Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Czy silniki FSI to Puszka Pandory ?
tomeQ
post Fri, 08 Jan 2010 - 22:26
Post #41


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





W alfach z jts tez mozna spotkac takie cudo smile.gif I nie ma na to wplywu jakosc paliwa ani oleju, jezeli czasteczki oleju spotykaja sie ze spalinami z EGRu, czy czesciami o wysokiej temperaturze, chropowatymi to skonczyc sie to tak musi i nic tu nie pomoze. Woda z rozpylacza w dolot fajnie usuwa nagar na zaworach ale chyba az takiego gluta to nie wyplucze, mozna byloby sprobowac profilaktycznie przed zmiana oleju z pol godziny lac w dolot, ale na ile by to pomoglo to trzebaby sobie sprawdzic jakims endoskopem przed i po operacji.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 08 Jan 2010 - 22:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pucek
post Fri, 08 Jan 2010 - 23:07
Post #42


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





CYTAT(Paulus31 @ Fri, 08 Jan 2010 - 19:16) *
Moim zdaniem tego typu zabiegi niewiele dadzą bo powinna zostać przekonstruowany system separacji oleju. A olej może tylko pomóc ale nie wyeliminować to niekorzystne zjawisko.


No wlasnie, a ciezarowkach juz od wielu lat z powodzeniam stosowane sa osuszacze powietrza do pneumatyki.

Tak to wyglada http://www.hgvdirect.co.uk/catalog/scania-...mse-p-3317.html
Tak to dziala (troche inny ale zasada ta sama) http://www.waichiao.com.tw/E/body.php?web=...;PNo=2006060001

Inna sprawa to uszczelniacze zaworowe.W wielu autach poprostu sa kiepskiej jakosci.Byc moze w tych autach tez.Wiadomo - w dzisiejszych czasach oszczedza sie na wszystkim... dry.gif


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Fri, 08 Jan 2010 - 23:55
Post #43


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Panowie cokolwiek nie napiszecie jeszcze o jakości paliwa itp.., prawda jest taka, że ten syf to po prostu przysmażony olej który przywędrował tam drogą kropelkową z odmy przyniesiony przez zasysane powietrze i się przysmażył na gorącym trzonku zaworu. Skutek oczywiście spadek mocy bo zmniejszają się przepływy przez chropowatości usmażonego oleju.
Mój pomysł na takie dolegliwości to może by tak dać wypolerować w głowicy kanały dolotowe/trzonki zaworów na lusterko. Wtedy powierzchnia byłaby o wiele gładsza i może o wiele mniej oleju osadziłoby się na zaworze i kanale dolotowym. Wcale to nie musi skutkować, ale zawsze to jakiś pomysł i droga.

@ Pucek
Takie osuszacze które pokazałeś mają wej/wyj 22mm, jak chcesz to połączyć z dolotem?? Dolot/zasys powietrza to nie instalacja wysoko ciśnieniowa w Ciężarówce.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Sat, 09 Jan 2010 - 00:27
Post #44


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





CYTAT(dżordżyk @ Fri, 08 Jan 2010 - 23:55) *
@ Pucek
Takie osuszacze które pokazałeś mają wej/wyj 22mm, jak chcesz to połączyć z dolotem?? Dolot/zasys powietrza to nie instalacja wysoko ciśnieniowa w Ciężarówce.


Pokazalem to jako przyklad.Nie mowie zebys akurat ten pakowal do auta.


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Sat, 09 Jan 2010 - 21:47
Post #45


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(dżordżyk @ Fri, 08 Jan 2010 - 22:55) *
Takie osuszacze które pokazałeś mają wej/wyj 22mm, jak chcesz to połączyć z dolotem?? Dolot/zasys powietrza to nie instalacja wysoko ciśnieniowa w Ciężarówce.


Odma w VAGu ma 19mm - pewnie można by dać jakiś reduktor, tylko gdzie taką wielką puchę zmieścić pod maską (w 2.0FSI może wejdzie, ale w 4.2FSI nie ma szans) !


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sat, 09 Jan 2010 - 22:51
Post #46


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





Ta pucha to osuszacz powietrza do pneumtyki hamulcow w ciezarowkach( zawiera granulat ) , ale po kazdym cyklu pelnego napelnienia wystepuja przeladowanie i nadmiar wylatuje dolem tego filtra , co w pewnym stopniu wywala troche wody i przedluza zywotnosc .

