![]() ![]() |
Tue, 19 Jan 2010 - 13:09
Post
#21
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 06 August 2008 Skąd: Warszawa |
Może się mylę, ale jeśli chodzi o zawieszenie i układ kierowniczy, to chyba nie ma żadnej różnicy między tymi..."pociskami", a fiat jest lżejszy. Polonez nie dość, ze był cięższy, to jeszcze miał właśnie przeciążony tył, przez co wyjście nim z poślizgu graniczyło z cudem. Tak więc przychylałbym się do opinii, że 125p jedak prowadzi się lepiej od poldasa. Nie posiadałem tych aut, ale często nimi jeździłem i zdecydowanie lepiej prowadziło mi się fata niż poloneza.
-------------------- COUGAR 2,5 V6 ST200
MONDEO 3.0 V6 ST220 |
|
|
|
| Wspieraj forum |
Tue, 19 Jan 2010 - 13:09
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Tue, 19 Jan 2010 - 13:29
Post
#22
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła |
Miałem i jedno i drugie i dalej twierdzę że to polonez nie skręca, ten sam zawias, większa masa, szersze nadwozie... fiat fajnie ganiał, polonez już nie, a z takim silnikiem to ryś przodem musi niemiłosiernie...
|
|
|
|
Tue, 19 Jan 2010 - 13:38
Post
#23
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 24 October 2008 |
Mi osobiscie sie strasznie podoba, uwielbiam takie projekty
-------------------- |
|
|
|
Tue, 19 Jan 2010 - 14:16
Post
#24
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 |
|
|
|
|
Tue, 19 Jan 2010 - 14:46
Post
#25
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 06 August 2008 Skąd: Warszawa |
Poza tym fiaty tak nie korodowały jak poldasy, a caro juz chyba przebija pod tym względem wszystkie wersje. Pamiętam jak mojemu sąsiadowi po pół roku od wyjechania z salonu zaczął próchnieć przedni pas pod światłami i krawędź maski. Auto zadbane i garażowane - po prostu tragedia. Borki pod tym względem były o wiele lepsze.
Coś pięknego : http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10004494 Był też prototyp coupe: http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=5...b93921cb4616a93 Kozak! -------------------- COUGAR 2,5 V6 ST200
MONDEO 3.0 V6 ST220 |
|
|
|
Tue, 19 Jan 2010 - 15:06
Post
#26
|
|
|
User Dołączył: Thu, 04 June 2009 |
Bez przesady jak ktoś mam możliwość i chęć zrobienia poldolota z bmw pod maską i jeszcze ślimakiem do tego, to wbrew opiniom czy to skręca czy nie, gratuluje właścicielowi wytrwałości i czekam na wrażenia z jazdy.(Jakiś filmik by sie też przydał
Poza tym jak coś prowadzi się łatwo to chyba nie ma przyjemności i walki z autem ? |
|
|
|
Tue, 19 Jan 2010 - 15:44
Post
#27
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie |
niezle , trzyamm kciuki zeby sie buda nie rozpadla
z czego to hamulce na przodzie? |
|
|
|
Tue, 19 Jan 2010 - 16:03
Post
#28
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki |
Prosze o nie tworzenie teorii o samochodach o ktorych nic sie nie wie. Statystyczny kant prowadzi sie gorzej bo zazwyczaj jest starszy i w gorszym stanie. Po przygotowaniu obu pojazdow kant ma przewage mniejszej i troche lepiej rozlozonej masy - tak mowia ludzie ktorzy sie nimi scigali a nie upalali po łąkach i wsiach.
