Shoutbox 0 nowych PW 


83 Stron V  « < 27 28 29 30 31 > »   
Closed TopicStart new topic
> Focus RS (i RS500), 2 filmiki
mAbZ
post Tue, 03 Aug 2010 - 08:05
Post #561


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(JJacek @ Mon, 02 Aug 2010 - 19:57) *
Spinanie dyferencjału chyba świadczy o tym, że jedno z kół ma gorsza przyczepność. Trudno, żeby w tej sytuacji auto lepiej przyspieszało niż wtedy kiedy oba koła nie mają problemów z przyczepnością (no chyba, że wtedy koła są ułożone lepiej względem jezdni). Szpera działa tak samo dla kół skręconych jak i dla kół ustawionych normalnie, pozwala na przekazanie maksymalnej dostępnej siły na każde z kół. Chyba, że coś przekręciłem to niech mnie ktoś poprawi.


Szpera sama w sobie owszem, nie widzi różnicy w tym czy koła są skręcone czy nie, ale coś musi spowodować spięcie dyfra.
Różnica w przyczepności biorąca się w zakręcie głównie z oczywistej różnicy w prędkościach obrotowych obu kół powoduje,
że właśnie w zakręcie szpera będzie mocniej/szybciej spięta.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 03 Aug 2010 - 08:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Stf
post Tue, 03 Aug 2010 - 09:09
Post #562


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 January 2008





CYTAT(mAbZ @ Tue, 03 Aug 2010 - 08:05) *
Szpera sama w sobie owszem, nie widzi różnicy w tym czy koła są skręcone czy nie, ale coś musi spowodować spięcie dyfra.
Różnica w przyczepności biorąca się w zakręcie głównie z oczywistej różnicy w prędkościach obrotowych obu kół powoduje,
że właśnie w zakręcie szpera będzie mocniej/szybciej spięta.


mowa jest o samym starcie. więc jeśli na wprost się ślizga to powinno spinać. jeśli w zakręcie się ślizga to powinno spinać tak samo. nie wymyślał bym tutaj nowej teorii dziejów. domyślać się mogę jedynie że w zakręcie koło może mieć korzystniejsze kąty - być bardziej neutralne do podłoża a na wprost być może są jakieś negatywy i może przez to Wam się tak wydaje.


--------------------
Nordschleife 7.34 BTG /// 1430kg@340KM _https://youtu.be/7it0StugULU
Tor Poznań 1:42 /// 1320kg@370KM _https://youtu.be/bQfTU5LYmNw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Tue, 03 Aug 2010 - 09:24
Post #563


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Jeśli mowa jest o samym starcie, to sorry ale się nie znam bo nie startuję ze skręconymi kołami rolleyes.gif


CYTAT(Stf @ Tue, 03 Aug 2010 - 09:09) *
jeśli na wprost się ślizga to powinno spinać. jeśli w zakręcie się ślizga to powinno spinać tak samo. nie wymyślał bym tutaj nowej teorii dziejów.
[...]Wam się tak wydaje.


Tylko że różnica prędkości obrotowej kół ZAWSZE będzie większa w zakręcie niż na wprost,
choćby z tego prostego powodu, że w istnieje różnica drogi przebytej przez lewe i prawe koło,
której nie ma jadąc na wprost. O różnicy w przyczepności dociążonego i odciążonego koła nie wspominając.

Dlatego LSD w zakręcie spina lepiej i nic tu się nikomu nie wydaje.
Są różne LSD i np. w Renault Megane RS Cup w ogóle nie czułem że coś spina, auto po prostu jechało.
Ale przypominam, że to temat o Focusie RS a nie luźne dywagacje na temat mechaniki.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Tue, 03 Aug 2010 - 10:30
Post #564


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





Może jakiś administrator przeniesie ten fragment do osobnego tematu?
Jak już pisałem, spięta szpera świadczy o tym, że jest różnica w przyczepności. Jej spięcie nie oznacza, że auto będzie lepiej przyspieszać bo najlepsze warunki będzie mieć wtedy kiedy oba koła dysponują taką samą przyczepnością (o ile mówimy o tym samym podłożu itd).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stf1
post Tue, 03 Aug 2010 - 17:56
Post #565


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 June 2006
Skąd: WA





mAbZ - nie cytuj fragmentów i czytaj ze zrozumeiniem. pew odniósł się do startów na wprost i startu z bocznej drogi na skręconych kołach. w tym przypadku szpera nie ma co spinać mocniej lub słabiej...