Co do CDI czy TDI np Sprinter czy Vito posiadaja EGR , czy to nowe czy stare i problemu z zapchanym kolektorem nigdy nie zauwazylem pomimo oczywistego bezposredniego wtrysku w Dieslu ( innych pozatym niema )

A co do GDI w Mitsubishi to maszyna czyszczaca uzywa lupinek z orzecha do przedmuchiwania i czyszczenia tego typu silnika bez demontazu glowicy smile.gif

Ps.
Tak Elb chodzilo mi o GDI w Mitsu


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Sat, 09 Jan 2010 - 23:16
Post #47


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





CYTAT(Elberoth @ Sat, 09 Jan 2010 - 21:47) *
Odma w VAGu ma 19mm - pewnie można by dać jakiś reduktor, tylko gdzie taką wielką puchę zmieścić pod maską (w 2.0FSI może wejdzie, ale w 4.2FSI nie ma szans) !


dżordżyk myślał chyba o wsadzeniu tego na rure do dolotu tongue.gif

Ciekawe czy ultradźwiękiem dałoby się coś takiego wyczyścić bez rozbierania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sat, 09 Jan 2010 - 23:18
Post #48


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(artix @ Sat, 09 Jan 2010 - 22:51) *
Ta pucha to osuszacz powietrza do pneumtyki hamulcow w ciezarowkach( zawiera granulat ) , ale po kazdym cyklu pelnego napelnienia wystepuja przeladowanie i nadmiar wylatuje dolem tego filtra , co w pewnym stopniu wywala troche wody i przedluza zywotnosc .

Co do CDI czy TDI np Sprinter czy Vito posiadaja EGR , czy to nowe czy stare i problemu z zapchanym kolektorem nigdy nie zauwazylem pomimo oczywistego bezposredniego wtrysku w Dieslu ( innych pozatym niema )

A co do GDI w Mitsubishi to maszyna czyszczaca uzywa lupinek z orzecha do przedmuchiwania i czyszczenia tego typu silnika bez demontazu glowicy smile.gif

Ps.
Tak Elb chodzilo mi o GDI w Mitsu


w 2,2 CDI kilkakrotnie spotkałem się z kolektorem dolotowym zapchanym w 50% ( co prawda nie w Mercedesie,a w PT cruiserze 2,2 CRD-silnik ten sam co w Mesiu) wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sat, 09 Jan 2010 - 23:20
Post #49


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT(Maxim555 @ Sat, 09 Jan 2010 - 23:16) *
dżordżyk myślał chyba o wsadzeniu tego na rure do dolotu tongue.gif

Ciekawe czy ultradźwiękiem dałoby się coś takiego wyczyścić bez rozbierania



Ten osuszacz mam wejscie i wyjscie wlasnie o mniej wiecej takiej wielkosci 18-20 mm biggrin.gif


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Sat, 09 Jan 2010 - 23:22
Post #50


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Jeszcze mam takie pytanko, co najlepiej rozpuści zapieczony olej i jednocześnie nie zje uszczelniaczy? Można zalać kanały dolotowe z zamkniętymi zaworami, odczekać i wszystko odessać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sat, 09 Jan 2010 - 23:23
Post #51


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT(kiwi @ Sat, 09 Jan 2010 - 23:18) *
w 2,2 CDI kilkakrotnie spotkałem się z kolektorem dolotowym zapchanym w 50% ( co prawda nie w Mercedesie,a w PT cruiserze 2,2 CRD-silnik ten sam co w Mesiu) wink.gif


tak , tylko pytanie czym zatkanym ? syfem z EGR ? czy olejem z przepuszczajacego turbo ?


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sat, 09 Jan 2010 - 23:29
Post #52


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Olej ze zużytej turbiny + spaliny puszczane przez EGR pewno....nie zastanawiałem się wtedy


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Sun, 10 Jan 2010 - 00:38
Post #53


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(Maxim555 @ Sat, 09 Jan 2010 - 22:22) *
Jeszcze mam takie pytanko, co najlepiej rozpuści zapieczony olej i jednocześnie nie zje uszczelniaczy? Można zalać kanały dolotowe z zamkniętymi zaworami, odczekać i wszystko odessać.


W US używają preparatu o nazwie Seafoam. Możliwe że u nas można kupić coś o podobnym działaniu. Problem w tym, że tak zapieczonego oleju nie idzie niczym łatwo odczyścić - nawet dłuższe moczenie nie pomaga, trzeba się mocno natrudzić, aby wszystko zeszło.

CYTAT(artix @ Sat, 09 Jan 2010 - 21:51) *
A co do GDI w Mitsubishi to maszyna czyszczaca uzywa lupinek z orzecha do przedmuchiwania i czyszczenia tego typu silnika bez demontazu glowicy smile.gif


O tych łupinach orzecha również czytałem na forum audi w US, podobno doskonale się sprawdzają. Ciekawe czy ktos to robi u nas ?


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PistonPL
post Sun, 10 Jan 2010 - 00:57
Post #54


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 December 2006
Skąd: Piaseczno





CYTAT(dżordżyk @ Fri, 08 Jan 2010 - 23:55) *
Mój pomysł na takie dolegliwości to może by tak dać wypolerować w głowicy kanały dolotowe/trzonki zaworów na lusterko. Wtedy powierzchnia byłaby o wiele gładsza i może o wiele mniej oleju osadziłoby się na zaworze i kanale dolotowym. Wcale to nie musi skutkować, ale zawsze to jakiś pomysł i droga.

może jest jakaś technologia pokrywania kanałów teflonem ? przy zaworach nie wiem czy wytrzyma bo tam dość ciepło, ale same kanały powinny być czyste.


