Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Soft turbo 2,0 DOHC Ford Sierra
LuiG
post Sun, 03 Jan 2010 - 19:00
Post #21


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





hencio nie zaczynaj od niczego mniejszego niż t25


polder 300 najlepiej opisz całość w projektach

Najbardziej ciekawi mnie co zrobiłeś z samym silnikiem. U nas turbo będzie najprawdopodobniej jedno duże a do sterowania to na pewno megasquirt. Kompletowanie orginalnej instalacji + jakaś świnia do tego wyszło by drożej niż ms....



--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 03 Jan 2010 - 19:00
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
polder 300
post Sun, 03 Jan 2010 - 19:18
Post #22


User
Dołączył: Thu, 09 July 2009
Skąd: Mława





Guzior Z tym linkiem to coś mi nie wyszło wpisz lepiej na you tube polonez V6 biturbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
polder 300
post Sun, 03 Jan 2010 - 19:55
Post #23


User
Dołączył: Thu, 09 July 2009
Skąd: Mława





CYTAT(LuiG @ Sun, 03 Jan 2010 - 19:00) *
polder 300 najlepiej opisz całość w projektach

Najbardziej ciekawi mnie co zrobiłeś z samym silnikiem. U nas turbo będzie najprawdopodobniej jedno duże a do sterowania to na pewno megasquirt. Kompletowanie orginalnej instalacji + jakaś świnia do tego wyszło by drożej niż ms....

Najlepsze rozwiązanie w elektronice to Megasquirt tylko z procesorem z jedynki Ten silnik ma w układzie zapłonowym moduł TFI który nie chce wspłópracować z nowszą wersją MS.W silniku wywalone fordowskie tłoki a założone z VW transportera T2.Mają wklęsłe denka co odpręża silnik około 8,3do 1.Trzeba tylko trochę skrócić płaszcz tłoka o milimetr ..bo zawadzają o przeciwwagi wału,dosłownie kosmetyka.Swożnie pasują idealnie .Tłoki od T2 są o wiele wytrzymalsze , nie mają szczelin na pierscienie olejowe tylko nawiercone otwory,w fordzie mi zawsze pękały półki od pierscieni.Nie trzeba silnika odprężać grubszymi uszczelkami wprost przeciwnie można dorobić nawet cienszą.Olejenie turbin zrobione z trójnika z czujnika oleju spokojnie obsługuje dwie turbiny nie spada cisnienie nawet na wolnych obrotach.Tłoki od T2 mają 94mm średnicy więc trzeba zrobić szlif cylindrów.ford ma 93 mm.Mogę dać namiary gdzie mi szlifowali bo nie wszystkie szlifiernie robią widlaste silniki.Sprzęgło można wzmocnić pasuje od Forda Transita zakłada się dwie sprężyny plus spiek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hencio
post Sun, 03 Jan 2010 - 22:35
Post #24


User
Dołączył: Thu, 02 April 2009
Skąd: Częstochowa





http://moto.allegro.pl/item869852133_turbi...2_0_i_inne.html - Ta turbinka jest od razu z WG - ile ma dobrą średnicę... Co sądzicie?? Aha, małe pytanko - jaki jest w miarę fajny BLOW OFF?? (stosunek ceny do jakości wink.gif )


--------------------
Ford Sierra Kombi - Drift Złomkowa ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Sun, 03 Jan 2010 - 23:07
Post #25


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





Będzie ok, tylko samą obudowę wydechu kup sobie lepiej z 200sx, ma standardowe flansze i zawsze będziesz mógł założyć coś innego, a koszt nie duży.

blow off obojętnie jaki


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sun, 03 Jan 2010 - 23:16
Post #26


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
Guzior Z tym linkiem to coś mi nie wyszło wpisz lepiej na you tube polonez V6 biturbo

Miałem okazje nim jezdzic zarowno podczas strojenia jak i po wiec film mi nie potrzebny smile.gif


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wb78
post Mon, 04 Jan 2010 - 17:44
Post #27


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 March 2008





CYTAT(LuiG @ Sun, 03 Jan 2010 - 23:07) *
Będzie ok, tylko samą obudowę wydechu kup sobie lepiej z 200sx,


Czyli ogólnie turbiny z Saabów będą ok? Bo przykładowo takie T25 występowało chyba w większości słabszych wersji (mniej niż 200km), a w mocniejszych wersjach była TD04. Oczywiście numery T25 są inne dla Nissana i inne dla Saaba, stąd moje pytanie czy będą miały podobną wydajność (czy spokojnie wydoli np. takie 0.6 bara przy silniku 2.0).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hencio
post Tue, 02 Feb 2010 - 17:30
Post #28


User
Dołączył: Thu, 02 April 2009
Skąd: Częstochowa





Odkop mojego tematu. Czytałem o soft turbo i zastanawiam się o max doładowaniu przy odprężeniu silnika samą uszczelką. Jedni piszą że 0,5 bara, inni 0,8 a jeszcze inni że można i dmuchnąć 1 bar.

Ile tak naprawdę można dmuchnąć taki silnik, bez kucia??


