Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  « < 2 3 4  
Reply to this topicStart new topic
> Czy silniki FSI to Puszka Pandory ?
Skiba
post Sun, 10 Jan 2010 - 21:37
Post #61


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





czy aby nie w tym cely fiat ostatnio w nowym silniku wprowadził "późne otwieranie zaworu dolotowego" aby ochlodzic te spaliny ?


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 10 Jan 2010 - 21:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tomeQ
post Sun, 10 Jan 2010 - 21:50
Post #62


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Fiat teraz ma MultiAir i tam zawory otwieraja sie tak zeby bylo jak "najlepiej". Najlepiej dla ekonomicznosci, ekologicznosci, osiagow i tak dalej wink.gif


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Sun, 10 Jan 2010 - 22:02
Post #63


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





dokladnie o to mi chodziło Tomek. wink.gif


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szydło
post Tue, 12 Jan 2010 - 20:37
Post #64


Frequent User
Dołączył: Wed, 02 September 2009
Skąd: WWY





OT: Jak chcecie poczytać więcej o multi air to w autotechnice jest fajny artykuł. Polecam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sportmile
post Wed, 13 Jan 2010 - 12:39
Post #65


Forum Homee
Dołączył: Sat, 15 September 2007
Skąd: Warszawa





Pacjent audi rs4 b5... przebieg w okolicach 200 000 auto klienta naszego kolegi forumowicza. Zdjecie zaworow



--------------------
Najgorszy Tuning w Mieście
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Wed, 13 Jan 2010 - 13:21
Post #66


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Adam przyznaj się czym czyściłeś tongue.gif A tak na poważnie silniki VW/Audi 5 zaworowe są naprawdę świetne. A FSI/TFSI miały być przebojem i może są, ale widać że nie wszystko co nowe jest perfekcyjne..zresztą nie tylko w FSI...w innych markach też się zdarza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Wed, 13 Jan 2010 - 20:20
Post #67


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





CYTAT(Sportmile @ Wed, 13 Jan 2010 - 12:39) *
Pacjent audi rs4 b5... przebieg w okolicach 200 000 auto klienta naszego kolegi forumowicza. Zdjecie zaworow



A rs4 b5 ma bezpośredni wtrysk?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Wed, 13 Jan 2010 - 20:27
Post #68


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





NIe, dlatego zawory własnie tak wyglądają.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yaaro
post Tue, 19 Jan 2010 - 12:17
Post #69


User
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Wrocław





CYTAT(PistonPL @ Sun, 10 Jan 2010 - 00:57) *
może jest jakaś technologia pokrywania kanałów teflonem ? przy zaworach nie wiem czy wytrzyma bo tam dość ciepło, ale same kanały powinny być czyste.


tutaj http://www.nelvi.pl/ robią takie rzeczy.

Sam jestem ciekaw czy takie rozwiązanie sprawdziłoby się
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Surveyor
post Thu, 18 Feb 2010 - 09:51
Post #70


User
Dołączył: Fri, 09 October 2009
Skąd: Polska





Witam serdecznie. Podepnę się do tematu,bo wydaje mi się najbliższy.
Krótko przedstawię pacjenta: S4 B7 Avant, prod. 2005r., przebieg obecny 90kkm. Jeżdżę nim od 5 mies, połknął w tym czasie 12kkm (90% w trasie).
Naczytałem się tu u Was sporo złego o tym silniku. Mój przypadek potwierdza nietrzymanie serii: na hamowni w "Kreatorze" wyszło 304km i 387Nm.
Auto jest ucieleśnieniem moich marzeń, nie zamierzam go sprzedawać, chcę nim się w pełni delektować, więc wypada coś zrobić, żeby mój pupil wyzdrowiał.
Do tego od ok. 1-1,5roku coś klekocze/zgrzyta przy odpalaniu-diagnoza wstępna:" przyspieszacz wałka rozrządu", ponoć odpływa stamtąd olej po postoju, bo wyłamane mogą być łopatki i stąd klekocze przez kilka sekund po odpaleniu. Nie znam się dokładnie na tym. Przez 5 mies. mojego użytkowania problem zauważalnie się nie powiększył.
Sporo też dolewam oleju: 0.5l-1.2l/1kkm (zależnie od trybu jazdy), podczas gdy normy AUDI,które znalazłem mówią o max. 0.5l(książka użytkowania) lub 0.8l(Enzold)/1kkm niezależnie od poj. silnika huh.gif
Dodam, że spalanie jest wg mnie w normie: miasto Wawa 13-16l, w korkach 18-24l, ciężki but 17-22l, trasa: 100-130km/h 10-12l, powyżej 130km/h i cięższym bucie 12-14l, średnie: 13-15l.
W związku z powyższym mam do Was kilka pytań:
Gdzie w stolicy ewentualnie na podkarpaciu, małopolsce lub lubelskiem mogę oddać auto do zdiagnozowania i usunięcia w/w usterek bez obaw, że coś może pójść nie tak i przy okazji nie wydając na to foruny.
W szczególności zależy mi na:
1.Dokładnym oczyszczeniu kanałów i zastosowaniu jakiegoś skutecznego rozwiązania typu "odma zewn" czy coś takiego, które zapobiegnie gromadzeniu się tego syfu.
2. Wymianie "przyspieszacza wałka", jeśli to o niego chodzi.
3. Ewentualnym usunięciu przyczyny sporego zużycia oleju (pewnie będą uszczelniacze zaworów).
4. Diagnostyce systemu i usunięciu drobnych problemów z elektryką m.in.: zaświeca się airbag pasażera, nie działają spryskiwacze lamp, wisza się czujnik parkowania
Co sami uważacie o tym wszystkim? Co tu robić? Zastanawiam się też nad delikatnym softem oraz drobnymi poprawkami typu filtry. itp, które po "wyleczeniu" auta dodadzą mu jeszcze kilka procent mocy i momentu.

