![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 02 November 2008 ![]() |
Zniechęcony chwilowym brakiem niektórych produktów firmy innovate na rynku, postanowiłem zakupić szerokopasmowy wskaźnik AFR firmy AUTO-GAUGE zaopatrzony w zegar oparty na silniku krokowym. Z ciekawości postanowiłem sprawdzić czy można toto połączyć ze świnią, w celu logowania AFR-u. Producent oficjalnie zaprzeczył jakoby była taka możliwość. Na szczęście multimetr podłączony do czarnego przewodu, biegnącego od kontrolera do zegara wykazał wahania napięcia z zakresu 5-0 V w stosunku do masy.
![]() W tej sytuacji pozostało tylko wywalenie zegara i podłączenie owego czarnego przewodu do świni. ![]() Charakterystyka zmian napięcia okazała się szczęśliwie liniowa – twierdzę tak gdyż producent dołączył do produktu tabelę zawierającą AFR oraz napięcie mu odpowiadające (tylko w jakim celu?). Logowanie działa poprawnie – obadałem na det2. Oczywiście jeśli tym postem zaśmiecam tylko forum to proszę moda o przeniesienie do kosza. ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
A nie można się wpiąć w przewód zostawiająć zegar na miejscu?
-------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 02 November 2008 ![]() |
Oczywiście że można. Oporność wejścia det-a na to pozwala
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
jeśli odczyty AG są takie same jak Inno to właśnie AG wyparł z tynku droższego Inno bo róznica jest znaczna ok 200 PLN
pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
jeśli odczyty AG są takie same jak Inno to właśnie AG wyparł z tynku droższego Inno bo róznica jest znaczna ok 200 PLN pzdr JESLI??? -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
czego w mojej wypowiedzi nie zrozumiałeś :?: z powodu sterownika mogą być przekłamania w pomiarach, wątpię ale jest to możliwe
pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
poprostu potwierdzilem to co sam napisales wyzej ze JESLI jest taki sam pomiar to bedzie OK
rozni sie deko -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
źle zinterpretowałem twoją wypowiedź
ktoś ma dostęp do obu by to sprawdzić, bo niedługo będę musiał kupić drugą szerokopasmówkę do nowego projektu i nie wiem czy opłaca się oszczędzać te 200 pln pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 08 April 2004 Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR ![]() |
A tak się podepnę - gdzie najtaniej można kupić LSU 4? Chciałbym oferować też zegary z zestawem czujników, bo dla wielu ludzi łatwiejsze jest mechaniczne podłączenie czujników niż konfiguracja i kalibracja elektroniki.
-------------------- Zegarmistrz Światła Purpurowy
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 14 March 2004 Skąd: Kętrzyn/Wawa ![]() |
Nie ma co sprawdzać. Pomiar będzie na podobnym poziomie z lekką przewagą dla Innovate. Inna sprawa to czas odpowiedzi na zmianę składu mieszanki i tu Innovate jest liderem (są w necie testy porównawcze różnych kontrolerów i w czasie reakcji Innovate wygrywa). Mają na to patenty, taki szybki algorytm kompensacji, który daje dużo szybszy pomiar niż tradycyjne regulatory pid.
![]() Ma to znaczenie np. kiedy zastosujemy sygnał z kontrolera do wyznaczania dawki paliwa przez ecu. Robiłem porównanie jakości regulacji składu mieszanki sterownika Digifant 1.7 z komputerem standalone, który raz wykorzystywał sygnał z sondy wąskopasmowej (wykres opisany Simple-Timing), a raz z kontrolera Innovate (wykres opisany Speed-Density). Wykres przedstawia przebieg testu ze stałym uchyleniem przepustnicy 50% i skokami 50-70% i 70-50%. Zielonymi liniami zaznaczony jest błąd regulacji (odchyłka od składu stechiometrycznego). ![]() Wyniki zestawione w tabeli: ![]() Tak duża poprawa regulacji składu mieszanki zawdzięczana jest właśnie szybkiej odpowiedzi kontrolera i dużej dokładności pomiaru składu mieszanki. Odnośnie tego AG, to do wyświetlania składu czy logowania AFRu przez soft świnki jest OK. Innovate ma konfigurowalne wyjścia i można dostosować do różnych urządzeń (piggybacków, standalonów czy seryjnych sterowników). -------------------- Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: Otrębusy ![]() |
Pozwolę sobie odgrzać.
