![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
User Dołączył: Sun, 02 August 2009 Skąd: Sosnowiec ![]() |
czujnik przyspieszenia czyli inaczej nazywając czujnik akcelerometryczny właśnie robię na projekt na uczelni. Taki prosty moduł co będzie mierzył czas 0-100kmh i 400m. Może jeszcze w trakcie jakieś większe bajery zrobię. Z tego co się orientowałem to trudne to nie jest, a części dość tanie. Jak zrobię to dam znać jak mi to wyszło i jak działa. Tego tylu projekty już były, trzeba sobie tylko wygooglować akcelerometr
Pozdrawiam ![]() ps. tak obudowa jest paskudna bo LGA ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
LuiG z tqpf sobie poradze bez problemu ale jakos do mnie to nie przemawia wprawdzie kiedys robilem podobny projekt i w sumie tzreba by tylko lekko przerobic i bylby miernik przyspieszenia ale niew iem do czego mialoby to byc przydatne Do logowania przeciążeń, którym poddawane jest auto. W połączeniu z pozycją z GPS-a, prędkością i innymi daje kompletny log z trasy, ale i bez pewnie się przyda. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
K11 to jest oczywiste ze do logowania przeciazen (ogolnie zintegrowanie GPS jest dosc proste ciezko natomiast znalezc w Polsce GPS z odpwoiednia szybkoscia czyli 10Hz jak na razie dysponuje tylko takim z odswiezaniem 5Hz czyli dokladnosc 0.2s a przydaloby sie 0.1s ) i wiem ze takie uzadzenia juz istnieja ale nie bardzo rozumiem do czego moze sie przydac taka wiedza oprucz oczywiscie pomiaru predkosci na okrazeniu lub predkosci na 1/4 mili (chociaz moze i to by sie komus przydalo wtedy moze sie wezme za cos takiego w sumie nie jest to jakos strasznie trudne do ograniecia kiedys juz cos takiego robilem i mam gdzies taki projekt z tym ze wtedy nie mozna bylo dostac GPS-a powyzej 1Hz a odczyty z samych akcelerometrow sa za malo dokladne wg. mnie)
Swoja droga jakos juz kiedys wpadl mi do glowy pomysl wykonania sprzetu mierzacego czas przejazdu na 1/4 mili cos jak raceamerica lub taghuer (z tym ze trooooche tanszego ![]() ![]() Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
czujnik przyspieszenia czyli inaczej nazywając czujnik akcelerometryczny właśnie robię na projekt na uczelni. Taki prosty moduł co będzie mierzył czas 0-100kmh i 400m. Może jeszcze w trakcie jakieś większe bajery zrobię. Z tego co się orientowałem to trudne to nie jest, a części dość tanie. Jak zrobię to dam znać jak mi to wyszło i jak działa. Tego tylu projekty już były, trzeba sobie tylko wygooglować akcelerometr Pozdrawiam ![]() ps. tak obudowa jest paskudna bo LGA ![]() Swego czasu robiłem coś takiego jako przejściówkę na PW, sporo zabawy było - zwłaszcza że program pisałem w ASM... dla dwóch osi była niezła łamigłówka. W tej chwili kupuje się gotowy moduł ADXL i podczepia do Arduino i mamy gotowy G-tech Home Made w parę chwil. Wsad i schemat połączeń dostępny w sieci ![]() -------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Witam ponownie
Praktycznie ukonczylem projekt zostaja jeszcze delikatne poprawki softu i calos powinna dzialac (trzeba bedzie potestowac w aucie ![]() Wyglad sie nie zmienil od ostatnich zdjec wiec na razie nie robie dodatkowych bo i tak nic nie wniosa do tematu (jak nagram filmik to bedzie widac jak dziala ale na razie nie ma kamery a na telefonie malo widac co sie dzieje na LCD) Zmiany do wersji opisywanej w pierwszym poscie to -wbudowane najprostsze EBC (w polaczeniu z prostym elektrozaworkiem i map sensorem) typu on/off ale zstanawiam sie nad dolozeniem sterowania zaworkeim przez PWM i usykaniu dzieki temu duzo dokladniejszego EBC -mozliwosc przegladniecia maxymalnych wartosci uzyskanych w trakcie dzialania urzadeznia (zapisane w nieulotnej pamieci po wylaczeniu urzadeznia pozostaja ale mozna je wykasowac ) -sterowanie wszytskimi funkcjami przez pilota ( o tym wspominalem w poscie wyzej) -alarm (ustawiany dla kazdej wartosci) akustyczny i swietlny Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
Jaka częstotliwość próbkowania sygnałów? Czy jest wogóle sens o to pytać? W sensie szybko zmieniającego się doładowania itepe ?
