Shoutbox 0 nowych PW 


9 Stron V  « < 6 7 8 9 >  
Reply to this topicStart new topic
> Nissan S13 SR23VET S300SX VVL sezon 2014, sezon 2015 strona 9, 703KM/753Nm
brt
post Thu, 23 Feb 2012 - 22:52
Post #141


Forum Killer
Dołączył: Thu, 30 January 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(TOMSON @ Thu, 23 Feb 2012 - 12:36) *
Wiem że TEN sam silnika ale nie napisałeś jaki! Jest to sprawa kluczowa. Inaczej to wygląda w silnika który ma skok 50 mm i średnicę tłoka 100 mm (1570 cc) a inaczej w silnika który ma skok 150 mm i średnicą 100 mm (4710 ccm)
W pierwszym przypadku przeciążenia będą znikome i będzie potrzeba olbrzymiego ciśnienia w cylindrze żeby uzyskać te 600Nm a w drugim przeciążenia będą gigantyczne a ze względu na duże ramie ciśnienie może być małe żeby uzyskać 600Nm. Tak więc TEN sam silnik musi mieć jakieś parametry. Skoro mamy już od ciebie jakiś konkret którym jest silnika Piotrka z zeszłego sezonu to postaram się w weekend policzyć przy jakich Nm siły wynikające ze sprężania i przyspieszania zaczną się równoważyć.

Nie rozumiem tylko dlaczego ja mamy udowadniać postawiona przez ciebie teorię a nie ty sam. Nie wiem też co to wniesie bo pewnie i tak nie dowiemy się od ciebie dlaczego spadające NM mają zbawienny wpływ na panewki. Nie wiem też do jakiej wartości muszą spadać?
Wydaje mi się że podałem ci konkretne argumenty i wyjaśnienia dlaczego NM mają stosunkowo niewielki wpływ na panewki na wysokich obrotach przy skoku 92 mm. Nie napisałem też nigdzie że silnik na wysokich obrotach można dowolnie obciążać. Mowa jest cały czas o panewkach, przynajmniej ja o nich mówię cały czas i od nich zacząłeś dyskusję i na razie jedyny argument jaki od ciebie usłyszałem to że uturbiłeś NA i zgubiło korbę przy wyższym doładowaniu.

Dodatkowo kolega DOHC bardzo obrazowo opisał jakie siły działają na panewkę i jak się równoważą i kiedy.


Tomek, moje pytanie bylo naprawde proste, dyskusja od poczatku jest na temat silnika Piotrka a ty bawisz sie w jakies rozpisywania ze nie wiesz o co mi chodzi. Bez sensu taka dyskusja. Widze ze bawi cie takie pisanie dla pisania.

Pytanie bylo proste, odpowiedzi nie ma za to powstala nowa teoria ze sily sie rownowaza...

Prostego banalnego przykladu nawet nie zrozumiales...


--------------------
TOMARACING - ul. Sloneczna 157a Lesznowola
Serwis, modyfikacje, strojenia, chiptuning, hamownia.
Zapraszamy!
5o4 oo8 238
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 23 Feb 2012 - 22:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Fawor
post Thu, 23 Feb 2012 - 23:15
Post #142


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





ok ok Tomku - ja wiem, że można (jakoś tak przypadkowo silniki spalinowe skończyłem na PP tongue.gif ) Ale moja niepewności tyczy się tego, czy ktos z Was to zrobi i faktycznie przedstawi czarno na białym, że drugi sie myli tongue.gif

EDIT: a to znoszenie sie sił przedstawione przez kolegę DOHC nie do końca jest ok, bo mocno uproszczone. Silnik nie dostaje maks cisnienia w GMP, żeby akurat wtedy zrównoważyć bezwładność ''lecącego" zestawu - tylko jakieś kilkanaście stopni po. Tak więc w omawianym przypadku przy GMP najpierw składowa masowa obciąza dolną, a po chwili ciśnieniowa górną.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mazii666
post Fri, 24 Feb 2012 - 04:55
Post #143


Rookie
Dołączył: Fri, 26 September 2008





Fajna dyskusja na temat tych panewek się wywiązała. Fajnie by było dowiedzieć się czegoś nowego. Moim skromnym zdaniem gdyby Nm nie spadał tylko szły dalej równo (wykres mocy pozostaje bez zmian) to panewkom by to nie zaszkodziło. Wnioskuję to po czasie jakim obciążenie siłą działa na panewkę. Jeżeli przy 6200rpm jest powiedzmy 550 Nm. To działa na panewkę siła z jakimś czasem. Przy 7800rpm ten czas będzie krótszy i to ją ochroni przed uszkodzeniem. Nawet jeśli dochodzą większe siły bezwładności związane z rpm silnika (oczywiście pomijamy zerwanie filmu olejowego za wysokimi obrotami silnika i temperaturą). Moim zdaniem szybciej uszkodzą się panewki gdyby te 550Nm był dostępne od np. 2800rpm niż przy 7800rpm. Oczywiście mogę się mylić. Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Fri, 24 Feb 2012 - 08:01
Post #144









