Shoutbox 0 nowych PW 


15 Stron V  « < 10 11 12 13 14 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Ford Focus RS mk2 367PS 512NM, Nowy wykres str. 14
kompot
post Thu, 03 Jun 2010 - 17:03
Post #221


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





@Fawor

Zwiększając masę, zwiększamy nacisk. Zwiększając nacisk zwiększamy maksymalną siłę tarcia na styku opony z nawierzchnią. Siła ta może napędzić samochód z przyspieszeniem a=F/m (nie bawimy się tu w a<g). m w tym wzorze to masa. Widać więc, że skoro siła F to iloczyn nacisku i współczynnika tarcia, czyli powiedzmy F=uN, to masa nam się uprości, bo nacisk to nic innego jak N=mg czyli masa razy przyspieszenie ziemskie. Zostanie nam wtedy a=ug, czyli że maksymalne przyspieszenie równe jest iloczynowi wspolczynnika przyczepnosci i przyspieszenia grawitacyjnego. Dodajmy, że wzór całkiem często spotykany w literaturze smile.gif Tak więc w ogólnym przypadku można przyjąć, że niezależnie od nacisku kół napedzanych powinno przyspieszać tak samo dobrze. Z zastrzeniem rozkladu mas, o ktorym pisalem wcześniej.

@JJacek

Nigdzie nie napisałem, że cięższy będzie szybszy smile.gif Napisałem, że może osiągnąć większa siłę przyczepności, co z kolei będzie utracone na rozpędzenie większej masy. Easy as that.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 03 Jun 2010 - 17:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
lovwelas
post Thu, 03 Jun 2010 - 17:25
Post #222


Forum Homee
Dołączył: Wed, 30 December 2009





kamilbike
sluger pytał czy jakiekolwiek seryjne Scirocco kreci 13.
a Scirocco R z zapodanego filmiku jest seryjne bez dwóch zdań.
Swoja droga Golf też strzeliłby 13.xx przy dobrym starcie (jak było widać start nie należał do udanych biorąc pod uwage to że Golf jest AWD)


--------------------
@CoiloversPL
MR2 Spyder 1ZZ Tor łódź 1:00:9
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Thu, 03 Jun 2010 - 18:27
Post #223


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





Zawsze znajdzie sie ktos kto napisze,ze osoba broniaca jakiegos auta przed forumowa nagonka osob,ktore takiego auta pewnie nawet nie widzialy na oczy, jest bufonem,czy cos w tym stylu...! Nigdy nie napisalem ze rs jest lepszy od czegokolwiek ale i tak jak zwykle znalazly sie osobiste wycieczki.
Zapomnijmy juz o Kamieniu Sl., nie ogarnialem co wszyscy widzieli i tyle.


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Fri, 04 Jun 2010 - 10:16
Post #224


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





W temacie porównań RS'a do innych hot-haczy zachęcam do obejrzenia wczorajszego odcinka Fifth-gear wink.gif

EOT z mojej strony


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lelon
post Fri, 04 Jun 2010 - 10:56
Post #225


Super User
Dołączył: Sun, 12 June 2005
Skąd: Warszawa





gdzie to można obejrzeć, może jakiś link?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Fri, 04 Jun 2010 - 11:23
Post #226


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





W jakieś zagranicznej TV, a tu pewnie znajdziesz na nią namiar wink.gif

http://www.finalgear.com/


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Fri, 04 Jun 2010 - 13:09
Post #227


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





Wrzuciłem filmik w dziale filmy


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Sun, 06 Jun 2010 - 21:24
Post #228


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





CYTAT(lovwelas @ Wed, 02 Jun 2010 - 01:05) *
Ale pomimo wagi auta to i tak foki nie kręca rewelacyjnych czasów.
Stockowe Scirocco kreci niskie 14 i nie pisze tu o Scirocco R.

Może masz wzór na rewelacyjny czas dla auta o masie 1450 kg, mocy 305 km (350km w tym konkretnym przypadku), konkretnej charakterystyce silnika ze zwykła skrzynią manualną?

CYTAT(kompot @ Thu, 03 Jun 2010 - 17:03) *
@Fawor

Zwiększając masę, zwiększamy nacisk. Zwiększając nacisk zwiększamy maksymalną siłę tarcia na styku opony z nawierzchnią. Siła ta może napędzić samochód z przyspieszeniem a=F/m (nie bawimy się tu w a<g). m w tym wzorze to masa. Widać więc, że skoro siła F to iloczyn nacisku i współczynnika tarcia, czyli powiedzmy F=uN, to masa nam się uprości, bo nacisk to nic innego jak N=mg czyli masa razy przyspieszenie ziemskie. Zostanie nam wtedy a=ug, czyli że maksymalne przyspieszenie równe jest iloczynowi wspolczynnika przyczepnosci i przyspieszenia grawitacyjnego. Dodajmy, że wzór całkiem często spotykany w literaturze smile.gif Tak więc w ogólnym przypadku można przyjąć, że niezależnie od nacisku kół napedzanych powinno przyspieszać tak samo dobrze. Z zastrzeniem rozkladu mas, o ktorym pisalem wcześniej.

@JJacek

Nigdzie nie napisałem, że cięższy będzie szybszy smile.gif Napisałem, że może osiągnąć większa siłę przyczepności, co z kolei będzie utracone na rozpędzenie większej masy. Easy as that.

