Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Dobra informacja !!!, Czyli jak połączyć szerokopasmowy wskaźnik AFR-u AUTO-GAUGE ze świnią
melina26
post Sat, 05 Dec 2009 - 23:17
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sun, 02 November 2008





Zniechęcony chwilowym brakiem niektórych produktów firmy innovate na rynku, postanowiłem zakupić szerokopasmowy wskaźnik AFR firmy AUTO-GAUGE zaopatrzony w zegar oparty na silniku krokowym. Z ciekawości postanowiłem sprawdzić czy można toto połączyć ze świnią, w celu logowania AFR-u. Producent oficjalnie zaprzeczył jakoby była taka możliwość. Na szczęście multimetr podłączony do czarnego przewodu, biegnącego od kontrolera do zegara wykazał wahania napięcia z zakresu 5-0 V w stosunku do masy.

W tej sytuacji pozostało tylko wywalenie zegara i podłączenie owego czarnego przewodu do świni.

Charakterystyka zmian napięcia okazała się szczęśliwie liniowa – twierdzę tak gdyż producent dołączył do produktu tabelę zawierającą AFR oraz napięcie mu odpowiadające (tylko w jakim celu?). Logowanie działa poprawnie – obadałem na det2.
Oczywiście jeśli tym postem zaśmiecam tylko forum to proszę moda o przeniesienie do kosza.
wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 05 Dec 2009 - 23:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mario
post Sat, 05 Dec 2009 - 23:45
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





A nie można się wpiąć w przewód zostawiająć zegar na miejscu?


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
melina26
post Sat, 05 Dec 2009 - 23:51
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sun, 02 November 2008





Oczywiście że można. Oporność wejścia det-a na to pozwala smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Sun, 06 Dec 2009 - 14:34
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





jeśli odczyty AG są takie same jak Inno to właśnie AG wyparł z tynku droższego Inno bo róznica jest znaczna ok 200 PLN

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Sun, 06 Dec 2009 - 21:05
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





CYTAT(AWSA @ Sun, 06 Dec 2009 - 14:34) *
jeśli odczyty AG są takie same jak Inno to właśnie AG wyparł z tynku droższego Inno bo róznica jest znaczna ok 200 PLN

pzdr


JESLI???


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Mon, 07 Dec 2009 - 08:57
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





czego w mojej wypowiedzi nie zrozumiałeś :?: z powodu sterownika mogą być przekłamania w pomiarach, wątpię ale jest to możliwe

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Mon, 07 Dec 2009 - 12:23
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





poprostu potwierdzilem to co sam napisales wyzej ze JESLI jest taki sam pomiar to bedzie OK
rozni sie deko


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Mon, 07 Dec 2009 - 12:55
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





źle zinterpretowałem twoją wypowiedź

ktoś ma dostęp do obu by to sprawdzić, bo niedługo będę musiał kupić drugą szerokopasmówkę do nowego projektu i nie wiem czy opłaca się oszczędzać te 200 pln

pzdr



--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejet
post Mon, 07 Dec 2009 - 13:50
Post #9


Super User
Dołączył: Thu, 08 April 2004
Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR





A tak się podepnę - gdzie najtaniej można kupić LSU 4? Chciałbym oferować też zegary z zestawem czujników, bo dla wielu ludzi łatwiejsze jest mechaniczne podłączenie czujników niż konfiguracja i kalibracja elektroniki.


--------------------
Zegarmistrz Światła Purpurowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kucza
post Mon, 07 Dec 2009 - 13:57
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 March 2004
Skąd: Kętrzyn/Wawa





Nie ma co sprawdzać. Pomiar będzie na podobnym poziomie z lekką przewagą dla Innovate. Inna sprawa to czas odpowiedzi na zmianę składu mieszanki i tu Innovate jest liderem (są w necie testy porównawcze różnych kontrolerów i w czasie reakcji Innovate wygrywa). Mają na to patenty, taki szybki algorytm kompensacji, który daje dużo szybszy pomiar niż tradycyjne regulatory pid.

Ma to znaczenie np. kiedy zastosujemy sygnał z kontrolera do wyznaczania dawki paliwa przez ecu. Robiłem porównanie jakości regulacji składu mieszanki sterownika Digifant 1.7 z komputerem standalone, który raz wykorzystywał sygnał z sondy wąskopasmowej (wykres opisany Simple-Timing), a raz z kontrolera Innovate (wykres opisany Speed-Density). Wykres przedstawia przebieg testu ze stałym uchyleniem przepustnicy 50% i skokami 50-70% i 70-50%. Zielonymi liniami zaznaczony jest błąd regulacji (odchyłka od składu stechiometrycznego).


Wyniki zestawione w tabeli:


Tak duża poprawa regulacji składu mieszanki zawdzięczana jest właśnie szybkiej odpowiedzi kontrolera i dużej dokładności pomiaru składu mieszanki.

