![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 22 December 2009 ![]() |
MODEL:
BMW E36 Coupe 330i Silnik: -swap z 1.6 na 3.0 M54B30 Układ dolotowy: -stożek BMC Układ wydechowy: -kolektory wydechowe z E39 528 -reszta wydechu przerobiona z 330i z wyciętym środkowym tłumikiem Układ hamulcowy: -przednie zaciski i tarcze z E46 330d 325mm -tylne zaciski i tarcze z E36 325 Elektronika: -z E46 330i Układ chłodzenia: -chłodnica z E36 325 Układ napędowy: -skrzynia sześciobiegowa z E46 330i -szpera 25% -wał składany z kilku modeli BMW ale bez spawania Zawieszenie: -K-sport Drift -poliuretany -stabilizatory przód i tył Body kit: -zderzaki M-pakiet -progi M-pakiet -lampy M-pakiet -spoiler M-pakiet -listwy M-pakiet -lusterka M-pakiet -nerki po lifcie No i oczywiście podczas swapa wymienione wszystkie części eksploatacyjne, sworznie, drążki, płyny itd... Zaraz po kupnie: ![]() ![]() Z 1.6 też dało rade bokiem: ![]() K-sport drift: ![]() ![]() Gumki: ![]() Szpera: ![]() Hamulce przód: ![]() W porównaniu do serii: ![]() Hamulce tył w porównaniu do tego co było ![]() ![]() M54B30 z filterkiem BMC: ![]() Obecnie całość wygląda tak: ![]() ![]() A jeździ tak: ![]() ![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
no ladniutka z gustem i bez przesady
![]() powodzenia w ujezdzaniu ![]() -------------------- Ford Fiesta MkIII N7A 238km 244 nm przeszlosc
Vauxhall Astra GTC Vauxhall Vectra 1.9CDTI |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
bardzo ladna e36
![]() -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
Brakować może i będzie, ale wykorzystując 100% możliwości tego silnika (po pewnie każdy z Was by to potrafił) można już powalczyć bokiem
![]() Widząc co kierowca robił seryjnym 316i wierze, że to zamiata nieziemsko!!! -------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
widze,ze kolega z blechatowa
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 February 2009 ![]() |
Jakieś detale przekładki? Kwestia łap pod silnik itd? Jakieś problemy po drodze?
-------------------- FTWL Motorsport - części i akcesoria do instalacji turbo
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 22 December 2009 ![]() |
bardzo ladna e36 ![]() Mocniejszy silnik będzie w przyszłym sezonie, ponieważ na ten chcę jeszcze wstawić klatkę, hydraulika, kubły itd itd... A dodatkowo skończyć mój drugi projekt (civic'a turbo) ![]() W tym sezonie trenowałem na tej oto E30 swapowanej z 1.8 na 2.5 M50B25 ![]() ![]() i wydawało mi się że przy większej masie E36 i teoretycznie niewiele mocniejszym silniku M54B30 będzie mało mocy ale po pierwszych testach na torze Poznań zauważyłem, że się myliłem, ponieważ M50 jechało dopiero powyżej 4500rpm a M54 idzie bokiem już od 3000rpm ![]() Widząc co kierowca robił seryjnym 316i wierze, że to zamiata nieziemsko!!! ![]() widze,ze kolega z blechatowa ![]() Z okolic Bełchatowa ale i tak częsciej jestem w Łodzi ![]() Jakieś detale przekładki? Kwestia łap pod silnik itd? Jakieś problemy po drodze? Łapy oryginalne z E46. Wyszło kilka niespodzianek po drodze... Np. z podwieszeniem skrzyni "6" z E46, z dopasowaniem wału, przewodami od wspomagania, elektroniką ale wszystko w miarę sprawnie udało się ogarnąć. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Bełchatów ![]() |
A kto ogarnial swapa? Ktos od nas? Jedrys?
-------------------- Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 22 December 2009 ![]() |
E36 tak jak i E30 swapowałem i serwisuje u Wojtka Jędrysa
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 August 2009 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
Wał był składany z podzespołów BMW...
1 czy po złożeniu całość była wyważana? 2 jeśli była to gdzie? Pozdro MUSK |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 22 December 2009 ![]() |
Wał był składany z podzespołów BMW i wydaje mi sie, że nie ma potrzeby aby go wyważać ponieważ nie był cięty ani spawany i nie odczuwam żadnych drgań
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Mon, 02 November 2009 ![]() |
ladny samochod i pewnie nie male umiejetnosci sadzac po postach ;p oby tak dalej
![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 August 2009 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
Dokładnie to chciałem wiedzieć. Wielkie dzięki.
