Shoutbox 0 nowych PW 


83 Stron V  « < 26 27 28 29 30 > »   
Closed TopicStart new topic
> Focus RS (i RS500), 2 filmiki
czarna mamba
post Fri, 30 Jul 2010 - 09:58
Post #541


Forum Homee
Dołączył: Thu, 19 January 2006





parametry podobne do Slugera

wiec 13,2 w zasięgu w foce wink.gif


--------------------
BHW racing team
2007 - 12,5 streetr fwd rekord PL
2008 - 12,4 street fwd rekord PL
2010 - 11,0 street rwd rekord PL ......7,3@167kph - 1/8...... 100-200km/h w 5,2s :D
2010 - 1:15:2 rozeta, -3cim
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 30 Jul 2010 - 09:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
specu
post Fri, 30 Jul 2010 - 10:08
Post #542


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Hehehe może ale na Dragstripie wink.gif


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pew
post Fri, 30 Jul 2010 - 12:56
Post #543


User
Dołączył: Sun, 27 May 2007
Skąd: Gdańsk





No właśnie chłopaki od prostej - powiedzcie co nieco na temat waszych RSów.

Zakładamy, że pomiary robione są na tej samej nawierzchni.

U mnie przy przyspieszaniu na prostej i wyłączonym ESP, zdarza się, że przód na jedynce się ślizga (tzn czasem się nie ślizga;).
Ta sama nawierzchnia, tylko ruszenie ze skręconymi kołami (zakręt), przednie koła nawet nie zamielą i do końca jedynki mega przyczepność.

Czy coś może być nie tak ze szperą? Czy może właśnie tak szpera ma działać?

Dziwi mnie to, gdyż za każdym razem jak mam się włączyć na główną drogę z jakiejś bocznej to praktycznie zawsze mogę butować do końca i pięknie przyspiesza (praktycznie jak 4x4), ale jak ruszam z pod świateł i chcę dać w palnik to ślizga się i podskakuje.

Zaobserwowaliście to u siebie?


--------------------
Focus RS mk2
Suza SV650 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Fri, 30 Jul 2010 - 13:03
Post #544


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(Stf1 @ Thu, 29 Jul 2010 - 23:45) *
no tak. prawie jak w kampani sprzed kilku tygodni. Auto Świat nędzna kupa ale jak mówi dobrze o focusie to już jest niemieckim Auto Bildem smile.gif


Bez przesady, rozumiem że może w japońskim best motoring NSX wygrać z ferrari (co jest bzdurą), że w niemieckim auto bildzie może golf gti IV wygrać z CTRem EP3 (co też jest bzdurą), ale tu mamy 4 niemieckie auta i bym się nie doszukiwał wielkich teorii spiskowych tongue.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rasta_fkp
post Fri, 30 Jul 2010 - 13:28
Post #545


Forum Killer
Dołączył: Tue, 23 January 2007
Skąd: Wawa





Panowie opamiętajcie się sprint do 100 to nie wszystko liczy się fun jaki z jazdy daje samochód, a z tego co widać RS daje go całkiem sporo i to jest najważniejsze.

Taki króciutki filmik z mojego spotkania z RS na torze Radom.


http://www.youtube.com/watch?v=jcnsSe09sgc


--------------------
TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily
Focus 2.0T 370 km - Track
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dieppe
post Fri, 30 Jul 2010 - 13:29
Post #546


Frequent User
Dołączył: Fri, 01 January 2010





tak bialy jednak chyba najlepszy..ale minie moda i bedzie kupa... tego bym sie obwawial.. ze znudzi sie, a hh maja dawac radosc zawsze i wszedzie

dlaczego w niemieckich testach, nie ma nigdy francuskich samochodow?

ps. ktore auto przednionapedowe jest najszybsze? (retoryka) biggrin.gif
ps2 rasta 4 lata temu... gdzies we francji.... biggrin.gif wink.gif


--------------------
Renault sport / F1 team- nie dla hipokrytów
"w Renault czuje sie jak w domu"- R.K.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Fri, 30 Jul 2010 - 14:05
Post #547


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





CYTAT(czarna mamba @ Fri, 30 Jul 2010 - 09:58) *
parametry podobne do Slugera

wiec 13,2 w zasięgu w foce wink.gif


50 niutona w piku więcej, więc widać, że tam ktoś mocniej doładowanie z dołu zaatakował. Pytanie tylko jak moment wygląda tam przy wyższych obrotach.


