![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#741
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Witam. Mam takie pytanie, bo faktycznie projekt już troche trwa. Ok, ale Ty masz przecież odstawiony ten samochód do mechanika/firmy, więc TEORETYCZNIE mowisz co chcesz i samochód zostaje budowany teoretycznie tak powinno byc.. No chyba że samochód stoi u kolegi/znajomego i robicie go w wolnym czasie, a wtedy to co innego i tego posta nie było. Ogólnie projekt mega i bardzo mu kibicuje, dlatego chciałbym, żeby już jeździł. Pozdrawiam no raczej własnie troche tak to wygląda.. tez chciałbym żeby juz jezdził Ten rozkład z obrazka jest z dupy ![]() bo ? poprosze o jakis nie z dupy obrazek -------------------- |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#742
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
Każdy projekt przydałoby się indywidualnie oceniać. Cowboy ma ogromne zaangażowanie w projekt i w jego rozwój. I nie jest to typ człowieka, który ma grosz, wykłada go jak w markecie i bierze produkt do ręki. Tu jest zupełnie inaczej. Na wiele tematów jest podejmowana otwarta dyskusja, niemalże codziennie mam na skrzynce jakieś propozycje i masę przemyśleń Cowboya. Bardzo mi się to podoba i cieszy mnie zarazem to, że często nasze koncepcje się pokrywają. Doszliśmy do momentu, od którego nie będzie już większych zmian konstrukcyjnych. I to też umożliwia ruszenie z materiałem do przodu.
Razem z tym projektem ewoluuje moje podejście do pracy, do prowadzenia warsztatu, do wyboru projektów wartych poświęcenia czasu i sposobu rozwiązywania wszelkich problemów z klientami. To bardzo ważny dla mnie projekt. Nie wiele mniej niż dla samego właściciela. |
|
|
![]()
Post
#743
|
|
Super User Dołączył: Sat, 08 November 2008 Skąd: płock ![]() |
przecież ja nie działam intuicyjnie tylko bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach innych - te rysunki które wkleiłem to sam nie rysowałem w paincie mozna wygooglać przepływy i rozkałd cisnień wokół nadwozia To jak możesz wygoogluj zawirowania w nadkolach i miejsca podciśnienia , bo jakoś nie mogę tego znależć ![]() -------------------- audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40 BM-Vag 2.2T E30 |
|
|
![]()
Post
#744
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 31 December 2006 Skąd: Jasło ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#745
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#746
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#747
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
Podłogę do tylnej ławy i dyfra mam niemalże idealnie płaską, ale później mam wnękę nad którą jest chłodnica wody poziomo i później tylny pas, któy jest na wysokości dyfra/ławy. W obliczeniach aerodynamicznych interesuje mnie to, co w tym miejscu będzie się działo podczas ruchu pojazdu podczas jazdy na wprost i w łuku. Czy chłodnica wody na płasko lub pod kątem i z wylotem ciepłego powietrza pod auto będzie dawała radę to raz i czy ta wnęka nie będzie zmniejszała nacisk na tylna oś. W planie nie ma spoilera na tylnej klapie. Jedynie mała seryjna lotka. I dodatkowo...czy nie lepiej te miejsce obniżyć i pociągnąć podłogę płasko i może zrobić chłodnicę z wylotem do tyłu... Ta wnęka spędza mi sen z powiek...
|
|
|
![]()
Post
#748
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 23 June 2007 Skąd: Lublinozouki ![]() |
W temacie custom drążków do magla mogę pomóc
![]() |
|
|
![]()
Post
#749
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
znam ten link, wychodzi że wcale z tyłu bagażnika nie ma dobrego podcisnienia ![]() Podłogę do tylnej ławy i dyfra mam niemalże idealnie płaską, ale później mam wnękę nad którą jest chłodnica wody poziomo i później tylny pas, któy jest na wysokości dyfra/ławy. W obliczeniach aerodynamicznych interesuje mnie to, co w tym miejscu będzie się działo podczas ruchu pojazdu podczas jazdy na wprost i w łuku. Czy chłodnica wody na płasko lub pod kątem i z wylotem ciepłego powietrza pod auto będzie dawała radę to raz i czy ta wnęka nie będzie zmniejszała nacisk na tylna oś. W planie nie ma spoilera na tylnej klapie. Jedynie mała seryjna lotka. I dodatkowo...czy nie lepiej te miejsce obniżyć i pociągnąć podłogę płasko i może zrobić chłodnicę z wylotem do tyłu... Ta wnęka spędza mi sen z powiek... podłogę w bagażniku trzeba wyciąc całkowicie, obniżyć do poziomu podłogi która jest (bedzie) zrobiona pomiędzy osiami i wyprofilowac tak żeby lekko podnosiła się do góry ku wylotowi- chyba tak są projektowane dyfuzory i dzieki temu powietrze nabiera większej prędkości - czyli robi sie podcisnienie chłodnica wody nie moze być całkiem poziomo (ktos mi tak radził), moze 30 stopnie pochylenia byc OK ? idealnie by było żeby podłoga była całkowicie po całości plaska blachą, nie jestem pewien ale jesli jest wileki spojler na tylnej klapie to wtedy auta maja wyloty z tyłu w miejscu rejestracji jesli nie ma wielkiego spojlera to wylot powinien być w miejscu wylotu z rury wydechowej ![]() W temacie custom drążków do magla mogę pomóc ![]() dzieki, jakby co to bede dzwonił.. pare fotek jak to robią inni ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() i jeszcze to co ja chciałby zrobić ![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#750
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 February 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#751
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Bo jest sprzeczny z teorią i praktyką, pooglądaj dół choćby jakiegoś seryjnego Ferrari, może coś dotrze. Sorry, na rysunki nie mam czasu ![]() P.S. 30* to w ch...j za dużo ![]() haha wiedziałem że tak bedzie ![]() jak nie masz czasu to sie nie wpisuj ze cos jest z dupy, nie mam akurat ferrari w garazu żeby obejrzeć ![]() subaru ZEN tez jest z dupy ... patrz tam chłodnica ma kąt 90 stopni i działa ![]() u mnie chodnica nie bedzie elementem aeorodynamicznym ani tez czescią "dyfuzora" -------------------- |
|
|
![]()
Post
#752
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak masz chłodnicę z korkiem to sam sobie odpowiedz na pytanie jak bardzo poziomo ma być.