Jak ukończę swój kolejny projekt to może znowu polatamy po torze we Wrocku ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
Wał był składany z podzespołów BMW i wydaje mi sie, że nie ma potrzeby aby go wyważać ponieważ nie był cięty ani spawany i nie odczuwam żadnych drgań ![]() wał fabrycznie jest wywazany jako całość bo zajmuje to mniej czasu i jest taniej . jesli taki wał sie rozkłada to nalezy zaznaczyc połozenie obu cześci wzgledem siebie na wieloklinie. z uwagi na to ze nie kazdego stac na wystarczajaco długie maszyny do wywazania to zakłady regenerujace wały wywazają każdą część osobno i wtedy nie ma to znaczenia jak składasz wał. jezeli nie masz zadnych drgań w zadnym zakresie obrotów to tylko łut szcześcia ![]() -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
U mnie wał również składa się z dwóch połówek i każda z innej parafii. Wielokrotnie skręcany i rozkręcany ,a potem składany byle jak na wieloklinie i nigdy nie było żadnych wibracji ani uszkodzeń na podporze. Uszczelnienia i łożysko na skrzyni również żyje więc nie wiem czy taki łut szczęścia
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
wał fabrycznie jest wywazany jako całość bo zajmuje to mniej czasu i jest taniej . jesli taki wał sie rozkłada to nalezy zaznaczyc połozenie obu cześci wzgledem siebie na wieloklinie. z uwagi na to ze nie kazdego stac na wystarczajaco długie maszyny do wywazania to zakłady regenerujace wały wywazają każdą część osobno i wtedy nie ma to znaczenia jak składasz wał. jezeli nie masz zadnych drgań w zadnym zakresie obrotów to tylko łut szcześcia ![]() Też mam wał składany z dwóch aut bez wyważanie i działa bez drgań, podobnie w innych BMW które robiłem, nie było nigdy problemów. Miałem sporo wałów w rękach i zauważyłem że często są przyspawane blaszki wyważające na dwóch połówkach ale po przeciwnych stronach - co nie ma sensu przy wyważeniu w całości i wskazuje że połówki były wyważane oddzielnie. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
hmm.. dziwna sprawa w róznych żródłach piszą ze nie rozłaczać wału , lub jesli nawet to zaznaczyć wzgledem siebie .
w beemce którą kiedyś miałem e28m30b25 w układzie napędowym było wszystko spoko do momentu rozerwania podpory wału . nie zwróciłem uwagi przy rozebraniu i od tej pory miałem wibracje ładnych parę miesięcy i nie pomagała kilkukrotna rozbiórka i przekrecanie na wieloklinie . dopiero zawiezienie do zakładu regenerujacego załatwiła sprawe , tylko że okazało sie juz ze od wibracji jeden krzyżak jest do wymiany i dopiero potym mozna wyważyc . zgodziłem sie i od tamtej pory z wałem było wszystko ok. zreszta ktoś tu kiedyś taki temat załozył że ma wibracje wału po rozbiórce , ale gdy mu zwróciłem na to uwage to okazało się ze punkty na wale juz kiedys były zaznaczone ale tymrazem o nich zapomniał i po demontazu i poprawnym montażu problem zniknoł , tak wiec teoria nie jest wyssana z palca. -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 08 February 2009 Skąd: belchatow ![]() |
Siema, buma daje jak najbardziej rade zarówno wizualnie jak i w ruchu.
Życzę powodzenia i do zobaczenia na wosp ! -------------------- Manta B234 ecopowe
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 22 December 2009 ![]() |
Pasowałoby troszkę odświeżyć temat...
Doszedł ręczny K-sporta: ![]() Oraz odebrałem z malowania BBS'y RC Przy braku oświatlenia szału nie robią... ![]() Ale gdy tylko zaświeci słoneczko kameleon robi swoje ![]() ![]() ![]() ![]() Kuracja odchudzająca: ![]() ![]() ![]() Tak na oko to na tych trzech elementach jestem jakieś 30kg do przodu ![]() No i ponieważ jest to auto do driftu wyprodukowaliśmy taki oto statyw na kamerkę ![]() ![]() A oto widok z drift statywu -przy nowej feldze powinny wyjść całkiem ciekawe ujęcia ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
No fajnie fajnie
![]() co do felg , lepiej by sie prezentowały z niklowanymi srubami . -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 01:07 |