![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Hondy również mają recyrkulację ze skrzyni korbowej i nie ma możliwości, aby ujrzeć aż tyle szlamu. A mają wtrysk bezpośredni ? -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
@Fawor
Opary oleju trafiają na rozgrzany zawór(nie chłodzony paliwem), a olej smaży/przypala się pięknie jak na patelni ![]() Panowie nic tu nie wymyślimy, trzeba wywalić odmę z kolektora lub zastosować dobry separator - koniec kropka... -------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Kolejny FSI - 2008 Porsche Cayenne Turbo:
![]() ![]() -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja do swojego auta znalazlem dwie mozliwosci:
http://www.bshspeedshop.com/store/home.php?cat=1113 Pierwszy to pelny zestaw OCT ale mam watpliwosci do drugiego zestawu, wyglada to po prostu jak zaslepka bez wyjscia na zewnetrzy zbiorniczek ? Tylko jaki sens ma to rozwiazanie bez odprowadzenia oleju na zew ? czy w ogole tak mozna zaslepic ? Nie rozumiem tego drugiego rozwiazania, moglby ktos rozjasnic ? |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
-------------------- 318is
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
olej też się usmaży na rozgrzanym zaworze, ale ile tego oleju musi być aby zakleić cały dolot.
-------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 07 December 2006 Skąd: Chełm ![]() |
Jak to wyczyścić? sposób mechaniczny czy może jakiś środek chemiczny da radę?
-------------------- www.vwgolfv.pl _ Największe polskie forum Golfa V.
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
olej też się usmaży na rozgrzanym zaworze, ale ile tego oleju musi być aby zakleić cały dolot. Nie czaisz w ogóle sytuacji - w każdym aucie z podobnie rozwiązaną odmą dzieje się dokładnie to samo, jednak efekty nie są tak dramatyczne bo paliwo podawane jako mieszanka z powietrzem przy każdym cyklu wypłukuje ten syf.. Chyba, że jest to silnik z wtryskiem bezpośrednim, gdzie w dolocie nie ma paliwa i to są tego skutki. -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2008 ![]() |
Bartek 1ZZ a w kwesti wody to nie jest czasem tak ze owszem usuną się nagary ale z komory spalania a nie z kanałów dolotowych i zaworów od strony trzonka??
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 16 October 2003 Skąd: 100lica ![]() |
Te problemy biorą się z jakości paliwa, a dokładniej z zawartości paliwa w paliwie
![]() Japończycy masowo stosowali GDi u siebie, nie mając z nimi żadnego problemu - rozbierałem silnik z Japonii po ponad 200 000 km przelotu - na przepustnicy i w dolocie ilość syfu w normie, a przepustnica nie była z tego silnika zdejmowana od fabryki (jedno zacięcie na body od pokładek sprężynujących). Jak GDi trafiło do Europy - musieli opracować maszynę czyszczącą dolot (podobno jest taka w naszym kraju - pożyczana sobie przez serwisy Mitsu - piszę podobno, bo się nie doczekałem w zaprzyjaźnionym ASO - czyszcząca ten syf jakimś granulatem na ciężką kasę). Na porządnych paliwach czyszczenie jest potrzebne po 50-100 000 km. W naszym pięknym kaczystanie co wymiana oleju w GDi (10 000) jest co czyścić - osobiście robiłem to co 20 000 km. Prawdziwy problem mają nasi wschodni bracia - padające jak much pompy wysokiego ciśnienia, czyszczenie dolotu co 5000 km - tam to norma ![]() Zaślepienie EGRa niewiele pomaga, otwarcie odmy również - te silniki produkują masę węgla, która dzięki zjawiskom falowym przedostaje się również do dolotu z resztek spalin w komorach spalania. Wymiany oleju co 15 000 km to też duża przesada w tych silnikach - po 10 000 km spuszcza się smołę...... Generalnie widzę, że "ultrasupernowoczesne" technologie VW mają te same problemy co GDi sprzed 15 lat ![]() Odkąd nie używam GDi do poruszania się jestem szczęśliwym, wolnym człowiekiem, a jak mam wyczyścić komuś dolot, to mogę z czystym sumieniem powiedzieć "odejdź stąd" w wulgarnej formie......Robiłem to 3 razy - za ostatnim rozebranie całej góry silnika, wymycie i złożenie zajęło mi 2,5 h. Do mysia polecam gorącowodnego Karchera + aktywną pianę do mycia silników. Zapsikać, poczekać, spłukać, czynność powtórzyć..... przy myciu kanałów w głowicy warto założyć maskę i gumowy fartuch ![]() -------------------- Mitsumaniak
Legnum VR-4 '99 Space Wagon '99 Swap 2.5 V6-24 - żonoidzieciowóz Galanty A161 '82 i A164 '81 - zabytki |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 January 2008 Skąd: Białystok ![]() |
Czyli sugerujesz że ten osad to są niedopalone składniki paliwa??
-------------------- Kszzzzysztof
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 16 October 2003 Skąd: 100lica ![]() |
Si - paradoksalnie zawory na 1 garze, najbliżej ujścia par oliwy w GDi wyglądają najlepiej.
