Shoutbox 0 nowych PW 


34 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Seat Ibiza 2.0 16v Turbo, 380KM 404 NM
jemiol7
post Wed, 04 Nov 2009 - 21:40
Post #1


Frequent User
Dołączył: Wed, 23 April 2008
Skąd: Warszawa





MODEL: '97 Seat Ibiza GTi 2.0 16v

SILNIK: seryjny ABF odprężony kanapką, obrobina głowica, nowy rozrząd, Motul 5w50
Plan: Kute korby Integrated Engineering+ARP (kupione), kute tłoki

UKŁAD DOLOTOWY: Garrett T28, BOV Greddy Type RS, Intercooler chiński 550x230x65, kolektor dolotowy z Audi S2 ucięty o jeden kanał, przepustnica z ABF'a rozwiercona i wypolerowana, MBC properfekt, filtr BMC DIA,
Plan: narazie brak, nie trzeba nic zmieniać

UKŁAD WYDECHOWY: Cały wydech z kwasa by Motowydech - kolektor jak na zdjęciu, DP 2,75" dalej 2,5" na dwóch przelotach
Plan: jest ok pod ten setup

ELEKTRONIKA: wcześniej chip by GTO z wyższą odcinką, aktualnie nowy mapsensor i Ecumaster DETII strojenie by Coobcio
Plan: narazie wszystko się sprawdza

UKŁAD PALIWOWY/ZAPŁON: walbro 255, wtryski 430cc, listwa z Audi TT, nowe przewody NGK
Plan: na dniach zimniejsze świece

UKŁAD NAPĘDOWY, KOŁA: Seria, nowe sprzęgło, koła oryginalne 16" + GY Eagle F1
Plan: komplet z VR6 albo spiek i R888

ZAWIESZENIE: Gwint TA Technix
Plan: jakieś rozpórki

UKŁAD HAMULCOWY: Seria tarcze przód 280 mm + ferodo premier, tył seria.
Plan: Lepszy klocek i płyn na wiosnę

BODY: Seria niebita, pomalowana na nowo cała buda oprócz dachu, pocięty zderzak
Plan: nowy zderzak lepiej dopasowany do coolera

WNĘTRZE: Goła blacha, wszystko wyprute, kubeł Mirco S2, pasy 3pkt. Sparco, kierownica Momo corse, wskaźniki AutoGauge SM PEAK - Boost i EGT.
Plan: Boczki z plexy

MOC: ???/???, ciężko powiedzieć, jakoś tam się napędza, za parę dni hamownia
Plan: ile wyda po zakuciu biggrin.gif , ze 300 z małą górką byłoby miło

PODZIĘKOWANIA: przede wszystkim dla kolegi Keneta za nieocenioną pomoc przy doborze, zakupie gratów oraz składaniu tego wszystkiego w całość, dla Coobcia za rady i strojenie, dla chłopaków z Motowydechu za dobrą robotę oraz wszystkich którzy doradzali i pomagali po drodze.


Samochód jest w moich rękach prawie 2 lata. Projekt początkowo był odchudzony i modowany N/A. Radził sobie bardzo dobrze, ale apetyt rósł i zapadła decyzja - zaturbiamy. Turbo projekt powstawał dość długo, ponieważ składaliśmy go sami w garażu, najczęściej wieczorami i po szkole. Rodził się w bólach ale wreszcie wyjechał i można auto zaprezentować.
Póki co skromne 0,5 bar aby wykryć i wyeliminować choroby wieku dziecięcego. Można powiedzieć, że soft turbo. Jeśli wszystko będzie ok, to wtedy pewnie trochę podniesiemy boost, a na wiosnę kute graty i pójdziemy grubo.
Mam nadzieję, że projekt się spodoba. Jest myślę dość niecodzienny, przemyślany i złożony z głową. Parę rzeczy jest do poprawki, ale przy tym co już zrobione to kosmetyka. Pierwsze jazdy wskazują na potencjał auta, który postaram się wykorzystać w przyszłości.

