![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#201
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Będąc dealerem wlasnego auta?
![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#202
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Przyczepność jest lepsza, ale zwiększa się ona proporcjonalnie do wspł. tarcia. Masa, zwiększa liniowo, ale szybciej niż tarcie. Dokładając dodatkowe kilogramy nie zmieniamy tylko przyczepności, zmieni się poza tym tarcie toczne. Podczas zrywania przyczepności kół przy ruszaniu tarcie toczne nie ma znaczenia. I tak jest zbyt małe, bo mamy utratę przyczepności, więc zbyt duże przyspieszenie kątowe koła. Mam nadzieję, że się rozumiemy w tej kwestii. I dalej, przyczepność? A co to jest? Mogę zrozumieć siłę przyczepności. Przepraszam za czepialstwo, ale wchodzimy w lekko naukowe dywagacje i raczej nie ma tu miejsca na niezrozumiałe pojęcia. Maksymalna siła tarcia to iloczy masy, przyspieszenia ziemskiego(czyli razem ciężaru) i współczynnika tarcia poślizgowego. Jak widać siła przyczepności jest wprostproporcjonalna do każdej z tych wartości. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#203
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Może po prostu felga 18" + Toyo R1R, na codzień dobry kompromis
-------------------- [Honda Civic 320KM] [Audi S4 B5 500KM] [Skoda Octavia vRS 260KM]
|
|
|
![]()
Post
#204
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Ograniczyć moment na pierwszych biegach można równie dobrze odpowiednio pracując pedałem gazu.
Trzeba tylko poćwiczyć i wyczuć auto. P.S. Nie podniosłem argumentu o tym, że auto jest torowe bo jak już pisałem jest to teraz typowy dupowóz, a jak często trafiają nam się przypadkowe wyścigi spod świateł, żeby cały czas męczyć R888 lub T1r na codzień. ![]() Trening, trening i jeszcze raz trening -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#205
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Wiem, że nie podniosłeś tego argumentu. Po prostu czekałem na taką odpowiedź od gawiedzi, znając już specyfikę tego forum
![]() Półgaz nie jest odpowiednim rozwiązaniem. Na ściągniętym booscie przyspieszysz szybciej. No ale Twój cyrk, Twoje małpy ![]() Kompot: czyli twierdzisz, że zwiększając mase (w tym konkretnym przypadku, o którym mowimy - Focusie) uzyskasz większą 'przyczepność'? -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#206
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Nic nie trzeba będzie ograniczać
![]() Byłem trochę poćwiczyć i sprawdziła się technika z wyścigów jeszcze mk1. Wyciągnięcie auta na półsprzęgle i dopiero potem ogień. Od 2 biegu już praktycznie z delikatnym tylko poślizgiem. Wiadomo, że to tylko gtech ale jako ciekawostka- pokazał po jednym starcie powyższą techniką 5,09 do 100km/h i 13,045 na 1/4 mili przy prędkości 184km/h. Najwyraźniej da się tym ruszyć sprawnie, tylko trzeba to robić z głową. -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#207
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
a jak często trafiają nam się przypadkowe wyścigi spod świateł, żeby cały czas męczyć R888 lub T1r na codzień. ![]() Jeździłem trochę Rs-em na na R888. Różnica w przyczepności jest bardzo wyczuwalna i podczas ruszania, i w zakrętach, ale w mieście nie warto na nich jeździć bo nie osiągają odpowiedniej temperatury i schodzą w oczach. A co do ruszania- masz na pewno rację że to kwestia wyczucia. Zawsze się śmieję z ludzi uważających że gaz ma tylko dwa położenia: on i off ![]() -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#208
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 November 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
Zaraz Nikolas napisze ze trzeba bedzie sprawdzic foke na RaceLogicu
![]() -------------------- Reklama na forum jest możliwa jedynie na określonych warunkach.
|
|
|
![]()
Post
#209
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Chętnie, muszę pożyczyć od kogoś z Wrocławia i jeszcze raz udać się na nocne upalanie.
