Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V  < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> BMW E36 Coupe 330i, przeznaczenie: drift
StrD
post Wed, 28 Jul 2010 - 12:55
Post #41


Frequent User
Dołączył: Wed, 23 August 2006
Skąd: Kraków





Ja trochę z innej beczki. Jako że głównie bawię się w Sprinty, itp. jestem ciekawy jak wyglądają przyspieszenia i elastyczność wybebeszonego E36 z M54B30. Na jakim przełożeniu dyfra jeździsz? Ze względu na stosunkowo niską wagę silnika i przyzwoitą moc rozważałem swap takiego silnika ale najprawdopodobniej wjedzie M62B44.


--------------------
Tackday' owe E36 M62B44 >>> NSR RACING www.nsrracing.pl
Kanał na YT: _http://www.youtube.com/user/danielstrojek1980?feature=guide
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 28 Jul 2010 - 12:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Taffarel
post Wed, 28 Jul 2010 - 15:29
Post #42


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





tyle pytań, a tak mało odpowiedzi... coś się autor wątku długo nie wypowiada.

OT
CYTAT(StrD @ Wed, 28 Jul 2010 - 12:55) *
Ja trochę z innej beczki. Jako że głównie bawię się w Sprinty, itp. jestem ciekawy jak wyglądają przyspieszenia i elastyczność wybebeszonego E36 z M54B30. Na jakim przełożeniu dyfra jeździsz? Ze względu na stosunkowo niską wagę silnika i przyzwoitą moc rozważałem swap takiego silnika ale najprawdopodobniej wjedzie M62B44.


jak auto do sprintów, to chyba lepiej s50. m62 lepszy do driftu, ale swap znacznie trudniejszy i w praktyce bardziej kosztowny.

EOT

edit: nie ja zacząłem ten OT, więc jakby coś proszę mnie nie banować smile.gif


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
StrD
post Wed, 28 Jul 2010 - 16:15
Post #43


Frequent User
Dołączył: Wed, 23 August 2006
Skąd: Kraków





CYTAT(Taffarel @ Wed, 28 Jul 2010 - 15:29) *
tyle pytań, a tak mało odpowiedzi... coś się autor wątku długo nie wypowiada.

OT


jak auto do sprintów, to chyba lepiej s50. m62 lepszy do driftu, ale swap znacznie trudniejszy i w praktyce bardziej kosztowny.

EOT


Oczywiście chciałbym S50B32 ale cena używanego motoru jest niemała... Mam możliwość kupna M62B44 w dobrych pieniądzach, swapem natomiast zajmie się zaprzyjaźniony warsztat z którym jestem w swego rodzaju układzie sponsorskim w związku z czym wiem ca. jakie koszty poniosę i wychodzi że to i tak ok. 1/2 ceny S50. Po założeniu sensownej opony, zrobieniu odpowiedniej geomterii powinno to jeździć porównywalnie do M, może nawet lepiej...?


--------------------
Tackday' owe E36 M62B44 >>> NSR RACING www.nsrracing.pl
Kanał na YT: _http://www.youtube.com/user/danielstrojek1980?feature=guide
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Wed, 28 Jul 2010 - 16:22
Post #44


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(StrD @ Wed, 28 Jul 2010 - 16:15) *
powinno to jeździć porównywalnie do M, może nawet lepiej...?


Nie, ta buda nie będzie dobrze grała z widlastym silnikiem. Pewnie, że jak przerobisz mnóstwo rzeczy to może będzie jeździć porównywalnie z seryjną M (mowa tu o trzymaniu drogi i zachowaniu w zakrętach itp, bo zrobić srylion koni to każdy z wielkim portfelem może) ale generalnie przygotowane E36 z rzędową szóstką będzie lepiej jeździć.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Wed, 28 Jul 2010 - 16:57
Post #45


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





CYTAT(StrD @ Wed, 28 Jul 2010 - 16:15) *
Oczywiście chciałbym S50B32 ale cena używanego motoru jest niemała... Mam możliwość kupna M62B44 w dobrych pieniądzach, swapem natomiast zajmie się zaprzyjaźniony warsztat z którym jestem w swego rodzaju układzie sponsorskim w związku z czym wiem ca. jakie koszty poniosę i wychodzi że to i tak ok. 1/2 ceny S50. Po założeniu sensownej opony, zrobieniu odpowiedniej geomterii powinno to jeździć porównywalnie do M, może nawet lepiej...?