Zaczął padać śnieg godzinę po strojeniu dlatego narazie tylko jeden krótki film:


I na koniec zdjęcia (lepsze fotki będą jak się pogoda trafi):



Pozdrawiam


--------------------
IBIZA 2.0 16V TURBO --> 380 KM 404 NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 04 Nov 2009 - 21:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kenet
post Wed, 04 Nov 2009 - 21:43
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 July 2004
Skąd: Warszawa





Gratulacje Maciuś, super że nam się udało. Ciężko było ale daliśmy radę. Teraz tylko więcej mocy i fura będzie robić niezły szał. Będzie killer. Cieszę się tak jak Ty i również dziękuje osobom które nam doradzały i pomogły. Pozdr


--------------------
Pure driving, real racing...that makes me happy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
qbejs
post Wed, 04 Nov 2009 - 21:46
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sun, 30 April 2006
Skąd: Skarżysko-Kamienna / Warszawa Wawer





Nice :] Możesz coś powiedzieć o kolektorze wydechowym - gotowiec czy custom ? Ja walcze z uturbieniem 9A :]


--------------------
VW 16V++ :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jemiol7
post Wed, 04 Nov 2009 - 21:49
Post #4


Frequent User
Dołączył: Wed, 23 April 2008
Skąd: Warszawa





Za dużo nie da się powiedzieć poza tym co już napisane. Kolektor wykonał Motowydech, może się jutro dokopie do dokładniejszych zdjęć z przymiarek, mam jeszcze takie coś:


--------------------
IBIZA 2.0 16V TURBO --> 380 KM 404 NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michalp21
post Wed, 04 Nov 2009 - 22:33
Post #5


Frequent User
Dołączył: Mon, 24 September 2007
Skąd: Warszawa Grochów





O jak fajnie ze kolega zamieścił swoja ibizke smile.gif Wielkie podziękowania za przejażdzke smile.gif Ibi super idzie jak zła smile.gif Pozdrawiam smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kenet
post Wed, 04 Nov 2009 - 22:47
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 July 2004
Skąd: Warszawa





Wykres powinien być w piątek wieczorem, ale narazie nie ma co liczyć na jakiś gruby wynik. Wszystko przed nami.


--------------------
Pure driving, real racing...that makes me happy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Wed, 04 Nov 2009 - 23:07
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





A nie lepiej było by przy inwestować w kute i odprężające tłoki niż w korby?? Przyznam że nie widziałem tego silnika rozebranego, ale np korby w silniku 1.8T AEB ( które wytrzymują około 300 KM) są takie same jak w silniku 2.0 16V ACE (Audi na K-jet). Więc myslę że w ABF będą identyczne.

Ile kosztuje komplet kutych korb które zakupiłeś?? ( może być na pw)

Powodzenia w modach.


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kenet
post Wed, 04 Nov 2009 - 23:12
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 July 2004
Skąd: Warszawa





Korby i tak leżą w szafie, wejdą razem z tłokami. Cene masz na PW. Podobno seryjne korby dają radę do 300 koni, ale po co się martwić, że coś klęknie? Będą skompletowane mocniejsze bebechy to będzie więcej mocy, narazie jest 0,5 bara i póki co wystarczy na zimę.


--------------------
Pure driving, real racing...that makes me happy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GTO
post Wed, 04 Nov 2009 - 23:18
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Czechowice-Dziedzice





wygląda ładnie
odkręć kurek na większe doładowanie to dopiero jazda zacznie Cię cieszyć.


--------------------
DIGITUN.PL
605-443-665
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jemiol7
post Thu, 05 Nov 2009 - 06:54
Post #10


Frequent User
Dołączył: Wed, 23 April 2008
Skąd: Warszawa





CYTAT(GTO @ Wed, 04 Nov 2009 - 23:18) *
wygląda ładnie
odkręć kurek na większe doładowanie to dopiero jazda zacznie Cię cieszyć.


