![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#181
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Siewcu tak nadal tak twierdze że czujniki są nie dokładne . Powiem więcej to że ja tak twierdze to jeszcze nic, twierdza tak ich producenci (wystarczy poczytać datasheety). A to co ty piszesz niczego nie dowodzi to że zrobiłeś "mapę" danego czujnika (tego konkretnego egzemplarza) wcale nie dowodzi że następny egzemplarz będzie wskazywał identycznie szczegolnie jeśli producent przewiduje błąd który może miedzy nimi wystąpić.
Pinin obawiam się że błąd procentowy to jest procent z całego zakresu pomiaru (chyba ze podano inaczej na przykład dla NTC (czyli najpopularniejszego czujnika temp w samochodach) najczęściej podaje się tolerancje w punkcie 25stC i w całym zakresie ( poniżej przykład) http://www.tme.eu/dok/31_czujniki_i_przetworniki/640.pdf Natomiast całkowicie się z tobą zgadzam ze błąd rzędu 5stC jest pomijalny (o ile jest stały czyli nie zmienia się losowo przy każdym pomiarze ) Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#182
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 June 2010 ![]() |
jak idą prace? chciałbym zrobić sobie prezent na gwiazdkę
|
|
|
![]()
Post
#183
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Witam niestety jak widać nie dało się skończyć przed gwiazdka a jak idą prace otóż powoli (wieczny brak czasu ) ale do przodu. Prototyp istnieje i jest jest zamontowany w moim aucie i w trakcie ciągłego udoskonalania (ogólnie wyszedł lekki problem z obudowa bo jest przy niej trochę roboty i dopóki nie skończę frezarki CNC to urządzenie pozostanie tylko w jednym egzemplarzu, poza tym był mały problem z rozdzielczością PWM ale to już zostało opanowane
![]() ![]() Obecnie mierzy -EGT x2 (może mierzyć x1 nie ma problemu) -Ciśnienie oleju -Temp oleju -Boost (dla silników wolnossących może w tym miejscu być na przykład woltomierz) Miedzy pomiarami można przechodzić naciskając przycisk (alarm jest aktywny dla wszystkich pomiarów cały czas czyli jeśli patrzysz na EGT a Temp oleju jest za wysoka tez się włączy) jest peak który można przeglądać i kasować jest tez możliwość ustawiania alarmów dla każdej mierzonej wartości oddzielnie i to ogólnie wszystko ma to być jak najprostsze urządzenie ale dajce możliwości jak cały zestaw zegarów AG łącznie z tym ze jest możliwość wyłączenia wyświetlacza i polegania tylko na alarmie dźwiękowym. Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#184
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 21 October 2010 ![]() |
Quaki, mogłbyś podać jakiego czujnika uzywasz do pomiaru cisnienia oleju?
|
|
|
![]()
Post
#185
|
|
User Dołączył: Thu, 14 June 2007 Skąd: Warszawa/Płock ![]() |
Z tego co mi się wydaje, że będzie to czujnik z AG.
|
|
|
![]()
Post
#186
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 21 October 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#187
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Ogólnie robiłem dla obu czujników problemem z większym czujnikiem jest to ze nie ma do niego oryginalnego kabla a czujnik jest opornościowy i jeśli każdy robił by kabel pod siebie to mógłby on mieć inną oporność niż ten który ja bym zastosował przy testach co zwiększało by błąd odczytu o nieznana wartość.
Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#188
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
A powiedz mi, czy ten wskaźnik będzie dostępny dla klientów? Jak mniej więcej widzisz cenę i datę dostępności?
