Shoutbox 0 nowych PW 


117 Stron V  « < 36 37 38 39 40 > »   
Closed TopicStart new topic
> Audi 80 quattro B2 2-door sedan VR6 R30T 650KM@780NM, czyli wydumany projekt bez sensu i bez końca ;)
cowboy
post Sun, 21 Aug 2011 - 19:50
Post #741


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(slonik98 @ Sun, 21 Aug 2011 - 15:27) *
Witam. Mam takie pytanie, bo faktycznie projekt już troche trwa. Ok, ale Ty masz przecież odstawiony ten samochód do mechanika/firmy, więc TEORETYCZNIE mowisz co chcesz i samochód zostaje budowany


teoretycznie tak powinno byc..

CYTAT(slonik98 @ Sun, 21 Aug 2011 - 15:27) *
No chyba że samochód stoi u kolegi/znajomego i robicie go w wolnym czasie, a wtedy to co innego i tego posta nie było. Ogólnie projekt mega i bardzo mu kibicuje, dlatego chciałbym, żeby już jeździł. Pozdrawiam


no raczej własnie troche tak to wygląda.. tez chciałbym żeby juz jezdził

CYTAT(toffic @ Sun, 21 Aug 2011 - 19:26) *
Ten rozkład z obrazka jest z dupy tongue.gif


bo ?
poprosze o jakis nie z dupy obrazek


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 21 Aug 2011 - 19:50
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kefirsky
post Sun, 21 Aug 2011 - 20:19
Post #742


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Każdy projekt przydałoby się indywidualnie oceniać. Cowboy ma ogromne zaangażowanie w projekt i w jego rozwój. I nie jest to typ człowieka, który ma grosz, wykłada go jak w markecie i bierze produkt do ręki. Tu jest zupełnie inaczej. Na wiele tematów jest podejmowana otwarta dyskusja, niemalże codziennie mam na skrzynce jakieś propozycje i masę przemyśleń Cowboya. Bardzo mi się to podoba i cieszy mnie zarazem to, że często nasze koncepcje się pokrywają. Doszliśmy do momentu, od którego nie będzie już większych zmian konstrukcyjnych. I to też umożliwia ruszenie z materiałem do przodu.
Razem z tym projektem ewoluuje moje podejście do pracy, do prowadzenia warsztatu, do wyboru projektów wartych poświęcenia czasu i sposobu rozwiązywania wszelkich problemów z klientami. To bardzo ważny dla mnie projekt. Nie wiele mniej niż dla samego właściciela.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajak100
post Sun, 21 Aug 2011 - 21:02
Post #743


Super User
Dołączył: Sat, 08 November 2008
Skąd: płock





CYTAT(cowboy @ Sun, 21 Aug 2011 - 15:07) *
przecież ja nie działam intuicyjnie tylko bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach innych - te rysunki które wkleiłem to sam nie rysowałem w paincie
mozna wygooglać przepływy i rozkałd cisnień wokół nadwozia


To jak możesz wygoogluj zawirowania w nadkolach i miejsca podciśnienia , bo jakoś nie mogę tego znależć laugh.gif , a przydałoby się .


--------------------
audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40
BM-Vag 2.2T E30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BARANEK
post Sun, 21 Aug 2011 - 21:38
Post #744


User
Dołączył: Sun, 31 December 2006
Skąd: Jasło





CYTAT(cowboy @ Sun, 21 Aug 2011 - 19:50) *
no raczej własnie troche tak to wygląda.. tez chciałbym żeby juz jezdził

na kiedy mniej wiecej przewidujesz pierwszy wyjazd? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Sun, 21 Aug 2011 - 21:59
Post #745


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





http://www.gcdataconcepts.com/carairflow.html

Ciekawe.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Sun, 21 Aug 2011 - 22:32
Post #746


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





CYTAT(baranek110 @ Sun, 21 Aug 2011 - 21:38) *
na kiedy mniej wiecej przewidujesz pierwszy wyjazd? wink.gif


Może jak auto będzie w stanie jeździć?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Sun, 21 Aug 2011 - 22:44
Post #747


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Podłogę do tylnej ławy i dyfra mam niemalże idealnie płaską, ale później mam wnękę nad którą jest chłodnica wody poziomo i później tylny pas, któy jest na wysokości dyfra/ławy. W obliczeniach aerodynamicznych interesuje mnie to, co w tym miejscu będzie się działo podczas ruchu pojazdu podczas jazdy na wprost i w łuku. Czy chłodnica wody na płasko lub pod kątem i z wylotem ciepłego powietrza pod auto będzie dawała radę to raz i czy ta wnęka nie będzie zmniejszała nacisk na tylna oś. W planie nie ma spoilera na tylnej klapie. Jedynie mała seryjna lotka. I dodatkowo...czy nie lepiej te miejsce obniżyć i pociągnąć podłogę płasko i może zrobić chłodnicę z wylotem do tyłu... Ta wnęka spędza mi sen z powiek...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
autoR
post Mon, 22 Aug 2011 - 01:52
Post #748