--------------------
2.0t
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pew
post Wed, 04 Aug 2010 - 15:29
Post #566


User
Dołączył: Sun, 27 May 2007
Skąd: Gdańsk





Byłem w czasie ostatnich ulew trochę pośmigać po zakrętach, zadziwiło mnie, czemu tak bardzo przód ucieka na szybkich zakrętach na zewnętrzną. Nigdy wcześniej takiej podsterowności w nim nie było.
Okazało się, że po całych 7000km przednie opony powiedziały papa smile.gif
Bieżnika zostało może ze 2-3mm, od dzisiaj z RS'a zmieniam nazwę na zjadacz opon happy.gif



--------------------
Focus RS mk2
Suza SV650 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Wed, 04 Aug 2010 - 15:36
Post #567


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Ja spokojnie nie jeżdżę, o czym świadczy choćby moje spalanie, a jeżdżę głównie po autostradach i drogach szybkiego ruchu.
Ale na oryginalnych letnich przejechałem 11.000 km, w tym jedna jazda na torze.
i akurat przedwczoraj robiłem roczny przegląd, na którym zmierzyli głębość bieżnika: 5,5 mm przód i 6 mm tył.

Więc "zjadacz opon" odnosi się raczej do kierowcy, niż do auta tongue.gif


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pew
post Wed, 04 Aug 2010 - 15:52
Post #568


User
Dołączył: Sun, 27 May 2007
Skąd: Gdańsk





Kurcze, powiem Ci szczerze to jestem nieco zaskoczony.
Jeśli chodzi o jakieś ostre ruszanie, to może spaliłem gumy ze 2-3 razy, reszta "delikatnie" wink.gif

Moja jazda po torze ogranicza się do nocnego upalania po lasach, no i może wówczas trochę śladów zostało, niemniej jednak nie spodziewałem się, że będą to aż tak duże różnice.

W poprzednim aucie, Suzuki Swift Sport, przy podobnej jeździe, Eagle F1 przetrwały prawie 50kkm.
Oczywiście podobna jazda pod względem agresywności, nie prędkości. Zdaję sobię sprawę, że w aucie 300kM są mocno inne przeciążenia i opona musi wykonać ciężką robotę, ale sam fakt, że tyle bieżnika ubyło trochę mnie zdziwił.


--------------------
Focus RS mk2
Suza SV650 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Thu, 05 Aug 2010 - 09:22
Post #569


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





Norma, u mnie w mk1 i teraz mk2 opony na przodzie wytrzymują ledwie sezon (rozumiany jako normalna jazda drogowa).

"Gdzie drwa rąbią tam wióry lecą"


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rasta_fkp
post Thu, 05 Aug 2010 - 14:34
Post #570


Forum Killer
Dołączył: Tue, 23 January 2007
Skąd: Wawa





I to przy znikomym przebiegu biggrin.gif


--------------------
TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily
Focus 2.0T 370 km - Track
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Thu, 05 Aug 2010 - 14:44
Post #571


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





Pierwszy komplet skończyłem gdzieś po 18 000km z czego z 8 000km pewnie to było na zimówkach, czyli ogólnie mówiąc- nowa para co 10 000km


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Fri, 06 Aug 2010 - 10:41
Post #572


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Obniżyłem sobie wczoraj fotel laugh.gif
Chodzi o przesunięcie 2 głupich śrubek z tyłu fotela, ale żeby to zrobić, trzeba wyjąć cały fotel z szynami i odkręcić 4 śruby zablokowane pastą Loctite.
Wszystkie warsztaty odmawiały podjęcia sie tego, bo bali się że uszkodzą śruby - baaardzo ciężko je odkręcić.