--------------------
'92 Pontiac Trans Sport 3.8 V6
'87 Dodge Daytona Pacyfica R4 2.2 IC Turbo II
'90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC TwinTurbo (in progress)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan41
post Sun, 10 Jan 2010 - 11:02
Post #55


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





Zastosowania osuszacza to chyba pomylka.. Ma zasade dzialania jak opisal @Artix i nijak sie on nie ma do przedstawionego problemu..

Jedynym wyjsciem jaki mi przychodzi do glowy to rozwiazanie stosowane w "TIRach".
Tam funkcje EGRu realizuje nie dokonca zamykajacy(w pewnym zakresie katowym walka rozrzadu) sie zawor wydechowy podczas cyklu ssania kazdego z cylindrow.. (Oczywiscie w pelni kontrolowany wznios przez hydraulike i elektronike)
Efekt:
Pelnosprawne wtorne spalania... Brak syfu w dolocie (przebiegi ok 10x wieksze od naszych osobówek)


--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tm86
post Sun, 10 Jan 2010 - 14:57
Post #56


Rookie
Dołączył: Thu, 22 October 2009





@Dan41, w osobówkach nie stosuje się wewnętrznej recyrkulacji spalin, gdyż niechłodzone spaliny powodują wzrost temperatury ładunku a potem spalania (z tego powodu mniejszy udział spalin niż przy chłodzonych) i większą emisję NOx - z tego powodu w ciężarowych dużo wcześniej zaczęto stosować reaktory SCR i wtrysk AdBlue, poza tym w "TIRach" są silniki Diesla.


Jeśli chodzi o odpowietrzanie skrzyni korbowej i głowicy:
wydaje mi się, że zastosowanie redukcji średnicy otworu doprowadzającego gazy przedmuchowe do układu dolotowego nie wpłynie pozytywnie na problem syfu, gdyż będzie się zaklejać ten otwór.
Najlepiej byłoby zastosować wielostopniowe oczyszczanie z szeregiem separatorów odśrodkowych - powinni to uwzględnić przy projektowaniu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sun, 10 Jan 2010 - 19:46
Post #57


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





jak to ? EGR nie jest stosowany w osobowych ? mozesz rozwinac ...


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tonku
post Sun, 10 Jan 2010 - 20:33
Post #58


User
Dołączył: Thu, 14 June 2007





CYTAT(tm86 @ Sun, 10 Jan 2010 - 14:57) *
@Dan41, w osobówkach nie stosuje się wewnętrznej recyrkulacji spalin, gdyż niechłodzone spaliny powodują wzrost temperatury ładunku a potem spalania (z tego powodu mniejszy udział spalin niż przy chłodzonych)

też czekam na wyjaśnienie.możesz troszeczke to rozwinąć?
to chłodzenie,to znaczy wprowadzanie do dolotu i mieszanie z zimnym(świeżym powietrzem),a nie chłodzone?samymi spalinami chyba nie będzie "oddychał"?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tm86
post Sun, 10 Jan 2010 - 21:03
Post #59


Rookie
Dołączył: Thu, 22 October 2009





EGR jest stosowany zarówno w osobowych, jak i ciężarowych, inaczej nie da się spełnić coraz ostrzejszych norm czystości spalin

@Dan41 pisał o wewnętrznej recyrkulacji spalin, czyli część spalin zostaje w cylindrze a nie leci rurką do dolotu, gdzie miesza się z powietrzem
Standardem stało się stosowanie wodnej chłodnicy spalin.

recyrkulacja:
wewnętrzna = spaliny nie są chłodzone
zewnętrzna = spaliny chłodzone (powietrzem lub cieczą chłodzącą)

czy rozumiecie już?

w silnikach benzynowych, z powodu dużo mniejszej emisji cząstek stałych niż w silnikach o ZS, raczej większe problemy z osadami w kolektorze dolotowym stwarza odpowietrzenie skrzyni korbowej niż recyrkulacja spalin ale to jest moja teoria nie poparta praktyką
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sun, 10 Jan 2010 - 21:15
Post #60


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





"Redukcję tlenków azotu osiągnięto dzięki szerszemu zastosowaniu recyrkulacji spalin EGR. Ze względu na obecność w silnikach Alfy Romeo zmiennych faz rozrządu, w silniku JTS recyrkulacja spalin w kierunku zasysania odbywa się bezpośrednio między zaworem ssącym a zaworem wylotowym (wewnętrzny system EGR)." za --> http://archiwum.automotoserwis.com.pl/arty...07-03/artyk.htm


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 22:06