Forum Killer
Dołączył: Sat, 23 June 2007
Skąd: Lublinozouki





W temacie custom drążków do magla mogę pomóc smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 22 Aug 2011 - 09:59
Post #749


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Leo @ Sun, 21 Aug 2011 - 21:59) *


znam ten link, wychodzi że wcale z tyłu bagażnika nie ma dobrego podcisnienia wink.gif


CYTAT(Kefirsky @ Sun, 21 Aug 2011 - 22:44) *
Podłogę do tylnej ławy i dyfra mam niemalże idealnie płaską, ale później mam wnękę nad którą jest chłodnica wody poziomo i później tylny pas, któy jest na wysokości dyfra/ławy. W obliczeniach aerodynamicznych interesuje mnie to, co w tym miejscu będzie się działo podczas ruchu pojazdu podczas jazdy na wprost i w łuku. Czy chłodnica wody na płasko lub pod kątem i z wylotem ciepłego powietrza pod auto będzie dawała radę to raz i czy ta wnęka nie będzie zmniejszała nacisk na tylna oś. W planie nie ma spoilera na tylnej klapie. Jedynie mała seryjna lotka. I dodatkowo...czy nie lepiej te miejsce obniżyć i pociągnąć podłogę płasko i może zrobić chłodnicę z wylotem do tyłu... Ta wnęka spędza mi sen z powiek...


podłogę w bagażniku trzeba wyciąc całkowicie, obniżyć do poziomu podłogi która jest (bedzie) zrobiona pomiędzy osiami i wyprofilowac tak żeby lekko podnosiła się do góry ku wylotowi- chyba tak są projektowane dyfuzory i dzieki temu powietrze nabiera większej prędkości - czyli robi sie podcisnienie
chłodnica wody nie moze być całkiem poziomo (ktos mi tak radził), moze 30 stopnie pochylenia byc OK ?
idealnie by było żeby podłoga była całkowicie po całości plaska blachą,
nie jestem pewien ale jesli jest wileki spojler na tylnej klapie to wtedy auta maja wyloty z tyłu w miejscu rejestracji
jesli nie ma wielkiego spojlera to wylot powinien być w miejscu wylotu z rury wydechowej



CYTAT(autoR @ Mon, 22 Aug 2011 - 01:52) *
W temacie custom drążków do magla mogę pomóc smile.gif


dzieki, jakby co to bede dzwonił..

pare fotek jak to robią inni







i jeszcze to co ja chciałby zrobić



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toffic
post Mon, 22 Aug 2011 - 16:52
Post #750


Super User
Dołączył: Mon, 23 February 2009





CYTAT(cowboy @ Sun, 21 Aug 2011 - 19:50) *
bo ?
poprosze o jakis nie z dupy obrazek

Bo jest sprzeczny z teorią i praktyką, pooglądaj dół choćby jakiegoś seryjnego Ferrari, może coś dotrze. Sorry, na rysunki nie mam czasu cool.gif
P.S. 30* to w ch...j za dużo laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 22 Aug 2011 - 19:08
Post #751


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(toffic @ Mon, 22 Aug 2011 - 16:52) *
Bo jest sprzeczny z teorią i praktyką, pooglądaj dół choćby jakiegoś seryjnego Ferrari, może coś dotrze. Sorry, na rysunki nie mam czasu cool.gif
P.S. 30* to w ch...j za dużo laugh.gif


haha wiedziałem że tak bedzie wink.gif

jak nie masz czasu to sie nie wpisuj ze cos jest z dupy, nie mam akurat ferrari w garazu żeby obejrzeć wink.gif

subaru ZEN tez jest z dupy ... patrz tam chłodnica ma kąt 90 stopni i działa wink.gif

u mnie chodnica nie bedzie elementem aeorodynamicznym ani tez czescią "dyfuzora"


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Mon, 22 Aug 2011 - 19:26
Post #752


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Jak masz chłodnicę z korkiem to sam sobie odpowiedz na pytanie jak bardzo poziomo ma być.

Masz już dyfuzor? Ja już jestem u siebie po "wyprostowaniu" podłogi i przymiarkach i ciesze bo nareszcie pasuje. Nie trzeba robić jej, żeby unosiła się z tyłu ku górze bo każdy dyfuzor jest tak skonstruowany, że nadaje swoim kształtem właśnie taki kąt smile.gif Gorzej, że jeżeli nie zglebi się tego opór to ten dyfuz gówno da... Bo będzie jama...


