![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#761
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Cowboy te rozwiązania co podałeś wymagają ażurowej nie tylko tylnej ścianki bagażnika ale też górnej powierzchni klapy, tego typu rozwiązania często mają to do siebie, że albo trzeba je odwzorować dokładnie albo zmieniając jeden szczegół wszystko przestaje działać. ten szkic który przedstawiłeś jako pierwszy w poście 749 będzie działać tylko tyle ile wentylatory przepchną bo samoistnego przepływu raczej nie będzie. Dlatego doradzam Ci jednak skorzystanie z podpowiedzi kogoś kto ma choć blade pojęcie. ps. to rozwiązanie ze szkicu nie będzie działało bo blisko tylnej powierzchni bagażnika robią się zawirowania, powietrze zwalnia i robi się wyższe ciśnienie niż np. pod samochodem. wiem, że "intuicyjnie" dokładnie za bagażnikiem powinno być niższe ciśnienie... ale jest dokładnie odwrotnie na podstawie kilku linijek w wordzie z skali które zrobiłem w 5 minut na kolanie juz wiesz ze nie bedzie działać ![]() ![]() jakiej ażurowej klapy bagażnika ?, to ma sens jak bym miał skrzydło na tylnej klapie już takie próby robił derbiak z wlotem na klapie, klapa u mnie nie bedzie miała wlotów bo nie ma to sensu w przypadku chłodnicy umieszczonej nisko i blisko osi - musiałoby powietrze zawracac z powrotem do chłodnicy... ale dzieki za porade, to wszytsko widać na fotkach którw wrzuciłem ![]() oczywiscie że wentylatory bedą podczas upalania pracować pewnie non stop, ale przeływ samoistny również będzie bo inne jest ciosnienie na bocznej tylnej szybce a inny na dole tylnego zderzka czy pod podwoziem otwórz sobie tylne szyby i rozpędź się do 200km/h zobaczysz co sie stanie, cisnienie bedzie chciało Ci wypchnąć tylną szybę ![]() a potem co się dzieje jesli jest różnica cisnień - wydaje mi się że bedzie przepływ powietrza w kierunku niższego cisnienia.. co mi doradzasz, pomoc studentów ? mam isc na politechnikę, z czym ? z tym rysunkiem w wordzie, a pewnie jeszcze sie koncepcja zmienii 3 razy ![]() przecież korzystam z podpowiedzi osób które wykonały instalacje chłodnicy w bagażniku w B2/B3 i wiedzą jakie popełniły blędy i co można poprawić korzystam ze sprawdzonych rozwiązań, podrzuciłem par ciekawych fotek z netu, jakies symulacje przepływów i rozkłądu cisnień sorki Grzegorz ale juz mnie irytują takie posty, to z dupy, to nie bedzie działać poproszę o zakonczenie OT na ten temat, chyba że ktoś ma coś konkretnego do napisania lub ciekawy link, moze ktoś zrobił auto do upalania i mu to jakoś działa, gdzies słyszałem o próbach w driftowozie ale chyba nie było to wydajne ja mam w zanadrzu jeszcze dołożenie dodatkowych wlotów (4x3 cale) przed tylnym kołem (na razie chcę uniknąć cięcia blachy), bedzie duuuża chłodnica, aluminiowe rurki i wydaje wentylatory oraz zabudowany (co IMO jest najważniejsze) dopływ i odpływ powietrza gdyby ktos miał takie czujniki do pomiaru cisnienia to sie zorganizuje B2jke która sie bujnie na niemieckiej autostradzie do 200km/h i sie pomierzy cisnienia w róznych miejscach ![]() EDIT: a jak sie wkurze to wrzuce chłodnice z przodu bo jest tam teraz duzo miejsca... przednie boczne szybki dam z poliwegalnu a te wloty wykorzystam do chłodzenia jajek ![]() EDIT2: temat mozna ciągnąc tu: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=47726&st=0 jesli ktoś ma zacięcie - w sumie jest tam wszystko to napisane co planuje ![]() -------------------- |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#762
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Cowboy przecież wierz, że chcę dla Ciebie dobrze a nie się czepiam dla zasady.
zrobisz jak uznasz za stosowne, ps. reszta na priv |
|
|
![]()
Post
#763
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
wiem o co chodzi, tylko na razie trudno cokolwiek modelować, mozna wstępnie bazować na modelu nadwozia trójbryłowego (sedan)
wiadomo że aerodynamika ma tu kolosalne znaczenie, zeby chłodnica w bagazniku działała przepływy powietrza muszą być bardzo duże, kilka(naście) razy więcej niz wytworzą wentylatory kluczowe bedzie umieszczenie wylotów... pozdrawiam -------------------- |
|
|
![]()
Post
#764
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Chłodnice z tyłu w driftowozie ma BRT, ale od chyba nie przejmuję się gdzie powietrze wpada, a gdzie wypada bo i tak przy pełnym bucie jedzie bokiem
[/quote] -------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#765
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
-------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#766
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
jezeli chodzi o przesuwna szybke z tworzywa to proponuje udezyc do ludzi zajmujacych sie modelarstwem konkretnie do tych produkujacych szybowce, tam czesto to sie spotyka i wszystko chyba wlasnorecznie robia. Znam kilka osob z BB zajmujacych sie tym, zapytam o to dokladnie przy najblizszej okazji.
