![]() ![]() |
Tue, 27 Oct 2009 - 22:25
Post
#61
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
nie, ale wprawne oko to wychwyci chodzi Ci o to że nacinany bedzie chropowaty , a walcowany bardziej gładki? czyli promień wewnetrzny gwintu jest taki sam tu i tu? no to może inaczej :czy seryjne sruby głowicy w bmw są walcowane czy nacinane ? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
|
| Wspieraj forum |
Tue, 27 Oct 2009 - 22:25
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Tue, 27 Oct 2009 - 23:09
Post
#62
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST |
na 99% walcowane, przy produkcji masowej nie opłaca sie gwintować tradycyjnie, nawet śruby w kołach masz walcowane
|
|
|
|
Wed, 28 Oct 2009 - 02:59
Post
#63
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 19 December 2006 Skąd: Piaseczno |
swoją drogą, ciekawe co jeszcze by wyszło gdybyśmy się wzięli za dokładne obliczenia ?
i nie mówię tu o oczywistych pierdoletach jak stosowanie strumienicy uniwersalnej z allegro czy stożka wielkości wiadra, tylko o powszechnie uznawane za skuteczne metody tuningu: gdzieś w innym wątku pisałem, że znajomy hamował pojazd 2 razy w odstępie ok tygodnia na tej samej hamowni. jedyna różnica to wypolerowane na błysk kanały dolotowe i pokryty ceramiką kolektor wydechowy. różnica mieściła się w skali błędu pomiarowego... a kasy i roboty przy tym było w sumie sporo. wniosek: przy okazji rozbiórki pojazdu można się pobawić w polerkę, ale gra sama w sobie nie warta świeczki -------------------- '92 Pontiac Trans Sport 3.8 V6
'87 Dodge Daytona Pacyfica R4 2.2 IC Turbo II '90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC TwinTurbo (in progress) |
|
|
|
Thu, 29 Oct 2009 - 19:55
Post
#64
|
|
|
User Dołączył: Wed, 26 May 2004 Skąd: Londyn |
swoją drogą, ciekawe co jeszcze by wyszło gdybyśmy się wzięli za dokładne obliczenia ? i nie mówię tu o oczywistych pierdoletach jak stosowanie strumienicy uniwersalnej z allegro czy stożka wielkości wiadra, tylko o powszechnie uznawane za skuteczne metody tuningu: gdzieś w innym wątku pisałem, że znajomy hamował pojazd 2 razy w odstępie ok tygodnia na tej samej hamowni. jedyna różnica to wypolerowane na błysk kanały dolotowe i pokryty ceramiką kolektor wydechowy. różnica mieściła się w skali błędu pomiarowego... a kasy i roboty przy tym było w sumie sporo. wniosek: przy okazji rozbiórki pojazdu można się pobawić w polerkę, ale gra sama w sobie nie warta świeczki wniosek z tego taki ze nie rozumiesz zjawisk i ich rzędu wielkości w samochodach turbodoładowanych -------------------- "Kiedy ugryzł cie pies ,nie bij go .Lej w mord* właściciela "
|
|
|
|
Sat, 31 Oct 2009 - 17:05
Post
#65
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 02 September 2009 Skąd: WWY |
chodzi Ci o to że nacinany bedzie chropowaty , a walcowany bardziej gładki? Tak, gwint walcowany ma mniejszą chropowatość powierzchni niż nacinany, a co za tym idzie lepsze właściwości ślizgowe i jest bardziej odporny na korozję. Różnicę są również wewnątrz materiału. Gwint walcowany w mniejszym stopniu zniekształca strukturę wewnętrzną szpilki niż nacinany. Podczas procesu walcowania gwintu zachodzi zjawisko zgniotu czyli umocnienia materiału. To tyle w skrócie jeśli chodzi o teorię książkową, studenta polibudy Tak więc jeśli jesteś gościem składającym swoje cacko w przydomowym garażu i zależy ci na tym aby nieco zaoszczędzić możesz spokojnie wykonać szpilki z pręta (najlepiej zestali nierdzewnej) w klasie 12.9 . Jeśli zaś jesteś firmą tuningową\stajnią wyścigową(rajdową) i składasz swój silnik na najdroższych elementach i będziesz dosyć często ściągał głowicę (np co rajd) to lepiej moim zdaniem wykosztować się na arp. Pozdrawiam. |
|
|
|
Tue, 01 Dec 2009 - 20:20
Post
#66
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
kupił juz ktoś te szpilki ? jakie koszta ?
-------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
|
Tue, 01 Dec 2009 - 21:00
Post
#67
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer |
103,10zł y tego co pamiętam za M9x1000mm.
