![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 18 September 2007 Skąd: Olsztyn ![]() |
Mam pytanie do tych bardziej obeznanych w temacie. Czy silnik w ST170 to ta sama jednostka co w SVT?
Jeśłi tak to czy możecie mi podać informacje dotyczące budowy silnika m. in. jakie są gniazda zaworów (ceramiczne czy jakieś inne). |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Mon, 16 July 2007 Skąd: WE/CRY ![]() |
Silniki identycznie. Gniazda nie są ceramiczne.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 18 September 2007 Skąd: Olsztyn ![]() |
Czy moecie podać mi jakieś źródło gdzie mógłbym sobie poczytać o budowie silnika bo nie mogę tego znaleźć nigdzie w przegladarce?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Mon, 16 July 2007 Skąd: WE/CRY ![]() |
Różnice pomiędzy st170 a 2.0 zetec z focus eu
- głowica by cosworth - Vct - Zmienna długość kanałów w kolektorze dolotowym - zwiększony cr to można odnaleźć chociażby w wikipedi. a ogólnie o rodzinie zetec jest w ch** w sieci. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 18 September 2007 Skąd: Olsztyn ![]() |
Różnice pomiędzy st170 a 2.0 zetec z focus eu - głowica by cosworth - Vct - Zmienna długość kanałów w kolektorze dolotowym - zwiększony cr to można odnaleźć chociażby w wikipedi. a ogólnie o rodzinie zetec jest w ch** w sieci. To to i ja sobie potrafilem znalezc, ale dokladniej chodzi mi o to czy posiada ktos opis budowy silnika czy cos takiego, a nie roznice pomiedzy cywilna wersja tego silnika a ST170. Chcialbym sobie potwierdzic pewne rzeczy stad moje pytanie. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Ale co dokladnie chcesz wiedziec?
Ogolnie jest to blacktop ze spora iloscia zmian ale nie jakies super kosmiczne. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Wed, 08 February 2006 Skąd: Gdańsk ![]() |
generalnie różni się wszystkim od zwykłego blacktopa... Ci co twierdzą że nie to niech sobie kupią stka
![]() z black topa to jest blok silnika i jego smarowanie a tak to nic więcej.... tłoki, korby, wał, glowica z całym osprzętem jest inna... rozrząd też jest inny silnik duratec z st170 w serii nie robi szału bo skrzynia jest przystosowana pod większe moce.... ale inwestując 7tyś zł można osiągnąć około 240km.... N/A!! bez ruszania dołu silnika!! |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 March 2007 Skąd: Gliwice/Rybnik ![]() |
silnik duratec z st170 w serii nie robi szału bo skrzynia jest przystosowana pod większe moce.... ale inwestując 7tyś zł można osiągnąć około 240km.... N/A!! bez ruszania dołu silnika!! Chyba cię trochę poniosło. 240KM NA to może się da , ale za 7 tyś EURO. Jak masz możliwość to poprzyj to dowodami Skrzynie ma mocno przydługawą. Podobnie sytuacja wygląda jak w civicu VTi angolu z silnikiem b18c4 w którym skrzynia również zamula auto. inne FD powinno zdecydowanie poprawić dynamikę, bo silnik sam w sobie ma przyjemnie rozłożoną moc szczególnie w górnym zakresie. -------------------- 200KM/290Nm/1088kg
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
generalnie różni się wszystkim od zwykłego blacktopa... Ci co twierdzą że nie to niech sobie kupią stka ![]() z black topa to jest blok silnika i jego smarowanie a tak to nic więcej.... tłoki, korby, wał, glowica z całym osprzętem jest inna... rozrząd też jest inny silnik duratec z st170 w serii nie robi szału bo skrzynia jest przystosowana pod większe moce.... ale inwestując 7tyś zł można osiągnąć około 240km.... N/A!! bez ruszania dołu silnika!! Nie przesadzasz troche? Blok ten sam, wal ten sam, tak samo pasek rozrzadu i pozostale rzeczy po za kolkiem na dolocie. Glowne zmiany to cala glowica a w szczegolnosci kanaly dolotowe i troche lepsze tloki i korbowody. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Wed, 08 February 2006 Skąd: Gdańsk ![]() |
