Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Czy silniki FSI to Puszka Pandory ?
Elberoth
post Thu, 07 Jan 2010 - 00:14
Post #21


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(Fawor @ Wed, 06 Jan 2010 - 23:06) *
Hondy również mają recyrkulację ze skrzyni korbowej i nie ma możliwości, aby ujrzeć aż tyle szlamu.


A mają wtrysk bezpośredni ?


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 07 Jan 2010 - 00:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Bartek ZTR
post Thu, 07 Jan 2010 - 00:19
Post #22


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





@Fawor
Opary oleju trafiają na rozgrzany zawór(nie chłodzony paliwem), a olej smaży/przypala się pięknie jak na patelni wink.gif

Panowie nic tu nie wymyślimy, trzeba wywalić odmę z kolektora lub zastosować dobry separator - koniec kropka...


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Thu, 07 Jan 2010 - 01:29
Post #23


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Kolejny FSI - 2008 Porsche Cayenne Turbo:




--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MACH
post Thu, 07 Jan 2010 - 04:27
Post #24


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Warszawa





Ja do swojego auta znalazlem dwie mozliwosci:
http://www.bshspeedshop.com/store/home.php?cat=1113

Pierwszy to pelny zestaw OCT ale mam watpliwosci do drugiego zestawu, wyglada to po prostu jak zaslepka bez wyjscia na zewnetrzy zbiorniczek ?
Tylko jaki sens ma to rozwiazanie bez odprowadzenia oleju na zew ? czy w ogole tak mozna zaslepic ?
Nie rozumiem tego drugiego rozwiazania, moglby ktos rozjasnic ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Thu, 07 Jan 2010 - 07:50
Post #25


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





CYTAT(Fawor @ Thu, 07 Jan 2010 - 00:06) *
Czy auta ZI mają EGR? Moim zdaniem nie mają

Mają


--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Thu, 07 Jan 2010 - 08:12
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





olej też się usmaży na rozgrzanym zaworze, ale ile tego oleju musi być aby zakleić cały dolot.


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hulaj
post Thu, 07 Jan 2010 - 10:07
Post #27


Frequent User
Dołączył: Thu, 07 December 2006
Skąd: Chełm





Jak to wyczyścić? sposób mechaniczny czy może jakiś środek chemiczny da radę?


--------------------
www.vwgolfv.pl _ Największe polskie forum Golfa V.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Thu, 07 Jan 2010 - 10:48
Post #28


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(uki82 @ Thu, 07 Jan 2010 - 08:12) *
olej też się usmaży na rozgrzanym zaworze, ale ile tego oleju musi być aby zakleić cały dolot.


Nie czaisz w ogóle sytuacji - w każdym aucie z podobnie rozwiązaną odmą dzieje się dokładnie to samo, jednak efekty nie są tak dramatyczne bo paliwo podawane jako mieszanka z powietrzem przy każdym cyklu wypłukuje ten syf.. Chyba, że jest to silnik z wtryskiem bezpośrednim, gdzie w dolocie nie ma paliwa i to są tego skutki.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzysiek2
post Thu, 07 Jan 2010 - 11:05
Post #29


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 December 2008





Bartek 1ZZ a w kwesti wody to nie jest czasem tak ze owszem usuną się nagary ale z komory spalania a nie z kanałów dolotowych i zaworów od strony trzonka??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BartekS
post Thu, 07 Jan 2010 - 11:11
Post #30


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 October 2003
Skąd: 100lica





Te problemy biorą się z jakości paliwa, a dokładniej z zawartości paliwa w paliwie wink.gif

Japończycy masowo stosowali GDi u siebie, nie mając z nimi żadnego problemu - rozbierałem silnik z Japonii po ponad 200 000 km przelotu - na przepustnicy i w dolocie ilość syfu w normie, a przepustnica nie była z tego silnika zdejmowana od fabryki (jedno zacięcie na body od pokładek sprężynujących). Jak GDi trafiło do Europy - musieli opracować maszynę czyszczącą dolot (podobno jest taka w naszym kraju - pożyczana sobie przez serwisy Mitsu - piszę podobno, bo się nie doczekałem w zaprzyjaźnionym ASO - czyszcząca ten syf jakimś granulatem na ciężką kasę). Na porządnych paliwach czyszczenie jest potrzebne po 50-100 000 km. W naszym pięknym kaczystanie co wymiana oleju w GDi (10 000) jest co czyścić - osobiście robiłem to co 20 000 km. Prawdziwy problem mają nasi wschodni bracia - padające jak much pompy wysokiego ciśnienia, czyszczenie dolotu co 5000 km - tam to norma wink.gif

Zaślepienie EGRa niewiele pomaga, otwarcie odmy również - te silniki produkują masę węgla, która dzięki zjawiskom falowym przedostaje się również do dolotu z resztek spalin w komorach spalania. Wymiany oleju co 15 000 km to też duża przesada w tych silnikach - po 10 000 km spuszcza się smołę......

