz max wcisniety gaz to turbina ma na max pompowac a nie upuszczac do atmosfery ) albo bedzie podawal owo podcsienie w kazdym innym polozeniu przepustnicy niz wcisniety na max (to tez zle bo jak uzyskasz nadcisnienie w kolektorze ssacym a na BOV podasz podcisnienie to ci sie bedzie otwieral i upuszczal cisnienie ) no chyba ze ktos jezdzi z gazem tylko w dwoch polozeniach max wcisniety -1 max puszczony -0 Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
Wed, 10 Feb 2010 - 00:28
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Mon, 11 July 2005 Skąd: Bydgoszcz |
BOV na styczniku się uchyla jeśli już to przy na maksa odjętym gazie i tak jak pisano Ci na innym forum, auto dzięki temu łatwiej łapie boost po zmianie biegów:
- gdy BOV jest podłączony przy zmianie biegów spadało u mnie z 1.5 bara ciśnienie, na ok 1.0-1.2 bara po puszczeniu sprzęgła na zapiętym biegu kolejnym - gdy BOV jest odłączony, ciśnienie spada niżej, spadek ciśnienia w układzie po puszczeniu gazu jest gwałtowniejszy. Nie pytaj czemu - to pokazują czujniki. CYTAT Ale ok lepsze jest to ze masz pelna kontrole nad tym kiedy zawor zadziala (jakie musza byc spelnione warunki zeby sie nie owtieral za kazdym razem gdy wcisne gaz a tylko wtedy gdy ma sie otwierac czyli gdy cisnienie bedzie wystarczaco duze zeby wogole bylo sens otwierac zawor BOV ) Czy na potencjometrach jest dokładna podziałka, np czasu otwarcia zaworu BOV o którym piszesz? Jeśli nie, to to takie troche ustawianie na oko a nie precyzyjna kontrola... Co to znaczy "sens otwierać zawór BOV" w Dieslu. W ropniaku to tylko efekty dźwiękowe. Z założenia ma się on uchylić w momencie puszczenia gazu. Dla mnie nie ma znaczenia czy BOV się uchyli i nie parsknie bo będzie za małe ciśnienie, czy się nie uchyli bo mu na to układ jakiś nie pozwolił - tak czy siak efektu dźwiękowego nie ma. CYTAT jak dlugo ma byc otwarty (zeby dzwiek wydawany byl mozliwie najglosniejszy ale zeby mozlwiie malo zaklucac prace turbiny) Co rozumiesz przez "zakłócanie pracy turbiny"? Dziura w dolocie, bo tym jest praktycznie BOV nie zakłóca pracy turbiny. Obniża ciśnienie doładowania w danym momencie (w momencie gdy puszczony jest pedał przyśpieszenia) czyli w momencie kiedy tego ciśnienia nie potrzebujemy. Nawet jeśli uchyli się on na krótko, to i tak ciśnienie upuści. Biorąc pod uwagę że ktoś kto wyda 500zł czy ile to tam kosztuje chce mieć słyszalny BOV, uchylał będzie go i tak na maksa. CYTAT Pozatym jedna z podstwawowych wad ukladu z przelacznikiem na przepustnicy jest to ze stycznik to "glupie" urzadeznie Czy głupie czy mądre... To tylko element nieorganiczny. Ma swoje zadanie i je wykonuje. CYTAT albo podlaczysz elektrozawor tak ze bedzie podawal podcisenie w momencie jego wcisniecia na max (zle bo jak masz max wcisniety gaz to turbina ma na max pompowac a nie upuszczac do atmosfery ) albo bedzie podawal owo podcsienie w kazdym innym polozeniu przepustnicy niz wcisniety na max (to tez zle bo jak uzyskasz nadcisnienie w kolektorze ssacym a na BOV podasz podcisnienie to ci sie bedzie otwieral i upuszczal cisnienie ) no chyba ze ktos jezdzi z gazem tylko w dwoch polozeniach max wcisniety -1 max puszczony -0 Mam nadzieję że swoje wnioski wysnuwasz po dogłębnej analizie jak i testach organoleptycznych takiego rozwiązania. Tak się składa że półtora roku jeździłem z układem na styczniku i sprawował się dobrze. Ciśnienie trzymał zawsze, poza oczywiście totalnym odpuszczeniem gazu. Zarówno podłączony, jak i odłączony BOV - auto przy tych samych warunkach osiągało te same wartości doładowania, bez względu czy sprawdzane było to przy wciśnięciu gazu do oporu, 3/4 czy lekko muskany. --- Gwoli wyjaśnienia - jako sprzedawca mnie nie przekonujesz, a przyznam szczerze że w sezonie letnim planuje zamontowanie zaworu ponownie. Jeśli jako sprzedawca przekonasz mnie że cały ten układ to coś więcej niż fajna zabawka "bo ma dużo elementów" to się skuszę - póki co odnoszę wrażenie że nie jest to zbyt ważny element. ps. Słowa w stylu CYTAT Grucha pl wiesz co to tak jakbys sie zapytal czym realnie jest lepsza s-klasa od a-klasy przeciez oba sa samochodami i oba przewoza ludzi z punktu a do punktu b to raczej słaba reklama.
