![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 30 January 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Wiem że TEN sam silnika ale nie napisałeś jaki! Jest to sprawa kluczowa. Inaczej to wygląda w silnika który ma skok 50 mm i średnicę tłoka 100 mm (1570 cc) a inaczej w silnika który ma skok 150 mm i średnicą 100 mm (4710 ccm) W pierwszym przypadku przeciążenia będą znikome i będzie potrzeba olbrzymiego ciśnienia w cylindrze żeby uzyskać te 600Nm a w drugim przeciążenia będą gigantyczne a ze względu na duże ramie ciśnienie może być małe żeby uzyskać 600Nm. Tak więc TEN sam silnik musi mieć jakieś parametry. Skoro mamy już od ciebie jakiś konkret którym jest silnika Piotrka z zeszłego sezonu to postaram się w weekend policzyć przy jakich Nm siły wynikające ze sprężania i przyspieszania zaczną się równoważyć. Nie rozumiem tylko dlaczego ja mamy udowadniać postawiona przez ciebie teorię a nie ty sam. Nie wiem też co to wniesie bo pewnie i tak nie dowiemy się od ciebie dlaczego spadające NM mają zbawienny wpływ na panewki. Nie wiem też do jakiej wartości muszą spadać? Wydaje mi się że podałem ci konkretne argumenty i wyjaśnienia dlaczego NM mają stosunkowo niewielki wpływ na panewki na wysokich obrotach przy skoku 92 mm. Nie napisałem też nigdzie że silnik na wysokich obrotach można dowolnie obciążać. Mowa jest cały czas o panewkach, przynajmniej ja o nich mówię cały czas i od nich zacząłeś dyskusję i na razie jedyny argument jaki od ciebie usłyszałem to że uturbiłeś NA i zgubiło korbę przy wyższym doładowaniu. Dodatkowo kolega DOHC bardzo obrazowo opisał jakie siły działają na panewkę i jak się równoważą i kiedy. Tomek, moje pytanie bylo naprawde proste, dyskusja od poczatku jest na temat silnika Piotrka a ty bawisz sie w jakies rozpisywania ze nie wiesz o co mi chodzi. Bez sensu taka dyskusja. Widze ze bawi cie takie pisanie dla pisania. Pytanie bylo proste, odpowiedzi nie ma za to powstala nowa teoria ze sily sie rownowaza... Prostego banalnego przykladu nawet nie zrozumiales... -------------------- TOMARACING - ul. Sloneczna 157a Lesznowola
Serwis, modyfikacje, strojenia, chiptuning, hamownia. Zapraszamy! 5o4 oo8 238 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
ok ok Tomku - ja wiem, że można (jakoś tak przypadkowo silniki spalinowe skończyłem na PP
![]() ![]() EDIT: a to znoszenie sie sił przedstawione przez kolegę DOHC nie do końca jest ok, bo mocno uproszczone. Silnik nie dostaje maks cisnienia w GMP, żeby akurat wtedy zrównoważyć bezwładność ''lecącego" zestawu - tylko jakieś kilkanaście stopni po. Tak więc w omawianym przypadku przy GMP najpierw składowa masowa obciąza dolną, a po chwili ciśnieniowa górną. -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#143
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 26 September 2008 ![]() |
Fajna dyskusja na temat tych panewek się wywiązała. Fajnie by było dowiedzieć się czegoś nowego. Moim skromnym zdaniem gdyby Nm nie spadał tylko szły dalej równo (wykres mocy pozostaje bez zmian) to panewkom by to nie zaszkodziło. Wnioskuję to po czasie jakim obciążenie siłą działa na panewkę. Jeżeli przy 6200rpm jest powiedzmy 550 Nm. To działa na panewkę siła z jakimś czasem. Przy 7800rpm ten czas będzie krótszy i to ją ochroni przed uszkodzeniem. Nawet jeśli dochodzą większe siły bezwładności związane z rpm silnika (oczywiście pomijamy zerwanie filmu olejowego za wysokimi obrotami silnika i temperaturą). Moim zdaniem szybciej uszkodzą się panewki gdyby te 550Nm był dostępne od np. 2800rpm niż przy 7800rpm. Oczywiście mogę się mylić. Pozdrawiam
|
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#144
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#145
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
EDIT: a to znoszenie sie sił przedstawione przez kolegę DOHC nie do końca jest ok, bo mocno uproszczone. Silnik nie dostaje maks cisnienia w GMP, żeby akurat wtedy zrównoważyć bezwładność ''lecącego" zestawu - tylko jakieś kilkanaście stopni po. Tak więc w omawianym przypadku przy GMP najpierw składowa masowa obciąza dolną, a po chwili ciśnieniowa górną. Uprościłem żeby było łatwiejsze w przyswojeniu , wiem że max ciśnienie najlepiej żeby wystąpiło ~12 stopni po gmp ale z drugiej strony zapłon występuje zawsze przed GMP i nad tłokiem powstaje jakieś tam spore ciśnienie ( zapewne znacznie większe niż ciśnienie doładowania )które równoważy siły masowe . W przypadku gdy tłok jest w GMP po suwie wydechowym na początku ssacego nic nie równoważy sił masowych . pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#146
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl ![]() ![]() |
A tym czasem samochód już prawie gotowy. Silnik poskładać, włożyć i śmigać.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
![]()
Post
#147
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Miętki jest ten wał K1, nawet nie ma przebiegu 100 tyś km a widać już wyraźne wytarcia po uszczelniaczu wału.