Generalnie widzę, że "ultrasupernowoczesne" technologie VW mają te same problemy co GDi sprzed 15 lat biggrin.gif

Odkąd nie używam GDi do poruszania się jestem szczęśliwym, wolnym człowiekiem, a jak mam wyczyścić komuś dolot, to mogę z czystym sumieniem powiedzieć "odejdź stąd" w wulgarnej formie......Robiłem to 3 razy - za ostatnim rozebranie całej góry silnika, wymycie i złożenie zajęło mi 2,5 h. Do mysia polecam gorącowodnego Karchera + aktywną pianę do mycia silników. Zapsikać, poczekać, spłukać, czynność powtórzyć..... przy myciu kanałów w głowicy warto założyć maskę i gumowy fartuch wink.gif, a po złożeniu wszystkiego umyć komorę silnika i ściany w garażu (lub walczyć na otwartej przestrzeni).......


--------------------
Mitsumaniak

Legnum VR-4 '99
Space Wagon '99 Swap 2.5 V6-24 - żonoidzieciowóz
Galanty A161 '82 i A164 '81 - zabytki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PCM
post Thu, 07 Jan 2010 - 11:15
Post #31


Super User
Dołączył: Sat, 12 January 2008
Skąd: Białystok





Czyli sugerujesz że ten osad to są niedopalone składniki paliwa??


--------------------
Kszzzzysztof
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BartekS
post Thu, 07 Jan 2010 - 11:35
Post #32


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 October 2003
Skąd: 100lica





Si - paradoksalnie zawory na 1 garze, najbliżej ujścia par oliwy w GDi wyglądają najlepiej.

Ze zdjęć wynika, że jedno co poprawili to dostępność zaworów (GDi ma pionowe kanały w głowicy długości ok. 13 cm) łatwiej czyścić biggrin.gif


--------------------
Mitsumaniak

Legnum VR-4 '99
Space Wagon '99 Swap 2.5 V6-24 - żonoidzieciowóz
Galanty A161 '82 i A164 '81 - zabytki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Thu, 07 Jan 2010 - 11:36
Post #33


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





CYTAT(rennen @ Thu, 07 Jan 2010 - 10:48) *
Nie czaisz w ogóle sytuacji - w każdym aucie z podobnie rozwiązaną odmą dzieje się dokładnie to samo, jednak efekty nie są tak dramatyczne bo paliwo podawane jako mieszanka z powietrzem przy każdym cyklu wypłukuje ten syf.. Chyba, że jest to silnik z wtryskiem bezpośrednim, gdzie w dolocie nie ma paliwa i to są tego skutki.



dobrze czaje sytuację, wiem że FSI to bezpośredni trysk paliwa do komory spalania i nie ma omywania zaworów paliwem. Ale pomyśl ile tego oleju musiało by sie przedostać odmą do dolotu żeby taki syf się tam zebrał. Musi być dodatkowe źródło tego syfu. Pewnie wszystko ma swój udział: odma, EGR, jakość paliwa i olejów.

BartekS słusznie też zwrócił uwagę na jakość paliwa, bo też może być powód. Przyponiało mi sie że kiedyś w jakiejś mądrej gazecie Auto technika czy coś takiego była reklama jakiegoś dobrego paliwa ( benzyny, chybay V-power), które zawiera duzo dodatków czyszczących które pozwalały utrzymać silnik w czystości ( układ dolotowy).

ale w USA, Austarlii tez maja syfiaste paliwo?? Przeczytajcie sobie dwa tematy które Elberoth podał w dziale Audi na temat FSI i syfu w dolocie i spadków mocy.

o te:
http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=334489
http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=322587


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BartekS
post Thu, 07 Jan 2010 - 11:43
Post #34


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 October 2003
Skąd: 100lica





Testowałem różne "dobre" paliwa - Vpower, Ulitmate z BP, Bezsiarkowe Statoil - różnice niemierzalne wink.gif - za to zatankowanie pod wschodnią granicą zakończyło się dowleczeniem się do domu 60 km/h w trybie awaryjnym silnika - przepustnica zakleiła się tak, że zacinała się w zakresie małych wychyleń.....