Czy ktoś może mi powiedzieć czy z szerokopasmowego AFR Autogauge oparteg o zegar cyfrowy będzie tak samo łatwo 'podkraść sygnał do logowania? -------------------- ..:: Tipo HF turbo ::..
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 02 November 2008 ![]() |
Z tego co pamiętam różnica jest tylko w zegarze. Kontroler i okablowanie jest identyczne więc powinno być OK.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: Otrębusy ![]() |
dzięki, potwierdzone przez dabtuner'a i zamówione.
![]() -------------------- ..:: Tipo HF turbo ::..
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Dodam tylko, że miałem okazję porównać AFR na LC-1+odczyta na DET2 z analizatorem spalin i wyglądało to tak:
Analizatorem od lambdy 0,8 do 1,2 czyli od 11,8 do 17,6 na DET odczytałem od 13,1 do 16,4 Liniowość pozostawia wiele do zyczenia, OX lambda analizator, OY AFR LC-1@DET2: http://www.glowfoto.com/static_image/15-16...0/img4/glowfoto -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Czyli prościej można ? To temat o wskaźniku AFR auto gauge a nie widzę w twojej wypowiedzi czegoś związanego z tą firmą a jestem ciekawy bo sam używam takiego wskaźnika.
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Wyżej Innovate był traktowany troszkę jak wyrocznia. Mój post jest komentarzem do tego stwierdzenia. Prościej się nie da
![]() -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Aha czyli po twoim teście Innovate nie wypadł rewelacyjnie tak jak każdy by o nim myślał. Sam jestem zdziwiony.
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Wyżej Innovate był traktowany troszkę jak wyrocznia. Mój post jest komentarzem do tego stwierdzenia. Prościej się nie da ![]() A czy masz loga z tych pomiarów z det2? Jak masz skonfigurowane LC-1 czy w zakresie 7,35-22,39 czy w 10-20? Jaką skalę masz w DET zastosowaną? Czy zasilanie LC-1 jest z ttego samego miejsca co DET? Jeżeli, którykolwiek punkt sie nie zgadza to twoje pomiary nie sa nic warte a wszczególności jezeli zasilanie LC-1 jest z innego miejsca niż DET. Przykład: zakres pomarowy LC-1 to 7,35 - 22,39 - czyli 0V-5V czyli 0,1V to 0,3AFR a więc różnica w napieciu miedzy DET a LC-1 0,4V to 1,3 AFR co wynika z twojej różnicy z pomiarów. Różnica 0,4V w zasilaniu między dwoma punktami instalacji w samochodzie to standard. Bez sprawdzenia tego co napisałem nie ma co zakładać dobroci twoich pomiarów. Kolejna sprawa to to, że nawet jak podepniesz pod laptopa i pod deta LC-1 to na zegarze bedzie co innego niż w det jezeli pomiar nie jeest stały w czasie i obrotach silnika. Zegar pokazuje uśredniona wartość a det zapisuje każdy skok napiecia nawet włączenia wentylatora czy swiateł co może mieć pływ na pomiary. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Cholera, w pliku ze skalą do Innovate było 10-20! Ale z tego co widzę, powinno się dać przeliczyć!
Zasilanie Innovate z zasilacza, DET z ECU. Odczyt z loga, statyczne pomiary na hamowni silnikowej. Poprawiłem, w razie czego formuła na zmianę z 10-20 na 7,35-22,39 to ([dana komórka]/2-2,55)*3. Teraz wychodzi analizator 11,76-17,64, DET i LC-1 12-16,95. Znacznie lepiej. Nie jest to zegamistrzowska precyzja, ale pocieszające, że na bogato błąd jest mniejszy i da się z nim chyba żyć. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Przepraszam za odkop, ale mam pytanie.
Czy wskaźnik z pierwszego postu to jest dokładnie ten co na aukcji (w sensie czy posiada wbudowany kontroler sondy) ? http://www.dabtuner.pl/AFR_LCD-117.html -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 02:38 |