![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1021
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
I co miałbyś mieć tylko 37KM strat na kołach? No fucking way. Masz ponad 360KM na bank! Na którym biegu robiony pomiar? Sluger miał coś koło 67 KM strat ale to nie taka sama hamownia. Więc nie wiem czy mogę twierdzić że mam 390 ![]() Wg tunera Autotech nalicza się +12% do wyniku zmierzonego na kołach. Nie wiem na którym biegu i nie mierzyłem jeszcze czasów. Ale przy wyprzedzaniu auto wydaje się 2x szybsze. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1022
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 February 2007 ![]() |
prosimy o jakis film
![]() -------------------- ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
|
|
|
![]()
Post
#1023
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 August 2010 ![]() |
Mabz - gratki- bardzo ładny wynik ;-).
To wszystko na stockowym DP i kacie ? na jakim paliwie ? Czy na dwóch pierwszych biegach jest w dalszym ciągu ogranicznik momentu obrotowego ? Czy po zamontowaniu mocowania skrzyni mniej trzepie kołami przy zerwaniu przyczepności ? Metodę kciukologiczną jaką znam jest taka, że bierzemy moc na kołach i dla FWD dodajemy do zmierzonej mocy na kołach 10 koni i mnożymy przez 0.9. Masz jakieś 370 jak w p*** strzelił. Jeżeli będziesz chciał więcej mocy to zdaje się trzeba dać wieksze wtryski i/lub lepszą pompę paliwa. EGR dla RS-a według instrukcji serwisowej to chyba 1050 stopni celcjusza. Trochę ciepło a może byc jeszcze cieplej jak mieszanka uboga będzie. kalkulatorek kuniów tutaj: http://www.dyno-power-run.com/dynocalc.shtml |
|
|
![]()
Post
#1024
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Jako, że masz pomiar mocy na kołach to myślę, że porównać można momenty obrotowe:
Porównanie momentów: ![]() -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#1025
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Ale ambicjonalnie podszedłeś do tego, Sluger
![]() Tylko czy przypadkiem nie porównujesz mojego momentu zmierzonego na kołach ze Swoim obliczonym na silniku, po korekcie, co? Kris: cały wydech seria, paliwo 98 okt ze Statoil. Nie pomyślałem żeby ich zapytać o ten ogranicznik- zapytam przy okazji. Jeszcze tak dokładnie nie testowałem przyspieszeń od zera. Jedno co o tym mocowaniu mogę na razie powiedzieć, to że jest bardziej mechaniczne uczucie w lewarku. Tego mi w Fordzie bardzo brakowało po przesiadce z Hondy. Teraz dosłownie czuję że wpycham tryb w tryb. Aha i przy redukcji z międzygazem nie ma już tej galaretowatej trzęsawki ![]() Co do większych przyrostów, Autotech twierdzi, że żeby wykorzystać możliwy przyrost jaki daje zmiana wydechu, trzeba zmienić wtryski. Do tego kolektor dolotowy Mountune albo Sitech (obojętnie który, oba dają ok 15 KM) i razem będzie >400. W ich własnym egzemplarzu wymienili też m.in. wałki i mają ponad 500 KM Ale ja na razie i tak cieszę się masakrystycznym przyspieszeniem przy wyprzedzaniu ![]() -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#1026
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Zobacz na swój wykres serii, jest max 440nm, czyli tyle co podaje producent, stąd zakładam, że porównanie dotyczy tych samych parametrów.
-------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#1027
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Mój wykres to wyłącznie parametry zmierzone na kołach, moment też.
Przeliczone na moment na silniku to co najmniej 560 Nm przy 4000 obr. W serii miałem ok. 470 Nm + airbox 20 - i to się sprawdza w innych egzemplarzach, że momentu mamy w serii więcej niż fabryka mówi. ...ale zaraz kupisz pompę czy coś i mnie zakasujesz ![]() -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#1028
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 August 2010 ![]() |
Mój wykres to wyłącznie parametry zmierzone na kołach, moment też. Przeliczone na moment na silniku to co najmniej 560 Nm przy 4000 obr. W serii miałem ok. 470 Nm + airbox 20 - i to się sprawdza w innych egzemplarzach, że momentu mamy w serii więcej niż fabryka mówi. ...ale zaraz kupisz pompę czy coś i mnie zakasujesz ![]() Kuszące - tyko to jest mój codzienny D***wóz i gwarancja pójdzie papa....zobaczymy... Ja bym celował w ICEK, DP + decat + program + VT mount.....zobaczymy.... |
|
|
![]()
Post
#1029
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Mój wykres to wyłącznie parametry zmierzone na kołach, moment też. Przeliczone na moment na silniku to co najmniej 560 Nm przy 4000 obr. W serii miałem ok. 470 Nm + airbox 20 - i to się sprawdza w innych egzemplarzach, że momentu mamy w serii więcej niż fabryka mówi. ...ale zaraz kupisz pompę czy coś i mnie zakasujesz ![]() Tylko problem w tym, że moja seria na hamowni w jetroniku miała 420nm, zatem coś jest chyba nie tak. 50nm różnicy w seryjnych autach? -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#1030
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Raczej różnica w hamowniach, podejrzewam.
