![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#541
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 19 January 2006 ![]() |
parametry podobne do Slugera
wiec 13,2 w zasięgu w foce ![]() -------------------- BHW racing team
2007 - 12,5 streetr fwd rekord PL 2008 - 12,4 street fwd rekord PL 2010 - 11,0 street rwd rekord PL ......7,3@167kph - 1/8...... 100-200km/h w 5,2s :D 2010 - 1:15:2 rozeta, -3cim |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#542
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Hehehe może ale na Dragstripie
![]() -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#543
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 27 May 2007 Skąd: Gdańsk ![]() |
No właśnie chłopaki od prostej - powiedzcie co nieco na temat waszych RSów.
Zakładamy, że pomiary robione są na tej samej nawierzchni. U mnie przy przyspieszaniu na prostej i wyłączonym ESP, zdarza się, że przód na jedynce się ślizga (tzn czasem się nie ślizga;). Ta sama nawierzchnia, tylko ruszenie ze skręconymi kołami (zakręt), przednie koła nawet nie zamielą i do końca jedynki mega przyczepność. Czy coś może być nie tak ze szperą? Czy może właśnie tak szpera ma działać? Dziwi mnie to, gdyż za każdym razem jak mam się włączyć na główną drogę z jakiejś bocznej to praktycznie zawsze mogę butować do końca i pięknie przyspiesza (praktycznie jak 4x4), ale jak ruszam z pod świateł i chcę dać w palnik to ślizga się i podskakuje. Zaobserwowaliście to u siebie? -------------------- Focus RS mk2
Suza SV650 |
|
|
![]()
Post
#544
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
no tak. prawie jak w kampani sprzed kilku tygodni. Auto Świat nędzna kupa ale jak mówi dobrze o focusie to już jest niemieckim Auto Bildem ![]() Bez przesady, rozumiem że może w japońskim best motoring NSX wygrać z ferrari (co jest bzdurą), że w niemieckim auto bildzie może golf gti IV wygrać z CTRem EP3 (co też jest bzdurą), ale tu mamy 4 niemieckie auta i bym się nie doszukiwał wielkich teorii spiskowych ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#545
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 23 January 2007 Skąd: Wawa ![]() |
Panowie opamiętajcie się sprint do 100 to nie wszystko liczy się fun jaki z jazdy daje samochód, a z tego co widać RS daje go całkiem sporo i to jest najważniejsze.
Taki króciutki filmik z mojego spotkania z RS na torze Radom. http://www.youtube.com/watch?v=jcnsSe09sgc -------------------- TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily Focus 2.0T 370 km - Track |
|
|
![]()
Post
#546
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 ![]() |
tak bialy jednak chyba najlepszy..ale minie moda i bedzie kupa... tego bym sie obwawial.. ze znudzi sie, a hh maja dawac radosc zawsze i wszedzie
dlaczego w niemieckich testach, nie ma nigdy francuskich samochodow? ps. ktore auto przednionapedowe jest najszybsze? (retoryka) ![]() ps2 rasta 4 lata temu... gdzies we francji.... ![]() ![]() -------------------- Renault sport / F1 team- nie dla hipokrytów
"w Renault czuje sie jak w domu"- R.K. |
|
|
![]()
Post
#547
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
parametry podobne do Slugera wiec 13,2 w zasięgu w foce ![]() 50 niutona w piku więcej, więc widać, że tam ktoś mocniej doładowanie z dołu zaatakował. Pytanie tylko jak moment wygląda tam przy wyższych obrotach. -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#548
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
ps. ktore auto przednionapedowe jest najszybsze? (retoryka) ![]() 1 Vauxhall Astra VXR 888 0-60mph 5.36s 2 Ford Focus RS MK2 new 0-60mph 5.46s ..... -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#549
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
1 Vauxhall Astra VXR 888 0-60mph 5.36s 2 Ford Focus RS MK2 new 0-60mph 5.46s ..... Jeszcze całkiem szybki (na prostej) jest dodge srt-4 ![]() ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#550
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
dlaczego w niemieckich testach, nie ma nigdy francuskich samochodow? Bo boją się , że zepsują się podczas testu ? ![]() niezłe boki zapina. Chętnie bym się przejechał nowym modelem. Mam sentyment do tego typa i pamiętam jak williams pięknie wkręcał się na obroty i szarpał jak wściekły do przodu ![]() -------------------- ________________
911 4GTS RS MK2 2010-2013 |
|
|
![]()
Post
#551
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 December 2005 ![]() |
Dziś spadłem z krzesła jak zobaczyłem,że na RS500 podatek drogowy w Anglii wynosi 425 funtów
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#552
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
A jaki jest podatek na normalnego RSa?
Ja w Szwecji płacę około 2300 SEK, niewiele więcej niż za Civic Type-R (tak jak w UK, podatek obliczany na podstwie emisji C02) Inna ciekawostka: płacę niższe ubezpieczenie za RS-a niż za Type-Ra ![]() (takie same zniżki, tzn. 7 lub więcej lat bezwypadkowej jazdy) -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#553
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Ta sama nawierzchnia, tylko ruszenie ze skręconymi kołami (zakręt), przednie koła nawet nie zamielą i do końca jedynki mega przyczepność. A patrzyłeś, czy przy skręconych kołach nie obina doładowania? Np. Mazda 3 MPS tak robi, żeby nie masakrować przegubów. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#554
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 27 May 2007 Skąd: Gdańsk ![]() |
A wiesz, nie zwróciłem na to uwagi. Dupohamownia i odczucia przy przyspieszaniu są jednak podobne do przyspieszania podczas startów na wprost. Przejadę się dzisiaj i spróbuję zweryfikować.
