Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  « < 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> Śruby seryjne, a szpilki 12.9?, Tanie ARP?
mcgiver
post Tue, 27 Oct 2009 - 22:25
Post #61


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(hz10 @ Tue, 27 Oct 2009 - 22:15) *
nie, ale wprawne oko to wychwyci wink.gif

chodzi Ci o to że nacinany bedzie chropowaty , a walcowany bardziej gładki? czyli promień wewnetrzny gwintu jest taki sam tu i tu?
no to może inaczej :czy seryjne sruby głowicy w bmw są walcowane czy nacinane ?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 27 Oct 2009 - 22:25
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hz10
post Tue, 27 Oct 2009 - 23:09
Post #62


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





na 99% walcowane, przy produkcji masowej nie opłaca sie gwintować tradycyjnie, nawet śruby w kołach masz walcowane
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PistonPL
post Wed, 28 Oct 2009 - 02:59
Post #63


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 December 2006
Skąd: Piaseczno





swoją drogą, ciekawe co jeszcze by wyszło gdybyśmy się wzięli za dokładne obliczenia ?

i nie mówię tu o oczywistych pierdoletach jak stosowanie strumienicy uniwersalnej z allegro czy stożka wielkości wiadra, tylko o powszechnie uznawane za skuteczne metody tuningu:
gdzieś w innym wątku pisałem, że znajomy hamował pojazd 2 razy w odstępie ok tygodnia na tej samej hamowni. jedyna różnica to wypolerowane na błysk kanały dolotowe i pokryty ceramiką kolektor wydechowy. różnica mieściła się w skali błędu pomiarowego... a kasy i roboty przy tym było w sumie sporo.

wniosek: przy okazji rozbiórki pojazdu można się pobawić w polerkę, ale gra sama w sobie nie warta świeczki


--------------------
'92 Pontiac Trans Sport 3.8 V6
'87 Dodge Daytona Pacyfica R4 2.2 IC Turbo II
'90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC TwinTurbo (in progress)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shrek
post Thu, 29 Oct 2009 - 19:55
Post #64


User
Dołączył: Wed, 26 May 2004
Skąd: Londyn





CYTAT(PistonPL @ Wed, 28 Oct 2009 - 03:59) *
swoją drogą, ciekawe co jeszcze by wyszło gdybyśmy się wzięli za dokładne obliczenia ?

i nie mówię tu o oczywistych pierdoletach jak stosowanie strumienicy uniwersalnej z allegro czy stożka wielkości wiadra, tylko o powszechnie uznawane za skuteczne metody tuningu:
gdzieś w innym wątku pisałem, że znajomy hamował pojazd 2 razy w odstępie ok tygodnia na tej samej hamowni. jedyna różnica to wypolerowane na błysk kanały dolotowe i pokryty ceramiką kolektor wydechowy. różnica mieściła się w skali błędu pomiarowego... a kasy i roboty przy tym było w sumie sporo.

wniosek: przy okazji rozbiórki pojazdu można się pobawić w polerkę, ale gra sama w sobie nie warta świeczki


wniosek z tego taki ze nie rozumiesz zjawisk i ich rzędu wielkości w samochodach turbodoładowanych


--------------------
"Kiedy ugryzł cie pies ,nie bij go .Lej w mord* właściciela "
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szydło
post Sat, 31 Oct 2009 - 17:05
Post #65


Frequent User
Dołączył: Wed, 02 September 2009
Skąd: WWY





CYTAT(mcgiver @ Tue, 27 Oct 2009 - 22:25) *
chodzi Ci o to że nacinany bedzie chropowaty , a walcowany bardziej gładki?

Tak, gwint walcowany ma mniejszą chropowatość powierzchni niż nacinany, a co za tym idzie lepsze właściwości ślizgowe i jest bardziej odporny na korozję. Różnicę są również wewnątrz materiału. Gwint walcowany w mniejszym stopniu zniekształca strukturę wewnętrzną szpilki niż nacinany. Podczas procesu walcowania gwintu zachodzi zjawisko zgniotu czyli umocnienia materiału.
To tyle w skrócie jeśli chodzi o teorię książkową, studenta polibudy smile.gif. Nie zapominajcie jednak o tym, że gwint w bloku jest nacinany tradycyjnym gwintownikiem. Szpilka z gwintem naciętym spokojnie da radę ale może łatwiej przyrdzewieć do bloku i powierzchnia współpracy szpilki z nakrętką szybciej się zużyje od częstego odkręcania, dokręcania. Dlatego takich rozwiązań nie stosuję się w maszynach gdzie pracują przekładnie typu "śruba-nakrętka" (pomijając to, że tam stosuję się gwinty trapezowe o mniejszych oporach tarcia). Dużo firm preferuję więc nacinanie gwintu na prętach ze stali nierdzewnej. Chcąc jeszcze ulepszyć taką szpilkę można ją poddać obróbce cieplnej czy chemicznej/fizykochemicznej.

Tak więc jeśli jesteś gościem składającym swoje cacko w przydomowym garażu i zależy ci na tym aby nieco zaoszczędzić możesz spokojnie wykonać szpilki z pręta (najlepiej zestali nierdzewnej) w klasie 12.9 .
Jeśli zaś jesteś firmą tuningową\stajnią wyścigową(rajdową) i składasz swój silnik na najdroższych elementach i będziesz dosyć często ściągał głowicę (np co rajd) to lepiej moim zdaniem wykosztować się na arp.

Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Tue, 01 Dec 2009 - 20:20
Post #66


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





kupił juz ktoś te szpilki ? jakie koszta ?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Tue, 01 Dec 2009 - 21:00
Post #67


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





103,10zł y tego co pamiętam za M9x1000mm.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Tue, 08 Dec 2009 - 20:05
Post #68


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





metrowe szpilki M10 w klasie 12,9 z gwintem walcowanym wg DIN 975 kosztują po 90 zł za sztukę do tego wysokie na 15mm nakrętki z kołnierzami w klasie 10 wg DIN 6331 po 1zł .
reasumując komplet 14 szpilek z nakrętkami do m50 wyjdą 194zł jesli mam to na miejscu , a mam i właśnie w tym tygodniu byłem juz prawie umówiony na odbiór towaru w firmie którą znalazłem ale.... coś się trafiło laugh.gif
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=846336696 mam nadzieję że to nie ołowiane chinole laugh.gif


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pioteros
post Thu, 12 Feb 2015 - 00:43
Post #69


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 February 2007





Fajny temat, mam podobny problem, ale nie z głowica a zaciskami hamulcowym i

Ciężko dostać srube imbusa m12x1.5x110 wiec pomyślałem ze kupie śruby m12x1.75x150, utne 38 mm fabrycznego gwintu a resztę nagwintuje tyle ile mi potrzeba

Taka śruba w ilości 2 sztuk będzie trzymała zacisk brembo montowany w sposób od gory zaciski
Myslicie ze nic się złego nie stanie pomimo nagwintowania narzynka?
Siły nie działają i tak wzdłuż gwintu jak w głowicy ale bardziej prostopadle do śruby..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Thu, 12 Feb 2015 - 11:05
Post #70


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Chcesz zmienić gwint z 1.5 na 1.75?? Coś pomieszałeś.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Thu, 12 Feb 2015 - 11:14
Post #71


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





a ja takie śruby chyba znalazłem w 5 minut w internecie. http://www.fabory.pl/pl/product/d912-12.9-...7000120110.html tyle że niestety m12x1,75
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pioteros
post Thu, 12 Feb 2015 - 11:32
Post #72


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 February 2007





napisalem raczej wyraznie jakie potrzebuje, przejscie z 1.75 na 1.5, potrzebuje drobnozwojnych, zwyklych jest cala masa

z m12x1.5x100 nie ma az takie problemu ale 110 juz nie znalazlem stad pomysl gwintowania j.w.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waldii
post Thu, 12 Feb 2015 - 21:47
Post #73


Super User
Dołączył: Fri, 09 September 2011
Skąd: Gdańsk





Gwint przegwintowac na inny skok????????
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pioteros
post Thu, 12 Feb 2015 - 22:57
Post #74


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 February 2007





...

a wiesz co to sruba z niepelnym gwintem?

sruba ma 150 w tym 38mm nagwintowania, po ucieciu nagwitowanej czesci zostaje mi 112mm szpilki ktora mozna przegwintowac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bodziokardasz
post Fri, 13 Feb 2015 - 09:40
Post #75


User
Dołączył: Fri, 18 February 2011
Skąd: czarnaziemia





jedno ale - sily na sruby dzialaja i tak rozciagajaco a nie prostopadle, pomimo ze sila na zacisk skierowana jest prostopadle. Co to Ci daje? A no nic poza tym ze gwint i tak musi byc dobrze zrobiony a zacisk przykrecony odpowiednim momentem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pioteros
post Fri, 13 Feb 2015 - 09:44
Post #76


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 February 2007





Ale dużo mniejszym niż głowica a tym bardziej ze ori śruby zacisku często są 10.9 a nie 12.9, moment to niecałe 90nm wiec tez nie dużo a to by znaczyło ze te siły działające poprzecznie na śrubę może nie są aż tak gigantyczne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szefo444
post Fri, 13 Feb 2015 - 11:13
Post #77


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 February 2010





Panowie może ktoś podpowie w jakich silnikach siedzą śruby do głowicy M10x1.25. Muszę coś wymyślić żeby lepiej głowicę dokręcić, więc zrobiłbym sobie szpilki z nakrętkami. Seryjne śruby mają 101mm długości i M10x1.25.


--------------------
Punto GT 1.4 Turbo
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo
Biała Podlaska 02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master86
post Fri, 13 Feb 2015 - 11:15
Post #78


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 December 2010
Skąd: Imielin





Co do śrub 12x1.5 to są takie w głowicy bmw m51 (tds), co prawda są klasie 10.9 ale na 120-130 nm spokojnie można kręcić. Niestety nie mają pełnego gwintu i są dość długie... po skróceniu gwintu ledwo starcza na dokręcenie głowicy w m50. (coś około 100mm)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pioteros
post Fri, 13 Feb 2015 - 11:32
Post #79


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 February 2007





to tym bardziej nagwintowane 12.9 wystarczy na 90NM wink.gif tu musze miec niestety 110mm z gwintem na koncu przynajmniej ok 10mm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master86
post Fri, 13 Feb 2015 - 11:39
Post #80


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 December 2010
Skąd: Imielin





CYTAT(Pioteros @ Fri, 13 Feb 2015 - 12:32) *
to tym bardziej nagwintowane 12.9 wystarczy na 90NM wink.gif tu musze miec niestety 110mm z gwintem na koncu przynajmniej ok 10mm


Czyli spokojnie te z tdsa Ci podejdą...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  « < 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 07 November 2025 - 23:26