s50b30 jeśli mamy się trzymać konkretów, to raz. Dwa, sam silnik m62 to wierzchołek góry lodowej - jak zapewne wiesz i zakładam, że wiedzą o tym w w/w warsztacie, bo mają rzeczoną modyfikację już za sobą i ta cena 1/2 s50 to nie teoria, a praktyka tongue.gif
Spójrz na projekty PUZ'a, jeśli e36 z V8 ma dobrze skręcać, to moim zdaniem konieczne jest przeprowadzenie szeregu innych modyfikacji w tym kierunku (jak choćby cofnięcie przez w/w warsztat silnika V8 o 40cm)

CYTAT(rennen @ Wed, 28 Jul 2010 - 16:22) *
Nie, ta buda nie będzie dobrze grała z widlastym silnikiem. Pewnie, że jak przerobisz mnóstwo rzeczy to może będzie jeździć porównywalnie z seryjną M (mowa tu o trzymaniu drogi i zachowaniu w zakrętach itp, bo zrobić srylion koni to każdy z wielkim portfelem może) ale generalnie przygotowane E36 z rzędową szóstką będzie lepiej jeździć.


a najlepiej z rzędową czwórką 2,5l ///M i srylionem koni smile.gif


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
StrD
post Wed, 28 Jul 2010 - 16:59
Post #46


Frequent User
Dołączył: Wed, 23 August 2006
Skąd: Kraków





CYTAT(rennen @ Wed, 28 Jul 2010 - 16:22) *
Nie, ta buda nie będzie dobrze grała z widlastym silnikiem. Pewnie, że jak przerobisz mnóstwo rzeczy to może będzie jeździć porównywalnie z seryjną M (mowa tu o trzymaniu drogi i zachowaniu w zakrętach itp ...


Możesz rozwinąć wątek? Ja to widzę tak:
+ Silnik krótszy i lżejszy od S50, plan jest taki aby max cofnąć go do tyłu (może nawet cięcie ściany grodziowej)
+ Moc 310KM/450nM w zasięgu

Trochę roboty będzie ale to akurat nie moje zmartwienie.

CYTAT(Taffarel @ Wed, 28 Jul 2010 - 16:57) *
s50b30 jeśli mamy się trzymać konkretów


Jeśli mamy trzymać się konkretów to doprecyzuję S50B32 > 95, S52B32 > 96 - 00


--------------------
Tackday' owe E36 M62B44 >>> NSR RACING www.nsrracing.pl
Kanał na YT: _http://www.youtube.com/user/danielstrojek1980?feature=guide
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Wed, 28 Jul 2010 - 17:29
Post #47


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





StrD - jeśli mówimy o swapie na gratach od Alpiny, pocięciu grodzi, custom wszelkich mocowaniach itp. itd. to owszem rozkład mas może wyjść korzystny. Ile powera będzie dostępne przy odcince w V8 w praktyce, to nie wiem, ale wiem, że w s50 jest grubo smile.gif

Biorąc pod uwagę fakt, że w przypadku swapu na s50 sprawa jest prosta jak stosunek płciowy, a w przypadku swapu na V8 trzeba pociąć "pół" auta i poświęcić na to miesiąc, mnie wciąż zastanawia jakim cudem w naszych warunkach swap na V8 wyjdzie taniej rolleyes.gif Jeśli w/w warsztat mieści się w Chinach, to rozumiem smile.gif

edit:
CYTAT(StrD @ Wed, 28 Jul 2010 - 16:59) *
Jeśli mamy trzymać się konkretów to doprecyzuję S50B32 > 95, S52B32 > 96 - 00


cieszy mnie rozmowa o konkretach smile.gif mi chodziło o to, że b30 ma wśród użytkowników emek opinię odporniejszego na pałowanie, dlatego ten silnik jest polecany jako swap do sportu smile.gif (+miska od b32 ze smokiem na dwie strony wink.gif )


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kremat0r
post Wed, 28 Jul 2010 - 17:36
Post #48