Ale to nie istotny detal, panewki idealnie wyglądają powodzenia i dalszej bezawaryjności życzę. Auta tak ładnie wygląda że aż szkoda go chłostać w tym morderczym drifcie, ciekawe jaki się sprawował na torze w Poznaniu ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#148
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
No tak, bo po takim wale pierwsze czego się oczekuje to 100k km do zrobienia..
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#149
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl ![]() ![]() |
To tylko takie prze polerowanie od uszczelniacza. Dołka nie ma ani tysięcznej.
-------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
![]()
Post
#150
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl ![]() ![]() |
Ostatnio sporo pracy mamy i nie miałem okazji zrobić apdejtu
![]() Silnik już złożony gotowy czeka na skrzynię biegów i wkładamy. Reszta gotowa i czeka na upalanie. ![]() ![]() CYTAT Tak wiec Oblicz sobie, jestes w stanie przeciez bo wszystkie dane znasz i odpowiedz na pytanie ktore dla ciebie powinno byc banalne : Piotrka sr23vet i trzy rozne zakladane momenty i moce z nich wynikajace: 1. 8200 rpm - 400 nm 460 km 2. 8200 rpm - 500 nm 575 km 3. 8200 rpm - 600 nm 690 km W ktorym wariancie panewki oraz korbowody sa najbardziej obciazone? To naprawde nie jest trudne, nikt nie kaze Ci tu wyliczac na forum, mozesz po prostu napisac 1 , 2 , 3 albo wszystkie sa jednakowo obciazone. Z moich obliczeń wynika że obciążenie panewek wynikające z ciśnienia w cylindrze jest nieporównywalnie mniejsze od obciążeń spowodowanych obrotami. Od 4000 mniej więcej te obciążenia są już większe nawet przy 600Nm. Tak więc odpowiedź raczej ostania bo mieści się to w granicy błędu który przyjąłem na poziomie 15%. Co nie oznacza że są tak samo obciążone tylko tylko różnice są stosunkowo niewielkie w porównaniu do obciążeń wynikających z obrotów. -------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
![]()
Post
#151
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl ![]() ![]() |
-------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
![]()
Post
#152
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl ![]() ![]() |
Niewiele się zmieniło od 2012 roku w Nissanie.
Doszło tylko Nitro i nowa mapa z większym doładowaniem. ![]() Ten mocniejszy wykres to nitro psiknięte po całości. W przyszłym tygodniu będzie jeszcze jedna próba z mocniejszą sprężyną od waste gate bo doładowanie dość mocno spada powyżej 6000 obrotów. -------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
![]()
Post
#153
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl ![]() ![]() |
Modyfikacje na sezon 2014.
Garrett 3076 do śmieci. Nowe turbo Borg Warner S300SX z wirnikiem 83 mm. Super turbo za 2500 zł na 700KM. Nowy intercooler w wkładem Precision Turbo. Na ostatnim strojeniu przy 23 stopniach na hamowni, 1.7 bara doładowania, w trakcie pomiaru który trwał 15 sek - 2 stopnie wzrostu temp w dolocie z 25 do 27 stopnie. Żaden Chiński IC tego nie zrobi. Reszta bez zmian od 3 lat. Wynik zadowala i jest jeszcze trochę zapasu ![]() -------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
![]()
Post
#154
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
A próbowaliście może bez nitra hamować? ciekaw jestem jak samo turbo z dołu wstaje, bez pomocy...
|
|
|
![]()
Post
#155
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl ![]() ![]() |
tak, jest 500 obrotów różnicy mniej więcej.
-------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
![]()
Post
#156
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Zawsze mnie to rozwala projekty grube, frukty i cała reszta pierwsza klasa a nikt nie stosuje rur gietych na CNC ja rozumiem że można rurę zaciąć i zespawać ale trochę lepiej by to wyglądało...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
gość_kredens_* |
![]()
Post
#157
|
![]() |
Zawsze mnie to rozwala projekty grube, frukty i cała reszta pierwsza klasa a nikt nie stosuje rur gietych na CNC ja rozumiem że można rurę zaciąć i zespawać ale trochę lepiej by to wyglądało... W niektórych grubych projektach stosowany jest na o rurowanie np. tytan... Np. W GT-R SCS jest dolot z tytanu i zamiast gięcia musiał być cięty i spawany. Dżindż z VTG mówił, że jest to materiał którego nie da się giąć. |
|
|
![]()
Post
#158
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl ![]() ![]() |
CYTAT Zawsze mnie to rozwala projekty grube, frukty i cała reszta pierwsza klasa a nikt nie stosuje rur gietych na CNC ja rozumiem że można rurę zaciąć i zespawać ale trochę lepiej by to wyglądało... Gięcie na CNC aluminiowej rury o średnicy 4.5 cala, długości 30 cm o około 10-15 stopni jest trochę nie ekonomiczne i zajmuje sporo czasu... i przede wszystkim nic nie daje. -------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
![]()
Post
#159
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
W gruncie rzeczy czym podyktowana chęć zmiany suszarki? Przebieg poprawił sie na samej górze przez 500obr, a chyba przy takich poziomach mocy nie robi to już większej różnicy..
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#160
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl ![]() ![]() |
Na GT3076 było 550KM i to wymęczone strasznie. Dodatkowo te turbiny szybko się rozlatują przy takich mocach i nie są nienaprawialne.
Więc padło na Borga bo kosztuje 2500 zł, da się go naprawić i bardzo fajnie wstaje jak na swoją wielkość. -------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 06 August 2025 - 09:09 |