![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 26 May 2009 ![]() |
Klasyczna lalunia ...... cóż więcej można napisać??
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#22
|
![]() |
Wyglada super. Czemu 3.0 a nie 3.2? Sa wieksze problemy przy swapie czy po prostu ten sie trafil okazyjnie?
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
No ladnie, widze ze silnik wrocil w koncu do normy a nawet ja przeskoczyl...
Musimy sie gdzies znow sprawdzic, ale to pewnie dopiero na wiosne. Pozdro! |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 10 September 2007 ![]() |
bardzo ładna niunia.palce lizać...
klasyka+moc=tylko pogratulowac. czekam na świstaka ![]() -------------------- m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
User Dołączył: Mon, 16 July 2007 Skąd: WE/CRY ![]() |
Wyglada super. Czemu 3.0 a nie 3.2? Sa wieksze problemy przy swapie czy po prostu ten sie trafil okazyjnie? Zadałem już kiedyś właścicielowi to pytanie. Może w trochę innej formie. "orzech skoro napinasz się tak na tą walkę z davem i fivem na ćwiartkę to czemu wybrałeś taki silnik, ponad trzysta koni miałbyś w serii s50b32 i podobnie przy v8 4.4. Trafił ci się tanio ten co masz teraz ??" CYTAT(orzech) a widzisz... mało wiesz...
po pierwsze... jak tylko odebrałem auto mialo ono ok. 255KM i w próbach z dwoma e30kami z silnikami 4,4 moja bmka była szybsza... no chyba ze spaprałem start... V8 traci dużo przez mase... nawet ten olbrzymi moment nie jest w stanie nadrobic różnicy wagi na dystansie 400m... do tego ten ogrom nadmiaru momentu obrotowego jest skutecznym spowalniaczem na starcie... (od 100km/h w góre z rolki nie ma co dyskutowac bo V8 nie ma sobie równych) Do tego różnica w wadze z przodu jest na tyle duża że uniemożliwia to zapierdalanie w zakrętach bo spierdala przód... nie mówie tu o drifcie... do tego M to M i chyba wiecej nie musze pisać... 3.2 dlatego nie, ponieważ kosztowało o 4 koła wiecej a myśle ze 14 koła za obecną machinerie uważam za wystarczającą... silniki 3.2 nie trzyma mocy i to notorycznie... (3.0 zazwyczaj tak - wyjątek potwierdza regułę) znam dwóch chłopaków z 3.2 w e30 i mają moce poniżej 300KM i non stoper walczą a im np. zmiana przepływki nic nie pomogła... silnik 3.2 jest troszku cięższy... i nie nadaje sie pod turbo.... a każdy Ci powie ze 3.0 z M czyli s50b30 wytrzyma nawet 450 KM bez zmiany bebechów... a nijaki PMN z 3.0 wyciagnął ponad 800KM na turbinie wielkiej jak wiadro... ja nie ukrywam również faktu że pomału zmierzam do turbo lub kompresora... Wystarczy wyjaśnień? |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
poza tym 3.0 jest bardziej wytrzymaly i mniej awaryjny od 3.2 (podwojny vanos) ale o tym kazdy wie, wiec nie ma co zasmiecac watku tak zajebistego autka
![]() -------------------- BMW 135i
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 03 February 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
kilka fotek ode mnie:
1. ![]() 2. ![]() 3. ![]() 4. ![]() -------------------- 15" TOYOTA GT86 HKS Supercharger
23" Skoda Octavia IV |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 23 October 2009 ![]() |
Witam
Mam prośbę - możesz zrobić jakieś fotki środka, ciekawy jestem jak wykonany - parę postów wcześniej ktoś pisał o luksusowym wykończeniu a zdjęć z kokpitu niewiele. thx |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 16 January 2006 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Orzech gratuluję pięknego i szybkiego auta, świetnie wygląda Twoje E30, jeździ i brzmi rownie dobrze !
-------------------- Frezowanie, cięcie CNC
https://www.facebook.com/pages/STELMACH/286353431402978 |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 02 September 2009 Skąd: WWY ![]() |
Dwa słowa: Poezja Techniczna. Gratuluję!
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 28 July 2003 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Dzieki bardzo za miłe słowa... bardzo pozytywnie wpływa na samopoczucie w momencie kiedy pojawiają się wątpliwości, wyrzuty sumienia (w związku z utopoiną górą kasy) i myśli związane ze sprzedażą auta...
Fotki wnętrza wrzuce jakoś w przyszłym tygodniu -------------------- Życie jest za krótkie aby jeździć wolno....
BMW 318is E30 - 343KM i 365Nm 300c Hemi AWD - 340KM i 524Nm - było Leon Top Sport 4s 1.9 TDI - 233KM i 465Nm - było Saxo VTS 1.6 - 119KM i 145Nm - było |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 10 August 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Wyborna
![]() Naprawdę miażdży. -------------------- "Nie dyskutuj z debilem: najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 12 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
M62 jest lżejsze niż s50 !!
-------------------- e30 + M50 + S3.25
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża ![]() |
powtorze sie ale sliczna jest i zapewne szybka
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 23 August 2006 Skąd: Kraków ![]() |
CYTAT M62 jest lżejsze niż s50 !! Dokładnie tak, poniżej wagi silników bez osprzętu Waga M62 V8 DOHC 32V/V8 DOHC 32V Single VANOS. 1996-present. Alusil Engine block. Pre 98 engines were non-VANOS. 140kg 308lbs Used in E38 730i/740i, E39 540i, X5 and 840i 3.5 (235bhp), 4.4L (286bhp), 4.6 (340bhp) Waga S50 S50 Straight 6 DOHC 24V Solid Lifter Valvetrain with Single VANOS and Individual Throttle Bodies. (Dual Vanos on 3.2Ls) 1992-2000. 152kg 333lbs Used in non-US E36 M3 3.0 (286bhp), 3.2L (321bhp) -------------------- Tackday' owe E36 M62B44 >>> NSR RACING www.nsrracing.pl
Kanał na YT: _http://www.youtube.com/user/danielstrojek1980?feature=guide |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 20 July 2005 Skąd: Złotów ![]() |
No swietnie zrobione.