CYTAT(Mazii666 @ Fri, 24 Feb 2012 - 04:55) *
Moim skromnym zdaniem gdyby Nm nie spadał tylko szły dalej równo (wykres mocy pozostaje bez zmian) to panewkom by to nie zaszkodziło.

niby jak ma sie wykres mocy nie zmienic w takiej sytuacji?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Fri, 24 Feb 2012 - 10:20
Post #145


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(Fawor @ Thu, 23 Feb 2012 - 23:15) *
EDIT: a to znoszenie sie sił przedstawione przez kolegę DOHC nie do końca jest ok, bo mocno uproszczone. Silnik nie dostaje maks cisnienia w GMP, żeby akurat wtedy zrównoważyć bezwładność ''lecącego" zestawu - tylko jakieś kilkanaście stopni po. Tak więc w omawianym przypadku przy GMP najpierw składowa masowa obciąza dolną, a po chwili ciśnieniowa górną.


Uprościłem żeby było łatwiejsze w przyswojeniu , wiem że max ciśnienie najlepiej żeby wystąpiło ~12 stopni po gmp ale z drugiej strony zapłon występuje zawsze przed GMP i nad tłokiem powstaje jakieś tam spore ciśnienie ( zapewne znacznie większe niż ciśnienie doładowania )które równoważy siły masowe . W przypadku gdy tłok jest w GMP po suwie wydechowym na początku ssacego nic nie równoważy sił masowych .

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TOMSON
post Fri, 24 Feb 2012 - 11:28
Post #146


Forum Killer
Dołączył: Tue, 04 November 2003
Skąd: www.tomson.com.pl

Ikona grupy



A tym czasem samochód już prawie gotowy. Silnik poskładać, włożyć i śmigać.








--------------------
TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl
(22) 836 50 40
Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 24 Feb 2012 - 12:35
Post #147


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Miętki jest ten wał K1, nawet nie ma przebiegu 100 tyś km a widać już wyraźne wytarcia po uszczelniaczu wału.
Ale to nie istotny detal, panewki idealnie wyglądają powodzenia i dalszej bezawaryjności życzę.

Auta tak ładnie wygląda że aż szkoda go chłostać w tym morderczym drifcie, ciekawe jaki się sprawował na torze w Poznaniu smile.gif ?


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Fri, 24 Feb 2012 - 12:59
Post #148


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





No tak, bo po takim wale pierwsze czego się oczekuje to 100k km do zrobienia..


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TOMSON
post Fri, 24 Feb 2012 - 19:20
Post #149


Forum Killer
Dołączył: Tue, 04 November 2003
Skąd: www.tomson.com.pl

Ikona grupy



To tylko takie prze polerowanie od uszczelniacza. Dołka nie ma ani tysięcznej.


--------------------
TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl
(22) 836 50 40
Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TOMSON
post Wed, 14 Mar 2012 - 12:57
Post #150


Forum Killer
Dołączył: Tue, 04 November 2003
Skąd: www.tomson.com.pl

Ikona grupy



Ostatnio sporo pracy mamy i nie miałem okazji zrobić apdejtu smile.gif
Silnik już złożony gotowy czeka na skrzynię biegów i wkładamy. Reszta gotowa i czeka na upalanie.








CYTAT
Tak wiec Oblicz sobie, jestes w stanie przeciez bo wszystkie dane znasz i odpowiedz na pytanie ktore dla ciebie powinno byc banalne :


Piotrka sr23vet i trzy rozne zakladane momenty i moce z nich wynikajace:

1. 8200 rpm - 400 nm 460 km
2. 8200 rpm - 500 nm 575 km
3. 8200 rpm - 600 nm 690 km

W ktorym wariancie panewki oraz korbowody sa najbardziej obciazone?

To naprawde nie jest trudne, nikt nie kaze Ci tu wyliczac na forum, mozesz po prostu napisac 1 , 2 , 3 albo wszystkie sa jednakowo obciazone.


Z moich obliczeń wynika że obciążenie panewek wynikające z ciśnienia w cylindrze jest nieporównywalnie mniejsze od obciążeń spowodowanych obrotami. Od 4000 mniej więcej te obciążenia są już większe nawet przy 600Nm. Tak więc odpowiedź raczej ostania bo mieści się to w granicy błędu który przyjąłem na poziomie 15%. Co nie oznacza że są tak samo obciążone tylko tylko różnice są stosunkowo niewielkie w porównaniu do obciążeń wynikających z obrotów.