W Autotech i np. JW Racing w UK wyskakuje w serii ok. 420 Nm na kołach. Tu inny egzemplarz na tej samej hamowni co mój. Kolejno seria, program, program + airbox. Widać przy okazji, że airbox daje 3 KM i 20 Nm. I z tego też prosty wniosek że moje zmierzone 439 bez airboxa byłoby około 420 Nm, czyli tyle ile wszystkim tam wychodzi. Co prawda mój miał parę KM więcej, ale to ich zdaniem dzięki właściwemu dotarciu. ![]() -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#1031
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Raczej różnica w hamowniach, podejrzewam. To miałem na myśli. Inna kwestia to przebieg krzywych, mi przy strojeniu zależało, żeby moment w piku nie przekroczył 520nm i żeby w topie był jak najdłużej płaski bo dla tak ciężkiej ośki na pierwszych 3 biegach to i tak zabójstwo, a żeby moc max była przy odcince. ![]() Była opcja dmuchnięcia więcej w piku ale kosztem spuchnięcia na wyższych obrotach. U ciebie maksymalne wartości są przy niższych rpm w większym piku, co w fwd nie jest chyba z racjonalnego punktu widzenia optymalne,a byłoby super w awd. To oczywiście nie krytyka tylko kwestia gustu, lepsze drogi, dobra guma i można tak wystrojone auto optymalnie wykorzystać. W moim przypadku (99% jazdy w mieście) marzyła mi się opcja pozostawienia momentu na pierwszych dwóch biegach na poziomie seryjnym (niestety nie było takiej możliwości) bo niedobory ognia odczuwałem przy wyższych rpm i na wyższych biegach. Na 1 i 2 biegu już w serii jest mielenie. Macie dealera mountune w Szwecji? Pozdr. -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#1032
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
U mnie do 3000 obr auto jest identyczne jak w serii więc o skrzynię się nie martwię.
Nasze krzywe rzeczywiście sporo się różnią, ale jak popatrzysz na Twój niebieski wykres mocy czyli zmierzony na kołach, to przebieg jest bardzo podobny do mojego- stała moc od 4500 obr. Dopiero na tym czerwonym poprawianym wykresie dzieją się cuda i masz peak przy max obrotach. Momenty mamy inne. Ty masz stały od ok. 3400 do 4400, a ja mam peak przy 4000 i ostry spadek. Z tym że spadek z większej wartości i dopiero przy ok. 6400 Ty zaczynasz mieć więcej momentu. Widać tunerzy zupełnie inaczej podeszli do sprawy. Ciekawie by było porównać nasze auta IRL. Oficjalnego dealera Mountune w S nie ma. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#1033
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Inne podejścia tunerów, mój miał kaganiec przy 520nm i tabliczkę trakcja przed nosem, twój miał carte blanche!
Gdzie zamówiłeś graty, skoro nie macie w Szwecji dealera? -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#1034
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Box sobie sam sprowadziłem z UK, a IC Airtech i Vibratech od Autotecha.
-------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#1035
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Box sobie sam sprowadziłem z UK, a IC Airtech i Vibratech od Autotecha. Podrzuć linka do sklepu z tym boxem, może będą mieli sitecha i od razu zamówi sirę też kolektor. -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#1036
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Zamówiłem prosto od Mountune UK
-------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#1037
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 29 January 2009 Skąd: Warszawa/Radom ![]() |
sluger piękny wykres. Mam podobne podejście. Więcej nie znaczy lepiej, a w ośce trzeba bardzo uważać z nm i km. Gratulacje, auto musi ładnie brykać.
-------------------- 360 km / 450nm
http://scirocco-club.pl |
|
|
![]()
Post
#1038
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Tara-rara. Teraz dorabiacie sobie teorie
![]() Przecież w serii też jest taki peak. A i skrzynia to wytrzyma bo to sprawdzona konstrukcja Volvo i nie taki moment przenosiła w setkach Volvo serii R. Zresztą, w porównaniu ośmiu tunerów w "Fast Ford" tylko jeden dawał 520 Nm Reszta 530-590 Nm. Prócz Mountune 509 ale wiadomo że oni są związani umową z Fordem. CYTAT bhp Nm (wartości w silniku) 298 470 seria 360 509 Mountune 336 521 Profile Automotovie 338 531 Pumabuild 371 542 Collins 389 555 JWR 370 566 JAM 367 568 Pumaspeed 373 591 JMS Przy okazji widać Sluger, że im też wyszło 470 Nm w serii. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#1039
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 23 January 2007 Skąd: Wawa ![]() |
Na pewno hamownia, na której był strojony Sluger jest wiarygodna, co jak co ale Maha zawyżania wyników zarzucać nie można.
A straty rzędu 30 koni na kołach są mało realne. -------------------- TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily Focus 2.0T 370 km - Track |
|
|
![]()
Post
#1040
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Przy okazji widać Sluger, że im też wyszło 470 Nm w serii Hamownia hamowni nierówna, a z 3 RSów w jecie żaden nie pokazał więcej niż 440nm. To może świadczyć, że albo zaniża albo pozostałe zawyżyły. Co do wyższych momentów u niektórych tunerów to wszystko to odbyło sie kosztem uzyskania max mocy przy niższych obrotach. Był kiedyś nawet taki tuner MC-chip,czy jakoś tak co dmuchnął ile wlezie od samego dołu i krzywe wyglądały jak w dieslu, powyżej 5000rpm mieliśmy "mały" downhill. Maksymalne wartości były na tamten czas imponujące- 400 koni i 600nm. Ale wykres po kilku dniach zniknął bo internauci urządzili sobie po nim jazdę. Niestety seryjne turbo nie potrafi utrzymać max boosta za długo. -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 22 August 2025 - 17:52 |