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Fri, 30 Jul 2010 - 14:47
Post #548


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





CYTAT(Dieppe @ Fri, 30 Jul 2010 - 13:29) *
ps. ktore auto przednionapedowe jest najszybsze? (retoryka) biggrin.gif


1 Vauxhall Astra VXR 888 0-60mph 5.36s
2 Ford Focus RS MK2 new 0-60mph 5.46s
.....


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Fri, 30 Jul 2010 - 16:09
Post #549


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(specu @ Fri, 30 Jul 2010 - 14:47) *
1 Vauxhall Astra VXR 888 0-60mph 5.36s
2 Ford Focus RS MK2 new 0-60mph 5.46s
.....


Jeszcze całkiem szybki (na prostej) jest dodge srt-4 biggrin.gif ale poza prostą nie nadaje się absolutnie do niczego, a "jakość wykończenia" powoduje odruch wymiotny wink.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
craa
post Fri, 30 Jul 2010 - 23:14
Post #550


Frequent User
Dołączył: Sat, 26 December 2009





CYTAT(Dieppe @ Fri, 30 Jul 2010 - 13:29) *
dlaczego w niemieckich testach, nie ma nigdy francuskich samochodow?


Bo boją się , że zepsują się podczas testu ? biggrin.gif A tak poważnie , to Clio w rękach mistrza
niezłe boki zapina. Chętnie bym się przejechał nowym modelem. Mam sentyment do tego typa
i pamiętam jak williams pięknie wkręcał się na obroty i szarpał jak wściekły do przodu smile.gif stare dobre czasy


--------------------
________________
911 4GTS
RS MK2 2010-2013
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K@rol
post Sat, 31 Jul 2010 - 00:24
Post #551


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 December 2005





Dziś spadłem z krzesła jak zobaczyłem,że na RS500 podatek drogowy w Anglii wynosi 425 funtów ohmy.gif Jakąś wysoką emisję spalin ma dry.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Sat, 31 Jul 2010 - 10:53
Post #552


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





A jaki jest podatek na normalnego RSa?

Ja w Szwecji płacę około 2300 SEK, niewiele więcej niż za Civic Type-R
(tak jak w UK, podatek obliczany na podstwie emisji C02)

Inna ciekawostka: płacę niższe ubezpieczenie za RS-a niż za Type-Ra biggrin.gif
(takie same zniżki, tzn. 7 lub więcej lat bezwypadkowej jazdy)


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Sat, 31 Jul 2010 - 11:24
Post #553


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(pew @ Fri, 30 Jul 2010 - 12:56) *
Ta sama nawierzchnia, tylko ruszenie ze skręconymi kołami (zakręt), przednie koła nawet nie zamielą i do końca jedynki mega przyczepność.


A patrzyłeś, czy przy skręconych kołach nie obina doładowania? Np. Mazda 3 MPS tak robi, żeby nie masakrować przegubów.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pew
post Sat, 31 Jul 2010 - 12:22
Post #554


User
Dołączył: Sun, 27 May 2007
Skąd: Gdańsk





A wiesz, nie zwróciłem na to uwagi. Dupohamownia i odczucia przy przyspieszaniu są jednak podobne do przyspieszania podczas startów na wprost. Przejadę się dzisiaj i spróbuję zweryfikować.










--------------------
Focus RS mk2
Suza SV650 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Sat, 31 Jul 2010 - 12:45
Post #555


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(k11 @ Sat, 31 Jul 2010 - 11:24) *
A patrzyłeś, czy przy skręconych kołach nie obina doładowania? Np. Mazda 3 MPS tak robi, żeby nie masakrować przegubów.


Nie obcina.

CYTAT(pew @ Fri, 30 Jul 2010 - 12:56) *
U mnie przy przyspieszaniu na prostej i wyłączonym ESP, zdarza się, że przód na jedynce się ślizga (tzn czasem się nie ślizga;).
Ta sama nawierzchnia, tylko ruszenie ze skręconymi kołami (zakręt), przednie koła nawet nie zamielą i do końca jedynki mega przyczepność.
Czy coś może być nie tak ze szperą? Czy może właśnie tak szpera ma działać?