-------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
|
Tue, 08 Dec 2009 - 20:05
Post
#68
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
metrowe szpilki M10 w klasie 12,9 z gwintem walcowanym wg DIN 975 kosztują po 90 zł za sztukę do tego wysokie na 15mm nakrętki z kołnierzami w klasie 10 wg DIN 6331 po 1zł .
reasumując komplet 14 szpilek z nakrętkami do m50 wyjdą 194zł jesli mam to na miejscu , a mam i właśnie w tym tygodniu byłem juz prawie umówiony na odbiór towaru w firmie którą znalazłem ale.... coś się trafiło http://www.allegro.pl/show_item.php?item=846336696 mam nadzieję że to nie ołowiane chinole -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
|
Thu, 12 Feb 2015 - 00:43
Post
#69
|
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 February 2007 |
Fajny temat, mam podobny problem, ale nie z głowica a zaciskami hamulcowym i
Ciężko dostać srube imbusa m12x1.5x110 wiec pomyślałem ze kupie śruby m12x1.75x150, utne 38 mm fabrycznego gwintu a resztę nagwintuje tyle ile mi potrzeba Taka śruba w ilości 2 sztuk będzie trzymała zacisk brembo montowany w sposób od gory zaciski Myslicie ze nic się złego nie stanie pomimo nagwintowania narzynka? Siły nie działają i tak wzdłuż gwintu jak w głowicy ale bardziej prostopadle do śruby.. |
|
|
|
Thu, 12 Feb 2015 - 11:05
Post
#70
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola |
Chcesz zmienić gwint z 1.5 na 1.75?? Coś pomieszałeś.
|
|
|
|
Thu, 12 Feb 2015 - 11:14
Post
#71
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław |
a ja takie śruby chyba znalazłem w 5 minut w internecie. http://www.fabory.pl/pl/product/d912-12.9-...7000120110.html tyle że niestety m12x1,75
|
|
|
|
Thu, 12 Feb 2015 - 11:32
Post
#72
|
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 February 2007 |
napisalem raczej wyraznie jakie potrzebuje, przejscie z 1.75 na 1.5, potrzebuje drobnozwojnych, zwyklych jest cala masa
z m12x1.5x100 nie ma az takie problemu ale 110 juz nie znalazlem stad pomysl gwintowania j.w. |
|
|
|
Thu, 12 Feb 2015 - 21:47
Post
#73
|
|
|
Super User Dołączył: Fri, 09 September 2011 Skąd: Gdańsk |
Gwint przegwintowac na inny skok????????
|
|
|
|
Thu, 12 Feb 2015 - 22:57
Post
#74
|
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 February 2007 |
...
a wiesz co to sruba z niepelnym gwintem? sruba ma 150 w tym 38mm nagwintowania, po ucieciu nagwitowanej czesci zostaje mi 112mm szpilki ktora mozna przegwintowac |
|
|
|
Fri, 13 Feb 2015 - 09:40
Post
#75
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 18 February 2011 Skąd: czarnaziemia |
jedno ale - sily na sruby dzialaja i tak rozciagajaco a nie prostopadle, pomimo ze sila na zacisk skierowana jest prostopadle. Co to Ci daje? A no nic poza tym ze gwint i tak musi byc dobrze zrobiony a zacisk przykrecony odpowiednim momentem.
|
|
|
|
Fri, 13 Feb 2015 - 09:44
Post
#76
|
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 February 2007 |
Ale dużo mniejszym niż głowica a tym bardziej ze ori śruby zacisku często są 10.9 a nie 12.9, moment to niecałe 90nm wiec tez nie dużo a to by znaczyło ze te siły działające poprzecznie na śrubę może nie są aż tak gigantyczne
|
|
|
|
Fri, 13 Feb 2015 - 11:13
Post
#77
|
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 February 2010 |
Panowie może ktoś podpowie w jakich silnikach siedzą śruby do głowicy M10x1.25. Muszę coś wymyślić żeby lepiej głowicę dokręcić, więc zrobiłbym sobie szpilki z nakrętkami. Seryjne śruby mają 101mm długości i M10x1.25.
-------------------- Punto GT 1.4 Turbo
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET Punto GT 1.8 Turbo Biała Podlaska 02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET |
|
|
|
Fri, 13 Feb 2015 - 11:15
Post
#78
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin |
Co do śrub 12x1.5 to są takie w głowicy bmw m51 (tds), co prawda są klasie 10.9 ale na 120-130 nm spokojnie można kręcić. Niestety nie mają pełnego gwintu i są dość długie... po skróceniu gwintu ledwo starcza na dokręcenie głowicy w m50. (coś około 100mm)
|
|
|
|
Fri, 13 Feb 2015 - 11:32
Post
#79
|
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 February 2007 |
to tym bardziej nagwintowane 12.9 wystarczy na 90NM
|
|
|
|
Fri, 13 Feb 2015 - 11:39
Post
#80
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin |
|
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 07 November 2025 - 23:26 |