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Czechy





S50 będzie zdecydowanie szybsze niż m62.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
StrD
post Wed, 28 Jul 2010 - 17:52
Post #49


Frequent User
Dołączył: Wed, 23 August 2006
Skąd: Kraków





Tak jak napisałem ponoszę koszt silnika, skrzyni, sprzęgła, wydechu. Reszta mnie nie interesuje. Robocizna będzie do "wyjeżdżenia" w ramach "umowy sponsorskiej" Opłacać się ma każdemu wink.gif Oczywiście mamy świadomość cięcia grodzi, dorobienia customowych łap, całkowitego przerobienia miski olejowej, rozwiązania kwestii serwa. Mam również świadomość że dyfer i półosie mogą szybko powiedzieć papa. Ale to i tak tańsza alternatywa dla M...


--------------------
Tackday' owe E36 M62B44 >>> NSR RACING www.nsrracing.pl
Kanał na YT: _http://www.youtube.com/user/danielstrojek1980?feature=guide
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Wed, 28 Jul 2010 - 17:58
Post #50


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





+ pompa oleju kręci się w złą stronę tongue.gif

swap na s50 to silnik + ecu (~7kPLN)... OVER


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kremat0r
post Wed, 28 Jul 2010 - 18:01
Post #51


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Czechy





Niech to jakiś mode może wydzieli bo burdel w temacie muska się zrobił.

Silnik m62 to z 2,5tys
Skrzynia 2,5tyś
Sprzęgło pewnie jakiś custom to lekko 1,5
wydech kolejne 1,5-2k

Nie wiem czy tańsza alternatywa dla M na tor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Wed, 28 Jul 2010 - 18:11
Post #52


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





O dyfer i pół osie to Ty się nie martw. Zapewne będzie to ostatnia rzecz, która ducha wyzionie.
Dlaczego? Hit -> PMN M3T wink.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kremat0r
post Wed, 28 Jul 2010 - 18:32
Post #53


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Czechy





CYTAT
Dlaczego? Hit -> PMN M3T


Zaspawana mała głowa od IS'a to jest hit, tak tylko patrzyłem na starty Pmn'a i czekałem kiedy się sypnie, a ona żyję i żyję.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Wed, 28 Jul 2010 - 18:39
Post #54


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





CYTAT(kremat0r @ Wed, 28 Jul 2010 - 18:01) *
Niech to jakiś mode może wydzieli bo burdel w temacie muska się zrobił.

Silnik m62 to z 2,5tys
Skrzynia 2,5tyś
Sprzęgło pewnie jakiś custom to lekko 1,5
wydech kolejne 1,5-2k

Nie wiem czy tańsza alternatywa dla M na tor.


kremat0r i tak podał ceny mocno okazyjne, a należy pamiętać o tym, że kłopoty i wydatki dopiero się zaczynają (vide cięcie, gięcie, spawanie/ miska + pompa od Alpiny ~8kPLN)

CYTAT(pinin @ Wed, 28 Jul 2010 - 18:11) *
O dyfer i pół osie to Ty się nie martw. Zapewne będzie to ostatnia rzecz, która ducha wyzionie.

ale mocowanie dyfra do budy musi być solidne wink.gif


edit:
StrD - zdajesz sobie sprawę z tego, że jeśli nie kupisz gratów od Alpiny, tylko pójdziesz drogą "custom", to przy standardowym obiżeniu auta maglownica wyjdzie Ci ~7/8cm nad ziemią ?


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukasz_61
post Wed, 28 Jul 2010 - 19:26
Post #55


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 June 2007
Skąd: Białystok / Suchowola





CYTAT(Taffarel @ Wed, 28 Jul 2010 - 17:58) *
swap na s50 to silnik + ecu (~7kPLN)... OVER

tylko brac skoro 7k to normalna cena za s50 wink.gif


--------------------
E36 325i coupe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajak100
post Wed, 28 Jul 2010 - 20:22
Post #56


Super User
Dołączył: Sat, 08 November 2008
Skąd: płock





Akurat mój kuzyn jest w trakcie takiego projektu , tylko dotyczy to E30 V8, więc naświetle Wam drodzy koledzy jak to wygląda:
Kupił jakąś 740i za 1500zł - , skrzynie automat zamienił na manual dopłacając 1000zł. Reszte złomu sprzeda z jakimś tam odzyskiem. Szuka dwumasu.
Łapy ktoś już trzaska hurtowo i kosztują 100zł sztuka.
Miska oleju , jakoś inaczej jest w E30 i nie ma dużej motaniny, jak oczywiscie nie chcemy silnika cofać.