-------------------- Focus RS mk2
Suza SV650 |
|
|
![]()
Post
#555
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
A patrzyłeś, czy przy skręconych kołach nie obina doładowania? Np. Mazda 3 MPS tak robi, żeby nie masakrować przegubów. Nie obcina. U mnie przy przyspieszaniu na prostej i wyłączonym ESP, zdarza się, że przód na jedynce się ślizga (tzn czasem się nie ślizga;). Ta sama nawierzchnia, tylko ruszenie ze skręconymi kołami (zakręt), przednie koła nawet nie zamielą i do końca jedynki mega przyczepność. Czy coś może być nie tak ze szperą? Czy może właśnie tak szpera ma działać? pew: też odczuwam znacznie lepszą przyczepność w zakrętach. Dlaczego w zakrętach? Bo wtedy jedno z kół wyraźnie bardziej traci przyczepność od drugiego- co uruchamia spinanie dyfra. Tak to po prostu działa, a przyczepność będzie tym lepsza, im więcej zepniesz dyfer czyli im więcej dodasz gazu na wyjściu z zakrętu. Często słychać u mnie nawet huknięcie, gdy dyfer spina się mocno i szybko - wtedy jest efekt jakbym zamiast opon miał tryby wgryzające się asfalt ![]() Jest tak oczywiście do pewnego stopnia, bo jak przesadzisz i za szybko wejdziesz w zakręt, to będzie podsterowność wszystkimi 4 kołami, a jak dasz dużo za dużo gazu, to przód straci przyczepność w podobny sposób jak podczas aquaplaningu i szpera nie pomoże. Wtedy tylko przyhamowanie lewą nogą albo odjęcie gazu. W startach na wprost po prostu nie możesz dawać z buta do oporu żeby jak najszybciej wystartować, bo wtedy szpera nie działa tak samo. Wszystko to oczywiście z wyłączonym ESP. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#556
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 27 May 2007 Skąd: Gdańsk ![]() |
mAbZ: dzięki wielkie za wytłumaczenie! Nie znam się na tych techicznych sprawach zbyt dobrze, stąd wole rozwiać swoje domysły...
Wynika z tego, że jak chcemy mieć super przyczepność w RSie, to ruszajmy do sprintów ze skręconymi kołami ![]() -------------------- Focus RS mk2
Suza SV650 |
|
|
![]()
Post
#557
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 23 January 2007 Skąd: Wawa ![]() |
Głupota, szybka droga do zabicia przegubów.
Jak ruszamy do sprintów to operujemy z głową pedałem gazu, a nie 0/1. -------------------- TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily Focus 2.0T 370 km - Track |
|
|
![]()
Post
#558
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 27 May 2007 Skąd: Gdańsk ![]() |
A umiesz rozpoznawać emotki na końcu zdania? Jak nie to polecam http://pl.wikipedia.org/wiki/Emotikony , można się trochę nauczyć...
Oczywistą oczywistością jest nie dawanie w palnik ile siły w prawej nodze, do niczego dobrego to na pewno nie prowadzi. Chciałem jedynie rozwiać wątpliwości dotyczące lsd, a nie techniki jazdy. -------------------- Focus RS mk2
Suza SV650 |
|
|
![]()
Post
#559
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 23 January 2007 Skąd: Wawa ![]() |
Nie jestem dzieckiem Neostrady i przyznaję się nie umiem rozpoznawać emo-czegoś tam i dobrze mi z tym
![]() -------------------- TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily Focus 2.0T 370 km - Track |
|
|
![]()
Post
#560
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
Dlaczego w zakrętach? Bo wtedy jedno z kół wyraźnie bardziej traci przyczepność od drugiego- co uruchamia spinanie dyfra. Tak to po prostu działa, a przyczepność będzie tym lepsza, im więcej zepniesz dyfer czyli im więcej dodasz gazu na wyjściu z zakrętu. ................................................................................ ........................................................ W startach na wprost po prostu nie możesz dawać z buta do oporu żeby jak najszybciej wystartować, bo wtedy szpera nie działa tak samo. Wszystko to oczywiście z wyłączonym ESP. Spinanie dyferencjału chyba świadczy o tym, że jedno z kół ma gorsza przyczepność. Trudno, żeby w tej sytuacji auto lepiej przyspieszało niż wtedy kiedy oba koła nie mają problemów z przyczepnością (no chyba, że wtedy koła są ułożone lepiej względem jezdni). Szpera działa tak samo dla kół skręconych jak i dla kół ustawionych normalnie, pozwala na przekazanie maksymalnej dostępnej siły na każde z kół. Chyba, że coś przekręciłem to niech mnie ktoś poprawi. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 24 August 2025 - 10:16 |