Będę naprawdę wdzięczny za wszelkie porady, podkreślam, że nie znam się na szczegółach, nie chcę pisać głupot i być za nie banowany. Samochód eksploatuje na codzień, czasem trochę poszaleję, nie staruję w żadnych zlotach i konkurencjach ale chętnie zacznę biggrin.gif Natomiast chętnie podzielę się wszelką wiedzą na temat tego modelu i tego co uda się w nim już naprawić/stuningować, postaram się o jak najwięcej info i zdjęć. Nie mam też nic przeciw, jeśli moje auto będzie robił ktoś z forum, aby szczegółowo tutaj wszystko opisał. Dlatego m.in. wybrałem ten temat, jeśli chcecie można go przenieść.

Z góry dzięki. Pozdrawiam.


--------------------
S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8
S6 C6 5.2 V10
S4 B7 4.2 V8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
-Maciek-
post Thu, 18 Feb 2010 - 10:31
Post #71


Rookie
Dołączył: Mon, 13 November 2006





CYTAT(Surveyor @ Thu, 18 Feb 2010 - 09:51) *
1.Dokładnym oczyszczeniu kanałów i zastosowaniu jakiegoś skutecznego rozwiązania typu "odma zewn" czy coś takiego, które zapobiegnie gromadzeniu się tego syfu.


ZTCW w S4 B7 nie ma FSI, więc ten problem Ciebie nie dotyczy.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Thu, 18 Feb 2010 - 15:45
Post #72


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





S4 B7 ma ten sam silnik co S4 B6 - nie ma tam FSI. A co do koni to nie jestem pewien czy będzie tak prosto - legenda głosi, że te silniki "tak mają" i nie jest to spowodowane żadną awarią czy kłopotami - po prostu tyle mają mocy w serii i tyle.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Surveyor
post Thu, 18 Feb 2010 - 21:53
Post #73


User
Dołączył: Fri, 09 October 2009
Skąd: Polska





No to trochę namieszałem. Zasugerowałem się błędnie, że szlam w FSI powoduje ubytek mocy w S4 B6 i B7. Sorki tongue.gif To jeden temat mamy z głowy. A co sądzicie o zużyciu oleju? Jest za wysokie? No i u kogo robić, na forum przewijają się Sportmile, VTG, Compsport, w rodzinnych stronach działa też SID ale z tego co znalazłem wszyscy lubią dłubać w 2.7l. Nie wiem czy ktoś by miał ochotę podłubać przy 4.2 biggrin.gif

PS Jeśli zmiana tematu sieje zamęt na forum, proszę o przeniesienie go do odpowiedniego działu.

Pozdrawiam.


Przeniosłem pytanie do działu Audi Sport.


--------------------
S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8
S6 C6 5.2 V10
S4 B7 4.2 V8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Laczus123
post Mon, 19 Nov 2012 - 17:37
Post #74


Rookie
Dołączył: Mon, 19 November 2012





Chłopaczki, mam do Was pytanie. Mam audi a3 2.0 FSI 150KM. Czy jest możliwość że przez tą odmę jest wyciek oleju ? Bo sprawdzałem już klawiaturę zaorów i jest OK, wymieniłem uszczelnienie miski olejowej i miska nie cieknie, głowica też jest ok bo nie popuchły kable, nie czuć benzyny w płynie chłodniczym, samochód nie dymi.
Jakbyście mogli to jakieś fotki gdzie jest ta cała odma, co z tym zrobić itp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daroot
post Mon, 19 Nov 2012 - 19:04
Post #75


Super User
Dołączył: Fri, 10 August 2007
Skąd: Iława (warm-mazur)





A nie lepiej odmę wywalić poza silnik, jak to kiedyś się stosowało?
A jak komuś mocno przeszkadza pojęcie ekologii, to można w zbiorniczek i zbierać ten olej z odmy wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Tue, 08 Jul 2014 - 12:50
Post #76


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





jak wyglada trwałosc i problemy silników FSI w Cayenne po lifcie? Czyli 3.6 i 4.8 ? Lepiej brac przedlifta z silnikami bez FSI ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Thu, 22 Jan 2015 - 13:22
Post #77


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Ktos cos moze wie o tym 3.6FSI ?
To konstrukcja zblizona do tej w Superb i Passacie? Jakie ma opinie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Thu, 22 Jan 2015 - 21:08
Post #78


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





Ta sama konstrukcja, chcesz coś konkretnie się dowiedzieć?
CYTAT(Frolik @ Thu, 22 Jan 2015 - 13:22) *
Ktos cos moze wie o tym 3.6FSI ?
To konstrukcja zblizona do tej w Superb i Passacie? Jakie ma opinie?



--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Fri, 23 Jan 2015 - 08:29
Post #79


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Chciałbym spytac o: trwałosc, usterkowosc, typowe wady, na co zwrócic uwage przy zakupie ?
Czy syfi sie tak samo jak 2.0 FSI i 4.2 FSI i przez to traci moc ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marewel
post Mon, 19 Oct 2015 - 23:53
Post #80


Rookie
Dołączył: Sun, 07 June 2009





Gdy już wyczyścimy kanały dolotowe czas na wymianę tłoków bo seryjne mają za wąskie pierścienie olejowe i żłopia go na potegę.
https://www.youtube.com/watch?v=zQMqvkIhNIE
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  « < 2 3 4
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 22:08