Bo teraz się mocno gryzę, czy brać wskaźnik lotniczy, czy ten Twój - o ile będzie dostępny. Oczywiście jeszcze cena gra sporą rolę. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#189
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Pinin ogólnie wszystkie z moich pomysłów w końcu będą dostępne dla klientów. Pytanie kiedy jest niestety dużo trudniejsze bo walczę nadal z kilkoma elementami programu (nie wiem na przykład jak najbardziej ergonomicznie rozwiązać kasowanie peaków czy wogole są potrzebne wg. mnie by się przydały ale może w najprostszym rozwiązaniu ich nie będzie nie wiem) i niestety wiecznie brak mi czasu sad.gif
Co do ceny to wraz kompletem czujników cena będzie poniżej 1tys zl (dla 1xEGt + ciśnienie oleju+ temp oleju+ boost) Jeśli ci zależy na szybkości to zapewne jeszcze jakiś czas potrwa zanim zostanie to dopracowane na tyle żeby mogło zostać przekazane w ręce użytkownika także raczej czeka cie zakup lotniczego Pozdrawiam ps. tak wygląda najprostsza wersja zegara która udało mi si stworzyć: ![]() Obecnie jest to zegarek 1-8 X EGT (dokładnie taki sam będzie wyglądał EGT + ciśnienie oleju+ temp oleju+ boost) z ustawianym progiem złączenia alarmu (dźwiękowy i mrugający napis ALL) wskazania jak widać. Pierwsza cyferka to numer cylindra na którym jest najwyższa temperatura obecnie (bardzo przydatne przy jakichś anomaliach w działaniu silnika od razu widać ze coś się dzieje i na którym cylindrze nie trzeba na ślepo szukać) następne trzy to odczyt temperatury (wskaźnik pokazuje temp do 999st C teoretycznie alarm można ustawić nawet na 1100 lub jak ktoś będzie potrzebował na 1250 bo taki jest zakres wskazań termopary ale raczej chyba nie ma takiej potrzeby ![]() Czujniki podłączane są do drugiej skrzyneczki nie widocznej na zdjęciach całość pomiaru oparta jest o wyspecjalizowane układy scalone firmy Analog Devices przeznaczone do obsługi termopar. Pozdrawiam ps. oto filmik z dzialania prototypu urzadzenie pojezdzilo ze mna w aucie troche. Termopary nie byly w kolektorze a z calym urzadzeniem w kabinie (wskazania temperatury odpowiadaja ustawieniom klimatronika wprawdzie to zadna dokladnosc ale mniej wiecej widac czy nie ma wiekszych przeklaman w odczycie ) termopare podgrzalem zapalniczka zeby wywolac alarm (specjalnie ustawiony na 50stC) Urzadzenie jest tak zrobione zeby w razie takiej samej temperatury na wszytskich termoparach pokazywalo temeprature z pierwszej termopary dletgo w momencie podgrzewania numer termopary zmienil sie z 1. na 3. Filmik z testow EGT -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#190
|
|
User Dołączył: Thu, 14 June 2007 Skąd: Warszawa/Płock ![]() |
Ja jestem u siebie na etapie projektowania płytki zasilającej (IN 12V OUT 5V, wymiar 42mm x 17mm). W sumie już ją zrobiłem, muszę wyprodukować prototypową płytkę. Na obecnym etapie będę sam lutować elementy przewlekane.
Zacząłem też projektować główny układ, na razie będzie obsługa samego doładowania w oparciu o MAP 3barowego z VAG'a. Też będe wykorzystywać wyświetlacz 7 segmentowe. Sam soft do tego już mam napisany na Atmege16/32. Samo zrobienie dodatkowych czujników to będzie pestka, najgorzej jest zdobyć ich noty katalogowe. Na razie organoleptycznie udało mi się zdjąć charakterystykę czujnika temperatury z zestawu AG (od 0'C do 100'C) |
|
|
![]()
Post
#191
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
A tak oto wyglada najnowsza odslona wskaznika (lewy dolny rog zdjecia )
![]() Obudowa aluminiowa funkcje sie nie zmienily wiec nie bede ich opisywal ogolnie wpadlem na pomysl zrobienia takiego wyswietlacza jak na zdjeciu tyle że w formie terminala czyli mikroprocesor osbuguje tylko wyswietlanie danych na LCD i wpisawanie danych calosc przesylana byalby poprzez siec RS485 do jednostki centralnej (ktora oblugiwalaby pomiary itp ) plusem tego typu rozwiazania bylo by to ze praktycznie mozna by podlaczyc tez inne odbirniki jak na przyklad bluetooth i mozna by sobie wybrac czy chcemy transmisje przewodowa czy bez przewodowa przy odpowiednio napisanym protokole transmisji mozna by sie pokusic nawet o zrobienie bardzo fajnych zegraow na jakims tablecie z androidem ![]() Ogolnie beda dwa takie urzadzenia jedno jest wlasnie montowane a drugie dopiero sie robi, bedzie to sterownik do podtlenku azotu z mozliwoscia ustawienia dawki (strzalu) w zaleznosci od biegu i obrotow Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#192
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 June 2010 ![]() |
jak idą prace? jest już finalny produkt gotowy do sprzedażny?
