Shoutbox 0 nowych PW 


83 Stron V  « < 50 51 52 53 54 > »   
Closed TopicStart new topic
> Focus RS (i RS500), 2 filmiki
mAbZ
post Thu, 25 Aug 2011 - 17:01
Post #1021


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(Gr00bY @ Thu, 25 Aug 2011 - 14:33) *
I co miałbyś mieć tylko 37KM strat na kołach? No fucking way. Masz ponad 360KM na bank! Na którym biegu robiony pomiar?



Sluger miał coś koło 67 KM strat ale to nie taka sama hamownia. Więc nie wiem czy mogę twierdzić że mam 390 biggrin.gif
Wg tunera Autotech nalicza się +12% do wyniku zmierzonego na kołach.

Nie wiem na którym biegu i nie mierzyłem jeszcze czasów.
Ale przy wyprzedzaniu auto wydaje się 2x szybsze.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 25 Aug 2011 - 17:01
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
R6
post Thu, 25 Aug 2011 - 17:13
Post #1022


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 February 2007





prosimy o jakis film smile.gif


--------------------
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KrisSz
post Thu, 25 Aug 2011 - 18:02
Post #1023


Super User
Dołączył: Mon, 23 August 2010





Mabz - gratki- bardzo ładny wynik ;-).

To wszystko na stockowym DP i kacie ? na jakim paliwie ? Czy na dwóch pierwszych biegach jest w dalszym ciągu ogranicznik momentu obrotowego ? Czy po zamontowaniu mocowania skrzyni mniej trzepie kołami przy zerwaniu przyczepności ?

Metodę kciukologiczną jaką znam jest taka, że bierzemy moc na kołach i dla FWD dodajemy do zmierzonej mocy na kołach 10 koni i mnożymy przez 0.9. Masz jakieś 370 jak w p*** strzelił.

Jeżeli będziesz chciał więcej mocy to zdaje się trzeba dać wieksze wtryski i/lub lepszą pompę paliwa. EGR dla RS-a według instrukcji serwisowej to chyba 1050 stopni celcjusza. Trochę ciepło a może byc jeszcze cieplej jak mieszanka uboga będzie.

kalkulatorek kuniów tutaj:

http://www.dyno-power-run.com/dynocalc.shtml
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Thu, 25 Aug 2011 - 19:13
Post #1024


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





Jako, że masz pomiar mocy na kołach to myślę, że porównać można momenty obrotowe:

Porównanie momentów:



--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Thu, 25 Aug 2011 - 20:32
Post #1025


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Ale ambicjonalnie podszedłeś do tego, Sluger biggrin.gif
Tylko czy przypadkiem nie porównujesz mojego momentu zmierzonego na kołach ze Swoim obliczonym na silniku, po korekcie, co?

Kris: cały wydech seria, paliwo 98 okt ze Statoil.
Nie pomyślałem żeby ich zapytać o ten ogranicznik- zapytam przy okazji.
Jeszcze tak dokładnie nie testowałem przyspieszeń od zera. Jedno co o tym mocowaniu mogę na razie powiedzieć,
to że jest bardziej mechaniczne uczucie w lewarku. Tego mi w Fordzie bardzo brakowało po przesiadce z Hondy.
Teraz dosłownie czuję że wpycham tryb w tryb. Aha i przy redukcji z międzygazem nie ma już tej galaretowatej trzęsawki biggrin.gif

Co do większych przyrostów, Autotech twierdzi, że żeby wykorzystać możliwy przyrost jaki daje zmiana wydechu, trzeba zmienić wtryski.
Do tego kolektor dolotowy Mountune albo Sitech (obojętnie który, oba dają ok 15 KM) i razem będzie >400.
W ich własnym egzemplarzu wymienili też m.in. wałki i mają ponad 500 KM

Ale ja na razie i tak cieszę się masakrystycznym przyspieszeniem przy wyprzedzaniu biggrin.gif


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Thu, 25 Aug 2011 - 20:38
Post #1026


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





Zobacz na swój wykres serii, jest max 440nm, czyli tyle co podaje producent, stąd zakładam, że porównanie dotyczy tych samych parametrów.


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Thu, 25 Aug 2011 - 20:47
Post #1027


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Mój wykres to wyłącznie parametry zmierzone na kołach, moment też.

