![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#221
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
@Fawor
Zwiększając masę, zwiększamy nacisk. Zwiększając nacisk zwiększamy maksymalną siłę tarcia na styku opony z nawierzchnią. Siła ta może napędzić samochód z przyspieszeniem a=F/m (nie bawimy się tu w a<g). m w tym wzorze to masa. Widać więc, że skoro siła F to iloczyn nacisku i współczynnika tarcia, czyli powiedzmy F=uN, to masa nam się uprości, bo nacisk to nic innego jak N=mg czyli masa razy przyspieszenie ziemskie. Zostanie nam wtedy a=ug, czyli że maksymalne przyspieszenie równe jest iloczynowi wspolczynnika przyczepnosci i przyspieszenia grawitacyjnego. Dodajmy, że wzór całkiem często spotykany w literaturze ![]() @JJacek Nigdzie nie napisałem, że cięższy będzie szybszy ![]() -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#222
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 30 December 2009 ![]() |
kamilbike
sluger pytał czy jakiekolwiek seryjne Scirocco kreci 13. a Scirocco R z zapodanego filmiku jest seryjne bez dwóch zdań. Swoja droga Golf też strzeliłby 13.xx przy dobrym starcie (jak było widać start nie należał do udanych biorąc pod uwage to że Golf jest AWD) -------------------- @CoiloversPL
MR2 Spyder 1ZZ Tor łódź 1:00:9 |
|
|
![]()
Post
#223
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Zawsze znajdzie sie ktos kto napisze,ze osoba broniaca jakiegos auta przed forumowa nagonka osob,ktore takiego auta pewnie nawet nie widzialy na oczy, jest bufonem,czy cos w tym stylu...! Nigdy nie napisalem ze rs jest lepszy od czegokolwiek ale i tak jak zwykle znalazly sie osobiste wycieczki.
Zapomnijmy juz o Kamieniu Sl., nie ogarnialem co wszyscy widzieli i tyle. -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#224
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
W temacie porównań RS'a do innych hot-haczy zachęcam do obejrzenia wczorajszego odcinka Fifth-gear
![]() EOT z mojej strony -------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#225
|
|
Super User Dołączył: Sun, 12 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
gdzie to można obejrzeć, może jakiś link?
|
|
|
![]()
Post
#226
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
-------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#227
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Wrzuciłem filmik w dziale filmy
-------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#228
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
Ale pomimo wagi auta to i tak foki nie kręca rewelacyjnych czasów. Stockowe Scirocco kreci niskie 14 i nie pisze tu o Scirocco R. Może masz wzór na rewelacyjny czas dla auta o masie 1450 kg, mocy 305 km (350km w tym konkretnym przypadku), konkretnej charakterystyce silnika ze zwykła skrzynią manualną? @Fawor Zwiększając masę, zwiększamy nacisk. Zwiększając nacisk zwiększamy maksymalną siłę tarcia na styku opony z nawierzchnią. Siła ta może napędzić samochód z przyspieszeniem a=F/m (nie bawimy się tu w a<g). m w tym wzorze to masa. Widać więc, że skoro siła F to iloczyn nacisku i współczynnika tarcia, czyli powiedzmy F=uN, to masa nam się uprości, bo nacisk to nic innego jak N=mg czyli masa razy przyspieszenie ziemskie. Zostanie nam wtedy a=ug, czyli że maksymalne przyspieszenie równe jest iloczynowi wspolczynnika przyczepnosci i przyspieszenia grawitacyjnego. Dodajmy, że wzór całkiem często spotykany w literaturze ![]() @JJacek Nigdzie nie napisałem, że cięższy będzie szybszy ![]() Ok, trochę inaczej zrozumiałem twojego posta. bo pisałeś Im wiekszy nacisk, tym wieksza sila przyczepnosci i lepszy przyspieszenie. To jest zaleznosc liniowa. ale już nie chcę się czepiać słówek, bo powyżej już wszystko wyjaśniłeś. Pozostaje jeszcze kwestia oporów toczenia. Zakładając, że start jest optymalny, nie tracimy przyczepności, to opory toczenia zwiększą się. |
|
|
![]()
Post
#229
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Może masz wzór na rewelacyjny czas dla auta o masie 1450 kg, mocy 305 km (350km w tym konkretnym przypadku), konkretnej charakterystyce silnika ze zwykła skrzynią manualną Uwzględniający jeszcze rodzaj i stan nawierzchni oraz warunki pogodowe -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#230
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Miły pojedynek autostradowy pozwolił trochę zweryfikować osiągi auta. Pozdrowienia dla kierownika z czarnego RS4 combi B6 (edit: B7).
Do licznikowych 250 niemal nie odchodził, powyżej minimalnie zwiększał odległość i wyglądało to tak jakby nie miał odcinki przy 250km/h. Wyższa moc na koniec robiła jednak delikatnie swoje. -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#231
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 17 March 2005 Skąd: ludzi znam tu i tam ![]() |
Miły pojedynek autostradowy pozwolił trochę zweryfikować osiągi auta. Pozdrowienia dla kierownika z czarnego RS4 combi B6. Do licznikowych 250 niemal nie odchodził, powyżej minimalnie zwiększał odległość i wyglądało to tak jakby nie miał odcinki przy 250km/h. Wyższa moc na koniec robiła jednak delikatnie swoje. Nie było RS4 w budzie B6 ![]() -------------------- Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica... |
|
|
![]()
Post
#232
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 01 May 2006 ![]() |
Miły pojedynek autostradowy pozwolił trochę zweryfikować osiągi auta. Pozdrowienia dla kierownika z czarnego RS4 combi B6. Do licznikowych 250 niemal nie odchodził, powyżej minimalnie zwiększał odległość i wyglądało to tak jakby nie miał odcinki przy 250km/h. Wyższa moc na koniec robiła jednak delikatnie swoje. Sluger, ale w budzie B6 nie było RSa. Z tego co kojarze to najmocniejszy silnik miało S4 (bodaj 344 KM o ile trzymał parametry) |
|
|
![]()
Post
#233
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Taką "pupę" ścigałem:
![]() -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#234
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 17 March 2005 Skąd: ludzi znam tu i tam ![]() |
To B7... W takim razie gratulacje, bo takie RS4 trochę się odpycha ![]() Katalogowo poniżej 17 sek. do 200 i limiter na 280... -------------------- Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica... |
|
|
![]()
Post
#235
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Nie znam się na oznaczeniach audi i stąd błąd
![]() Ale sprawdziłem wcześniej, że RS4 ma dwie końcówki owalne, a s4 avant ma 4 mniejsze: ![]() -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#236
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
limiter na 280... No to luz bo jak mi przy moich licznikowych 260km/h zaczął odchodzić to się trochę zdziwiłem... Byłem przekonany, że powinien mieć odcinkę przy 250 i że go objadę, a tu zonk... ![]() Oczywiście wszystko na niemieckiej autostradzie miało miejsce! -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#237
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Męskie tyłki ciężko objechać
![]() Czekam na nowe filmy z jego udziałem ![]() |
|
|
![]()
Post
#238
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Czekam na miejsce w jecie i liczę, że jeszcze coś dojdzie po ostatecznym strojeniu (po ICku i decacie nie był jeszcze poprawiany soft) i już nie będę musiał wykorzystywać strumienia powietrza za RS4, żeby dotrzymać mu kroku.
![]() -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#239
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 February 2004 Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW ![]() |
będziesz w Kamieniu ?
-------------------- Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz http://tnij.org/cosworth Mój projekt |
|
|
![]()
Post
#240
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
A co się tam będzie działo?
-------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 02:38 |