![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#561
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Spinanie dyferencjału chyba świadczy o tym, że jedno z kół ma gorsza przyczepność. Trudno, żeby w tej sytuacji auto lepiej przyspieszało niż wtedy kiedy oba koła nie mają problemów z przyczepnością (no chyba, że wtedy koła są ułożone lepiej względem jezdni). Szpera działa tak samo dla kół skręconych jak i dla kół ustawionych normalnie, pozwala na przekazanie maksymalnej dostępnej siły na każde z kół. Chyba, że coś przekręciłem to niech mnie ktoś poprawi. Szpera sama w sobie owszem, nie widzi różnicy w tym czy koła są skręcone czy nie, ale coś musi spowodować spięcie dyfra. Różnica w przyczepności biorąca się w zakręcie głównie z oczywistej różnicy w prędkościach obrotowych obu kół powoduje, że właśnie w zakręcie szpera będzie mocniej/szybciej spięta. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#562
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 January 2008 ![]() |
Szpera sama w sobie owszem, nie widzi różnicy w tym czy koła są skręcone czy nie, ale coś musi spowodować spięcie dyfra. Różnica w przyczepności biorąca się w zakręcie głównie z oczywistej różnicy w prędkościach obrotowych obu kół powoduje, że właśnie w zakręcie szpera będzie mocniej/szybciej spięta. mowa jest o samym starcie. więc jeśli na wprost się ślizga to powinno spinać. jeśli w zakręcie się ślizga to powinno spinać tak samo. nie wymyślał bym tutaj nowej teorii dziejów. domyślać się mogę jedynie że w zakręcie koło może mieć korzystniejsze kąty - być bardziej neutralne do podłoża a na wprost być może są jakieś negatywy i może przez to Wam się tak wydaje. -------------------- Nordschleife 7.34 BTG /// 1430kg@340KM _https://youtu.be/7it0StugULU
Tor Poznań 1:42 /// 1320kg@370KM _https://youtu.be/bQfTU5LYmNw |
|
|
![]()
Post
#563
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Jeśli mowa jest o samym starcie, to sorry ale się nie znam bo nie startuję ze skręconymi kołami
![]() jeśli na wprost się ślizga to powinno spinać. jeśli w zakręcie się ślizga to powinno spinać tak samo. nie wymyślał bym tutaj nowej teorii dziejów. [...]Wam się tak wydaje. Tylko że różnica prędkości obrotowej kół ZAWSZE będzie większa w zakręcie niż na wprost, choćby z tego prostego powodu, że w istnieje różnica drogi przebytej przez lewe i prawe koło, której nie ma jadąc na wprost. O różnicy w przyczepności dociążonego i odciążonego koła nie wspominając. Dlatego LSD w zakręcie spina lepiej i nic tu się nikomu nie wydaje. Są różne LSD i np. w Renault Megane RS Cup w ogóle nie czułem że coś spina, auto po prostu jechało. Ale przypominam, że to temat o Focusie RS a nie luźne dywagacje na temat mechaniki. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#564
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
Może jakiś administrator przeniesie ten fragment do osobnego tematu?
Jak już pisałem, spięta szpera świadczy o tym, że jest różnica w przyczepności. Jej spięcie nie oznacza, że auto będzie lepiej przyspieszać bo najlepsze warunki będzie mieć wtedy kiedy oba koła dysponują taką samą przyczepnością (o ile mówimy o tym samym podłożu itd). |
|
|
![]()
Post
#565
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 June 2006 Skąd: WA ![]() |
mAbZ - nie cytuj fragmentów i czytaj ze zrozumeiniem. pew odniósł się do startów na wprost i startu z bocznej drogi na skręconych kołach. w tym przypadku szpera nie ma co spinać mocniej lub słabiej...
-------------------- 2.0t
|
|
|
![]()
Post
#566
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 27 May 2007 Skąd: Gdańsk ![]() |
Byłem w czasie ostatnich ulew trochę pośmigać po zakrętach, zadziwiło mnie, czemu tak bardzo przód ucieka na szybkich zakrętach na zewnętrzną. Nigdy wcześniej takiej podsterowności w nim nie było.
Okazało się, że po całych 7000km przednie opony powiedziały papa ![]() Bieżnika zostało może ze 2-3mm, od dzisiaj z RS'a zmieniam nazwę na zjadacz opon ![]() -------------------- Focus RS mk2
Suza SV650 |
|
|
![]()
Post
#567
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Ja spokojnie nie jeżdżę, o czym świadczy choćby moje spalanie, a jeżdżę głównie po autostradach i drogach szybkiego ruchu.
Ale na oryginalnych letnich przejechałem 11.000 km, w tym jedna jazda na torze. i akurat przedwczoraj robiłem roczny przegląd, na którym zmierzyli głębość bieżnika: 5,5 mm przód i 6 mm tył. Więc "zjadacz opon" odnosi się raczej do kierowcy, niż do auta ![]() -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#568
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 27 May 2007 Skąd: Gdańsk ![]() |
Kurcze, powiem Ci szczerze to jestem nieco zaskoczony.
