Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Caronez m20 home made turbo (polonez), coś niespotykanego!!!
Taxon
post Tue, 19 Jan 2010 - 13:09
Post #21


User
Dołączył: Wed, 06 August 2008
Skąd: Warszawa





Może się mylę, ale jeśli chodzi o zawieszenie i układ kierowniczy, to chyba nie ma żadnej różnicy między tymi..."pociskami", a fiat jest lżejszy. Polonez nie dość, ze był cięższy, to jeszcze miał właśnie przeciążony tył, przez co wyjście nim z poślizgu graniczyło z cudem. Tak więc przychylałbym się do opinii, że 125p jedak prowadzi się lepiej od poldasa. Nie posiadałem tych aut, ale często nimi jeździłem i zdecydowanie lepiej prowadziło mi się fata niż poloneza.


--------------------
COUGAR 2,5 V6 ST200
MONDEO 3.0 V6 ST220
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 19 Jan 2010 - 13:09
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Dziku
post Tue, 19 Jan 2010 - 13:29
Post #22


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Miałem i jedno i drugie i dalej twierdzę że to polonez nie skręca, ten sam zawias, większa masa, szersze nadwozie... fiat fajnie ganiał, polonez już nie, a z takim silnikiem to ryś przodem musi niemiłosiernie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gabriel
post Tue, 19 Jan 2010 - 13:38
Post #23


User
Dołączył: Fri, 24 October 2008





Mi osobiscie sie strasznie podoba, uwielbiam takie projekty biggrin.gif Sam chcialbym kiedys zrobic cos podobnego, ale z karoseria od borka :-)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Tue, 19 Jan 2010 - 14:16
Post #24


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





CYTAT(fleszar @ Tue, 19 Jan 2010 - 13:03) *
Nie chodzi o masę wink.gif Jak bys miał jedno i drugie wiedział byś , że fiatem po prostu słabo się skręca biggrin.gif


to polonezem sie dobrze skreca tak?

...tez mialem okazje jezdzic jednym i drugim i polonez to tragedia po prostu cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taxon
post Tue, 19 Jan 2010 - 14:46
Post #25


User
Dołączył: Wed, 06 August 2008
Skąd: Warszawa





Poza tym fiaty tak nie korodowały jak poldasy, a caro juz chyba przebija pod tym względem wszystkie wersje. Pamiętam jak mojemu sąsiadowi po pół roku od wyjechania z salonu zaczął próchnieć przedni pas pod światłami i krawędź maski. Auto zadbane i garażowane - po prostu tragedia. Borki pod tym względem były o wiele lepsze.

Coś pięknego :
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10004494

Był też prototyp coupe:

http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=5...b93921cb4616a93

Kozak!


--------------------
COUGAR 2,5 V6 ST200
MONDEO 3.0 V6 ST220
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2sz-fe
post Tue, 19 Jan 2010 - 15:06
Post #26


User
Dołączył: Thu, 04 June 2009





Bez przesady jak ktoś mam możliwość i chęć zrobienia poldolota z bmw pod maską i jeszcze ślimakiem do tego, to wbrew opiniom czy to skręca czy nie, gratuluje właścicielowi wytrwałości i czekam na wrażenia z jazdy.(Jakiś filmik by sie też przydał tongue.gif ) Jak dla mnie taki, szrocik z delikatnym rdzawym nalotem i szeroką stalą to idealna zabawka na nocne wojaże żeby polatać sobie bokiem w koło ronda,

Poza tym jak coś prowadzi się łatwo to chyba nie ma przyjemności i walki z autem ? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Tue, 19 Jan 2010 - 15:44
Post #27


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





niezle , trzyamm kciuki zeby sie buda nie rozpadla wink.gif

z czego to hamulce na przodzie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Tue, 19 Jan 2010 - 16:03
Post #28


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





Prosze o nie tworzenie teorii o samochodach o ktorych nic sie nie wie. Statystyczny kant prowadzi sie gorzej bo zazwyczaj jest starszy i w gorszym stanie. Po przygotowaniu obu pojazdow kant ma przewage mniejszej i troche lepiej rozlozonej masy - tak mowia ludzie ktorzy sie nimi scigali a nie upalali po łąkach i wsiach.
Polonez ma sztywniejsza i wytrzymalsza bude - to tez opinia ludzi ktorzy uzywali ich w sporcie - np Przybylski w Classicauto tak napisal.
Wiadomo, ze w latach dziewiedziesiatych poloneza poszerzono o 30mm na strone ale ta sama modyfikacje mozna zrobic w kancie bo to te same plyty podlogowe.
Samochody te rdzewieja tak samo beznadziejnie - podawanie wyjatkow nie ma sensu bo w tych autach wszystko zalezy od tego jak kto dbal i konserwowal. I to nie jest tak ze ktorys model korodowal bardziej lub nie - to zalezy od rocznikow, partii etc.

