![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1501
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Darecki: współczuję. Tyle Ci poradzę, że nie pytaj czy zrobią to na gwarancji, tylko tego żądaj.
Powyższe zdjęcia są dowodem, że Ford zrobił coś nie tak z tym modelem. Są udokumentowane przypadki takich wybuchów na zwyczajnej, fordowskiej mapie. Ja w piątek odebrałem swojego RSa z warsztatu, gdzie był ostatnie 3 tygodnie. W aucie wszystko gasło na ułamek sekundy podczas jazdy: radio, klima, światła oraz SILNIK (!) Wszystko się włączało z powrotem zanim zdążyłem zareagować, ale zatrzymany nagle silnik powodował porządny poślizg. Mogło tak z 7-8 razy w ciągu 5 minut, potem pół godz/godzina spokój i znów... Auto odjechało na lawecie i dobre ponad 2 tygodnie się głowili, co to może być. Kody błędów w kompie nic nie pomogły- mówiły jedynie o odcięciu prądu. Okazało się, że ci kur*a kretyni z Forda zamontowali skrzynkę z elektroniką i bezpiecznikami zaraz obok zbiorniczka na płyn do spryskiwaczy (za schowkiem po stronie pasażera) A zbiorniczek składa się z kilku części, które mogą się poluzować i przepuszczają wtedy płyn- wprost na elektronikę! ![]() Wymienili mi skrzynkę i wszystko teraz działa OK. Ale to niestety kolejny powód, żeby czuć niesmak do Forda. ![]() -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1502
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
Może zaproponujecie Fordowi aby wysłał ludzi na szkolenie do jakiegoś Polskiego tunera, mogę jednego nawet polecić ![]() ..... pytanie jak przekonać Forda żeby korzystał z polskich speców (a w PL jest paru dobrych i to nie podlega dyskusji). Podejrzewam, żeby się dostać do branży OEM Automotive to bym im trochę brakowało. |
|
|
![]()
Post
#1503
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 July 2010 ![]() |
Tak mi się wydaje, że Ford powinien ogłosić akcję serwisową, powiadomić klientów i zmienić soft na taki żeby kolektory nie wybuchały.
Inni producenci tak robią ale niestety nie Ford. Wszem i wobec wiadomo że w 2002 r. ford sam nie wiedział jakie wtryski pakować do Tdci bo ciągle coś było nie halo, a mimo to akcji serwisowej nie było. Teraz Mercedes wymienia w Glk jak leci, a mnie miły pan zaprosił do Renault na wymianę panela od sterowania klimy, mówię, że wszystko działa ale musiałem się stawić bo akcja zgłoszona do Rzecznika Konsumentów i już. Ford buduje samochody ponad 100 lat i jedytne co wyszło to s.....lony fajny silnik Volvo. |
|
|
![]()
Post
#1504
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 August 2010 ![]() |
Żeby oddać Fordowi sprawiedliwość to była akcja serwisowa bodajże przy sofcie CG (albo CD ? Nie pamiętam teraz) tzw Hard Brake Pedal Recall - czyli wymiana softu na nowszy zw względu na rozpadnięcie się kolektorai twardniejący w konsekwencji pedał hamulca. Więc to nie jets tak że nic nie robią. Dlatego pytałem dareckiego o wersję softu - może ma starą. Jeżeli miał CJ to znaczy że albo dalej jest bug w sofcie albo była wadliwa partia kolektorów. Tak czy inaczej Ford powinien coś z tym zrobić. A ten silnik Volvo to całkiem dobry silnik jest.
|
|
|
![]()
Post
#1505
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 August 2010 ![]() |
Żeby oddać Fordowi sprawiedliwość to była akcja serwisowa bodajże przy sofcie CG (albo CD ? Nie pamiętam teraz) tzw Hard Brake Pedal Recall - czyli wymiana softu na nowszy zw względu na rozpadnięcie się kolektorai twardniejący w konsekwencji pedał hamulca. Więc to nie jets tak że nic nie robią. Dlatego pytałem dareckiego o wersję softu - może ma starą. Jeżeli miał CJ to znaczy że albo dalej jest bug w sofcie albo była wadliwa partia kolektorów. Tak czy inaczej Ford powinien coś z tym zrobić.
|
|
|
![]()
Post
#1506
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 24 June 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Byłem dziś w serwisie. Było dobrze do momentu zadania mi pytania"czy było dłubane"
Nie było sensy ściemniać bo widać, że jest IC i poprawki z nierdzewki dolotu do kolektora. Powiedziano mi zebym zapomniał o naprawie gwarancyjnej. Z łąchą mają wysłać zapytanie do Ford Polska czy były wadliwe kolektory. To tyle na dzień dzisiejszy. Zakaładam raczej naprawe na własny koszt i zastanawiam się nad kupnem aluminiowego kolektora by uniknąć kolejnego BUM!! Mam 3 firmy do wyboru 1. http://www.xspoweruk.com/ford-sitech-racin...cus-rs-mk2.aspx 2. http://www.xspoweruk.com/plenum-focus-rs-m...cast-inlet.aspx 3. http://www.xspoweruk.com/cast-inlet-plenum...ountune-i5.aspx Najciekawszy wydaje się Elevate, potem Sitech Porady mile widziane............ |
|
|
![]()
Post
#1507
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Ja bym brał mountune, na ich oficjalnej stronie kosztuje mniej niż to co podlinkowałeś.
