![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl ![]() ![]() |
Wahacz pękł w TOP4. W sobotę umarł 1 silnik od wentylatora.
-------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 21 February 2010 Skąd: Poznań, Iława ![]() |
To co z tą Corsą ze zdjęcia (biała w tle)
![]() -------------------- Corsa A C20LET 314KM, 494NM ---> ex wujkowóz
Kadett E C20XET - 262KM, 371NM ---> ex pocieszacz Combo gleba i 9" alu - żonowóz Corsa A 3.2V6 231KM, 320NM - daily |
|
|
![]()
Post
#83
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl ![]() ![]() |
To Coras A GSI z kompresorem. Silnik 1.6. Jak skończymy i będzie gotowa to założę temat.
-------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
![]()
Post
#84
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl ![]() ![]() |
W najbliższy weekend Drift Open we Wrocławiu. Wjechało nowe turbo GTX3076. Na razie moc bez zmian i reszta też. Przed Karpaczem będzie trochę więcej.
![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
User Dołączył: Wed, 17 August 2011 ![]() |
CYTAT To co z tą Corsą ze zdjęcia (biała w tle) ![]() To Coras A GSI z kompresorem. Silnik 1.6. Jak skończymy i będzie gotowa to założę temat. to i ja czekam na opis ![]() |
|
|
![]()
Post
#86
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 28 July 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Fani modelu się niecierpliwią .
|
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl ![]() ![]() |
Ruszyły przygotowania do sezonu 2012.
W planach: Rewizja silnika – pewnie nowe pierścienie, panewki i nowe korby Cosworth. Będziemy wyżej kręcić a na Manleyah już strach po 2 sezonach. Odświeżenie karoserii – ma już za sobą 4 sezony. Będzie nowa pedaliera na podłodze, fotel idzie parę centymetrów do tyłu. Cała buda będzie odczyszczona i pomalowana na nowo. Najwięcej zmian będzie w przednim zawieszeniu, nowy magiel, nowe wahacze, nowa kolumna kierownicza i mocno zmieniona geometria pracy koła. Pewnie brak przedniego stabilizatora. Ponieważ nowe przepisy uzależniają szerokość opony od wagi a i tak jesteśmy w dolnej granicy teraz to planujemy tylko uzyskanie lepszego rozkładu mas. 45-46% z tyłu z kierowcą. ![]() ![]() ![]() ![]() Więcej zdjęć w naszej galerii na www.tomson.com.pl -------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 28 July 2007 Skąd: Kraków ![]() |
A co z corsą ???
|
|
|
![]()
Post
#89
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl ![]() ![]() |
Corsa pojechała, pojeździła i wróciła. Postaram się wstawić zdjęcia i opisać co i jak. Teraz dalsze modyfikacje i więcej koni.
-------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
![]()
Post
#90
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl ![]() ![]() |
Skrzynia od 350z + nowe korby i regulowane kółka.
![]() ![]() I chyba już finalna wersja ustawienia magla i wahaczy ![]() -------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
![]()
Post
#91
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Miło ze zaprzęgacie komputery do pracy .
|
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl ![]() ![]() |
Nam też miło
![]() ![]() -------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
![]()
Post
#93
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Nam też miło ![]() ![]() macie jakis software do symulowania zmiany kątów ackermana, roll center itd po zmianie położenia maglownicy, wahaczy, drązków itd ? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#94
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl ![]() ![]() |
tylko Solidworks, excel, kartka papieru i ołówek
![]() ![]() -------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
![]()
Post
#95
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
ja w catii robiłem coś takiego że tworzyłem "pomiar" kąta pomiędzy osią koła a podłożem który wskazywał jaki jest aktualny negatyw , uginałem zawieszenie z krokiem 1mm . Ustawiłem też export wartości do excela i tak powstawał wykres pochylenia koła w funkcji ugięcia zawiasu . Da się tak w solidworksie ?
|
|
|
![]()
Post
#96
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
DOHC robiłeś takie coś dla klasycznego McPhersona, masz jakąś tabelkę (wykres) jak sie zmienia negatyw (camber) wraz z ugięciem zawieszenia ? mozesz sie tym podzielic tak poglądowo ?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#97
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
ja robiłem taką symulacje dla zawieszenia poloneza a tam są dwa wahacze , niestety po formacie straciłem to wszystko . Projekt wkracza w fazę realizacji więc pewnie niedługo do tego siąde znów . Jak będzie już co pokazać to auto pojawi się w projektach .
pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#98
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl ![]() ![]() |
Tyle że do tego trzeba dodać kąt wyprzedzenia, kąt pochylenia osi sworznia itd. Taki statyczny pomiar, zwłaszcza przy Mcphersonie niewiele wnosi. Ale lepsze to niż nic oczywiście
![]() -------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
![]()
Post
#99
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
No ja mówię o pojedynczym parametrze ale można dodać nieograniczoną ilość "pomiarów" które aktualizują się z przesunięciem zawieszenia skrętem kół itp . Wszystko exportujemy do excela i potem to już tylk kwestia zorganizowania wykresów . Jedyne czego nie mogłem ogarnąć w Catii to wyznaczenie rollcenter
pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#100
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl ![]() ![]() |
Pedal box OBP. Bardzo solidnie wykonane, zdecydowanie lepiej niż CompBrake i 2 x tańsze od Tiltona. Zobaczymy jak sprawdzi się w boju.
![]() -------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 06 August 2025 - 12:06 |