W.g. mnie - ale to moja opinia - modyfikowanie jednego i drugiego samochodu jest tak samo fajne, polonez tez nowym autem nie jest, oba to nasza historia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raceboy
post Tue, 19 Jan 2010 - 17:12
Post #29


Moderator
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: From Hell





CYTAT(Taxon @ Tue, 19 Jan 2010 - 13:46) *


No, tyle, że to VT a nie żaden prototyp...


--------------------
"We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Tue, 19 Jan 2010 - 18:25
Post #30


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





QUOTE (Raceboy @ Tue, 19 Jan 2010 - 18:12) *
No, tyle, że to VT a nie żaden prototyp...

no ale ktos cos tam modzil w tym kierunku
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Er-a-de-ek
post Tue, 19 Jan 2010 - 19:35
Post #31


Super User
Dołączył: Fri, 19 June 2009





Z czego przednie hamulce i zaciski?

Rozkład masy nie widzę żeby był bardzo fajny (przód ostro siad). Ja po włożeniu c20ne przód się podniósł, silnik poszedł prawie że do środka i ciężar jest prawie że na połowie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Miko - GTti
post Tue, 19 Jan 2010 - 20:03
Post #32


User
Dołączył: Wed, 11 February 2009
Skąd: Warszawa





CYTAT(Jaqo @ Tue, 19 Jan 2010 - 18:25) *
no ale ktos cos tam modzil w tym kierunku


Tego to w te wakacje na bemowie widziałem często smile.gif

Skończony?


--------------------
Czekam na wybuch...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kania_
post Tue, 19 Jan 2010 - 21:16
Post #33


Frequent User
Dołączył: Wed, 11 August 2004





W jaki sposób Hatchback (polonez) miałby być sztywniejszym typem nadwozia od sedana (F125p)?
Porównując "surowe" nadwozia to kant jest dużo sztywniejszy, natomiast jedno i drugie ma tendencje do łamania się miedzy przednim zawieszeniem a podszybiem (najsłabszy pkt nadwozia)
Pierwsze polonezy miały wstawiane elementy usztywniające za tylna kanapą później rynkowy wymóg dzielonej kanapy spowodował ze je osunięto.

p.s.
Są tylko dwie rzeczy, które mogą postawić Poloneza w takich projektach przed F125p :
-pierwsze to łatwość zastąpienia nadwozia innym w przypadku "Bęcki"
-drugie to dłuższa komora silnikowa i przepastny zderzak, który połknie nie jedna chłodnice

Co do przekładni zębatej można się dowiedzieć gdzie ją zamontowaliście?
Liczyliście układ kierowniczy? Czy tak pasowało, to tak będzie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Tue, 19 Jan 2010 - 21:24
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





QUOTE (kania_ @ Tue, 19 Jan 2010 - 22:16) *
W jaki sposób Hatchback (polonez) miałby być sztywniejszym typem nadwozia od sedana (F125p)?
Porównując "surowe" nadwozia to kant jest dużo sztywniejszy, natomiast jedno i drugie ma tendencje do łamania się miedzy przednim zawieszeniem a podszybiem (najsłabszy pkt nadwozia)
Pierwsze polonezy miały wstawiane elementy usztywniające za tylna kanapą później rynkowy wymóg dzielonej kanapy spowodował ze je osunięto.

p.s.
Są tylko dwie rzeczy, które mogą postawić Poloneza w takich projektach przed F125p :
-pierwsze to łatwość zastąpienia nadwozia innym w przypadku "Bęcki"
-drugie to dłuższa komora silnikowa i przepastny zderzak, który połknie nie jedna chłodnice

Co do przekładni zębatej można się dowiedzieć gdzie ją zamontowaliście?
Liczyliście układ kierowniczy? Czy tak pasowało, to tak będzie?