-------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#1508
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 24 June 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
w wersji srebnej kosztuje 545funtów i nic nie negocjują a w czarnej ok 620funt.
te same pieniądze |
|
|
![]()
Post
#1509
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 August 2010 ![]() |
Ja bym brał mountune-a. Rozumiem że kawałki kolektora nie wpadły do silnika ?
Jestem ciekawy jak na piśmie udowodnią wpływ zmiany kolektora i materiału rury dolotu na wybuch kolektora. Jeżeli nie miałeś grzebane w programie i/lub ciśnieniu doładowania to kwestia dość dyskusyjna. Pytanie czy skórka warta wyprawki. |
|
|
![]()
Post
#1510
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Wg Autotech, Elevate jest zdecydowanie najlepszy.
Mozna liczyc na przyrost minimum 14 KM i 18 Nm, a po dobrym programie 26 KM i 30 Nm. Jak by nie bylo to najlepszy tuner i sprzedaje wszystkie 3 wiec mozna im wierzyc. Twoja sprawa ze sie przyznales, ale mistrzowie z ASO wcale nie musza wiedziec jak oryginalny IC w tym modelu wyglada. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#1511
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 15 November 2011 ![]() |
Mam problem z przednimi hamulcami w RS. Auto ma niecałe 20 tys przebiegu, a od wewnetrznej strony tarcze są zrysowane tak jak na fotkach. Prawdopodobnie jest to wynik dostającego się brudu pomiędzy klocek a tarczę. Czy ktoś z Was spotkał się z czym takim? Czy Waszym zdaniem Ford powinien to uznać w ramach gwarancji? Tutaj link do zdjęć tarcz: https://www.dropbox.com/gallery/13461213/1/...ulcowe?h=245d54
Dodam jeszcze, że zużycie klocków to maksymalnie 50%, a obie przednie tarcze scierają się nierównomiernie, tzn dużo mocniej od wewnętrznej strony. Od zewnątrz tarcza wygląda tak jak powinna. |
|
|
![]()
Post
#1512
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
Co do kolektora. tos robi program konieczna wymiana i tyle a co do tarcz mysle ze wpladl jakis kamyczek i rysuje u mnie serwis wymienil tarcze na brembo bo fabryczne sie pogiely ale nie od kamyka tylko od hamowania
|
|
|
![]()
Post
#1513
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
A powiedzcie mi czy u Was tez tak jest ? Przy odpuszczaniu gazu slychac taki dziwny cichy dzwiek jakby jakies powietrze przelatywalo?
|
|
|
![]()
Post
#1514
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 15 November 2011 ![]() |
Ale ten "kamyczek" prawdopodobnie zniszczył obie tarcze. Te rysy są szerokie na parę milimetrów! Czy to nie jest jakaś wada konstrukcyjna?
|
|
|
![]()
Post
#1515
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 24 June 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
nie wiedomo czy coś wpadło bo jeszcze nic nie weryfikowali, dopiero zastanawiają sie jak do nie go podejśći co odpowie Ford. Miałem wrażenie że nie mają pojęcia na co patrzą i co mają zrobic.
|
|
|
![]()
Post
#1516
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 24 June 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
no troszke zjebałem sprawe z przyznaniem sie.........ale to troszkę dłuższy temat...który miałby pewnie krótkie nogi.
|
|
|
![]()
Post
#1517
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
No mogles sie nie przyznawac ja sobie powiedzial gwarancje mam do pazdziernika i nic w aucie nie zmieniam
|
|
|
![]()
Post
#1518
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 August 2010 ![]() |
A powiedzcie mi czy u Was tez tak jest ? Przy odpuszczaniu gazu slychac taki dziwny cichy dzwiek jakby jakies powietrze przelatywalo? To zawór zwrotny w turbinie upszcza nadmiar powietrza. Tak ma być ? MABz - a masz jakieś porównanie tego Elevate-a z innymi na tym samym aucie ? Znacznie bardziej od maxymalnej wartości intersuje mnie jak wygląda przebieg krzywej mocy i momentu. Co do tarcz to ford traktuje je jako matareiał eksploatacyjny. Zawsze możesz wziąć rzeczoznawcę i wozić się z nimi jeżeli tylko masz ochotę. |
|
|
![]()
Post
#1519
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 24 June 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
podaj link do Auto techa gdzie mają kolektory, bo szukam i nie specjalnie mogę znależć
|
|
|
![]()
Post
#1520
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
KrisSz dziekuje za odpowiedz
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 22 August 2025 - 12:17 |