-------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#210
|
|
Super User Dołączył: Sun, 12 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
No właśnie wtedy mielibyśmy jakiś w miarę obiektywny obraz jak RS naprawdę jeździ. Z innych for dochodzą słuchy, że 222KM diesel w Golfie III czy IV objeżdża RSa. Osobiście mam nadzieję, że to kwestia nieogarniętego kierownika RSa, bo to auto strasznie mi się podoba i szkoda jak by było "more show than go"
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#211
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 20 July 2005 Skąd: Złotów ![]() |
np tutaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=329...sc&start=60 gosc scigal sie z focusem ST 305 KM elektronicna szpera ![]() ![]() 220KM i obechal spokojnie rsa ![]() ![]() ale na tym forum widze wszystko mozliwe , nawet golf 4 150KM objezdza st220. Tylko pozniej bylo dodane ze st jechal na 1 i 3 bo 2 nie ma ..... -------------------- Repliki
|
|
|
![]()
Post
#212
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Jak auto może być bardziej show than go przy określonych parametrach silnika?
![]() Czy nie jest tak, że o tym jak jedzie auto decydują parametry auta i silnika (z rolki dochodzi kwestia umiejętności zmiany biegów) oraz dodatkowo umiejętności kierowcy gdy trzeba jeszcze dodać czas reakcji i optymalne ruszenie z miejsca. Zatem RS 350 koni i 510 NM o masie 1450kg jedzie z rolki bardzo podobnie do każdego innego auta o takich samych parametrach (pomijamy aerodynamikę i skrzynie dsg ![]() Stworzenie sytuacji identycznych umiejętności kierowców nie jest niestety możliwe. Zatem to nie auto może być "more show than go" tylko kierowca ![]() To że auto FWD o masie ponad 1450 kg i mocy 330-350 koni jedzie niskie 13 to wiemy na kilku przykładach (choćby Octavia Wichluna) i teraz kwestią jest zapewnić autu odpowiednią przyczepność (17" R888), trafić na dobrą pogodę (słońce, nagrzany asfalt,itp.) oraz żebym ja choć trochę potrafił dorównać procedurze startu i skrzyni dsg przy zmianach biegów. Zgadzam się z opinią, że jak trochę pokropi to tak mocne FWD dostanie na krótkim dystansie spod świateł nawet od jakiegoś 140 konnego diesla 4x4. Już taki urok mocnych osiek. Ale już nie deprecjonujcie możliwości RSa na 1/4 mili (na podstawie opowieści z ulicy) bo jak pamiętacie choćby z top geara, ten dystans to auto pokonało szybciej od Meganki R26 o mocy właśnie tych 220 koni i niskiej masie. Reszta to kwestia drajwerów. Po raz klejny- 6:10s. -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#213
|
|
Super User Dołączył: Sun, 12 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Widzę, że odebrałeś mój post jako atak, przeczytaj go jeszcze raz. Wyrażam w nim nadzieję na to, że wreszcie RS pokaże, że jeździ tak jak powinien przy 305(350)KM i 1450kg.
