![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 23 August 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Ja trochę z innej beczki. Jako że głównie bawię się w Sprinty, itp. jestem ciekawy jak wyglądają przyspieszenia i elastyczność wybebeszonego E36 z M54B30. Na jakim przełożeniu dyfra jeździsz? Ze względu na stosunkowo niską wagę silnika i przyzwoitą moc rozważałem swap takiego silnika ale najprawdopodobniej wjedzie M62B44.
-------------------- Tackday' owe E36 M62B44 >>> NSR RACING www.nsrracing.pl
Kanał na YT: _http://www.youtube.com/user/danielstrojek1980?feature=guide |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
tyle pytań, a tak mało odpowiedzi... coś się autor wątku długo nie wypowiada.
OT Ja trochę z innej beczki. Jako że głównie bawię się w Sprinty, itp. jestem ciekawy jak wyglądają przyspieszenia i elastyczność wybebeszonego E36 z M54B30. Na jakim przełożeniu dyfra jeździsz? Ze względu na stosunkowo niską wagę silnika i przyzwoitą moc rozważałem swap takiego silnika ale najprawdopodobniej wjedzie M62B44. jak auto do sprintów, to chyba lepiej s50. m62 lepszy do driftu, ale swap znacznie trudniejszy i w praktyce bardziej kosztowny. EOT edit: nie ja zacząłem ten OT, więc jakby coś proszę mnie nie banować ![]() -------------------- BMW 135i
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 23 August 2006 Skąd: Kraków ![]() |
tyle pytań, a tak mało odpowiedzi... coś się autor wątku długo nie wypowiada. OT jak auto do sprintów, to chyba lepiej s50. m62 lepszy do driftu, ale swap znacznie trudniejszy i w praktyce bardziej kosztowny. EOT Oczywiście chciałbym S50B32 ale cena używanego motoru jest niemała... Mam możliwość kupna M62B44 w dobrych pieniądzach, swapem natomiast zajmie się zaprzyjaźniony warsztat z którym jestem w swego rodzaju układzie sponsorskim w związku z czym wiem ca. jakie koszty poniosę i wychodzi że to i tak ok. 1/2 ceny S50. Po założeniu sensownej opony, zrobieniu odpowiedniej geomterii powinno to jeździć porównywalnie do M, może nawet lepiej...? -------------------- Tackday' owe E36 M62B44 >>> NSR RACING www.nsrracing.pl
Kanał na YT: _http://www.youtube.com/user/danielstrojek1980?feature=guide |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
powinno to jeździć porównywalnie do M, może nawet lepiej...? Nie, ta buda nie będzie dobrze grała z widlastym silnikiem. Pewnie, że jak przerobisz mnóstwo rzeczy to może będzie jeździć porównywalnie z seryjną M (mowa tu o trzymaniu drogi i zachowaniu w zakrętach itp, bo zrobić srylion koni to każdy z wielkim portfelem może) ale generalnie przygotowane E36 z rzędową szóstką będzie lepiej jeździć. -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
Oczywiście chciałbym S50B32 ale cena używanego motoru jest niemała... Mam możliwość kupna M62B44 w dobrych pieniądzach, swapem natomiast zajmie się zaprzyjaźniony warsztat z którym jestem w swego rodzaju układzie sponsorskim w związku z czym wiem ca. jakie koszty poniosę i wychodzi że to i tak ok. 1/2 ceny S50. Po założeniu sensownej opony, zrobieniu odpowiedniej geomterii powinno to jeździć porównywalnie do M, może nawet lepiej...? s50b30 jeśli mamy się trzymać konkretów, to raz. Dwa, sam silnik m62 to wierzchołek góry lodowej - jak zapewne wiesz i zakładam, że wiedzą o tym w w/w warsztacie, bo mają rzeczoną modyfikację już za sobą i ta cena 1/2 s50 to nie teoria, a praktyka ![]() Spójrz