Cena ? -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
Quaki aby była jasnosc mozesz już dokładnie napisac ;
-jakie tam będa funkcje , -jakie zakresy wskazań czujników , -jaki mniej wiecej koszt tego wynalazku . -czy będzie w opcji wiekszy wyswietlacz , jak by ktos chciał to zabudowac inaczej niż do puszki zegara. dzieki -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Leo sens pytac jest zawsze
![]() mcquiver jak na razie wyglada to tak -pomiar boost -1-1,5 bara (w zaleznosci od map sensora ja akurat uywam mpx4250 ale mozna to zmienic) -pomiar temp oleju od -50 do +125 st C -2x pomiar EGT w zakresie od 0 do 1250st C to na dzien dzisiejszy ogolnie rzecz biorac czujnikow temp do +125st C moge dodac kilka (w teorji dowolnie duzo ale kazdy bedzie powodowal wiksze opuznienie w pomiarach) czujnikow EGT moge zrobic do 6 Co do LCD to tak bedzie mozlwiosc zrobienia wiekszego (najwiekszy klopot jest z obudowa zeby to jakos wygladalo) ja na przyklad kiedys wykorzystalem taka obudowe ![]() ale problem jest taki ze juz nie sa dostepne na rynku ![]() A teraz co do pytan was obu czyli co do ceny tak dlugo jak nie przetstuje i dokonam zmian do konca nie wiem bo nawet nie liczylem ile mnie to wynioslo jak tylko policze to na pewno podam cene Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
mpx4250 jest chyba najpopularniejszy wiec jak najbardziej bo tez takiego juz mam , przy okazji czy jedna sztuka obsłuzy na raz det3 i Twoje urządzenie czy musza być dwa mapsensory ?
super że 2 lub 6 x egt ;byle by to było wiarygodne . co do obudowy to jesli o mnie chodzi to wole bez bo mam konkretny plan zabudowy. oprócz pomiarów temperatur oleju , i wody , sugerowałbym jeszcze pomiar cisnienia oleju . A jeszcze co do długosci przewodów , to nie będzie to miało znaczenia w ewentualnych zakłóceniach i przekłamaniach ? ps. Quaki nie mcquiver tylko mcgiver ![]() -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
mcgiver sorry pisalem twoj nick z pamieci i stad literowka
![]() Z MPX to w sumie nie wiem ale obawiam sie ze kazde urzadeznie bedzie potzrebowalo swoejgo czujnika zeby nie zafalszowac pomiaru bo to by sie moglo smutno skonczyc EGT jest dokladne na pierwszej stronie jest zdjecie gdzie jest porownana temp z termopary (czujnik egt) i z czujnika cyfrowego ds18b20 o dokladnosci 0,5st C jak widac oba elementy pokazuja ta sama temp czyli 22stC (bo akurat tyle mialem w pokoju ) oczywiscie oaczywiscie moze wystapic blad wg producentow ukladow ma on wartosc do 3st wiec dokladnosc jest taka na jaka nie mozesz liczyc w wypadku wskaznika wskazowkowego (minimum co mozesz odzcytac do wartosci typu miedzy 820-840stC co wg mnie jest raczej srednia dokladnoscia (i nie mowie tutaj o bledzie pomiaru a tylko o dokladnosci odczytu) Tak cisnienie oleju jest jak najbardziej w palnie (jesli z urzadeznia wyleci boost w jego miejsce wejdzie cisnienie oleju z tym ze czujnik do cisniena oleju to minimum 350zl ![]() Oczywiscie dlugosc przewodow ma znaczenie szczegolnie przy pomiarach analogowych typu boost czy w przypadku EGT kabel pomiedzy czescia mierzaca EGT a wskaznikiem (kabel termopary jest kompensacyjny wiec nie ma to znaczenia) ale sadze ze przy uzyciu odwpoednich kabli wplyw warunkow zewnetrznych bedzie minimalny Pozdrawiam ps urzadeznie moze obsluzyc od 1 do 6 termopar czyli moze wykonac tez 4 lub 5 pomiarow ![]() -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
spoko
![]() jesli chodzi o czujnik cisnienia to strasznie duzo 350zł , powiem tyle że jak mi miał robic jeden gosc cos ala zeitronics to plany były kupno najtańszego zegara do cisnienia oleju (80-120zł) i wydłubania z niego czujnika i przetwornika. co do egt to robiłes jakies próby zyciowe w wyzszych temp czy tylko pokojowe ? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
mcgiver zgadzam sie czujnik taki tani nie jest ale jest poprostu bardzo dokladny i ma wyjscie o odpwoiednim parametrze (czyli 0-5v lub wyjscie liczone w mA i jest na bank liniowy) niestety czujniki z zegarow sa malo liniowe prze co malo dokladne
A EGT no coz jak na razie nie robilem (jak skoncze zrobie pomiar przy uzyciu lutownicy hot air sterowanej mikroprocesorowo) ale jesli przetworni na ktorym zbudowany jest ten wskanik pokazuje w niskich zakresach to w wysokich bedzie zachowywal sie praktycznie tak samo (tak podaje datasheet tego przetwornika) Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
no ale jaki bład się moze zdarzyć na tańszym czujniku ? ±0,1bar ?