Przeliczone na moment na silniku to co najmniej 560 Nm przy 4000 obr.
W serii miałem ok. 470 Nm + airbox 20 - i to się sprawdza w innych egzemplarzach, że momentu mamy w serii więcej niż fabryka mówi.

...ale zaraz kupisz pompę czy coś i mnie zakasujesz wink.gif


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KrisSz
post Thu, 25 Aug 2011 - 20:59
Post #1028


Super User
Dołączył: Mon, 23 August 2010





CYTAT(mAbZ @ Thu, 25 Aug 2011 - 20:47) *
Mój wykres to wyłącznie parametry zmierzone na kołach, moment też.

Przeliczone na moment na silniku to co najmniej 560 Nm przy 4000 obr.
W serii miałem ok. 470 Nm + airbox 20 - i to się sprawdza w innych egzemplarzach, że momentu mamy w serii więcej niż fabryka mówi.

...ale zaraz kupisz pompę czy coś i mnie zakasujesz wink.gif


Kuszące - tyko to jest mój codzienny D***wóz i gwarancja pójdzie papa....zobaczymy...

Ja bym celował w ICEK, DP + decat + program + VT mount.....zobaczymy....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Thu, 25 Aug 2011 - 21:20
Post #1029


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





CYTAT(mAbZ @ Thu, 25 Aug 2011 - 20:47) *
Mój wykres to wyłącznie parametry zmierzone na kołach, moment też.

Przeliczone na moment na silniku to co najmniej 560 Nm przy 4000 obr.
W serii miałem ok. 470 Nm + airbox 20 - i to się sprawdza w innych egzemplarzach, że momentu mamy w serii więcej niż fabryka mówi.

...ale zaraz kupisz pompę czy coś i mnie zakasujesz wink.gif


Tylko problem w tym, że moja seria na hamowni w jetroniku miała 420nm, zatem coś jest chyba nie tak.
50nm różnicy w seryjnych autach?


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Thu, 25 Aug 2011 - 21:42
Post #1030


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Raczej różnica w hamowniach, podejrzewam.

W Autotech i np. JW Racing w UK wyskakuje w serii ok. 420 Nm na kołach.
Tu inny egzemplarz na tej samej hamowni co mój. Kolejno seria, program, program + airbox.
Widać przy okazji, że airbox daje 3 KM i 20 Nm.
I z tego też prosty wniosek że moje zmierzone 439 bez airboxa byłoby około 420 Nm, czyli tyle ile wszystkim tam wychodzi.
Co prawda mój miał parę KM więcej, ale to ich zdaniem dzięki właściwemu dotarciu.



--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Fri, 26 Aug 2011 - 11:05
Post #1031


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





CYTAT(mAbZ @ Thu, 25 Aug 2011 - 21:42) *
Raczej różnica w hamowniach, podejrzewam.


To miałem na myśli.

Inna kwestia to przebieg krzywych, mi przy strojeniu zależało, żeby moment w piku nie przekroczył 520nm i żeby w topie był jak najdłużej płaski bo dla tak ciężkiej ośki na pierwszych 3 biegach to i tak zabójstwo, a żeby moc max była przy odcince.




Była opcja dmuchnięcia więcej w piku ale kosztem spuchnięcia na wyższych obrotach.

U ciebie maksymalne wartości są przy niższych rpm w większym piku, co w fwd nie jest chyba z racjonalnego punktu widzenia optymalne,a byłoby super w awd.
To oczywiście nie krytyka tylko kwestia gustu, lepsze drogi, dobra guma i można tak wystrojone auto optymalnie wykorzystać.

W moim przypadku (99% jazdy w mieście) marzyła mi się opcja pozostawienia momentu na pierwszych dwóch biegach na poziomie seryjnym (niestety nie było takiej możliwości) bo niedobory ognia odczuwałem przy wyższych rpm i na wyższych biegach. Na 1 i 2 biegu już w serii jest mielenie.

Macie dealera mountune w Szwecji?

Pozdr.


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Fri, 26 Aug 2011 - 11:31
Post #1032


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





U mnie do 3000 obr auto jest identyczne jak w serii więc o skrzynię się nie martwię.

Nasze krzywe rzeczywiście sporo się różnią, ale jak popatrzysz na Twój niebieski wykres mocy
czyli zmierzony na kołach, to przebieg jest bardzo podobny do mojego- stała moc od 4500 obr.
Dopiero na tym czerwonym poprawianym wykresie dzieją się cuda i masz peak przy max obrotach.