Polonez ma sztywniejsza i wytrzymalsza bude - to tez opinia ludzi ktorzy uzywali ich w sporcie - np Przybylski w Classicauto tak napisal. Wiadomo, ze w latach dziewiedziesiatych poloneza poszerzono o 30mm na strone ale ta sama modyfikacje mozna zrobic w kancie bo to te same plyty podlogowe. Samochody te rdzewieja tak samo beznadziejnie - podawanie wyjatkow nie ma sensu bo w tych autach wszystko zalezy od tego jak kto dbal i konserwowal. I to nie jest tak ze ktorys model korodowal bardziej lub nie - to zalezy od rocznikow, partii etc. W.g. mnie - ale to moja opinia - modyfikowanie jednego i drugiego samochodu jest tak samo fajne, polonez tez nowym autem nie jest, oba to nasza historia. |
|
|
|
Tue, 19 Jan 2010 - 17:12
Post
#29
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: From Hell |
No, tyle, że to VT a nie żaden prototyp... -------------------- "We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
|
|
|
|
Tue, 19 Jan 2010 - 18:25
Post
#30
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki |
|
|
|
|
Tue, 19 Jan 2010 - 19:35
Post
#31
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 June 2009 |
Z czego przednie hamulce i zaciski?
Rozkład masy nie widzę żeby był bardzo fajny (przód ostro siad). Ja po włożeniu c20ne przód się podniósł, silnik poszedł prawie że do środka i ciężar jest prawie że na połowie. |
|
|
|
Tue, 19 Jan 2010 - 20:03
Post
#32
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 11 February 2009 Skąd: Warszawa |
no ale ktos cos tam modzil w tym kierunku ![]() Tego to w te wakacje na bemowie widziałem często Skończony? -------------------- Czekam na wybuch...
|
|
|
|
Tue, 19 Jan 2010 - 21:16
Post
#33
|
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 August 2004 |
W jaki sposób Hatchback (polonez) miałby być sztywniejszym typem nadwozia od sedana (F125p)?
Porównując "surowe" nadwozia to kant jest dużo sztywniejszy, natomiast jedno i drugie ma tendencje do łamania się miedzy przednim zawieszeniem a podszybiem (najsłabszy pkt nadwozia) Pierwsze polonezy miały wstawiane elementy usztywniające za tylna kanapą później rynkowy wymóg dzielonej kanapy spowodował ze je osunięto. p.s. Są tylko dwie rzeczy, które mogą postawić Poloneza w takich projektach przed F125p : -pierwsze to łatwość zastąpienia nadwozia innym w przypadku "Bęcki" -drugie to dłuższa komora silnikowa i przepastny zderzak, który połknie nie jedna chłodnice Co do przekładni zębatej można się dowiedzieć gdzie ją zamontowaliście? Liczyliście układ kierowniczy? Czy tak pasowało, to tak będzie? |
|
|
|
Tue, 19 Jan 2010 - 21:24
Post
#34
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki |
W jaki sposób Hatchback (polonez) miałby być sztywniejszym typem nadwozia od sedana (F125p)? Porównując "surowe" nadwozia to kant jest dużo sztywniejszy, natomiast jedno i drugie ma tendencje do łamania się miedzy przednim zawieszeniem a podszybiem (najsłabszy pkt nadwozia) Pierwsze polonezy miały wstawiane elementy usztywniające za tylna kanapą później rynkowy wymóg dzielonej kanapy spowodował ze je osunięto. p.s. Są tylko dwie rzeczy, które mogą postawić Poloneza w takich projektach przed F125p : -pierwsze to łatwość zastąpienia nadwozia innym w przypadku "Bęcki" -drugie to dłuższa komora silnikowa i przepastny zderzak, który połknie nie jedna chłodnice Co do przekładni zębatej można się dowiedzieć gdzie ją zamontowaliście? Liczyliście układ kierowniczy? Czy tak pasowało, to tak będzie? Kania jest pare powodow, ale miedzy innymi lepsza jakosc wykonania i troche inna technologia pewnie(zgrzewy etc) A wiem to bo np widzialem (no kolega z simru mi czytal) wyniki badan poloneza i fiata pod wzglednem sztywnosci skretnej karoserii i polonez wypadl lepiej. Na jakiej podstawie wiec twierdzisz ze kant jest duzo sztywniejszy? I jak wytlumaczysz fakt ze ludzie uzywajacy tych karoserii w rajdach twierdzili ze kant duzo szybciej pekal? Wydaje mi sie ze chyba teoretyzujesz (przy calym szacunku dla twojej wiedzy) A co do lamania pomiedzy komora silnika a kabina to masz racje. |