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#767
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
jezeli chodzi o przesuwna szybke z tworzywa to proponuje udezyc do ludzi zajmujacych sie modelarstwem konkretnie do tych produkujacych szybowce, tam czesto to sie spotyka i wszystko chyba wlasnorecznie robia. Znam kilka osob z BB zajmujacych sie tym, zapytam o to dokladnie przy najblizszej okazji. przesuwną szybke odpuściłem, chce miec opuszczane całe szyby, żeby sie nie ugotować latem ![]() za chłodzenie R32 turbo bedzie odpowiadać ta o to mała chłodnica o wymiarach rdzenia 725x480x40mm + 2 wentylatory pchające o śrenicy 14 cali każdy ![]() ![]() ![]() jest to największa chłodnica jaką znalazłem w katalogu nissensa, no i oczywiście cała z aluminium i wloty po jednej stronie, oryginalnie oczywiście VAG, a konkretnie audi A8 D3 4.2 V8 polecam dla osób szukających wydajnych wymienników ciepła.. zaczałem też dłubać kolektor ssący - na razie mam flansze wycięta (dzieki Guzior) ![]() ![]() robią się trąbki, zaplanowałem juz wstępnie plenum - bede w weekend w Ketrzynie to przymierze to wszystko, trzeba bedzie lekko wyportować głowice bo dałem ciutke większe wloty we flanszy, przepustnice mam z mustanga 80mm, tez jeszcze flansze trzeba zrobić.. powoli do przodu.. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#768
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Zlacza wiatrakow na pozlcanych banankach
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#769
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
zeby nie było ze nic sie nie dzieje
![]() umyłem troche z syfu compomotivy, do upalania chyba nie trzeba bedzie ich malowac ![]() bywszy we wrocku odebrałem w koncu szyby z poliweglanu (juz foty wrzucałem) z wlotami NACA ale tez panel do zegarów - mam juz kupione cisnienie oleju do kompletu DEFI tylko jeszcze w USA lezy na razie jeszcze szybka oklejona folią ![]() trzeba było zrobić mocowania i wyfrezować troche - kolega qpeciarz ładnie to zrobił ! ![]() silnik juz sam wisi na swoich łapach od jakiegoś czasu - przymiarka FMICa ![]() ![]() ![]() powstanie tez kolektor ssacy dwukomorowy coś na wzór tego ![]() w tym celu dorobione zostały trabki z rurki 48mm - pole wlotu w głowicy 16 cm2 podziękowania do Guziora z BRmotoRS za wykonanie ! ![]() do tego jeszcze mam wycięte flansze pod kolektor wydechowy i przepustnice 80mm ![]() kupiłem tez wlew paliwa z R8 bo okaząło sie że seryjny nie zadziała z custom zbiornikiem - nie wiem co z tym jeszcze zrobie ale taki gadget kupiłem pod wpływem chwili ![]() ![]() troche jakiś perdołek dokupiłem ... za 3 tygodnie moze bedzie cos mozna wiecej pokazac ogóleni auto jest bez podłogi, robią się nowe mocniejsze podłużnice przez całą długość auta i mocowanie tej ogromnej skrzyni, potem magiel i bedzie z górki ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#770
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Czytam z zapartym tchem
![]() Jesli moge troche konstruktywnej krytyki w jednej kwestii. Stozek na trabkach fajna sprawa ale wydaje mi sie ze warga powinna byc pociagnieta wiekszym promieniem i na wiekszym kacie. Zeby nie bylo, jutro jade po prase i bede probowac sil z swoimi ![]() |
|
|
![]()
Post
#771
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Berkut: to juz musiałby sie Guzior wypowiedzieć, mnie sie wydaje że warga to dość duzy problem bo w tym miejscu juz jest materiał mocno naciągniety - srednica z 45 na 60 mm
moze nie widać na fotkach ale wargi są wywinięte na 90 stopni, i tam lubi to pękać jest jeszcze jedna kwestia, rozstaw otworów w głowicy to około 65mm wiec trąbki na styku bedą musiały mieć wargę spiłowaną tak aby niemalże dolegały do siebie rurkami - ale myslę że to nie stanowi problemu... mozna tez trąbki dac tak jak cylindry w VRze... jeszcze to przemyslimy główna komora z rury fi 114 bedzie miała 1,5 objętości silnika, czyli około 4,8L szczelina do głównego plenum bedzie około 1,5x powierzchni przepustnicy czyli około 75 cm2 (gdzes wyczytałem że powinno być x1,2) jak dobrze poójdzie to dolot bedą stanowił 2 duże kolanka 3 calowe - po prostu nie bedzie żadnego orurowania tylko z holseta od razu do FMICa i potem od razu w kolektor ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#772
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Prasował trąbki dj janek i nie pekały.