Momenty mamy inne. Ty masz stały od ok. 3400 do 4400, a ja mam peak przy 4000 i ostry spadek.
Z tym że spadek z większej wartości i dopiero przy ok. 6400 Ty zaczynasz mieć więcej momentu.
Widać tunerzy zupełnie inaczej podeszli do sprawy. Ciekawie by było porównać nasze auta IRL.

Oficjalnego dealera Mountune w S nie ma.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Fri, 26 Aug 2011 - 11:40
Post #1033


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





Inne podejścia tunerów, mój miał kaganiec przy 520nm i tabliczkę trakcja przed nosem, twój miał carte blanche!

Gdzie zamówiłeś graty, skoro nie macie w Szwecji dealera?


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Fri, 26 Aug 2011 - 11:45
Post #1034


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Box sobie sam sprowadziłem z UK, a IC Airtech i Vibratech od Autotecha.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Fri, 26 Aug 2011 - 11:56
Post #1035


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





CYTAT(mAbZ @ Fri, 26 Aug 2011 - 11:45) *
Box sobie sam sprowadziłem z UK, a IC Airtech i Vibratech od Autotecha.


Podrzuć linka do sklepu z tym boxem, może będą mieli sitecha i od razu zamówi sirę też kolektor.


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Fri, 26 Aug 2011 - 17:39
Post #1036


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Zamówiłem prosto od Mountune UK


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LucasSR
post Fri, 26 Aug 2011 - 17:47
Post #1037


Frequent User
Dołączył: Thu, 29 January 2009
Skąd: Warszawa/Radom





sluger piękny wykres. Mam podobne podejście. Więcej nie znaczy lepiej, a w ośce trzeba bardzo uważać z nm i km. Gratulacje, auto musi ładnie brykać.


--------------------
360 km / 450nm

http://scirocco-club.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Fri, 26 Aug 2011 - 18:31
Post #1038


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Tara-rara. Teraz dorabiacie sobie teorie tongue.gif Ten peak bynajmniej nie wyrywa kierownicy z rąk.
Przecież w serii też jest taki peak.
A i skrzynia to wytrzyma bo to sprawdzona konstrukcja Volvo i nie taki moment przenosiła w setkach Volvo serii R.

Zresztą, w porównaniu ośmiu tunerów w "Fast Ford" tylko jeden dawał 520 Nm
Reszta 530-590 Nm. Prócz Mountune 509 ale wiadomo że oni są związani umową z Fordem.

CYTAT
bhp Nm (wartości w silniku)
298 470 seria
360 509 Mountune
336 521 Profile Automotovie
338 531 Pumabuild
371 542 Collins
389 555 JWR
370 566 JAM
367 568 Pumaspeed
373 591 JMS


Przy okazji widać Sluger, że im też wyszło 470 Nm w serii.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rasta_fkp
post Fri, 26 Aug 2011 - 20:34
Post #1039


Forum Killer
Dołączył: Tue, 23 January 2007
Skąd: Wawa





Na pewno hamownia, na której był strojony Sluger jest wiarygodna, co jak co ale Maha zawyżania wyników zarzucać nie można.
A straty rzędu 30 koni na kołach są mało realne.


--------------------
TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily
Focus 2.0T 370 km - Track
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Sat, 27 Aug 2011 - 11:03
Post #1040


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





CYTAT(mAbZ @ Fri, 26 Aug 2011 - 18:31) *
Przy okazji widać Sluger, że im też wyszło 470 Nm w serii


Hamownia hamowni nierówna, a z 3 RSów w jecie żaden nie pokazał więcej niż 440nm.
To może świadczyć, że albo zaniża albo pozostałe zawyżyły.

Co do wyższych momentów u niektórych tunerów to wszystko to odbyło sie kosztem uzyskania max mocy przy niższych obrotach. Był kiedyś nawet taki tuner MC-chip,czy jakoś tak co dmuchnął ile wlezie od samego dołu i krzywe wyglądały jak w dieslu, powyżej 5000rpm mieliśmy "mały" downhill. Maksymalne wartości były na tamten czas imponujące- 400 koni i 600nm. Ale wykres po kilku dniach zniknął bo internauci urządzili sobie po nim jazdę.

Niestety seryjne turbo nie potrafi utrzymać max boosta za długo.


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

83 Stron V  « < 50 51 52 53 54 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 22 August 2025 - 17:52