na projekty PUZ'a, jeśli e36 z V8 ma dobrze skręcać, to moim zdaniem konieczne jest przeprowadzenie szeregu innych modyfikacji w tym kierunku (jak choćby cofnięcie przez w/w warsztat silnika V8 o 40cm) Nie, ta buda nie będzie dobrze grała z widlastym silnikiem. Pewnie, że jak przerobisz mnóstwo rzeczy to może będzie jeździć porównywalnie z seryjną M (mowa tu o trzymaniu drogi i zachowaniu w zakrętach itp, bo zrobić srylion koni to każdy z wielkim portfelem może) ale generalnie przygotowane E36 z rzędową szóstką będzie lepiej jeździć. a najlepiej z rzędową czwórką 2,5l ///M i srylionem koni ![]() -------------------- BMW 135i
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 23 August 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Nie, ta buda nie będzie dobrze grała z widlastym silnikiem. Pewnie, że jak przerobisz mnóstwo rzeczy to może będzie jeździć porównywalnie z seryjną M (mowa tu o trzymaniu drogi i zachowaniu w zakrętach itp ... Możesz rozwinąć wątek? Ja to widzę tak: + Silnik krótszy i lżejszy od S50, plan jest taki aby max cofnąć go do tyłu (może nawet cięcie ściany grodziowej) + Moc 310KM/450nM w zasięgu Trochę roboty będzie ale to akurat nie moje zmartwienie. s50b30 jeśli mamy się trzymać konkretów Jeśli mamy trzymać się konkretów to doprecyzuję S50B32 > 95, S52B32 > 96 - 00 -------------------- Tackday' owe E36 M62B44 >>> NSR RACING www.nsrracing.pl
Kanał na YT: _http://www.youtube.com/user/danielstrojek1980?feature=guide |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
StrD - jeśli mówimy o swapie na gratach od Alpiny, pocięciu grodzi, custom wszelkich mocowaniach itp. itd. to owszem rozkład mas może wyjść korzystny. Ile powera będzie dostępne przy odcince w V8 w praktyce, to nie wiem, ale wiem, że w s50 jest grubo
![]() Biorąc pod uwagę fakt, że w przypadku swapu na s50 sprawa jest prosta jak stosunek płciowy, a w przypadku swapu na V8 trzeba pociąć "pół" auta i poświęcić na to miesiąc, mnie wciąż zastanawia jakim cudem w naszych warunkach swap na V8 wyjdzie taniej ![]() ![]() edit: Jeśli mamy trzymać się konkretów to doprecyzuję S50B32 > 95, S52B32 > 96 - 00 cieszy mnie rozmowa o konkretach ![]() ![]() ![]() -------------------- BMW 135i
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy ![]() |
S50 będzie zdecydowanie szybsze niż m62.
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 23 August 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Tak jak napisałem ponoszę koszt silnika, skrzyni, sprzęgła, wydechu. Reszta mnie nie interesuje. Robocizna będzie do "wyjeżdżenia" w ramach "umowy sponsorskiej" Opłacać się ma każdemu
![]() -------------------- Tackday' owe E36 M62B44 >>> NSR RACING www.nsrracing.pl
Kanał na YT: _http://www.youtube.com/user/danielstrojek1980?feature=guide |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
+ pompa oleju kręci się w złą stronę
![]() swap na s50 to silnik + ecu (~7kPLN)... OVER -------------------- BMW 135i
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy ![]() |
Niech to jakiś mode może wydzieli bo burdel w temacie muska się zrobił.
Silnik m62 to z 2,5tys Skrzynia 2,5tyś Sprzęgło pewnie jakiś custom to lekko 1,5 wydech kolejne 1,5-2k Nie wiem czy tańsza alternatywa dla M na tor. |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
O dyfer i pół osie to Ty się nie martw. Zapewne będzie to ostatnia rzecz, która ducha wyzionie.