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Mon, 22 Aug 2011 - 19:51
Post #753


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





Czemu nie podać dokładnych wymiarów chętnemu, żeby zrobił analizę? Jak już ktoś się zgłosić to warto to chyba wykorzystać. Przynajmniej będzie podstawa do dalszych rozważań.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Mon, 22 Aug 2011 - 19:55
Post #754


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Heh, ale dokładnych wymiarów czego? Wszystkiego? To chyba skaner 3D by się przydał...


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Mon, 22 Aug 2011 - 20:10
Post #755


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





[OT w sprawie analizy] Noooo... nie do końca - jest coś takiego jak model teoretyczny, na podstawie którego rozpatruje się zasadność zastosowania konkretnego rozwiązania, analiza na tym etapie ma to do siebie że ma pokazać w jakim kierunku powinno się zmierzać, a nie w ~100% gotowe rozwiązanie doskonale odwzorowujące kształt podłogi etc. Bo gdyby tak naprawdę mieć full model samochodu z wydechem, zawieszeniem, kołami etc, dosłownie każdą pierdółką, to chyba potrzebny byłby do obliczeń spory cluster np X-boxów lub PS3-jek wink.gif [/OT w sprawie analizy]


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 22 Aug 2011 - 20:27
Post #756


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





zakonczmy juz te dysptuty.. na razie auto stoi rozgrzebane
nie wiadomo jeszcze jaka bedzie chłodnica, jak ustawiona, czy 0 czy 30 czy 45 czy 60 czy 90 stopni, jak to wszytsko wyjdzie
chłodnica nie bedzie z korkiem bo bedzie jakas seryjna moze z A6
chciałbym skopiowac rozwiązanie z subaru zen, z tym że chłodnica ma byc jak najnizej (nie mam tam baku)
mysle ze jakos sie to zrobi i nie trzeba obliczeń rodem z F1 ani dyfuzorów Adriana Neweya
co mam liczyć, jak siara mam zlecać analize aerodynamiczną - nie ten poziom projektu ani predkosci wink.gif

na razie to trzeba zeby mechaniczne prace ogranąc, a nie modele aerodynamiczne tworzyc, nie ten etap ;(


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Mon, 22 Aug 2011 - 20:28
Post #757


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





No tak, ale pytanie co porównujemy. Czy serie do opcji z dyfuzorem? Bo jeśli tak to ciężko będzie odwzorować serię w takim modelu teoretycznym bo podłoga jest mocno nieregularna zazwyczaj. Z modelem z zabudowaną podłogą nie powinno być problemu...


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 22 Aug 2011 - 20:35
Post #758


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





Gr00bY: zabudowa podłogi jakoś tak mi dzisiaj przemknęła przez głowe po wpisie Kefira, bo skoro bedzie robiona nowa podloga (jak najbardziej płaska) to pomyslałem żeby iśc dalej z tą podłogą do konca auta skoro podłoga w bagazniku tez wyleci

nie wiem czy Cie dobrze zrozumialem z tym zglebieniem ale auto bedzie niskie, bardzo niskie - dach w B2 na poziomie około 135cm
ta podłoga bedzie tak szacuje 15 cm od asfaltu

a jak wyjdzie zobaczymy, dyfuzora w B2 w ogole nie planowałem bo wyglądałoby to nie bardzo klasycznie, no ale moze cos sie wymysli jak bedzie sie kamuflowac wyloty powietrza zchłodnicy


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Mon, 22 Aug 2011 - 20:44
Post #759


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Z glębą w tym sensie, że będzie duża przerwa między dyfuzorem a podłożem. Żeby to dobrze działało musi być nisko bo wtedy powietrze szybciej leci od początku i efekt jest lepszy. Więc w zasadzie to rozwiązanie tylko na tor, a nie na jakieś dziurawe lotniska...


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzegorzp
post Tue, 23 Aug 2011 - 11:11
Post #760


Super User
Dołączył: Sat, 30 August 2008
Skąd: Warszawa





Cowboy te rozwiązania co podałeś wymagają ażurowej nie tylko tylnej ścianki bagażnika ale też górnej powierzchni klapy,
tego typu rozwiązania często mają to do siebie, że albo trzeba je odwzorować dokładnie albo zmieniając jeden szczegół wszystko przestaje działać.
ten szkic który przedstawiłeś jako pierwszy w poście 749 będzie działać tylko tyle ile wentylatory przepchną bo samoistnego przepływu raczej nie będzie.
Dlatego doradzam Ci jednak skorzystanie z podpowiedzi kogoś kto ma choć blade pojęcie.

ps. to rozwiązanie ze szkicu nie będzie działało bo blisko tylnej powierzchni bagażnika robią się zawirowania, powietrze zwalnia i robi się wyższe ciśnienie niż np. pod samochodem.
wiem, że "intuicyjnie" dokładnie za bagażnikiem powinno być niższe ciśnienie... ale jest dokładnie odwrotnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post

117 Stron V  « < 36 37 38 39 40 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 09:52