Mojej żony Space Wagon też miał silnik GDi, ale kupując auto wiedzieliśmy, że będę wyrywał chwasta spod maski smile.gif


--------------------
Mitsumaniak

Legnum VR-4 '99
Space Wagon '99 Swap 2.5 V6-24 - żonoidzieciowóz
Galanty A161 '82 i A164 '81 - zabytki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrzejrs
post Thu, 07 Jan 2010 - 13:59
Post #35


Forum Killer
Dołączył: Thu, 22 September 2005
Skąd: (Wielkopolska)





Bodajże w TDI do czyszczenia dolotu stosuje sie wtryskiwaną mieszankę wody i płynu hamulcowego??? Jeśli sie mylę to sorry,gdzieś czytałem. Tylko co na to kat??


--------------------
Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Thu, 07 Jan 2010 - 16:56
Post #36


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





CYTAT(andrzejrs @ Thu, 07 Jan 2010 - 13:59) *
Bodajże w TDI do czyszczenia dolotu stosuje sie wtryskiwaną mieszankę wody i płynu hamulcowego??? Jeśli sie mylę to sorry,gdzieś czytałem. Tylko co na to kat??


Właśnie, jak to wygląda w dieslach z bezpośrednim wtryskiem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_mumin_
post Thu, 07 Jan 2010 - 19:18
Post #37


User
Dołączył: Mon, 25 April 2005
Skąd: OKR





Dokładnie tak jak w FSI sad.gif


--------------------
_mumin_
CTR Tuning
503068298
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crup-nick
post Thu, 07 Jan 2010 - 21:19
Post #38


Frequent User
Dołączył: Fri, 20 March 2009





TDi
masakra wacko.gif

EDIT: Tu problem zaczyna się w kolektorze ale potwierdzam że na zaworach mój golf miał to samo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafi RU
post Thu, 07 Jan 2010 - 21:34
Post #39


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 November 2004
Skąd: wawa





CYTAT(Elberoth @ Wed, 06 Jan 2010 - 00:29) *
Z tego co mi wiadomo, problemu tego nie mają silniki FSI Toyoty, która obok wtryskiwaczy w cylindrze, zachowała jeden 'tradycyjny' wtryskiwacz w kolektorze dolotowym, którego funkcją jest m.in. niedopuszczanie do powstawania takich złogów.


No właśnie nie jestem taki pewien czy Toyotowskie D4 nie ma z tym problemu. Mój staruszek ma od nowości Avena '07 z 2 litrowym D4, przebieg 60kkm, samochód zadbany, olej zmieniany na taki jak trzeba. Auto po odpaleniu kopci na czarno, pod obciążeniem też czasem zakopci na czarno. Na początku twierdzono, że to sadza w wydechu, ale po pierwsze to benzyna, a po drugie auto jest dosyć często butowane, bo to wolna krowa. Miała pomóc jazda w trasie, nie pomogła. Oleju nie ubywa. Znajomy mechanik od Toyot twierdzi, że w jednym takim Avenie w silniku zobaczył coś podobnego do tego z Twoich zdjęć.


--------------------
www.classicauto.pl

www.syndrom.fotolog.pl

ww.lowrider.pl www.tlc.org.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paulus31
post Fri, 08 Jan 2010 - 19:16
Post #40


Frequent User
Dołączył: Wed, 09 March 2005
Skąd: Śląsk





W chwili obecnej dostępny jest olej silnikowy, który według danych producenta ma niwelować zjawisko osadzania się nagarów na wewnętrznych powierzchniach układu dolotowego. Tak przynajmniej podaje włoska Auto Tecnica. to jest mobil 5W/30 z oznaczeniem ESP. W artykule tym zapowiedziany jest także podobny olej ale do silników ZI z wtryskiem bezpośrednim.
Moim zdaniem tego typu zabiegi niewiele dadzą bo powinna zostać przekonstruowany system separacji oleju. A olej może tylko pomóc ale nie wyeliminować to niekorzystne zjawisko.


--------------------
Potrzebne teile do skrzyni EVS
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 16:35