--------------------
TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl
(22) 836 50 40
Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TOMSON
post Sun, 15 Apr 2012 - 19:34
Post #151


Forum Killer
Dołączył: Tue, 04 November 2003
Skąd: www.tomson.com.pl

Ikona grupy











--------------------
TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl
(22) 836 50 40
Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TOMSON
post Tue, 17 Sep 2013 - 17:57
Post #152


Forum Killer
Dołączył: Tue, 04 November 2003
Skąd: www.tomson.com.pl

Ikona grupy



Niewiele się zmieniło od 2012 roku w Nissanie.
Doszło tylko Nitro i nowa mapa z większym doładowaniem.


Ten mocniejszy wykres to nitro psiknięte po całości.
W przyszłym tygodniu będzie jeszcze jedna próba z mocniejszą sprężyną od waste gate bo doładowanie dość mocno spada powyżej 6000 obrotów.


--------------------
TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl
(22) 836 50 40
Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TOMSON
post Mon, 08 Sep 2014 - 10:31
Post #153


Forum Killer
Dołączył: Tue, 04 November 2003
Skąd: www.tomson.com.pl

Ikona grupy



Modyfikacje na sezon 2014.

Garrett 3076 do śmieci. Nowe turbo Borg Warner S300SX z wirnikiem 83 mm. Super turbo za 2500 zł na 700KM.
Nowy intercooler w wkładem Precision Turbo. Na ostatnim strojeniu przy 23 stopniach na hamowni, 1.7 bara doładowania, w trakcie pomiaru który trwał 15 sek - 2 stopnie wzrostu temp w dolocie z 25 do 27 stopnie. Żaden Chiński IC tego nie zrobi.
Reszta bez zmian od 3 lat.
Wynik zadowala i jest jeszcze trochę zapasu smile.gif







--------------------
TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl
(22) 836 50 40
Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Mon, 08 Sep 2014 - 11:29
Post #154


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





A próbowaliście może bez nitra hamować? ciekaw jestem jak samo turbo z dołu wstaje, bez pomocy...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TOMSON
post Mon, 08 Sep 2014 - 11:33
Post #155


Forum Killer
Dołączył: Tue, 04 November 2003
Skąd: www.tomson.com.pl

Ikona grupy



tak, jest 500 obrotów różnicy mniej więcej.


--------------------
TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl
(22) 836 50 40
Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Mon, 08 Sep 2014 - 18:20
Post #156


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Zawsze mnie to rozwala projekty grube, frukty i cała reszta pierwsza klasa a nikt nie stosuje rur gietych na CNC ja rozumiem że można rurę zaciąć i zespawać ale trochę lepiej by to wyglądało...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_kredens_*
post Mon, 08 Sep 2014 - 18:33
Post #157









CYTAT(mihas66 @ Mon, 08 Sep 2014 - 18:20) *
Zawsze mnie to rozwala projekty grube, frukty i cała reszta pierwsza klasa a nikt nie stosuje rur gietych na CNC ja rozumiem że można rurę zaciąć i zespawać ale trochę lepiej by to wyglądało...

W niektórych grubych projektach stosowany jest na o rurowanie np. tytan... Np. W GT-R SCS jest dolot z tytanu i zamiast gięcia musiał być cięty i spawany. Dżindż z VTG mówił, że jest to materiał którego nie da się giąć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TOMSON
post Mon, 08 Sep 2014 - 19:47
Post #158


Forum Killer
Dołączył: Tue, 04 November 2003
Skąd: www.tomson.com.pl

Ikona grupy



CYTAT
Zawsze mnie to rozwala projekty grube, frukty i cała reszta pierwsza klasa a nikt nie stosuje rur gietych na CNC ja rozumiem że można rurę zaciąć i zespawać ale trochę lepiej by to wyglądało...


Gięcie na CNC aluminiowej rury o średnicy 4.5 cala, długości 30 cm o około 10-15 stopni jest trochę nie ekonomiczne i zajmuje sporo czasu...
i przede wszystkim nic nie daje.


--------------------
TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl
(22) 836 50 40
Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Mon, 08 Sep 2014 - 22:37
Post #159


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





W gruncie rzeczy czym podyktowana chęć zmiany suszarki? Przebieg poprawił sie na samej górze przez 500obr, a chyba przy takich poziomach mocy nie robi to już większej różnicy..


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TOMSON
post Tue, 09 Sep 2014 - 07:10
Post #160


Forum Killer
Dołączył: Tue, 04 November 2003
Skąd: www.tomson.com.pl

Ikona grupy



Na GT3076 było 550KM i to wymęczone strasznie. Dodatkowo te turbiny szybko się rozlatują przy takich mocach i nie są nienaprawialne.
Więc padło na Borga bo kosztuje 2500 zł, da się go naprawić i bardzo fajnie wstaje jak na swoją wielkość.


--------------------
TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl
(22) 836 50 40
Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Stron V  « < 6 7 8 9 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 06 August 2025 - 09:09