Wedlug mnie bardzo fajny silnik wybrany. A co do budy i felg prawie ideal ... hmmm prawie? ideal jak dla mnie. Mam nadzieje ze ja gdzies uslysze w bydzi . -------------------- Repliki
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 12 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Gratuluję, bardzo fajny swap. Jeśli jeszcze nie wywaliłeś aku na tył to polecam, od razu poczujesz, że lepiej w zakrętach walczy.
-------------------- e30 + M50 + S3.25
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 28 July 2003 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Dzieki dzieki ale są fajniejsze e30ki w pl
![]() Osobiście ważyłem ze znajomym 4.4 z kompletnym osprzętem i kompletne s50 i wyszło że S50 wychodzi lżejsze o kilka dobrych kilo... Wiem co podają tabele ale wiem też co widziały moje gały.... Osa13 nie wiem czy ty się nudzisz czy co ale odkopujesz tak stare tematy, że glowa mała. Ogólnie bmka poszła na początku kwietnia na małe robótki ręczne które miały się zakończyć do końca maja... auta nie mam do dzisiaj choć nie ma lamentu wielkiego bo w tym roku miałem i mam mase innych wydatków przez które o mały włos musiałbym sprzedać maleństwo. Wesele, kupno mieszkania, niekonczacy sie remont itd. Z nowości to tylko : no i zakres prac wiosennych - auto już odstawione do mechanika 1. Wymiana pompy wspomagania na nową od s50 2. Montaż chłodnicy układu wspomagania 3. Montaż 4 wskaźników dodatkowych w miejscu ori radia (podłączenie podświetlenia wszystkich do nowego włącznika) 4. Demontaż kompresora klimy 5. Demontaż rekuperatora spalin 6. Zaślepienie otworu po rekuperatorze spalin 7. nieaktualne 8. Montaż pasów szelkowych do tylnej półki 9. Wymiana tarcz hamulcowych na 300mm z forda st170 10. Wymiana zacisków hamulcowych na porsche 11. Wymiana napinacza rozrządu 12. Wymiana kapy zaworowej na M-power 13. Wymiana cewek 14. Wymiana wydechu – poprawa kolektora wydechowego, wymiana tłumika końcowego i środkowego 15. Wymiana osłony pod silnikiem 16. Wymiana silniczka krokowego 17. Wymiana przewodów w układzie hamulcowych na nowe i pod nową pompę hamulcową 18. Wymiana Serwa 19. Wymiana pompy hamulcowej 20. Dołożenie pompy paliwowej walbro 255 21. Montaż na stałe dystansów do felgi 15ki - tak aby weszły na tarcze 300mm 22. Przygotowanie auta pod instalacje NX - odłożone na blizej niokreślony termin 23. Wymiana przewodu od wspomagania 24. Przesunięcie zbiornika płynu do wspomagania w miejsce bardziej dostępne 25. Wyciągnięcie nadkoli lekko pod szersze opony 26. Podwyższenie lekko przedniego zawieszenia (zamiana weitec -60mm na hr -40mm) 27. Wymiana łączeń mostu z wałem i wału ze skrzynią 28. Wymiana sprzęgła ot tyle nowości... ![]() reszta fot jak wyjedzie auto a to podejrzewam na wiosne... bo hamulce będe robił dopiero na wiosne i u innego magika... jest bardzo prawdopodobne że auto będzie hamowało jak należy... kosiniak gaz miał być i nawet już był ale musiałem sprzedać nxa... inne wydatki.... lpg niepotrzebne... spalanie miesci sie w 30l Co do aku to już kiedyś pisałem że fata była robiona zaraz po swapie i aku tuz po tej focie zostal przelozony do bagażnika... Auto jest szybkie ale nie tak jak wszyscy myślą ![]() ![]() Co nie znaczy że nie będzie szybsze .... -------------------- Życie jest za krótkie aby jeździć wolno....
BMW 318is E30 - 343KM i 365Nm 300c Hemi AWD - 340KM i 524Nm - było Leon Top Sport 4s 1.9 TDI - 233KM i 465Nm - było Saxo VTS 1.6 - 119KM i 145Nm - było |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 12 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Ładna robota. Co do mas silników to niestety osprzęt w M62 to masakra. Koło zamachowe to 18Kg. Kolektory, alternator itp jest cieższe. Dlatego nie powinno sie wrzucać takiego silnika bez przygotowania. Liczyłem co prawda w teorii, ale niewielkim nakładem kosztów można zrobić dużo lżejszy zestaw, zaczyając od jednomasówki 8kg. Niedługo mam nadzieję sprawdzić to w praktyce. Niestety bolączką swapów M60/M62 jest to że silniki są tańsze i często trafiają na niedoinwestowane projekty.
Pamiętasz może jak dokładnie wyglądały te masy? i co silniki miały na sobie w momencie ważenia? -------------------- e30 + M50 + S3.25
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
W porownaniu jak jedzie v8 a s50 to s50 robi z takim v8 co chce... Zalezy do czego to ma byc auto ale i tak wolal bym miec s50
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 02:04 |