Masz już dyfuzor? Ja już jestem u siebie po "wyprostowaniu" podłogi i przymiarkach i ciesze bo nareszcie pasuje. Nie trzeba robić jej, żeby unosiła się z tyłu ku górze bo każdy dyfuzor jest tak skonstruowany, że nadaje swoim kształtem właśnie taki kąt ![]() -------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#753
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
Czemu nie podać dokładnych wymiarów chętnemu, żeby zrobił analizę? Jak już ktoś się zgłosić to warto to chyba wykorzystać. Przynajmniej będzie podstawa do dalszych rozważań.
|
|
|
![]()
Post
#754
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Heh, ale dokładnych wymiarów czego? Wszystkiego? To chyba skaner 3D by się przydał...
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#755
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
[OT w sprawie analizy] Noooo... nie do końca - jest coś takiego jak model teoretyczny, na podstawie którego rozpatruje się zasadność zastosowania konkretnego rozwiązania, analiza na tym etapie ma to do siebie że ma pokazać w jakim kierunku powinno się zmierzać, a nie w ~100% gotowe rozwiązanie doskonale odwzorowujące kształt podłogi etc. Bo gdyby tak naprawdę mieć full model samochodu z wydechem, zawieszeniem, kołami etc, dosłownie każdą pierdółką, to chyba potrzebny byłby do obliczeń spory cluster np X-boxów lub PS3-jek
![]() -------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#756
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
zakonczmy juz te dysptuty.. na razie auto stoi rozgrzebane
nie wiadomo jeszcze jaka bedzie chłodnica, jak ustawiona, czy 0 czy 30 czy 45 czy 60 czy 90 stopni, jak to wszytsko wyjdzie chłodnica nie bedzie z korkiem bo bedzie jakas seryjna moze z A6 chciałbym skopiowac rozwiązanie z subaru zen, z tym że chłodnica ma byc jak najnizej (nie mam tam baku) mysle ze jakos sie to zrobi i nie trzeba obliczeń rodem z F1 ani dyfuzorów Adriana Neweya co mam liczyć, jak siara mam zlecać analize aerodynamiczną - nie ten poziom projektu ani predkosci ![]() na razie to trzeba zeby mechaniczne prace ogranąc, a nie modele aerodynamiczne tworzyc, nie ten etap ;( -------------------- |
|
|
![]()
Post
#757
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
No tak, ale pytanie co porównujemy. Czy serie do opcji z dyfuzorem? Bo jeśli tak to ciężko będzie odwzorować serię w takim modelu teoretycznym bo podłoga jest mocno nieregularna zazwyczaj. Z modelem z zabudowaną podłogą nie powinno być problemu...
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#758
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Gr00bY: zabudowa podłogi jakoś tak mi dzisiaj przemknęła przez głowe po wpisie Kefira, bo skoro bedzie robiona nowa podloga (jak najbardziej płaska) to pomyslałem żeby iśc dalej z tą podłogą do konca auta skoro podłoga w bagazniku tez wyleci
nie wiem czy Cie dobrze zrozumialem z tym zglebieniem ale auto bedzie niskie, bardzo niskie - dach w B2 na poziomie około 135cm ta podłoga bedzie tak szacuje 15 cm od asfaltu a jak wyjdzie zobaczymy, dyfuzora w B2 w ogole nie planowałem bo wyglądałoby to nie bardzo klasycznie, no ale moze cos sie wymysli jak bedzie sie kamuflowac wyloty powietrza zchłodnicy -------------------- |
|
|
![]()
Post
#759
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Z glębą w tym sensie, że będzie duża przerwa między dyfuzorem a podłożem. Żeby to dobrze działało musi być nisko bo wtedy powietrze szybciej leci od początku i efekt jest lepszy. Więc w zasadzie to rozwiązanie tylko na tor, a nie na jakieś dziurawe lotniska...
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#760
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Cowboy te rozwiązania co podałeś wymagają ażurowej nie tylko tylnej ścianki bagażnika ale też górnej powierzchni klapy,
tego typu rozwiązania często mają to do siebie, że albo trzeba je odwzorować dokładnie albo zmieniając jeden szczegół wszystko przestaje działać. ten szkic który przedstawiłeś jako pierwszy w poście 749 będzie działać tylko tyle ile wentylatory przepchną bo samoistnego przepływu raczej nie będzie. Dlatego doradzam Ci jednak skorzystanie z podpowiedzi kogoś kto ma choć blade pojęcie. ps. to rozwiązanie ze szkicu nie będzie działało bo blisko tylnej powierzchni bagażnika robią się zawirowania, powietrze zwalnia i robi się wyższe ciśnienie niż np. pod samochodem. wiem, że "intuicyjnie" dokładnie za bagażnikiem powinno być niższe ciśnienie... ale jest dokładnie odwrotnie |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 09:52 |