Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Czy do aut z DPF'em nie powinno się lać paliwa z uszlachetniaczami?
Zoltar
post Thu, 07 Jan 2010 - 12:29
Post #21


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Gdańsk





Pytanie po co, żeby obniżyć moc ?
Diesel to nie benzyna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 07 Jan 2010 - 12:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 07 Jan 2010 - 12:54
Post #22









czasem lepiej obniżyć o te kilka KM i mieć mniej problemów i uniknąć awarii



........... ale każdy ma swój rozum i każdy sam podejmuje decyzję.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_ROB_555_*
post Thu, 07 Jan 2010 - 15:45
Post #23









To nie jest tak kwestia obnizenia programowego KM. Po prostu na paliwach z uszlachetniaczami szybciej EGT osiaga graniczna temp przy ktorej sterownik redukuje dawki. Nawet jak limitery lekko przesuniesz to i tak w niesprzyjajacych warunkach moze EGT byc poza limiterem.
Wychodzi na to ze na zwyklym ON na tych samych nastawach mozna miec ciut wiecej KM niz na jakis tam super hiper ON. I to Marek napisal.
A co do jakosci co lac...hmm jak sie ma pecha to i syf na markowej sie zaleje. Ja tam bym lal z zwykla rope i tyle.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olekot13
post Thu, 07 Jan 2010 - 23:24
Post #24


Rookie
Dołączył: Wed, 06 January 2010





zgadza sie uszlachetnione paliwa ON , podnosza temp spalin,a przez to czujnik EGT obcina moc silnika zeby nie popsuc DPF. u mnie bylo na V-POWER DIESEL 5PS i 4Nm mniej niz na zwyklym ON, rowno od 2tys w calym zakresie ohmy.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Fri, 08 Jan 2010 - 21:08
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Jakos nie wydaje mi sie aby dodatek rzedu 20-50ml dodatku na bak paliwa mogl wplynac tak na obnizenie mocy silnika, ani jej podwyzszenie, a jakies zmiany w mocy to skutek tego, ze paliwo z dodatkiem pochodzi od innego producenta, czy innej partii niz paliwo bez dodatku z drugiej stacji. Na stronach producentow dodatkow mozna znalezc bardzo fajne materialy marketingowe na przyklad takie jednak po poznaniu skladu tego dodatku i stezeniu w gotowym paliwie, nie przypuszczam aby bylo to warte placenia +10gr/dm3 w porownaniu do zwyklego paliwa. W polsce kazdy ON na stacji ma ~5% RME, w niemczech i francji wiecej i samochody jezdza. Imho tankowanie paliwa z dodatkiem napewno nie zaszkodzi, a czy pomoze, nie pozostaje nic innego jak wierzyc, ze tak wink.gif
Ps. Czy jezdzil ktos na ON z Orlenu w drugiej polowie grudnia ? Jakies spostrzezenia, zmiany w stosunku do wczesniejszych miesiecy ?
Ps2. Czy w instrukcjach obslugi nowych diesli jest zapis, ze nie mozna/ nie powinno sie tankowac biodiesla, czy paliwa z dodatkiem bio ?


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 08 Jan 2010 - 21:13
Post #26









CYTAT
Czy jezdzil ktos na ON z Orlenu w drugiej polowie grudnia ? Jakies spostrzezenia, zmiany w stosunku do wczesniejszych miesiecy ?

Verva była gorszej jakości niestety.... i nie tylko w mojej opinii

CYTAT
Czy w instrukcjach obslugi nowych diesli jest zapis, ze nie mozna/ nie powinno sie tankowac biodiesla, czy paliwa z dodatkiem bio ?

Tak.
W Vectra C i Audi A4 jest to napisane
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Fri, 08 Jan 2010 - 21:33
Post #27


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Ad1. Zeby nie sugerowac odpowiedzi moze niech ktos jeszcze sie podzieli wrazeniami to napisze chyba ciekawego newsa.
Ad2. Czyli, ze nie tankowac biodiesla, czy paliw z biokomponentem ? Bo nie moge sie domyslic.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 08 Jan 2010 - 21:59
Post #28









CYTAT
Ad2. Czyli, ze nie tankowac biodiesla, czy paliw z biokomponentem ? Bo nie moge sie domyslic.

instrukcja obsługi Opla Vectra, strona 188

"Do silników wysokoprężnych należy stosować dostępny na stacjach benzynowych olej napędowy spełniający wymagania normy DIN EN 590. Do tego celu absolutnie nie nadają się oleje do silników okrętowych, oleje opałowe, a także napędowe w całości lub częściowo na bazie roślinnej, takie jak olej rzepakowy, biopaliwa i wodne emulsje olejów napędowych"


Podobna "regułka" jest w instrukcji do A4 AVF
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olekot13
post Fri, 08 Jan 2010 - 22:08
Post #29


Rookie
Dołączył: Wed, 06 January 2010





witam ponownie moje testy sa na paliwie v-power diesel i zwykly on obydwa tankowania na tej samej stacji schell auto hamowane na hamowni dynosoft wroclaw,fakt spadku mocy na uszlachetnionych paliwach potwierdzony na forum seata na forum skody itd. jednak dotyczy to tylko aut z DPF
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Fri, 08 Jan 2010 - 22:15
Post #30


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Czyli z instrukcji wynika posrednio, ze nie nadaje sie biodiesel, a ON z dodatkiem bio (teraz te prawie 6%), ktory jest uznawany za czysty ON w mysl normy PN-EN 590 i ustawy sie nadaje, takze wszystko jest logicznie i zgodnie z prawem.

Tankowane tego samego dnia na tej samej stacji ? Bo jezeli nie to nie ma sensu wykonywanie porownan.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 08 Jan 2010 - 22:28
Post #31









CYTAT
Tankowane tego samego dnia na tej samej stacji ? Bo jezeli nie to nie ma sensu wykonywanie porownan.

Wszystkie samochody tankują na tej samej stacji (najnowsza "we wsi" z nowymi zbiornikami) i każdy ma zalewane palio Verva.

Kierowcy zgłaszali problemy z odpaleniem samochodów przy temp. około -10 stopni.
Świece żarowe nowe, założone jesienią, filtry paliwa wymienione przed zimą

CYTAT
takze wszystko jest logicznie i zgodnie z prawem.

no tak wink.gif
przed nowym rokiem paliwo by się nie nadawało w świetle prawa.. ale już po nowym roku jest OK

To tak jak w powiedzeniu... jak z produktu nieekologicznego zrobić produkt ekologiczny.
Nic prostszego... trzeba zmienić normy.
wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Fri, 08 Jan 2010 - 22:37
Post #32


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Dostosowanie do wymogow UE kosztuje nas sporo wyrzeczen w imie czegos szumnie zwanego ekologia, chociaz tak naprawde to powinno sie nazywac ekodanina wink.gif
A pytanie o tankowanie to bylo bardziej do "olekot13" ale im wiecej info od Ciebie to tez lepiej. Jeszcze jakby ktos z W-wy i okolic napisal o ON ze stacji Orlenu to byloby idealnie.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 10:29