|
|
|
Tue, 19 Jan 2010 - 21:32
Post
#35
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno |
![]() Meeega ja tez takiego chce !!!!!!! |
|
|
|
Tue, 19 Jan 2010 - 22:07
Post
#36
|
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 August 2004 |
"Kania jest pare powodow, ale miedzy innymi lepsza jakosc wykonania i troche inna technologia pewnie(zgrzewy etc)
A wiem to bo np widzialem (no kolega z simru mi czytal) wyniki badan poloneza i fiata pod wzglednem sztywnosci skretnej karoserii i polonez wypadl lepiej. Na jakiej podstawie wiec twierdzisz ze kant jest duzo sztywniejszy? I jak wytlumaczysz fakt ze ludzie uzywajacy tych karoserii w rajdach twierdzili ze kant duzo szybciej pekal? Wydaje mi sie ze chyba teoretyzujesz (przy calym szacunku dla twojej wiedzy) A co do lamania pomiedzy komora silnika a kabina to masz racje." Jak może być lepsza jakość wykonania, przecież powstawały dokładnie tą samą metodą- oporowe zgrzewanie punktowe. Kto przeprowadzał te badania i skręcanie było wokół której osi? Twierdze tak ponieważ jak nadwozie jest sztywne to ma tendencje do pękania -> jak nadwozie jest podatne (odwrotność sztywności) to niema takiej tendencji. To tłumaczy dlaczego ludzie używający "tych" karoserii w rajdach tak twierdzili ze kant szybciej pękał. Co do mojego teoretyzowania nie jednego kanta połamałem i poloneza jak również nie jedno nadwozie wzmocniłem. Co do projektu to zasadniej było by wsadzić jakieś R4 16v turbo |
|
|
|
Tue, 19 Jan 2010 - 22:32
Post
#37
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki |
na polibudzie warszawskiej ktos, widzialem nawet fotki budy poloneza na ramie.
Co do tego ze sa zgrzewane - a moze maja np tych zgrzewow wiecej? Nie podwazasz chyba czyis badan na podstawie swoich rozwalonych karoserii? |
|
|
|
Tue, 19 Jan 2010 - 22:43
Post
#38
|
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 August 2004 |
Nie mam nawet takiego zamiaru, wiem ile wymaga poświęcenia wykonanie badań sam robiłem ich kilka wiec jeśli ktoś to robił to chyle czoła,zawsze lepiej jest się czegoś nowego dowiedzieć dlatego pytam kto i gdzie.
Nie słyszałem żeby na PW robiono takie badania i ze maja sprzęt do tego. P.S. Kończmy ten OT jak masz chęc to zapraszam na PW Co do tematu Czekam na pierwsze testy drogowe udokumentowane filmem Również czekam na odpowiedz o mocowanie przekładni, ja u siebie mam przekładnie przykręconą do belki przedniego zawieszenia. |
|
|
|
Tue, 19 Jan 2010 - 22:48
Post
#39
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 22 June 2007 Skąd: O-ka |
Co do projektu to zasadniej było by wsadzić jakieś R4 16v turbo Np: SR20DET -------------------- Było lekkie A4 2.7biT
Była Integra Type R JDM Jest Civic b16 gt35 |
|
|
|
Tue, 19 Jan 2010 - 22:52
Post
#40
|
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 August 2004 |
Oprócz Japonii jest tez kilka innych fajnych silników R4 16Vt
Ford/Opel/Volvo/Ja osobiście wpycham Lancie 2.0 16VT 205KM |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 05 November 2025 - 21:33 |