--------------------
Ford Sierra Kombi - Drift Złomkowa ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Tue, 02 Feb 2010 - 17:33
Post #29


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





Tyle żeby nie wybuchł cool.gif

To tak nie ma prostej odpowiedzi, zależy w jakim stanie silnik i jak zestrojony. Najlepiej pozbieraj po necie opinie i wyciągnij średnią. Będziesz chciał zaryzykować i odkręcić więcej to zobaczysz, jak wybuchnie znaczy że za dużo tongue.gif


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hencio
post Tue, 02 Feb 2010 - 22:38
Post #30


User
Dołączył: Thu, 02 April 2009
Skąd: Częstochowa





ok, czyli 0,8bara wytrzyma smile.gif Dzięki


--------------------
Ford Sierra Kombi - Drift Złomkowa ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Wed, 03 Feb 2010 - 20:51
Post #31


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Jak coś to mam turbo + kolektor do DOHCa, turbo to IHI od Probe'a GT, miałem zakładać do siebie ale projekt nie wytrzumuje próby niższych zarobków sad.gif


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Wed, 03 Feb 2010 - 21:54
Post #32


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(hencio @ Tue, 02 Feb 2010 - 22:38) *
ok, czyli 0,8bara wytrzyma smile.gif Dzięki

0.8 ale z jakiej turbosprężarki? bo jak z t25 to pewnie wytrzyma ale z np hx40 już niekoniecznie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mirek39
post Wed, 03 Feb 2010 - 22:39
Post #33


Rookie
Dołączył: Wed, 03 February 2010





CYTAT(hencio @ Tue, 02 Feb 2010 - 22:38) *
ok, czyli 0,8bara wytrzyma smile.gif Dzięki



ale na poczatku jak pisałeś to z k 27 przegiąłeś. biggrin.gif
posiadam taka , jest wielka i pewnie ze 2 bara by spokojnie napompował.
w mojej siedzi k 26 i jak próbowałem ile pociśnie to prawie do 2 bara skoczyło.
mi się udało pompować max 0,8 powyżej schody się zaczynają.
jakieś spalanie stukowe i wogule nie jedzie , do bara to ten motor pewnie wytrzyma bez kucia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mirek39
post Wed, 03 Feb 2010 - 23:06
Post #34


Rookie
Dołączył: Wed, 03 February 2010





CYTAT(LuiG @ Sun, 03 Jan 2010 - 23:07) *
Będzie ok, tylko samą obudowę wydechu kup sobie lepiej z 200sx, ma standardowe flansze i zawsze będziesz mógł założyć coś innego, a koszt nie duży.

blow off obojętnie jaki


kolektor sam zrobisz , koszt 80 zł.

















cały zestaw.



pierwsza próba.

http://www.youtube.com/user/mirek39bizon#p/u/9/3ldwn5ErRqE

tak się zbiera.

http://www.youtube.com/user/mirek39bizon#p/u/8/1GWsihIPGy0

Go to the top of the page
 
+Quote Post
mirek39
post Thu, 04 Feb 2010 - 14:36
Post #35


Rookie
Dołączył: Wed, 03 February 2010





CYTAT(hencio @ Sun, 03 Jan 2010 - 22:35) *
http://moto.allegro.pl/item869852133_turbi...2_0_i_inne.html - Ta turbinka jest od razu z WG - ile ma dobrą średnicę... Co sądzicie?? Aha, małe pytanko - jaki jest w miarę fajny BLOW OFF?? (stosunek ceny do jakości wink.gif )



na początek będzie jak znalazł taka dmuchawka.
fajnie się driftuje na takiej , bo juz od 2 tysi pompuje.
ta moja k 26 to trochę lipa bo dopiero powyżej 3 pompuje.
szukam coś mniejszego , miałem k04 ale dławiła powyżej 5 tysi .
nie jest tak łatwo dobrać turbinkę do silnika seryjnego bez turbo.
silniki się różnią miedzy sobą o tej samej pojemności.
ja jestem na etapie prób i błędów, ciężka jest to droga.
już półtora roku przerabiam ten silnik i końca nie widać.
ale z miesiąca na miesiac jest coraz lepiej.
mało jeszcze wiem , ale się uczę i pomału do przodu.
najważniejsze to mieć cierpliwość i się nie podawać.
miałem takie momenty że chciałem spalić sierrke, nic nie szło.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mirek39
post Thu, 04 Feb 2010 - 14:56
Post #36


Rookie
Dołączył: Wed, 03 February 2010





CYTAT(GIB @ Fri, 01 Jan 2010 - 23:06) *
No ten ślizg przykręcany jest na dwie śruby, jedna w bloku druga w głowicy, jak podniesiesz głowicę to trzeba nieco zmienić rozstaw śrub w ślizgu bo inaczej nie pasuje. Poza tym przefazuje się nieco rozrząd ale to tylko domniemanie.
-
Też tak chciałem zrobić tylko bez odprężania, cofnąć zapłon i dmuchać 0.5 bar za pomocą turbo IHI z F2T (probe mk1) ale pozostaje sprawa kosztów, na razie projekt zawieszony.
-
Ogólnie mam wrażenie że te Turbo-DOHC to powstają bo akurat taką a nie inną sierkę mamy pod ręką, sensu wielkiego w tym na prawdę nie ma, a kupowanie specjalnie DOHC po to żeby go za 3 tys uturbić to trochę proszenie się o kłopoty. Ale satysfakcja jest wielka.

Do driftu to chyba jednak lepsze V6.



to fakt jeszcze nie widziałem na żywo takie silniczka zaturbionego, oprócz mojego.
jest przy nim trochę zabawy , ale spokojnie sie da zaturbić.
pierwszy mój etap pochłonął około 5 tysięcy.
drugi etap to już tylko 2 tysiące, z tym że już kilka rzeczy zostało z pierwszego etapu.
no i ja sobie chłodzenie tłoków zamontowałem, i teraz jak silnik rozebrałem to się okazało że strzał w 10.
tłoki nie popękały ani sie nie nadpaliły ani nic takiego innego. biggrin.gif
jeździłes ze mną i wiesz jak ta sierrka podpierdziela za tak niewielkie pieniądze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 15:51