Dlaczego? Hit -> PMN M3T ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy ![]() |
CYTAT Dlaczego? Hit -> PMN M3T Zaspawana mała głowa od IS'a to jest hit, tak tylko patrzyłem na starty Pmn'a i czekałem kiedy się sypnie, a ona żyję i żyję. |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
Niech to jakiś mode może wydzieli bo burdel w temacie muska się zrobił. Silnik m62 to z 2,5tys Skrzynia 2,5tyś Sprzęgło pewnie jakiś custom to lekko 1,5 wydech kolejne 1,5-2k Nie wiem czy tańsza alternatywa dla M na tor. kremat0r i tak podał ceny mocno okazyjne, a należy pamiętać o tym, że kłopoty i wydatki dopiero się zaczynają (vide cięcie, gięcie, spawanie/ miska + pompa od Alpiny ~8kPLN) O dyfer i pół osie to Ty się nie martw. Zapewne będzie to ostatnia rzecz, która ducha wyzionie. ale mocowanie dyfra do budy musi być solidne ![]() edit: StrD - zdajesz sobie sprawę z tego, że jeśli nie kupisz gratów od Alpiny, tylko pójdziesz drogą "custom", to przy standardowym obiżeniu auta maglownica wyjdzie Ci ~7/8cm nad ziemią ? -------------------- BMW 135i
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 June 2007 Skąd: Białystok / Suchowola ![]() |
swap na s50 to silnik + ecu (~7kPLN)... OVER tylko brac skoro 7k to normalna cena za s50 ![]() -------------------- E36 325i coupe
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Super User Dołączył: Sat, 08 November 2008 Skąd: płock ![]() |
Akurat mój kuzyn jest w trakcie takiego projektu , tylko dotyczy to E30 V8, więc naświetle Wam drodzy koledzy jak to wygląda:
Kupił jakąś 740i za 1500zł - , skrzynie automat zamienił na manual dopłacając 1000zł. Reszte złomu sprzeda z jakimś tam odzyskiem. Szuka dwumasu. Łapy ktoś już trzaska hurtowo i kosztują 100zł sztuka. Miska oleju , jakoś inaczej jest w E30 i nie ma dużej motaniny, jak oczywiscie nie chcemy silnika cofać. Ktoś wczesniej wspomniał o misce od alpiny - ileś tam "k" , ( kiedyś tak było), mam TIG-a i mogę zrobić w jeden dzień miskę jaką sobie ktoś żewnie zażyczy. Sytuacja komplikuje sie jak chcemy auto na tor , tutaj dobre zawieszenie któremu można zaufać to 10k i na tym nie zaoszczędzi. Problem polega rzeczywiście na oddawaniu mocy , V8 ma dużo niuta przez cały zakres , a w 3,2 niuton narasta wraz z prędkością obrotową. Do tego V8 jest rozłożysty i masa inaczej się rozkłada. Przy R6 jest usytuowana bardziej centralnie. Do driftu V8 , na tor raczej R6. U Puza ttakie projekty to już codzienność, ciekawe jak z terminami. -------------------- audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40 BM-Vag 2.2T E30 |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
pajak100 a smoka i pompe oleju z całym napędem też podrobisz tig'iem ?
tylko brac skoro 7k to normalna cena za s50 ![]() mozna i b32, w promocji na ebay'u bedzie troche taniej http://cgi.ebay.co.uk/M3-Engine-3-2-vanos-...=item3f01aab58b ![]() -------------------- BMW 135i
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
Super User Dołączył: Sat, 08 November 2008 Skąd: płock ![]() |
pajak100 a smoka i pompe oleju z całym napędem też podrobisz ? Pytanie , oczywiście , że zrobię , nawet lepszą jak oryginał. Wypraszam sobie jakieś podrabianie ![]() Zartuję. Nie wiem jak tam jest pompa, ale chyba ma dwa smoki. Dzisiaj wszystko można zrobić, w zdecydowanie lepszej dokładności jak oryginalne, tylko wszytko zależy od kosztów. http://www.amsperformance.com/cart/images/...pan%20copy1.jpg -------------------- audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40 BM-Vag 2.2T E30 |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
odbierz chleb Alpinie, jestem jak najbardziej za !! ale niestety dopóki pajak100 nie zrobi zamienników Alpiny,pozostaję przy swoim zdaniu.
EOT z mojej strony ![]() -------------------- BMW 135i
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
s52 to amerykańskie "eM" i nijak ma się do s50b32 :-) s52 mocy ma podobnie do m54b30 a cenowo wypada na pewno gorzej. No i s52 trzeba pewnie w znakomitej większości tachać zza wielkiej wody kiedy m54b30 można zapewne stosunkowo łatwo dostać na miejscu.
Co do v8 vs r6 na tor to chyba najlepszyp przykładem są wyścigowe supry :-) mimo,że 2jzgte to świetne silniki to toyota nie zdecydowała się na to r6 w wyścigach i włożyła 4cyl...Teoretycznie zaraz ktoś napiszę,że o ile w suprze decydując się na 4 cyl przede wszystkim przesunięto rozkład masy z przodu w kierunku środka auta o tyle w przypadku r6 vs v8 ten rozkład masy w przypadku r6 przesuwa się w kierunku przodu auta bo w końcu r6 jest dłuższym silnikiem niż v8. Wydaje mi się jednak,że najistotniejszą kwestią w tym wszystkim jest sama masa a nie jest rozkład. Ja osobiście w takiej torowej e36 chętnie zobaczyłbym 4g63 ![]() -------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 01:10 |