jesli ktoś będzie miał opcje kupna zegara do cisnienia oleju za 100zł lub dołozenie tej funkcji w twoim urządzeniu za 400zł to napewno wybierze pierwszą opcje ![]() -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
mcgiver jasne ze kupisz duzo taniej jak sie ktos uprze to kupi za kilkanasie zlotych (wystarczy kupic manometr )
![]() Cala sprawa z czujnikami polega na tym ze albo kupujesz czujniki ktore maja dokladnie opisana charakterystykę albo wyciagasz skads czujnik i ta charkterystyke tworzysz (musisz go poddac znanym cienieom i zanotowac zmiany) druga opcja jest mozliwa jesli robisz jedena sztuke dla siebie bo wtedy mozesz dokladnie zbadac czujnik ktory uzywasz ale jesli masz zamiar zrobic wiecej niz jeden to muisz brac pod uwage to ze nie zawsze producent wykorzystuje taki sam czujnik i moze sie okazac ze nastepny czujnik juz nie bedzie taki sam jak twoj poprzedni. Mozna oczywiscie dobrac czujnik na przyklad z oferty VDO i tam czujniki juz beda takie same (przynajmniej rozbierznosc nie bedzie za duza) ale czujnik VDO tez kosztuje 120-130 w zaelznosci od rodzaju nawet i ponad 200zl potrafia kosztowac Pozdrawiam ps algorytm zmieniony teraz jest 5 pomiarow w ciagu sekundy -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
no i tu juz by był jakis kompromis bo 350 ,a 120-130 zł to kolosalna róznica .
znów nie róbmy problemu z pomiarem oleju , bo tu chocby nawet był błąd rzędu do 0,5bara to nie jest zaden problem. mysle ze musisz znależć rozwiazania takie aby sprzet był atrakcyjny cenowo , no bo chyba lepiej sprzedać 100szt po 70%ceny niż 50szt za 100% ![]() ![]() temat zaczyna byc popularny i widzę że kilku fachowców nad podobnymi gadzetami siedzi ![]() -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
mcgiver dzis zadzwioilem do przedstwiciela VDO i niestety ceny czujnikow sa wyzsze niz sadzilem otoz czujnik do 10 bar kosztuje 290zl a czujnik do 5 bar (paradoksalenie) 372zl wiec wracam do punktu wysjcia (no chyba ze zastosowalbym jakis tani czujnik od jakiegos samochodu gdzie byl wychylowy czujnik cisnienia oleju (zasilany z czujnika a nie mechaniczny)
Co do tego ze ludzie siedza nad takimi i poobnymi rzeczami i bardzo dobrze nareszcie cos sie dziej w naszym kraju ![]() Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
no to taniej kupić gaugana z warningiem za 170zł niż przepłacać za sam czujnik
![]() -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Wroclaw ![]() |
Mniej gadac, a wiecej robic. Kupie od ciebie ten do 6 egt, moze byc w takim stanie jak masz nie musi byc obudowy
![]() |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 February 2009 ![]() |
Witam ponownie Praktycznie ukonczylem projekt zostaja jeszcze delikatne poprawki softu i calos powinna dzialac (trzeba bedzie potestowac w aucie ![]() Wyglad sie nie zmienil od ostatnich zdjec wiec na razie nie robie dodatkowych bo i tak nic nie wniosa do tematu (jak nagram filmik to bedzie widac jak dziala ale na razie nie ma kamery a na telefonie malo widac co sie dzieje na LCD) Zmiany do wersji opisywanej w pierwszym poscie to -wbudowane najprostsze EBC (w polaczeniu z prostym elektrozaworkiem i map sensorem) typu on/off ale zstanawiam sie nad dolozeniem sterowania zaworkeim przez PWM i usykaniu dzieki temu duzo dokladniejszego EBC -mozliwosc przegladniecia maxymalnych wartosci uzyskanych w trakcie dzialania urzadeznia (zapisane w nieulotnej pamieci po wylaczeniu urzadeznia pozostaja ale mozna je wykasowac ) -sterowanie wszytskimi funkcjami przez pilota ( o tym wspominalem w poscie wyzej) -alarm (ustawiany dla kazdej wartosci) akustyczny i swietlny Pozdrawiam Ja robiłem kiedyś EBC typu on/off, niestety nie tędy droga, tylko PWM, jakby co moge porobić fotki mojej konstrukcji |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
mcgiver ja tam wole to sobie zrobic ale jasne ze mozna kupic
![]() forti jak na razie to nie jest na sprzedaz (chociazby dlatego ze nie mam tylu przetwornikow zeby to zrobic) aczkolwiek czekam na odpwoiedz dystrybutora czy bede mogl dokonac zakupu przetwornikow w rozsadnej ilosci (a nie 1000szt) ale jak bede mial wszytskie elemnty , skonczone testy i profesjonalna plytke to czemu nie. toffic ale mam pytanie czy twoj EBC byl na mikroprocesorze ? jesli tak to pwoiedz co znim bylo nie tak? (ogolnie zrobienie pwm jest dosc proste ale bedzie tzreba znowu przerabiac menu itp itd ![]() Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 11:42 |