Wczoraj zrobiłem to na własną rękę z kolegą - cała tajemnica polega na podgrzaniu śrub przed odkręceniem.
Jestem bardzo zadowolony z obniżenia- to niby tylko jakieś 1,5 cm, ale odczuwalnie siedzi się znacznie niżej i w lepszej pozycji - polecam.
Mam 180 cm wzrostu.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Fri, 06 Aug 2010 - 12:37
Post #573


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





Całe siedzisko poszło w dół (regulacja przednich i tylnich śrób?), czy tylko tylna część?


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Fri, 06 Aug 2010 - 17:06
Post #574


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





Co do kolorów to:



--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
craa
post Fri, 06 Aug 2010 - 22:26
Post #575


Frequent User
Dołączył: Sat, 26 December 2009





CYTAT(mAbZ @ Fri, 06 Aug 2010 - 10:41) *
Obniżyłem sobie wczoraj fotel laugh.gif
Chodzi o przesunięcie 2 głupich śrubek z tyłu fotela, ale żeby to zrobić, trzeba wyjąć cały fotel z szynami i odkręcić 4 śruby zablokowane pastą Loctite.
Wszystkie warsztaty odmawiały podjęcia sie tego, bo bali się że uszkodzą śruby - baaardzo ciężko je odkręcić.

Wczoraj zrobiłem to na własną rękę z kolegą - cała tajemnica polega na podgrzaniu śrub przed odkręceniem.
Jestem bardzo zadowolony z obniżenia- to niby tylko jakieś 1,5 cm, ale odczuwalnie siedzi się znacznie niżej i w lepszej pozycji - polecam.
Mam 180 cm wzrostu.


Daj fotkę tego mocowania. U mnie z tyłu już chyba nie można obniżyć a z przodu jest podniesiony bardziej do góry. Domyślam się , że takie pochylenie fotela do tyłu powoduje , że mniej lecisz na pysk przy hamowaniu , ale wysiada się cięzko . Kobitka ciągle marudzi , że wsiadanie i wysiadanie to tragedia smile.gif Jak mam długie kikuty więc u mnie ok smile.gif Chciałem jej fotel wyrównać i dać mocowanie na tej samej wysokośći z przodu i tyłu ale nie dałem rady ze śrubami smile.gif Muszę podjechać do serwisu, albo zastosować Twoją metodę.


--------------------
________________
911 4GTS
RS MK2 2010-2013
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Fri, 06 Aug 2010 - 22:28
Post #576


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





No nie wiem z tym czarnym - psuje efekt tych wszystkich czarnych dodatków bo w ogóle się nie wyróżniają.

A co do fotela- tylko z tyłu, bo przód jest obniżony już fabrycznie, przynajmniej w każdym RS-ie którego ja widziałem.
Górne położenie śruby to niższe położenie fotela.

Słaba jakość ale mam nadzieję, że widać o co chodzi:


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
craa
post Fri, 06 Aug 2010 - 22:44
Post #577


Frequent User
Dołączył: Sat, 26 December 2009





CYTAT(mAbZ @ Fri, 06 Aug 2010 - 22:28) *
A co do fotela- tylko z tyłu, bo przód jest obniżony już fabrycznie, przynajmniej w każdym RS-ie którego ja widziałem.
Górne położenie śruby to niższe położenie fotela.


To ja sądziłem odwrotnie, że przód trzeba dać o jedną pozycje do dołu a z tyłu już jest w najniższym położeniu. Muszę to w dzień obczajić.


--------------------
________________
911 4GTS
RS MK2 2010-2013
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Sun, 08 Aug 2010 - 21:41
Post #578


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Gorąco było biggrin.gif


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yunazz
post Mon, 09 Aug 2010 - 03:04
Post #579


User
Dołączył: Wed, 10 August 2005
Skąd: Warszawa





Hehe ładnie się wpasowałeś w zatoczkę. Adrenalinka skoczyła?
Ile tam miałeś kmh?


--------------------
"Nie dyskutuj z debilem: najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Mon, 09 Aug 2010 - 07:58
Post #580


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Hehe, ale to na szczęście nie ja tongue.gif


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post

83 Stron V  « < 27 28 29 30 31 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 24 August 2025 - 10:15