pew: też odczuwam znacznie lepszą przyczepność w zakrętach.
Dlaczego w zakrętach? Bo wtedy jedno z kół wyraźnie bardziej traci przyczepność od drugiego- co uruchamia spinanie dyfra.
Tak to po prostu działa, a przyczepność będzie tym lepsza, im więcej zepniesz dyfer czyli im więcej dodasz gazu na wyjściu z zakrętu.
Często słychać u mnie nawet huknięcie, gdy dyfer spina się mocno i szybko - wtedy jest efekt jakbym zamiast opon miał tryby wgryzające się asfalt cool.gif

Jest tak oczywiście do pewnego stopnia, bo jak przesadzisz i za szybko wejdziesz w zakręt, to będzie podsterowność wszystkimi 4 kołami,
a jak dasz dużo za dużo gazu, to przód straci przyczepność w podobny sposób jak podczas aquaplaningu i szpera nie pomoże.
Wtedy tylko przyhamowanie lewą nogą albo odjęcie gazu.

W startach na wprost po prostu nie możesz dawać z buta do oporu żeby jak najszybciej wystartować, bo wtedy szpera nie działa tak samo.
Wszystko to oczywiście z wyłączonym ESP.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pew
post Sun, 01 Aug 2010 - 23:41
Post #556


User
Dołączył: Sun, 27 May 2007
Skąd: Gdańsk





mAbZ: dzięki wielkie za wytłumaczenie! Nie znam się na tych techicznych sprawach zbyt dobrze, stąd wole rozwiać swoje domysły...

Wynika z tego, że jak chcemy mieć super przyczepność w RSie, to ruszajmy do sprintów ze skręconymi kołami cool.gif


--------------------
Focus RS mk2
Suza SV650 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rasta_fkp
post Mon, 02 Aug 2010 - 09:09
Post #557


Forum Killer
Dołączył: Tue, 23 January 2007
Skąd: Wawa





Głupota, szybka droga do zabicia przegubów.

Jak ruszamy do sprintów to operujemy z głową pedałem gazu, a nie 0/1.


--------------------
TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily
Focus 2.0T 370 km - Track
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pew
post Mon, 02 Aug 2010 - 12:11
Post #558


User
Dołączył: Sun, 27 May 2007
Skąd: Gdańsk





A umiesz rozpoznawać emotki na końcu zdania? Jak nie to polecam http://pl.wikipedia.org/wiki/Emotikony , można się trochę nauczyć...

Oczywistą oczywistością jest nie dawanie w palnik ile siły w prawej nodze, do niczego dobrego to na pewno nie prowadzi.
Chciałem jedynie rozwiać wątpliwości dotyczące lsd, a nie techniki jazdy.



--------------------
Focus RS mk2
Suza SV650 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rasta_fkp
post Mon, 02 Aug 2010 - 14:44
Post #559


Forum Killer
Dołączył: Tue, 23 January 2007
Skąd: Wawa





Nie jestem dzieckiem Neostrady i przyznaję się nie umiem rozpoznawać emo-czegoś tam i dobrze mi z tym tongue.gif


--------------------
TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily
Focus 2.0T 370 km - Track
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Mon, 02 Aug 2010 - 19:57
Post #560


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





CYTAT(mAbZ @ Sat, 31 Jul 2010 - 12:45) *
Dlaczego w zakrętach? Bo wtedy jedno z kół wyraźnie bardziej traci przyczepność od drugiego- co uruchamia spinanie dyfra.
Tak to po prostu działa, a przyczepność będzie tym lepsza, im więcej zepniesz dyfer czyli im więcej dodasz gazu na wyjściu z zakrętu.
................................................................................
........................................................
W startach na wprost po prostu nie możesz dawać z buta do oporu żeby jak najszybciej wystartować, bo wtedy szpera nie działa tak samo.
Wszystko to oczywiście z wyłączonym ESP.

Spinanie dyferencjału chyba świadczy o tym, że jedno z kół ma gorsza przyczepność. Trudno, żeby w tej sytuacji auto lepiej przyspieszało niż wtedy kiedy oba koła nie mają problemów z przyczepnością (no chyba, że wtedy koła są ułożone lepiej względem jezdni). Szpera działa tak samo dla kół skręconych jak i dla kół ustawionych normalnie, pozwala na przekazanie maksymalnej dostępnej siły na każde z kół. Chyba, że coś przekręciłem to niech mnie ktoś poprawi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

83 Stron V  « < 26 27 28 29 30 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 24 August 2025 - 10:16