seryjny dół w ST170 jest bardzo gruby, np w serii kute korby, tloki też kute
góra silnika jest power by cosworth 7tyś zł starczy jeśli mamy dojście do narzędzi, dobrych kolegów, wiedzę i namiary na firmy które nie żyją z tuningu... a jak chcemy zawieść do firmy zajującej się tylko tuningiem to tak jak mówisz 7tyś EU 30km, podnosi samo ITB, więc typowy home made to 4 trąbki od GSXR + strojenie np na megasquircie lub używce DTA (idzie kupić w UK za 200-300 funtów) i większe wtryski, bądz 8 wtrysków, 4 z motocykla 4 seria.... dla zamożnych zakup dedykowanego kitu webera bądz omexa za 1700 funtów ![]() kolektor ssący w st170 jest dosłownie przystosowany pod ITB, custom: http://www.sportingfords.com/forums/viewto...f=16&t=1960 porting głowicy jakieś 200zł (frezki, tarczki, papiery itd), większe zawory ssące 400zł, sprężynki i popychacze zostają seryjne (mechaniczne popychacze seria), ostre wałki robisz w PL za 700zł, robota szlifierza sprawdzanie na szczelnosc, zawory na 3 katy itd 500zł, planowanie glowicy niewiem o ile bo motoru jeszcze nie rozbierałem, regulowane kółka z USA 300zł, wydechowy seryjny jest 4-2-1 Ogółem jak powyżej 240km, to angole jeszcze robią taki myk że wsadzają dół silnika, tj. blok z wałem od silvertopa (od zeteca z escorta bądz mondeo mk1 i niektorych mk2) i do tego zapinają tłoki i korby z ST170 i wtedy jeszcze wyższy mamy stopień kompresji gdyż blok silvera ciut niższy jest.... Czytałem o projekcie fiesty mk2 269,8km i szczerze to o ile pamiętam to tylko głowicą się różniło że była ford racing obrobiona CNC, nowa głowica z większymi zaworami 1200 dolców... Feluke tak jak pisałem blok jest ten sam łącznie z układem smarowania, tj. pompa oleju i miska, wał jest inny inny gdyż jest to wymuszone dwumasem i skrzynią getraga 6 biegową , ale wytrzymałość ta sama. Masz rację pasek ten sam, napinacz jest inny tylko serwis, rolka ta sama co w blacku... tłoki są kute odprężające i korby są kute firmy forged Głowica jest zupełnie inna po pierwsze różnica w kanałach, po drugie że zmienne fazy rozrządu Osprzęt silnika alternator, rozrusznik to samo, filtry te same Kolektor ssacy i wydechowy inny Układ napędowy całkowicie inny, półosie, przeguby, skrzynia itd, generalnie wszystko serwis, kicha z tym że np. krzyżak nie występuje jako element zamienny, tylko jako cała półoś, osłony przegubów zewnętrze są te same jak w zwykłej foce, wewnętrzne też inne i też tylko serwis. Generalnie jak coś się spierdoli w nim to lepiej kupić drugi silnik za 2tyś zł... bo praktycznie nic nie podpasuje od black... |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
A ja ci mowie ze wal jest ten sam i skrzynia czy dwumas nie maja nic do tego bo mozna wsadzic MTX75 i obojetnie jaki sie chce zamach. Nawet z RS2k. Z tym RS2K trochę pojechałeś. ZTCW Zetec ma sygnał na CPS z koła zamachowego, w przeciwieństwie do RS2k/DOHC. Ale poza tym siada. -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Wed, 08 February 2006 Skąd: Gdańsk ![]() |
tak myślę to z wałem może i masz rację, ale i tak nie zmieniam zdania że ten silnik znacząco się różni i jest bardzo podatny na modyfikacje... rozmyślam czy nie podłubać w swoim stku, choć sam niewiem gdyż ciągle męczy mnie temat fiesty 4x4... bo już mam w 30% zbudowane, ale wiadomo koszta są tak duże że boje się że znowu pociągne coś w tym kierunku i znowu stwierdzę że to bez sensu.