Kania jest pare powodow, ale miedzy innymi lepsza jakosc wykonania i troche inna technologia pewnie(zgrzewy etc)
A wiem to bo np widzialem (no kolega z simru mi czytal) wyniki badan poloneza i fiata pod wzglednem sztywnosci skretnej karoserii i polonez wypadl lepiej. Na jakiej podstawie wiec twierdzisz ze kant jest duzo sztywniejszy? I jak wytlumaczysz fakt ze ludzie uzywajacy tych karoserii w rajdach twierdzili ze kant duzo szybciej pekal? Wydaje mi sie ze chyba teoretyzujesz (przy calym szacunku dla twojej wiedzy)
A co do lamania pomiedzy komora silnika a kabina to masz racje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Tue, 19 Jan 2010 - 21:32
Post #35


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





ohmy.gif
Meeega ja tez takiego chce !!!!!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kania_
post Tue, 19 Jan 2010 - 22:07
Post #36


Frequent User
Dołączył: Wed, 11 August 2004





"Kania jest pare powodow, ale miedzy innymi lepsza jakosc wykonania i troche inna technologia pewnie(zgrzewy etc)
A wiem to bo np widzialem (no kolega z simru mi czytal) wyniki badan poloneza i fiata pod wzglednem sztywnosci skretnej karoserii i polonez wypadl lepiej. Na jakiej podstawie wiec twierdzisz ze kant jest duzo sztywniejszy? I jak wytlumaczysz fakt ze ludzie uzywajacy tych karoserii w rajdach twierdzili ze kant duzo szybciej pekal? Wydaje mi sie ze chyba teoretyzujesz (przy calym szacunku dla twojej wiedzy)
A co do lamania pomiedzy komora silnika a kabina to masz racje."

Jak może być lepsza jakość wykonania, przecież powstawały dokładnie tą samą metodą- oporowe zgrzewanie punktowe.
Kto przeprowadzał te badania i skręcanie było wokół której osi?
Twierdze tak ponieważ jak nadwozie jest sztywne to ma tendencje do pękania -> jak nadwozie jest podatne (odwrotność sztywności) to niema takiej tendencji.
To tłumaczy dlaczego ludzie używający "tych" karoserii w rajdach tak twierdzili ze kant szybciej pękał.
Co do mojego teoretyzowania nie jednego kanta połamałem i poloneza jak również nie jedno nadwozie wzmocniłem.

Co do projektu to zasadniej było by wsadzić jakieś R4 16v turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Tue, 19 Jan 2010 - 22:32
Post #37


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





na polibudzie warszawskiej ktos, widzialem nawet fotki budy poloneza na ramie.
Co do tego ze sa zgrzewane - a moze maja np tych zgrzewow wiecej? rolleyes.gif
Nie podwazasz chyba czyis badan na podstawie swoich rozwalonych karoserii?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kania_
post Tue, 19 Jan 2010 - 22:43
Post #38


Frequent User
Dołączył: Wed, 11 August 2004





Nie mam nawet takiego zamiaru, wiem ile wymaga poświęcenia wykonanie badań sam robiłem ich kilka wiec jeśli ktoś to robił to chyle czoła,zawsze lepiej jest się czegoś nowego dowiedzieć dlatego pytam kto i gdzie.
Nie słyszałem żeby na PW robiono takie badania i ze maja sprzęt do tego.

P.S.
Kończmy ten OT jak masz chęc to zapraszam na PW


Co do tematu
Czekam na pierwsze testy drogowe udokumentowane filmem smile.gif
Również czekam na odpowiedz o mocowanie przekładni, ja u siebie mam przekładnie przykręconą do belki przedniego zawieszenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sokol22
post Tue, 19 Jan 2010 - 22:48
Post #39


Super User
Dołączył: Fri, 22 June 2007
Skąd: O-ka





CYTAT(kania_ @ Tue, 19 Jan 2010 - 22:07) *
Co do projektu to zasadniej było by wsadzić jakieś R4 16v turbo

Np: SR20DET biggrin.gif


--------------------
Było lekkie A4 2.7biT
Była Integra Type R JDM
Jest Civic b16 gt35
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kania_
post Tue, 19 Jan 2010 - 22:52
Post #40


Frequent User
Dołączył: Wed, 11 August 2004





Oprócz Japonii jest tez kilka innych fajnych silników R4 16Vt

Ford/Opel/Volvo/Ja osobiście wpycham Lancie 2.0 16VT 205KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 05 November 2025 - 21:33