![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
czy aby nie w tym cely fiat ostatnio w nowym silniku wprowadził "późne otwieranie zaworu dolotowego" aby ochlodzic te spaliny ?
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Fiat teraz ma MultiAir i tam zawory otwieraja sie tak zeby bylo jak "najlepiej". Najlepiej dla ekonomicznosci, ekologicznosci, osiagow i tak dalej
![]() -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
dokladnie o to mi chodziło Tomek.
![]() -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 02 September 2009 Skąd: WWY ![]() |
OT: Jak chcecie poczytać więcej o multi air to w autotechnice jest fajny artykuł. Polecam.
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 15 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Pacjent audi rs4 b5... przebieg w okolicach 200 000 auto klienta naszego kolegi forumowicza. Zdjecie zaworow
![]() -------------------- Najgorszy Tuning w Mieście
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Adam przyznaj się czym czyściłeś
![]() |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
NIe, dlatego zawory własnie tak wyglądają.
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
może jest jakaś technologia pokrywania kanałów teflonem ? przy zaworach nie wiem czy wytrzyma bo tam dość ciepło, ale same kanały powinny być czyste. tutaj http://www.nelvi.pl/ robią takie rzeczy. Sam jestem ciekaw czy takie rozwiązanie sprawdziłoby się |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 October 2009 Skąd: Polska ![]() |
Witam serdecznie. Podepnę się do tematu,bo wydaje mi się najbliższy.
Krótko przedstawię pacjenta: S4 B7 Avant, prod. 2005r., przebieg obecny 90kkm. Jeżdżę nim od 5 mies, połknął w tym czasie 12kkm (90% w trasie). Naczytałem się tu u Was sporo złego o tym silniku. Mój przypadek potwierdza nietrzymanie serii: na hamowni w "Kreatorze" wyszło 304km i 387Nm. Auto jest ucieleśnieniem moich marzeń, nie zamierzam go sprzedawać, chcę nim się w pełni delektować, więc wypada coś zrobić, żeby mój pupil wyzdrowiał. Do tego od ok. 1-1,5roku coś klekocze/zgrzyta przy odpalaniu-diagnoza wstępna:" przyspieszacz wałka rozrządu", ponoć odpływa stamtąd olej po postoju, bo wyłamane mogą być łopatki i stąd klekocze przez kilka sekund po odpaleniu. Nie znam się dokładnie na tym. Przez 5 mies. mojego użytkowania problem zauważalnie się nie powiększył. Sporo też dolewam oleju: 0.5l-1.2l/1kkm (zależnie od trybu jazdy), podczas gdy normy AUDI,które znalazłem mówią o max. 0.5l(książka użytkowania) lub 0.8l(Enzold)/1kkm niezależnie od poj. silnika ![]() Dodam, że spalanie jest wg mnie w normie: miasto Wawa 13-16l, w korkach 18-24l, ciężki but 17-22l, trasa: 100-130km/h 10-12l, powyżej 130km/h i cięższym bucie 12-14l, średnie: 13-15l. W związku z powyższym mam do Was kilka pytań: Gdzie w stolicy ewentualnie na podkarpaciu, małopolsce lub lubelskiem mogę oddać auto do zdiagnozowania i usunięcia w/w usterek bez obaw, że coś może pójść nie tak i przy okazji nie wydając na to foruny. W szczególności zależy mi na: 1.Dokładnym oczyszczeniu kanałów i zastosowaniu jakiegoś skutecznego rozwiązania typu "odma zewn" czy coś takiego, które zapobiegnie gromadzeniu się tego syfu. 2. Wymianie "przyspieszacza wałka", jeśli to o niego chodzi. 3. Ewentualnym usunięciu przyczyny sporego zużycia oleju (pewnie będą uszczelniacze zaworów). 4. Diagnostyce systemu i usunięciu drobnych problemów z elektryką m.in.: zaświeca się airbag pasażera, nie działają spryskiwacze lamp, wisza się czujnik parkowania Co sami uważacie o tym wszystkim? Co tu robić? Zastanawiam się też nad delikatnym softem oraz drobnymi poprawkami typu filtry. itp, które po "wyleczeniu" auta dodadzą mu jeszcze kilka procent mocy i momentu. Będę naprawdę wdzięczny za wszelkie porady, podkreślam, że nie znam się na szczegółach, nie chcę pisać głupot i być za nie banowany. Samochód eksploatuje na codzień, czasem trochę poszaleję, nie staruję w żadnych zlotach i konkurencjach ale chętnie zacznę ![]() Z góry dzięki. Pozdrawiam. -------------------- S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8 S6 C6 5.2 V10 S4 B7 4.2 V8 |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 13 November 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
S4 B7 ma ten sam silnik co S4 B6 - nie ma tam FSI. A co do koni to nie jestem pewien czy będzie tak prosto - legenda głosi, że te silniki "tak mają" i nie jest to spowodowane żadną awarią czy kłopotami - po prostu tyle mają mocy w serii i tyle.
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 October 2009 Skąd: Polska ![]() |
No to trochę namieszałem. Zasugerowałem się błędnie, że szlam w FSI powoduje ubytek mocy w S4 B6 i B7. Sorki
![]() ![]() PS Jeśli zmiana tematu sieje zamęt na forum, proszę o przeniesienie go do odpowiedniego działu. Pozdrawiam. Przeniosłem pytanie do działu Audi Sport. -------------------- S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8 S6 C6 5.2 V10 S4 B7 4.2 V8 |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 19 November 2012 ![]() |
Chłopaczki, mam do Was pytanie. Mam audi a3 2.0 FSI 150KM. Czy jest możliwość że przez tą odmę jest wyciek oleju ? Bo sprawdzałem już klawiaturę zaorów i jest OK, wymieniłem uszczelnienie miski olejowej i miska nie cieknie, głowica też jest ok bo nie popuchły kable, nie czuć benzyny w płynie chłodniczym, samochód nie dymi.
Jakbyście mogli to jakieś fotki gdzie jest ta cała odma, co z tym zrobić itp. |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
A nie lepiej odmę wywalić poza silnik, jak to kiedyś się stosowało?
A jak komuś mocno przeszkadza pojęcie ekologii, to można w zbiorniczek i zbierać ten olej z odmy ![]() |
|
|
![]()
Post
#76
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
jak wyglada trwałosc i problemy silników FSI w Cayenne po lifcie? Czyli 3.6 i 4.8 ? Lepiej brac przedlifta z silnikami bez FSI ??
|
|
|
![]()
Post
#77
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Ktos cos moze wie o tym 3.6FSI ?
To konstrukcja zblizona do tej w Superb i Passacie? Jakie ma opinie? |
|
|
![]()
Post
#78
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
Ta sama konstrukcja, chcesz coś konkretnie się dowiedzieć?
Ktos cos moze wie o tym 3.6FSI ? To konstrukcja zblizona do tej w Superb i Passacie? Jakie ma opinie? -------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Chciałbym spytac o: trwałosc, usterkowosc, typowe wady, na co zwrócic uwage przy zakupie ?
Czy syfi sie tak samo jak 2.0 FSI i 4.2 FSI i przez to traci moc ? |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 07 June 2009 ![]() |
Gdy już wyczyścimy kanały dolotowe czas na wymianę tłoków bo seryjne mają za wąskie pierścienie olejowe i żłopia go na potegę.
https://www.youtube.com/watch?v=zQMqvkIhNIE |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 22:08 |