co do opcji takiej że wypieprzyć dwumas i założyć zamach i sprzęgło z zwykłego blacktopa to myślę że nie zatrybiło by to bo raczej napewno będzie różnica w wieloklinie a po drugie ecu by ześwirował... choć nie powiem że chciałbym żeby szło tak zrobić 2500zł kosztuje komplet z dwumasem :/ |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
CYTAT co do opcji takiej że wypieprzyć dwumas i założyć zamach i sprzęgło z zwykłego blacktopa to myślę że nie zatrybiło by to bo raczej napewno będzie różnica w wieloklinie a po drugie ecu by ześwirował... Dlaczego ECU by mialo zeswirowac? -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
seryjny dół w ST170 jest bardzo gruby, np w serii kute korby, tloki też kute góra silnika jest power by cosworth 7tyś zł starczy jeśli mamy dojście do narzędzi, dobrych kolegów, wiedzę i namiary na firmy które nie żyją z tuningu... a jak chcemy zawieść do firmy zajującej się tylko tuningiem to tak jak mówisz 7tyś EU 30km, podnosi samo ITB, więc typowy home made to 4 trąbki od GSXR + strojenie np na megasquircie lub używce DTA (idzie kupić w UK za 200-300 funtów) i większe wtryski, bądz 8 wtrysków, 4 z motocykla 4 seria.... dla zamożnych zakup dedykowanego kitu webera bądz omexa za 1700 funtów ![]() kolektor ssący w st170 jest dosłownie przystosowany pod ITB, custom: http://www.sportingfords.com/forums/viewto...f=16&t=1960 porting głowicy jakieś 200zł (frezki, tarczki, papiery itd), większe zawory ssące 400zł, sprężynki i popychacze zostają seryjne (mechaniczne popychacze seria), ostre wałki robisz w PL za 700zł, robota szlifierza sprawdzanie na szczelnosc, zawory na 3 katy itd 500zł, planowanie glowicy niewiem o ile bo motoru jeszcze nie rozbierałem, regulowane kółka z USA 300zł, wydechowy seryjny jest 4-2-1 Ogółem jak powyżej 240km, to w sumie ciekawy sposób na uzyskanie 70 KM w N/A. Powiedzmy że pierwsze 30-40 to jestem w stanie zrozumieć to pozostałych już nie za bardzo i jak pierwsze jest łatwo wykrzesać to następne 40 bez ruszenia dołu nie wyobrażam sobie -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Gdyby ten silnik byl tak podatny w N/A za taka kase to chyba kazdy chcialby jezdzic ST. A jakims cudem wiekszosc woli robic grube N/A w Hondach czy Nissanach. Cos w tym jednak musi byc.
Ja nie kwestionuje potencjalu tego silnika ale wolnossace +70KM za 7tys PLN??? Po co komu jakas smieszna K-Seria ![]() -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Wed, 08 February 2006 Skąd: Gdańsk ![]() |
ruszanie dołu silnika polega na tym że wsadzasz niższy blok z starszego silnia i tyle... jeśli chcemy coś w granicach 240km... jak większe moce to wiadomo już zaczyna się robić profi a nie home made
w hondach z tego co wiem też się robi tzw. kanapki Przykład fiesty mk2, z ruszonym dołem silnika: 2.0 Zetec engine block (silvertop) 86mm(1,5mm oversize) wiseco 12.5:1 comp ratio 2050cc Eagle rods lightened and balanced standard crankshaft Focus ST170 Head ported three angle valve job (factory valves 33,5mm and 28mm) CatCams 293/285 degres with 12.7/12.2mm lift Exhaust factory Focus ST170/SVT header heat wraped 3" exhaust intake/injection hayabusa throttle bodies enlarged by 2mm Megasquirt ECU 440cc injectors cooling Davies Craig electric water pump with controller WYKRES 270PS I tak jak widać lista nie jest aż taka długa... popychacze, sprężynki zaworowe zostają seryjne, stroker kit polegał na założeniu większych tłoków, a nie jak w hondach cały dół, łącznie z cylindrami żeby to pojeździło I tak jak zaznaczałem 7tyś zł nie licząc roboty! Czyli wszystko sami + szlifierz Mam gdzieś też specifikację ST170 300km.... Jest jeszcze jeden bardzo fajny myk odnośnie dołu silnika że wsadza się tłoki od C20XE, one są średnicy 86mm bodajże tak bynajmniej jest przy tłokach w C20LET i takowe służą do rozwercania silnika 2.0 na 2.1 i odrazu odprężania (chodzi tu w tym wypadku o dostawianiu turbo do silników z focusa), C20XE powinny działać na zasadzie rozwiertu pojemności na 2.1... czyli nie dość że podniesiemy kompresje dzięki blokowi z silvertopa to jeszcze zwiększymy jego pojemność za pare złotych. Więc generalnie jest to opcja nie sprawdzona ale myślę że bardzo realna. A już odpowiadam dlaczego nikt nie robi takowych silników ani aut, po pierwsze że jest to ford i jest to bardzo nie lubiana marka... po drugie ludzie robią iść na gotowca, czyli jak ktoś coś zrobi to jeden za drugim bardzo podobny