Zapewne sie podkręci, tylko chce żeby seryjne sprzęgło wytrzymało chciaż z tydzień, a odnoszę wrażenie że lada moment powie pa pa biggrin.gif


--------------------
IBIZA 2.0 16V TURBO --> 380 KM 404 NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Thu, 05 Nov 2009 - 08:51
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





CYTAT(jemiol7 @ Thu, 05 Nov 2009 - 07:54) *
Zapewne sie podkręci, tylko chce żeby seryjne sprzęgło wytrzymało chciaż z tydzień, a odnoszę wrażenie że lada moment powie pa pa biggrin.gif

Zmartwię Cię. Jest bardzo wytrzymałe tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kenet
post Thu, 05 Nov 2009 - 18:23
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 July 2004
Skąd: Warszawa





Tak dziś sobie ustaliliśmy, że zmieni się olej, świece i za jakiś tydzień zrobimy większe doładowanie i dopiero wtedy hamownia.


--------------------
Pure driving, real racing...that makes me happy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kenet
post Sun, 08 Nov 2009 - 22:06
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 July 2004
Skąd: Warszawa





Aktualne fotki:


Cooler trochę za bardzo rzuca się w oczy, a i tak nie widać więcej jak 1/3.

Tutaj widać, że projekt jeździ i ma się dobrze, na suchym ale zimnym asfalcie nie ma trakcji do 3ki. Aura nie sprzyja także ciężko pomierzyć auto gtechem narazie, ale dupohamownia twierdzi, że jest bardzo dobrze. Jutro profilaktycznie zmieniamy olej i świece. Wykres będzie dopiero na 0,8 bara. Pozdrawiam.





--------------------
Pure driving, real racing...that makes me happy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jemiol7
post Wed, 18 Nov 2009 - 15:54
Post #14


Frequent User
Dołączył: Wed, 23 April 2008
Skąd: Warszawa





Dziś byłem na rolkach. Wynik 255 HP/289,2 Nm przy 0.8 bar, więc w sumie ok. Zapłon jest dosyć bezpiecznie cofnięty aby momentu nie było za dużo na seryjnych korbach. Wieczorem jeszcze małe korekty porobimy na drodze i narazie koniec zmian. Jest sucho, więc będzie okazja potestować odpowiednio auto. Przebiegi mocy i momentu myślę, że nie wyglądają najgorzej.

Pozdr.


--------------------
IBIZA 2.0 16V TURBO --> 380 KM 404 NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Wed, 18 Nov 2009 - 16:59
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





Bardzo fajna moc jak na takie doladowanie. Bardzo ladny wykres.


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 18 Nov 2009 - 17:12
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Coś strasznie mało Nm wyszło - chyba za mocno zapłon Ci cofnąłem... Na drodze auto miłe wrażenie robi jakby Nm było co najmniej ze 330-350 a tu nawet 300 nie pękło - przepraszam wink.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jemiol7
post Wed, 18 Nov 2009 - 17:14
Post #17


Frequent User
Dołączył: Wed, 23 April 2008
Skąd: Warszawa





Haha to za godzine bedziesz miał szanse poprawić biggrin.gif


--------------------
IBIZA 2.0 16V TURBO --> 380 KM 404 NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 18 Nov 2009 - 17:49
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Oooo dziś sucho to może złapie trakcie na III biggrin.gif
Kończę jeść i schodzę na dół smile.gif
Fajnie by było ponownie sprawdzić na rolkach po nieco bardziej uagresowionym zapłonie...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Wed, 18 Nov 2009 - 18:40
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





i jak boosta odkrecicie mu jeszcze z 0,2 bara wink.gif


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zuru82
post Wed, 18 Nov 2009 - 19:59
Post #20


User
Dołączył: Wed, 18 November 2009
Skąd: PodLasem





Widzę, że w końcu udało się wystroić i zchamować autko smile.gif Gratulacje dla Ciebie i Coobcia za dobra robotę.

Ladnie wytrzymuje na seryjnych gratach ten silnik z ibizki wink.gif U mnie jakos też sie turla, ale potrzebne niedługo będzie mi nowe sprzęgło, a na wiosne działam dalej.

Pozdrowienia od Primery ;P i czekam na więcej filmików.


--------------------
Nissan Primera P11.144
Go to the top of the page
 
+Quote Post

34 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 20 April 2024 - 03:36