|
|
|
![]()
Post
#193
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Witam
Prace na urządzeniem zostały zakończone już jakiś czas temu (teraz kończę urządzenie w którym za wyświetlacz robi nawigacja jak znajde trcohe czasu to wrzuce na youtuba pierwsze filmiki ) urządzenie było testowane w moim samochodzie. testy zakończyły się pełnym sukcesem całość działa dobrze i stabilnie, niestety jest też zła wiadomość dopóki nie wykonam frezarki CNC to na pewno nie biedzie urządzeń w sprzedaży z prostej przyczyny wykonywanie obudowy ręcznie jest strasznie pracochłonne i do tego nie wychodzi zbyt estetycznie (jeden krzywy ruch i na aluminium pozostają brzydkie rysy dlatego na zdjęciach obudowa jest oklejona czarna folią) dopiero frezarka cnc pozwoli wykonywać obudowy w rozsądnej dokładności i estetyce na zdjeciach widac jak wskaznik wyglada obecnie w aucie ![]() ![]() ![]() Pierwsze zdjecie pokazuje jak wyglada podswietlony dzialajacy wskaznik (jeszcze ze starym uchwytem na szybe), drugie to juz gotowe rozwiazanie zamocowane na szybie, trzecie zdjecie to widok jak to wszytsko wyglada z przodu auta zamontowane na szybie. Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#194
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 June 2010 ![]() |
cena finalnego produktu jak będzie się kształtować?
|
|
|
![]()
Post
#195
|
|
User Dołączył: Thu, 14 August 2008 Skąd: tbu ![]() |
darowalbym se obudowe i kazdy by se zrobil w swoim zakresie zabudowe bo mi np lepiej by pasowalo to wkomponowac w panel w aucie,ja juz widze na ten wyswietlacz miejsce u siebie,szkoda ze kupilem egt i afr z aem'a
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#196
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
caro86wlkp Ceny finalnego produktu jeszcze nie znam duzo zalezy od tego jaki beda koszta wykonania cecia na frezarce CNC (nawet jesli masz swoja frezarke ktora ja obecnie buduje to i tak koszta sa bo na pzyklad frezy kosztuja )
lukas.g60 w sumie moze to nie glupi pomysl mozna by wykonac taki wskaznik do samodzielnego montazu lub tez jako zmontowany ale bez obudowy a LCd wyprowadzic na tasmie hmmm wymagalo by to wprawdzie lekkiego przeprojektowania ukladu bo obecny sklada sie z dwoch czesci czyli wyswietlacza i plytki czujnikow (nie wygladalo by to za fajnie jak do takiego wyswietlacza szlo by 20 kabli ![]() A tutaj filmik przedstawiacy prace nad wskaznikiem z uzyciem nawigacji. Nawigacja Goclever z Bluetoothem prze ktory wysylane sa dane (podlaczone zostaly tylko trzy pozycje bo chcialem przetestowac stabilosc lacznosci po BT Wskazniki na nawigacji Goclever jak widac urzadeznie dziala czesc pomiarowa przesyla dane po BT do Navigacji w razie przekroczenia zadanych wartosci alarmowych urzadeznie zmiania kolor komorki w ktorej przekroczono wartosc alarmu na czerwony i odgrywa dziwek alarmu (na filmiku alarm dzwiekowy jest wylaczony bo urzadeznie przesylalo dowolne ciagi liczbowe i alarm non stop byl wlaczony a ze test trawal kilka godzin to bylo to troche denerwujace jak non stop sie wlaczal dzwiek alarmu ) Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#197
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 April 2012 ![]() |
Ja by się w ogóle obudową nie przejmował. I tak chcę wstawić coś podobnego w dziurę na radio, wyciąć otwór w zaślepce i tyle... Szkoda że trwa to już tak długo i nie można kupić.
|
|
|
![]()
Post
#198
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Żeby nie było ze nic się nie dzieje w temacie.
Zaprojektowałem urządzenie dzięki któremu można będzie podłączyć do 8 sond EGT i wysłać wszystkie pomiary przez BT na nawigacje lub telefon z androidem A tak wyglądają pierwsze przymiarki do softu na androida ![]() najprostszy soft wyświetla tylko liczby i wskaźnik na dole na razie tylko dla EGT pierwsza cyfra oznacza cylinder z najwyższa temperatura druga to temp w stopniach Celsjusza całość na moim galaxy s2 Chce zrobić ze będzie można sobie przerzucać obraz który chcemy oglądać każdy obraz to inny pomiar. Pozdrawiam ps. niestety prace trwają długo bo to nie jest moja praca tylko hobby a pracy mam niestety bardzo dużo i nie starcza czasu ![]() -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#199
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 April 2012 ![]() |
Wszystko wygląda bardzo fajnie.... Ale chciałbym urządzenie kupić
![]() |
|
|
![]()
Post
#200
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
sory quaki za techniczne podpytywanie ale czy do odczytywania temperatur z termopar używasz specjalnego scalalaka max(iles) tam z kompensacja zimnego końca czy zwycem podajesz na przetwornik analogowo cyftowy uC
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 01 October 2025 - 10:57 |