![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Mam ten problem - ARP raczej nie dostępne jest do mnie, a nawet jeśli to jest to kosmos cenowy.
Ale pomysł jest taki: Nagwintowane pręty o twardości 12.9 kosztują mało ( ok. 50zł ) do tego nakrętki i jazda. Ale czy na pewno? Seryjne śruby mają przerwę w gwincie na wysokości uszczelki ( wiadomo o co chodzi ), pręty niestety nie będą miały. Czy jest sens takiej rzeźby? Pręty mogę pociąć na wymiar, nakrętki są tak samo ogólnie dostępne. Czy musi być ta przerwa w gwincie? Do czego ona służy? pozdrawiam pinin -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
![]() Ja takie mam u siebie , nie jest nagwintowane na calej dlugosci ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Mon, 07 March 2005 Skąd: Częstochowa ![]() |
Jeśli mówisz o silniku fire fiata to z tego co pamietam śruby głowicy to M9. Są dostępne takie pręty ?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Tzn jeżeli zrobisz pełen gwint (oczywiście maszynowy) nic to nie zmieni jak byś gwintował tylko po brzegach dlatego że szpilka po gwintowaniu na brzegach powinna przejść proces obróbki cieplnej dlatego to nie zmieni fakty że może Ci się urwać (przy gwincie na krańcach) na brzegu gwintu.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 09 May 2005 ![]() |
Zapewne szpilki ARP mają gwint nagniatany a nie nacięty. Nagniatanie gwintu nie osłabia śruby w przeciwieństwie do nacinania
-------------------- Poltec
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Heh, pręty to są gotowe o długości 1m i twardości 12.9. Co i jak w tygodniu się dowiem.
DeviLL, rzuć na priv jakieś dokładniejsze info łącznie z finansami ![]() ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
kiedyś próbowałem kręcić temat z wytwórnia srób , ale szpilki 12,9 z przewężeniem były raczej niewykonalne , koles twierdił że te szpilki będa raczej blizej 10,9 niż 12,9 .
też bym potrzebował m9 , będę sledził wątek ![]() -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 14 June 2007 ![]() |
KLICK
a u nich próbowałeś?może jeszcze fabory?zobacze z kąd zamawiają w pracy części do matryc.może tam coś będzie. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 30 April 2006 Skąd: Skarżysko-Kamienna / Warszawa Wawer ![]() |
Kiedyś się pytałem koło swojego miasta, dokladnie tutaj -> http://www.met-mark.pl/ i przy wiekszym zamowieniu szlo zamowic z gwintem nagniatanym a nie nacinanym. Pojedyncze zamowienia jednak niestety nacinane. Warto zadzwonic i sie zapytać.
-------------------- VW 16V++ :)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
pinin zawsze mozesz obadac u mnie na forum
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
SCALIŁEM POSTY
-------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
pinin zawsze mozesz obadac u mnie na forum ![]() no właśnie kiedyś z Tobą pisałem o tych magicznych szpilkach .jak one się mają? jakie masz mody w silniku ? ja narazie mam problem z śrubami korbowodów ,a srednio mi się usmiecha wywalać na arp 8stów. Kiedyś się pytałem koło swojego miasta, dokladnie tutaj -> http://www.met-mark.pl/ i przy wiekszym zamowieniu szlo zamowic z gwintem nagniatanym ,a nie nacinanym. Pojedyncze zamowienia jednak niestety nacinane. Warto zadzwonic i sie zapytać. no to co może jakies zbiorowe zamówienie ![]() mozesz ten temat zbadac dokładniej? ja jestem zainteresowany szpilkami głowicy a'la ARP do m50b25 i srubami korbowodów M9 . -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
CYTAT koles twierdił że te szpilki będa raczej blizej 10,9 niż 12,9 dokładnie, w miejscu gdzie kończy się gwint lub jak będą całe nagwintowane. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
panowie czy wy wiecie o czym wogóle piszecie? wiecie co oznacza 10.9 i 12.9 ? czego to dotyczy? podpowiem że jeżeli z prętu 12mm 12.9 zrobicie pręt 6mm metodą os to nadal bedzie to pręt 12.9...
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Dajcie znać jak jak się trochę ludzi zbierze, ja max do końca przyszłego tygodnia będę znał wymiary moich śrub.
Wróć, dane moich śrub: M9, skok gwintu 1.25, długość 96mm. W piątek podjadę i spytam o te nagwintowane pręty. Teraz jeszcze jedno: Musi być koniecznie ta przerwa w gwincie? Bo jedynie z tym może być problem, choć jeszcze znajomego tokarza się spytam jak to rozgryźć. Można jeszcze kupić pręt 12.9 i go pociąć i nagwintować. To tez może być jakieś wyjście z tego "dołka". -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
panowie czy wy wiecie o czym wogóle piszecie? wiecie co oznacza 10.9 i 12.9 ? czego to dotyczy? podpowiem że jeżeli z prętu 12mm 12.9 zrobicie pręt 6mm metodą os to nadal bedzie to pręt 12.9... Pewnie o tym, że nacinanie gwintu osłabia szpilkę/śrubę bo nóz/narzynka przecina strukturę i dlatego gwinty na szpilkach/śrubach o dużej wytrzymałości się walcuje, a nie skrawa. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
a coby było gdyby dobrać szpilki z nakrętkami z jakiegos turbo dizla ?
wytrzymałość pewnie taka sama , ale wyeliminowujemy obciążenia skretne . znalazłem na alledrogo cos takiego http://www.allegro.pl/show_item.php?item=790232373 niewiem czy to tylko foto pogladowe czy faktycznie są tam szpilki z nakrętkami i jaka długość? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
Pewnie o tym, że nacinanie gwintu osłabia szpilkę/śrubę bo nóz/narzynka przecina strukturę i dlatego gwinty na szpilkach/śrubach o dużej wytrzymałości się walcuje, a nie skrawa. r. a co ma za przeproszeniem piernik do wiatraka? czy obróbka skrawaniem wpływa na twardość materiału? na tej zasadzie rozumowania można stwierdzić że śruba M9 i M4 np. to nie są obydwie 12.9 ponieważ m4 będzie "słabsza". Co do obróbki śrub czy prętów 12.9 to pogadajcie najpierw z firmą która miałaby to gwintować jakie będą koszta... ja kiedyś skracałem 100 śrub 12.9 o 5 mm. i wcale różowo nie było... -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
a co ma za przeproszeniem piernik do wiatraka? czy obróbka skrawaniem wpływa na twardość materiału? na tej zasadzie rozumowania można stwierdzić że śruba M9 i M4 np. to nie są obydwie 12.9 ponieważ m4 będzie "słabsza". http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp=83 Takie dwa proste rysunki z powyższej strony: ![]() ![]() zwróć uwagę na przebieg włókien (do tego dochodzi umocnienie warstwy wierzchniej przez wprowadzanie dyslokacji do struktury krystalicznej). r. PS. To jest pierwszy rok na dowolnym kierunku mechanicznym, na politechnice. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
no ale czy to zmienia twardość tej śruby - a to oznacza 12.9
BTW - widziałeś 12.9 w sprzedaży które by nie miały gwintu walcowanego? -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 19 September 2025 - 22:05 |