-------------------- www.kamilwolski.pl - photofolio
|
|
|
Wed, 10 Feb 2010 - 02:18
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 |
Grucha pl po pierwsze ja sobie nie przypominam zebym cie namaiwal do kupna czegokolwiek po drugie nie przypominam sobie zebym podawal jakas cene takiego zestawu szczegolnie ze popwstal on jak n razie w jednym egzeplarzu dla mnie osobiscie (czy bedzie kiedys w przyszlosci sprzedawany to sie okaze nie wiem tego ) wiec raczej nie musze i nawet niechce cie przekonywac do kupna czegokolwiek. Jesli uwazasz ze cos jest ci niepotrzebne zbedne itp itd to przeciez rob jak uwazasz ja uwazm ze takie rozwiazanie jest lepsze niz stycznik.
Pozdrawiam ps. jesli zalezy ci natomiast na dokladnosci czasu to nie ma wiekszego problemu zeby do tego podlaczyc wyswietlacz LCD i mozna sobie regulowac calosc nawet do setnych sekundy -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
Wed, 10 Feb 2010 - 11:07
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Mon, 11 July 2005 Skąd: Bydgoszcz |
To może ten wyświetlacz winien być w podstawowej wersji skoro głównym atutem urządzenia jest możliwość precyzyjnych ustawień działania zaworu?
Co do sprzedaży - wybacz - z tekstu wywnioskowałem że budujesz coś, by to później sprzedawać klientom którzy będą się pytać o możliwość zastosowania BOV-a w Dieslu. ps. Co wtedy, gdy auto nie posiada mapsensora ani tps? -------------------- www.kamilwolski.pl - photofolio
|
|
|
Wed, 10 Feb 2010 - 12:18
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 |
Jesli nie ma TPS ani map sensora mozna zastosowac rowniez przelacznik tak jak w rozwiazaniu stosowanym przez ciebie z tym ze nadal mozna regulowac czasem otwarcia roznica polega na tym ze nie masz wtedy kontroli nad tym jak mocno trzeba wcisnac pedal gazu zeby spelnic warunek poczatkowy algorytm dzialania tego z TPS-em wyglada mniej wiecej tak
-jesli (TPS lub Map) maja wartosc wieksza lub rowna niz ustalona jako prog zalaczenia wtedy zacznij dzialac -odczekaj okreslona ilosc czasu (sprawdz jeszcze raz czy TPS lub map maja okreslona wartosc ) jesli tak poczekaj az ta wartosc bedzie mniejesza niz okreslona -wlacz elekrozaworek (a tym samym otworz BOV) na okreslona ilosc czasu -wylacz elektrozaworek wroc do poczatku programu jesli nie ma TPS lub mapa algorytm wyglada tak -jesli stycznik ma wartosc wieksza lub rowna 12V wtedy zacznij dzialac -odczekaj okreslona ilosc czasu (sprawdz jeszcze raz czy TPS lub map maja okreslona wartosc ) jesli tak poczekaj az ta wartosc bedzie mniejesza niz okreslona -wlacz elekrozaworek (a tym samym otworz BOV) na okreslona ilosc czasu -wylacz elektrozaworek wroc do poczatku programu Co do LCD to mozna go sobie bez problemu podlaczyc samodzielnie miejsce na to jest (a czy ja podlacze u siebie nie wiem moze tak ) ogolnie obudowa nie przewidywala ale moze zrobie taka w ktorej bedzie to zamontowane Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
Wed, 10 Feb 2010 - 16:54
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK |
tylko po co to komu
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
Thu, 11 Feb 2010 - 10:35
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock |
to jest dla uzytkownikow SR ktorzy maja mlodszych braci i im truja ,ze ma zrobic tak zeby jego pug syczal
-------------------- BMW E64 645i
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 15:59 |