projekt ciągnie, kolejnym problemem jest to że miłośnicy tuningu przeważnie zaczynają od stylingu i wtedy właśnie wybierają marke typu honda, vw, bmw, co zresztą idzie zaobserwować na ulicach... większość tych marek za stosunkowo nie duże pieniądze idzie zrobić optycznie, zawieszeń w używce cała masa do wyboru, do focusa niestety nie. Następnie właśnie zaczyna się kolejny etap tuningu.... mechaniczny... powiem szczerze że pewnie też bym nie był fanem marki ford gdyby nie moja fiesta ![]() Focus ma za to genialne zawieszenie, z tyłu jest aż 6 wachaczy, wygrywa wszelkie testy jeśli chodzi o układ jezdny |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
ruszanie dołu silnika polega na tym że wsadzasz niższy blok z starszego silnia i tyle... jeśli chcemy coś w granicach 240km... jak większe moce to wiadomo już zaczyna się robić profi a nie home made w hondach z tego co wiem też się robi tzw. kanapki Przykład fiesty mk2, z ruszonym dołem silnika: 2.0 Zetec engine block (silvertop) 86mm(1,5mm oversize) wiseco 12.5:1 comp ratio 2050cc Eagle rods lightened and balanced standard crankshaft Focus ST170 Head ported three angle valve job (factory valves 33,5mm and 28mm) CatCams 293/285 degres with 12.7/12.2mm lift Exhaust factory Focus ST170/SVT header heat wraped 3" exhaust intake/injection hayabusa throttle bodies enlarged by 2mm Megasquirt ECU 440cc injectors cooling Davies Craig electric water pump with controller WYKRES 270PS I tak jak widać lista nie jest aż taka długa... popychacze, sprężynki zaworowe zostają seryjne, stroker kit polegał na założeniu większych tłoków, a nie jak w hondach cały dół, łącznie z cylindrami żeby to pojeździło I tak jak zaznaczałem 7tyś zł nie licząc roboty! Czyli wszystko sami + szlifierz tak na szybko licząc: tłoki + korby min 3-3.5 k wałki które podałeś ~3k (ale do nich powinny być wymienione sprężynki i talerzyki) Megasquirt ~1k w tym momencie na częściach przekraczamy 7k. wtryskiwacze 1 k. elektryczna pompa wody z kontrolerem 1-1.5 k. obróbka wału min 500 zł. ITB z motocykla + obróbka ~1k. wydech ~1.5 k blok z Silvertop 500 zł. a co do silnika to podatny na tuning prawie jak każdy inny czy renault, opla - ford w UK jest rozkminiony bardzo dobrze i powszechnie używany w sporcie. Wolnossące 300 KM zetec czy duratec nie są niczym specjalnie dziwnym -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
a co do silnika to podatny na tuning prawie jak każdy inny czy renault, opla - ford w UK jest rozkminiony bardzo dobrze i powszechnie używany w sporcie. Wolnossące 300 KM zetec czy duratec nie są niczym specjalnie dziwnym No i wlasnie o to mnie chodzilo. Podatny ale nie za takie pieniadze. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Wed, 08 February 2006 Skąd: Gdańsk ![]() |
240 a 270km to jest różnica.....TLOKI I KORBY DO MOCY 240KM NIE RUSZAMY!!!!!
I tak jak pisałem 100% home made i jeszcze raz zaznaczę jeśli mamy dostęp do narzędzi, dobrych kolegów i znamy się na tym... czyli poprawmy to co napisałeś: tłoki i korby do 240km nie ruszamy, a jak chcemy ruszać i dalej ciągniemy projekt niskobudżetowy home made, to tłoki od C20XE: 200z+100zł pierścienie wałki rozrządu rewar: 700zł (razem z azotowaniem), tak wiem zaraz napiszesz że to shit bo niema loga piper, czy kenta, miałem wałek kenta w silniku cvh to po 1000km poszedł do smieci bo zapewne nie był azotowany i nie podołał mechanicznym popychaczą... i zleciłem właśnie do tej firmy wykonanie kopii i przelatało cały sezon i nic się nie działo komp: 1000zł wtryskiwacze nissan: 300zł, albo tak jak pisałem 4 seryjne zostaja i 4 od motocykla obróbka wału: do mocy o które pisałem nieruszamy ITB: gsxr 200zł do 240km starczy jak więcej to hayabusa 500zł +300zł na pierdoły blok z silvertopa: 50-100zł to nie honda ![]() wydech: 700zł (nie zapominajmy ży wsio home made) A jak mamy duża skarbonkę to jedziemy do Polskich Tunerów zostawiamy 50tyś zł i dostaniemy to co chcemy bez brudzenia rączek tłoki i korby: 3500zł wałki: 3000zł sprężynki, popychacze: 1000zł kompa moteca: 12tyszł ITB: 9000zł wtryski RC: 1200zł głowica ford racing: 6000zł (1200 dolcow plus cło+marża) ITD No co tak wyglądają profi hondy do dragu.... a ja ciągle mówie o niskobudżetówce... dużo hond czy vw też jeździ niskobudżetowych i to jeździ i też rozdaje klapsy... a do tego focus skręca ciągle skręca ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 16 June 2024 - 04:22 |