Ze zdjęć wynika, że jedno co poprawili to dostępność zaworów (GDi ma pionowe kanały w głowicy długości ok. 13 cm) łatwiej czyścić ![]() -------------------- Mitsumaniak
Legnum VR-4 '99 Space Wagon '99 Swap 2.5 V6-24 - żonoidzieciowóz Galanty A161 '82 i A164 '81 - zabytki |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
Nie czaisz w ogóle sytuacji - w każdym aucie z podobnie rozwiązaną odmą dzieje się dokładnie to samo, jednak efekty nie są tak dramatyczne bo paliwo podawane jako mieszanka z powietrzem przy każdym cyklu wypłukuje ten syf.. Chyba, że jest to silnik z wtryskiem bezpośrednim, gdzie w dolocie nie ma paliwa i to są tego skutki. dobrze czaje sytuację, wiem że FSI to bezpośredni trysk paliwa do komory spalania i nie ma omywania zaworów paliwem. Ale pomyśl ile tego oleju musiało by sie przedostać odmą do dolotu żeby taki syf się tam zebrał. Musi być dodatkowe źródło tego syfu. Pewnie wszystko ma swój udział: odma, EGR, jakość paliwa i olejów. BartekS słusznie też zwrócił uwagę na jakość paliwa, bo też może być powód. Przyponiało mi sie że kiedyś w jakiejś mądrej gazecie Auto technika czy coś takiego była reklama jakiegoś dobrego paliwa ( benzyny, chybay V-power), które zawiera duzo dodatków czyszczących które pozwalały utrzymać silnik w czystości ( układ dolotowy). ale w USA, Austarlii tez maja syfiaste paliwo?? Przeczytajcie sobie dwa tematy które Elberoth podał w dziale Audi na temat FSI i syfu w dolocie i spadków mocy. o te: http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=334489 http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=322587 -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 16 October 2003 Skąd: 100lica ![]() |
Testowałem różne "dobre" paliwa - Vpower, Ulitmate z BP, Bezsiarkowe Statoil - różnice niemierzalne
![]() Mojej żony Space Wagon też miał silnik GDi, ale kupując auto wiedzieliśmy, że będę wyrywał chwasta spod maski ![]() -------------------- Mitsumaniak
Legnum VR-4 '99 Space Wagon '99 Swap 2.5 V6-24 - żonoidzieciowóz Galanty A161 '82 i A164 '81 - zabytki |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 22 September 2005 Skąd: (Wielkopolska) ![]() |
Bodajże w TDI do czyszczenia dolotu stosuje sie wtryskiwaną mieszankę wody i płynu hamulcowego??? Jeśli sie mylę to sorry,gdzieś czytałem. Tylko co na to kat??
-------------------- Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar. |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
User Dołączył: Mon, 25 April 2005 Skąd: OKR ![]() |
Dokładnie tak jak w FSI
![]() -------------------- _mumin_
CTR Tuning 503068298 |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 20 March 2009 ![]() |
TDi
masakra ![]() EDIT: Tu problem zaczyna się w kolektorze ale potwierdzam że na zaworach mój golf miał to samo |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 November 2004 Skąd: wawa ![]() |
Z tego co mi wiadomo, problemu tego nie mają silniki FSI Toyoty, która obok wtryskiwaczy w cylindrze, zachowała jeden 'tradycyjny' wtryskiwacz w kolektorze dolotowym, którego funkcją jest m.in. niedopuszczanie do powstawania takich złogów. No właśnie nie jestem taki pewien czy Toyotowskie D4 nie ma z tym problemu. Mój staruszek ma od nowości Avena '07 z 2 litrowym D4, przebieg 60kkm, samochód zadbany, olej zmieniany na taki jak trzeba. Auto po odpaleniu kopci na czarno, pod obciążeniem też czasem zakopci na czarno. Na początku twierdzono, że to sadza w wydechu, ale po pierwsze to benzyna, a po drugie auto jest dosyć często butowane, bo to wolna krowa. Miała pomóc jazda w trasie, nie pomogła. Oleju nie ubywa. Znajomy mechanik od Toyot twierdzi, że w jednym takim Avenie w silniku zobaczył coś podobnego do tego z Twoich zdjęć. -------------------- www.classicauto.pl
www.syndrom.fotolog.pl ww.lowrider.pl www.tlc.org.pl |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 09 March 2005 Skąd: Śląsk ![]() |
W chwili obecnej dostępny jest olej silnikowy, który według danych producenta ma niwelować zjawisko osadzania się nagarów na wewnętrznych powierzchniach układu dolotowego. Tak przynajmniej podaje włoska Auto Tecnica. to jest mobil 5W/30 z oznaczeniem ESP. W artykule tym zapowiedziany jest także podobny olej ale do silników ZI z wtryskiem bezpośrednim.
Moim zdaniem tego typu zabiegi niewiele dadzą bo powinna zostać przekonstruowany system separacji oleju. A olej może tylko pomóc ale nie wyeliminować to niekorzystne zjawisko. -------------------- Potrzebne teile do skrzyni EVS
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 16:35 |