Jeśli chodzi o jakieś ostre ruszanie, to może spaliłem gumy ze 2-3 razy, reszta "delikatnie" ![]() Moja jazda po torze ogranicza się do nocnego upalania po lasach, no i może wówczas trochę śladów zostało, niemniej jednak nie spodziewałem się, że będą to aż tak duże różnice. W poprzednim aucie, Suzuki Swift Sport, przy podobnej jeździe, Eagle F1 przetrwały prawie 50kkm. Oczywiście podobna jazda pod względem agresywności, nie prędkości. Zdaję sobię sprawę, że w aucie 300kM są mocno inne przeciążenia i opona musi wykonać ciężką robotę, ale sam fakt, że tyle bieżnika ubyło trochę mnie zdziwił. -------------------- Focus RS mk2
Suza SV650 |
|
|
![]()
Post
#569
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Norma, u mnie w mk1 i teraz mk2 opony na przodzie wytrzymują ledwie sezon (rozumiany jako normalna jazda drogowa).
"Gdzie drwa rąbią tam wióry lecą" -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#570
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 23 January 2007 Skąd: Wawa ![]() |
I to przy znikomym przebiegu
![]() -------------------- TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily Focus 2.0T 370 km - Track |
|
|
![]()
Post
#571
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Pierwszy komplet skończyłem gdzieś po 18 000km z czego z 8 000km pewnie to było na zimówkach, czyli ogólnie mówiąc- nowa para co 10 000km
-------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#572
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Obniżyłem sobie wczoraj fotel
![]() Chodzi o przesunięcie 2 głupich śrubek z tyłu fotela, ale żeby to zrobić, trzeba wyjąć cały fotel z szynami i odkręcić 4 śruby zablokowane pastą Loctite. Wszystkie warsztaty odmawiały podjęcia sie tego, bo bali się że uszkodzą śruby - baaardzo ciężko je odkręcić. Wczoraj zrobiłem to na własną rękę z kolegą - cała tajemnica polega na podgrzaniu śrub przed odkręceniem. Jestem bardzo zadowolony z obniżenia- to niby tylko jakieś 1,5 cm, ale odczuwalnie siedzi się znacznie niżej i w lepszej pozycji - polecam. Mam 180 cm wzrostu. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#573
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Całe siedzisko poszło w dół (regulacja przednich i tylnich śrób?), czy tylko tylna część?
-------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#574
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Co do kolorów to:
-------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#575
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
Obniżyłem sobie wczoraj fotel ![]() Chodzi o przesunięcie 2 głupich śrubek z tyłu fotela, ale żeby to zrobić, trzeba wyjąć cały fotel z szynami i odkręcić 4 śruby zablokowane pastą Loctite. Wszystkie warsztaty odmawiały podjęcia sie tego, bo bali się że uszkodzą śruby - baaardzo ciężko je odkręcić. Wczoraj zrobiłem to na własną rękę z kolegą - cała tajemnica polega na podgrzaniu śrub przed odkręceniem. Jestem bardzo zadowolony z obniżenia- to niby tylko jakieś 1,5 cm, ale odczuwalnie siedzi się znacznie niżej i w lepszej pozycji - polecam. Mam 180 cm wzrostu. Daj fotkę tego mocowania. U mnie z tyłu już chyba nie można obniżyć a z przodu jest podniesiony bardziej do góry. Domyślam się , że takie pochylenie fotela do tyłu powoduje , że mniej lecisz na pysk przy hamowaniu , ale wysiada się cięzko . Kobitka ciągle marudzi , że wsiadanie i wysiadanie to tragedia ![]() ![]() ![]() -------------------- ________________
911 4GTS RS MK2 2010-2013 |
|
|
![]()
Post
#576
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
No nie wiem z tym czarnym - psuje efekt tych wszystkich czarnych dodatków bo w ogóle się nie wyróżniają.
A co do fotela- tylko z tyłu, bo przód jest obniżony już fabrycznie, przynajmniej w każdym RS-ie którego ja widziałem. Górne położenie śruby to niższe położenie fotela. Słaba jakość ale mam nadzieję, że widać o co chodzi: ![]() -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#577
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
A co do fotela- tylko z tyłu, bo przód jest obniżony już fabrycznie, przynajmniej w każdym RS-ie którego ja widziałem. Górne położenie śruby to niższe położenie fotela. To ja sądziłem odwrotnie, że przód trzeba dać o jedną pozycje do dołu a z tyłu już jest w najniższym położeniu. Muszę to w dzień obczajić. -------------------- ________________
911 4GTS RS MK2 2010-2013 |
|
|
![]()
Post
#578
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Gorąco było
![]() -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#579
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 10 August 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Hehe ładnie się wpasowałeś w zatoczkę. Adrenalinka skoczyła?
Ile tam miałeś kmh? -------------------- "Nie dyskutuj z debilem: najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
|
|
|
![]()
Post
#580
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Hehe, ale to na szczęście nie ja
![]() -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 24 August 2025 - 10:15 |