Ktoś wczesniej wspomniał o misce od alpiny - ileś tam "k" , ( kiedyś tak było), mam TIG-a i mogę zrobić w jeden dzień miskę jaką sobie ktoś żewnie zażyczy.
Sytuacja komplikuje sie jak chcemy auto na tor , tutaj dobre zawieszenie któremu można zaufać to 10k i na tym nie zaoszczędzi.
Problem polega rzeczywiście na oddawaniu mocy , V8 ma dużo niuta przez cały zakres , a w 3,2 niuton narasta wraz z prędkością obrotową. Do tego V8 jest rozłożysty i masa inaczej się rozkłada. Przy R6 jest usytuowana bardziej centralnie. Do driftu V8 , na tor raczej R6. U Puza ttakie projekty to już codzienność, ciekawe jak z terminami.


--------------------
audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40
BM-Vag 2.2T E30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Wed, 28 Jul 2010 - 21:17
Post #57


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





pajak100 a smoka i pompe oleju z całym napędem też podrobisz tig'iem ?



CYTAT(lukasz_61 @ Wed, 28 Jul 2010 - 19:26) *
tylko brac skoro 7k to normalna cena za s50 wink.gif

mozna i b32, w promocji na ebay'u bedzie troche taniej http://cgi.ebay.co.uk/M3-Engine-3-2-vanos-...=item3f01aab58b
wink.gif


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajak100
post Wed, 28 Jul 2010 - 21:35
Post #58


Super User
Dołączył: Sat, 08 November 2008
Skąd: płock





CYTAT(Taffarel @ Wed, 28 Jul 2010 - 21:17) *
pajak100 a smoka i pompe oleju z całym napędem też podrobisz ?

Pytanie , oczywiście , że zrobię , nawet lepszą jak oryginał. Wypraszam sobie jakieś podrabianie
biggrin.gif
Zartuję. Nie wiem jak tam jest pompa, ale chyba ma dwa smoki. Dzisiaj wszystko można zrobić, w zdecydowanie lepszej dokładności jak oryginalne, tylko wszytko zależy od kosztów.

http://www.amsperformance.com/cart/images/...pan%20copy1.jpg


--------------------
audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40
BM-Vag 2.2T E30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Wed, 28 Jul 2010 - 21:48
Post #59


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





odbierz chleb Alpinie, jestem jak najbardziej za !! ale niestety dopóki pajak100 nie zrobi zamienników Alpiny,pozostaję przy swoim zdaniu.
EOT z mojej strony smile.gif


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Wed, 28 Jul 2010 - 22:11
Post #60


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





s52 to amerykańskie "eM" i nijak ma się do s50b32 :-) s52 mocy ma podobnie do m54b30 a cenowo wypada na pewno gorzej. No i s52 trzeba pewnie w znakomitej większości tachać zza wielkiej wody kiedy m54b30 można zapewne stosunkowo łatwo dostać na miejscu.

Co do v8 vs r6 na tor to chyba najlepszyp przykładem są wyścigowe supry :-) mimo,że 2jzgte to świetne silniki to toyota nie zdecydowała się na to r6 w wyścigach i włożyła 4cyl...Teoretycznie zaraz ktoś napiszę,że o ile w suprze decydując się na 4 cyl przede wszystkim przesunięto rozkład masy z przodu w kierunku środka auta o tyle w przypadku r6 vs v8 ten rozkład masy w przypadku r6 przesuwa się w kierunku przodu auta bo w końcu r6 jest dłuższym silnikiem niż v8. Wydaje mi się jednak,że najistotniejszą kwestią w tym wszystkim jest sama masa a nie jest rozkład. Ja osobiście w takiej torowej e36 chętnie zobaczyłbym 4g63 biggrin.gif


--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V  < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 01:10