Ok, trochę inaczej zrozumiałem twojego posta. bo pisałeś
CYTAT(kompot @ Wed, 02 Jun 2010 - 17:47) *
Im wiekszy nacisk, tym wieksza sila przyczepnosci i lepszy przyspieszenie. To jest zaleznosc liniowa.

ale już nie chcę się czepiać słówek, bo powyżej już wszystko wyjaśniłeś. Pozostaje jeszcze kwestia oporów toczenia. Zakładając, że start jest optymalny, nie tracimy przyczepności, to opory toczenia zwiększą się.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Mon, 07 Jun 2010 - 07:28
Post #229


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





CYTAT(JJacek @ Sun, 06 Jun 2010 - 21:24) *
Może masz wzór na rewelacyjny czas dla auta o masie 1450 kg, mocy 305 km (350km w tym konkretnym przypadku), konkretnej charakterystyce silnika ze zwykła skrzynią manualną

Uwzględniający jeszcze rodzaj i stan nawierzchni oraz warunki pogodowe


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Tue, 29 Jun 2010 - 20:09
Post #230


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





Miły pojedynek autostradowy pozwolił trochę zweryfikować osiągi auta. Pozdrowienia dla kierownika z czarnego RS4 combi B6 (edit: B7).

Do licznikowych 250 niemal nie odchodził, powyżej minimalnie zwiększał odległość i wyglądało to tak jakby nie miał odcinki przy 250km/h.
Wyższa moc na koniec robiła jednak delikatnie swoje.


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sane
post Tue, 29 Jun 2010 - 20:13
Post #231


Moderator
Dołączył: Thu, 17 March 2005
Skąd: ludzi znam tu i tam





CYTAT(Sluger @ Tue, 29 Jun 2010 - 20:09) *
Miły pojedynek autostradowy pozwolił trochę zweryfikować osiągi auta. Pozdrowienia dla kierownika z czarnego RS4 combi B6.

Do licznikowych 250 niemal nie odchodził, powyżej minimalnie zwiększał odległość i wyglądało to tak jakby nie miał odcinki przy 250km/h.
Wyższa moc na koniec robiła jednak delikatnie swoje.


Nie było RS4 w budzie B6 tongue.gif



--------------------
Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PiSi
post Tue, 29 Jun 2010 - 20:14
Post #232


Frequent User
Dołączył: Mon, 01 May 2006





CYTAT(Sluger @ Tue, 29 Jun 2010 - 20:09) *
Miły pojedynek autostradowy pozwolił trochę zweryfikować osiągi auta. Pozdrowienia dla kierownika z czarnego RS4 combi B6.

Do licznikowych 250 niemal nie odchodził, powyżej minimalnie zwiększał odległość i wyglądało to tak jakby nie miał odcinki przy 250km/h.
Wyższa moc na koniec robiła jednak delikatnie swoje.


Sluger, ale w budzie B6 nie było RSa. Z tego co kojarze to najmocniejszy silnik miało S4 (bodaj 344 KM o ile trzymał parametry)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Tue, 29 Jun 2010 - 21:01
Post #233


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





Taką "pupę" ścigałem:



--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sane
post Tue, 29 Jun 2010 - 21:04
Post #234


Moderator
Dołączył: Thu, 17 March 2005
Skąd: ludzi znam tu i tam





CYTAT(Sluger @ Tue, 29 Jun 2010 - 21:01) *
Taki:

klik



To B7...

W takim razie gratulacje, bo takie RS4 trochę się odpycha wink.gif
Katalogowo poniżej 17 sek. do 200 i limiter na 280...


--------------------
Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Tue, 29 Jun 2010 - 21:05
Post #235


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





Nie znam się na oznaczeniach audi i stąd błąd wink.gif

Ale sprawdziłem wcześniej, że RS4 ma dwie końcówki owalne, a s4 avant ma 4 mniejsze:


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Tue, 29 Jun 2010 - 21:09
Post #236


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





CYTAT(Sane @ Tue, 29 Jun 2010 - 21:04) *
limiter na 280...



No to luz bo jak mi przy moich licznikowych 260km/h zaczął odchodzić to się trochę zdziwiłem...
Byłem przekonany, że powinien mieć odcinkę przy 250 i że go objadę, a tu zonk... tongue.gif

Oczywiście wszystko na niemieckiej autostradzie miało miejsce!


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Tue, 29 Jun 2010 - 21:10
Post #237


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Męskie tyłki ciężko objechać wink.gif A tak na poważnie to nieżle musi Ci śmigać RS.
Czekam na nowe filmy z jego udziałem smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Tue, 29 Jun 2010 - 21:27
Post #238


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





Czekam na miejsce w jecie i liczę, że jeszcze coś dojdzie po ostatecznym strojeniu (po ICku i decacie nie był jeszcze poprawiany soft) i już nie będę musiał wykorzystywać strumienia powietrza za RS4, żeby dotrzymać mu kroku. wink.gif


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kosiarz
post Thu, 01 Jul 2010 - 16:45
Post #239


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 February 2004
Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW





będziesz w Kamieniu ?


--------------------
Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ
http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz

http://tnij.org/cosworth Mój projekt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Thu, 01 Jul 2010 - 23:35
Post #240


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





A co się tam będzie działo?


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

15 Stron V  « < 10 11 12 13 14 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 02:38