Auto wygląda bardzo agresywnie i fajnie by było jakby jeździło tak jak wygląda, rozumiesz? Bo jeżeli 305KM RS przegrywa ze Scirocco 200KM czy 220KM to ja jestem osobiście rozczarowany, a nie chciałbym być bo Focus RS bardzo mi się podoba i mocno kibicuję, aby wreszcie zaczęły docierać do mnie informacje, że auto jeździ odpowiednio do swoich parametrów, czyli jak wspomniałeś 305KM i 1450kg wagi. I właśnie oczekuję tych niskich 13 dla 350KM RSa, bo na razie nigdzie ich nie widać. Rozumiesz? |
|
|
![]()
Post
#214
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Spokojnie, nikt nic tak nie odebrał, wyraziłem tylko ogólną opinię na temat możliwości aut zależnych wprost proporcjonalnie od ich parametrów
![]() Temat porażki RSa (seryjnego a nie 350 konnego) ze scirocco był już wałkowany gdzie indziej, a chyba top gear udowadnia, że nawet ostro odelżone 220 konne auto przegrywa na 1/4 mili z RSem. Temat walki na krótkich odcinkach chyba też każdy z nas zna i wie, że nie ważne czy uliczne zwykłe FWD ma 220 koni, czy 500, szybciej niż te ok. 5,5- 6 sekund i tak nie da rady ruszyć do 100km/h, więc na takim odcinku żaden z hot-hatchy nie stoi z góry na straconej pozycji. To, że RS czasem przegra ze słabszym autem to normalka ale jako, że jest namocniejszym hot-hatchem to zaraz robi się z tego zadyma na cały onet.pl. Ale powtórzę, pomijając aspekt kierowcy to każde auto czy to 220 koni, czy 300 koni o określonej masie jeździ bardzo podobnie jak każde inne o takich samych parametrach. PS. Mimo słabych czasów w Kamieniu w tylko jednym wyścigu nie byłem na mecie pierwszy (jest tutaj filmik z tego wyścigu z golfem) więc najgorzej nie było. Niestety nie znam parametrów rywali (bodajże bmw i inny golf) Pozdro I właśnie oczekuję tych niskich 13 dla 350KM RSa, bo na razie nigdzie ich nie widać. Rozumiesz? Jak miałbyś zobaczyć skoro tych aut jest kilka i pewnie poza mną nigdy nie zawitały na wyścigi 1/4 mili. Dla porównania widział ktoś seryjne scirocco robiące wysoką 13? Nie ma nad czym na sucho debatować, trzeba organizoważ ustawki ![]() -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#215
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 30 December 2009 ![]() |
wycinek z BEST MOTORING gdzie Scirocco robi 13
http://www.youtube.com/watch?v=UlkGYzNe-rs -------------------- @CoiloversPL
MR2 Spyder 1ZZ Tor łódź 1:00:9 |
|
|
![]()
Post
#216
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Auto wygląda bardzo agresywnie i fajnie by było jakby jeździło tak jak wygląda, rozumiesz? Bo jeżeli 305KM RS przegrywa ze Scirocco 200KM czy 220KM to ja jestem osobiście rozczarowany, a nie chciałbym być bo Focus RS bardzo mi się podoba i mocno kibicuję, aby wreszcie zaczęły docierać do mnie informacje, że auto jeździ odpowiednio do swoich parametrów Żeby uniknąć rozczarowania, przyjmij że RS mkII nie jest stworzony do wyścigów na wprost - i koniec. Szczerze mówiąc, myślę że większość właścicieli RSa nie widzi w nich niczego interesującego, a Slugger Ty jesteś wyjątkiem potwierdzającym regułę ![]() -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#217
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
miał być temat o modyfikacji auta, a tu widzę Slugger jak na spowiedzi sypie ...
![]() -------------------- ________________
911 4GTS RS MK2 2010-2013 |
|
|
![]()
Post
#218
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Zaraz Nikolas napisze ze trzeba bedzie sprawdzic foke na RaceLogicu ![]() Pewnie że trzeba. Bardzo ładne auto, piękny dzwięk i wcale nie jest takie wolne jak na ośkę. Uważam że na dobrej gumie zrobi b.ładny czas, tylko kwestia wyczwiczenia startów. Jak ktoś słusznie zauważył - nie jest to auto na czwiartkę, jednak sądzę że można uzyskać tym wozem lepsze cyferki... W każdym razie jak by co - to zapraszam na PW ![]() |
|
|
![]()
Post
#219
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Żeby uniknąć rozczarowania, przyjmij że RS mkII nie jest stworzony do wyścigów na wprost - i koniec. Szczerze mówiąc, myślę że większość właścicieli RSa nie widzi w nich niczego interesującego, a Slugger Ty jesteś wyjątkiem potwierdzającym regułę ![]() ooo, własnie na taką odpowiedź czekałem ![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#220
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 November 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
lovwelas tylko my mowimy o scirocco 200-210KM a nie wersji R :]
-------------------- Reklama na forum jest możliwa jedynie na określonych warunkach.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 02:39 |