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#773
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
a czy zostawisz je jednakowej długości?
czy dotniesz tak żeby kanały były równej długości na różnych cylindrach |
|
|
![]()
Post
#774
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
trąbki będą jednakowej długości, tak jak kanały w seryjnym kolektorze VR6 24V
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#775
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
CYTAT Prasował trąbki dj janek i nie pekały. Trabki przy produkcji pekaja jak pojebane. I tak na rurze 48 zdarza sie to zdecydowanie żadziej niż na 42,4 (na mniejszej zeby zrobic 8 trąbek do AHC musielismy zrobic finalnie 11 (3 pekly)) -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#776
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
CYTAT jest jeszcze jedna kwestia, rozstaw otworów w głowicy to około 65mm wiec trąbki na styku bedą musiały mieć wargę spiłowaną tak aby niemalże dolegały do siebie rurkami - ale myslę że to nie stanowi problemu... mozna tez trąbki dac tak jak cylindry w VRze... jeszcze to przemyslimy To jest dobry pomysl. Odchylenie bedzie minimalne a zmiescisz cala trabke. CYTAT Trabki przy produkcji pekaja jak pojebane. I tak na rurze 48 zdarza sie to zdecydowanie żadziej niż na 42,4 (na mniejszej zeby zrobic 8 trąbek do AHC musielismy zrobic finalnie 11 (3 pekly)) Jaka grubosc scianki ? 1.2 moze robic sie bardzo bardzo cienkie na wardze :/ 2.0 pierwszy test: http://i129.photobucket.com/albums/p201/be...IMAG0057s-1.jpg http://i129.photobucket.com/albums/p201/be...IMAG0058s-1.jpg http://i129.photobucket.com/albums/p201/be...i/IMAG0053s.jpg Na ostatniej fotce na gorze widac dokladnie miejsce w ktorym zaczelo pekac. Musze powiedziec ze taka trabka to nie jest latwy temat do ugryzienia. Jeszcze zmusic ja by symetrycznie sie w elipse ukladala, rownomiernie schodzila w nia na calej dlugosci i nie zrobila sie eliptyczna przy trabce ... koszmar. *edit* zdjecia jako linki co by nie smiecic w watku |
|
|
![]()
Post
#777
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
pare gratów z hameryki
Defi cisnienie oleju + czujnik temepratury (jeszcze nie wiem czy bedzie to olej czy woda - wyświetlanie na display) ![]() ![]() tym samym jest juz komplet customowych zegarów ![]() mam zatem nadmiarowo kupiony zegar Greddy do cisnienia oleju - jak ktoś zainteresowany rozstane sie z nim za 350 PLN ![]() jakas taka jeszcze dodatkowa podstawka przy czujniku - nie wiem po co to jest ? ![]() no i pedaliera tiltona, nowa seria z aluminium ![]() mozna sobie przesuwac gora - dół nakładki zmieniając przełożenie pedału oraz na boki - zmiana rozstawu - bardzo fajne pedałki ![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#778
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Fajny ten pedalbox (sam wlasnie jestem na etapie budowy czegos takiego), powiedz mi cowboy jak w tym przypadku zamocowana jest linka gazu ? czy to moze potencjometr?
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#779
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
nie, to po prostu pedał ze sprezyną i śrubką ogranicznika (podobnie ma pedał od sprzęgła) przystosowany raczej do montazu linki
trzeba pewnie coś pokombinować z montażem potencjometru - być moze trzeba pogooglać za jakimiś patentami ? ja nie szukałem bo mam przepustnicę na linkę, wiec nie zgłębiałem tematu moim zdaniem te nowe pedalboxy sa fajniejsze od tej wczesniejszej metalowej wersji z uwagi na mozliwość regulacji padów w dwóch płaszczyznach, są tez nieco lżejsze.. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#780
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
no ok, a mogłbys pokazac miejsce montazu linki (gazu) ? Bo jakkos nie widze tego
![]() czy miejsce w ktorym opiera się pancerz jest również częścia tego pedal boxu czy to trzeba sobie samemu dorobic? -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 02 July 2025 - 05:29 |