Odnośnie tego AG, to do wyświetlania składu czy logowania AFRu przez soft świnki jest OK. Innovate ma konfigurowalne wyjścia i można dostosować do różnych urządzeń (piggybacków, standalonów czy seryjnych sterowników).


--------------------
Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raku
post Tue, 27 Jul 2010 - 22:21
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: Otrębusy





Pozwolę sobie odgrzać.
Czy ktoś może mi powiedzieć czy z szerokopasmowego AFR Autogauge oparteg o zegar cyfrowy będzie tak samo łatwo 'podkraść sygnał do logowania?


--------------------
..:: Tipo HF turbo ::..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
melina26
post Wed, 28 Jul 2010 - 10:22
Post #12


Frequent User
Dołączył: Sun, 02 November 2008





Z tego co pamiętam różnica jest tylko w zegarze. Kontroler i okablowanie jest identyczne więc powinno być OK.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raku
post Wed, 28 Jul 2010 - 23:10
Post #13


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: Otrębusy





dzięki, potwierdzone przez dabtuner'a i zamówione. smile.gif


--------------------
..:: Tipo HF turbo ::..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sun, 15 Aug 2010 - 23:32
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Dodam tylko, że miałem okazję porównać AFR na LC-1+odczyta na DET2 z analizatorem spalin i wyglądało to tak:
Analizatorem od lambdy 0,8 do 1,2 czyli od 11,8 do 17,6
na DET odczytałem od 13,1 do 16,4
Liniowość pozostawia wiele do zyczenia, OX lambda analizator, OY AFR LC-1@DET2:
http://www.glowfoto.com/static_image/15-16...0/img4/glowfoto


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Mon, 16 Aug 2010 - 00:12
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Czyli prościej można ? To temat o wskaźniku AFR auto gauge a nie widzę w twojej wypowiedzi czegoś związanego z tą firmą a jestem ciekawy bo sam używam takiego wskaźnika.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Mon, 16 Aug 2010 - 02:29
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Wyżej Innovate był traktowany troszkę jak wyrocznia. Mój post jest komentarzem do tego stwierdzenia. Prościej się nie da smile.gif


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Mon, 16 Aug 2010 - 13:26
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Aha czyli po twoim teście Innovate nie wypadł rewelacyjnie tak jak każdy by o nim myślał. Sam jestem zdziwiony.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Mon, 16 Aug 2010 - 15:52
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(kompot @ Mon, 16 Aug 2010 - 02:29) *
Wyżej Innovate był traktowany troszkę jak wyrocznia. Mój post jest komentarzem do tego stwierdzenia. Prościej się nie da smile.gif


A czy masz loga z tych pomiarów z det2?

Jak masz skonfigurowane LC-1 czy w zakresie 7,35-22,39 czy w 10-20?
Jaką skalę masz w DET zastosowaną?
Czy zasilanie LC-1 jest z ttego samego miejsca co DET?

Jeżeli, którykolwiek punkt sie nie zgadza to twoje pomiary nie sa nic warte a wszczególności jezeli zasilanie LC-1 jest z innego miejsca niż DET.

Przykład:
zakres pomarowy LC-1 to 7,35 - 22,39 - czyli 0V-5V czyli 0,1V to 0,3AFR a więc różnica w napieciu miedzy DET a LC-1 0,4V to 1,3 AFR co wynika z twojej różnicy z pomiarów.
Różnica 0,4V w zasilaniu między dwoma punktami instalacji w samochodzie to standard. Bez sprawdzenia tego co napisałem nie ma co zakładać dobroci twoich pomiarów.

Kolejna sprawa to to, że nawet jak podepniesz pod laptopa i pod deta LC-1 to na zegarze bedzie co innego niż w det jezeli pomiar nie jeest stały w czasie i obrotach silnika. Zegar pokazuje uśredniona wartość a det zapisuje każdy skok napiecia nawet włączenia wentylatora czy swiateł co może mieć pływ na pomiary.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Wed, 25 Aug 2010 - 22:00
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Cholera, w pliku ze skalą do Innovate było 10-20! Ale z tego co widzę, powinno się dać przeliczyć!
Zasilanie Innovate z zasilacza, DET z ECU.
Odczyt z loga, statyczne pomiary na hamowni silnikowej.

Poprawiłem, w razie czego formuła na zmianę z 10-20 na 7,35-22,39 to ([dana komórka]/2-2,55)*3.
Teraz wychodzi analizator 11,76-17,64, DET i LC-1 12-16,95.
Znacznie lepiej.
Nie jest to zegamistrzowska precyzja, ale pocieszające, że na bogato błąd jest mniejszy i da się z nim chyba żyć.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Sun, 17 Jun 2012 - 20:14
Post #20


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





Przepraszam za odkop, ale mam pytanie.
Czy wskaźnik z pierwszego postu to jest dokładnie ten co na aukcji (w sensie czy posiada wbudowany kontroler sondy) ?
http://www.dabtuner.pl/AFR_LCD-117.html



--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 02:38