Shoutbox 0 nowych PW 


15 Stron V  « < 9 10 11 12 13 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Ford Focus RS mk2 367PS 512NM, Nowy wykres str. 14
Fawor
post Wed, 02 Jun 2010 - 19:55
Post #201


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Będąc dealerem wlasnego auta? wink.gif No daj spokój.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 02 Jun 2010 - 19:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kompot
post Wed, 02 Jun 2010 - 19:58
Post #202


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(JJacek @ Wed, 02 Jun 2010 - 19:09) *
Przyczepność jest lepsza, ale zwiększa się ona proporcjonalnie do wspł. tarcia. Masa, zwiększa liniowo, ale szybciej niż tarcie. Dokładając dodatkowe kilogramy nie zmieniamy tylko przyczepności, zmieni się poza tym tarcie toczne.

Podczas zrywania przyczepności kół przy ruszaniu tarcie toczne nie ma znaczenia. I tak jest zbyt małe, bo mamy utratę przyczepności, więc zbyt duże przyspieszenie kątowe koła. Mam nadzieję, że się rozumiemy w tej kwestii.
I dalej, przyczepność? A co to jest? Mogę zrozumieć siłę przyczepności. Przepraszam za czepialstwo, ale wchodzimy w lekko naukowe dywagacje i raczej nie ma tu miejsca na niezrozumiałe pojęcia. Maksymalna siła tarcia to iloczy masy, przyspieszenia ziemskiego(czyli razem ciężaru) i współczynnika tarcia poślizgowego. Jak widać siła przyczepności jest wprostproporcjonalna do każdej z tych wartości.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BurnOuT
post Wed, 02 Jun 2010 - 21:22
Post #203


Super User
Dołączył: Fri, 02 January 2004
Skąd: Warszawa





Może po prostu felga 18" + Toyo R1R, na codzień dobry kompromis


--------------------
[Honda Civic 320KM] [Audi S4 B5 500KM] [Skoda Octavia vRS 260KM]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Wed, 02 Jun 2010 - 22:23
Post #204


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





Ograniczyć moment na pierwszych biegach można równie dobrze odpowiednio pracując pedałem gazu.
Trzeba tylko poćwiczyć i wyczuć auto.

P.S. Nie podniosłem argumentu o tym, że auto jest torowe bo jak już pisałem jest to teraz typowy dupowóz, a jak często trafiają nam się przypadkowe wyścigi spod świateł, żeby cały czas męczyć R888 lub T1r na codzień. wink.gif

Trening, trening i jeszcze raz trening


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Wed, 02 Jun 2010 - 22:56
Post #205


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Wiem, że nie podniosłeś tego argumentu. Po prostu czekałem na taką odpowiedź od gawiedzi, znając już specyfikę tego forum wink.gif

Półgaz nie jest odpowiednim rozwiązaniem. Na ściągniętym booscie przyspieszysz szybciej. No ale Twój cyrk, Twoje małpy wink.gif


Kompot: czyli twierdzisz, że zwiększając mase (w tym konkretnym przypadku, o którym mowimy - Focusie) uzyskasz większą 'przyczepność'?


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Thu, 03 Jun 2010 - 00:23
Post #206


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





Nic nie trzeba będzie ograniczać wink.gif
Byłem trochę poćwiczyć i sprawdziła się technika z wyścigów jeszcze mk1. Wyciągnięcie auta na półsprzęgle i dopiero potem ogień.
Od 2 biegu już praktycznie z delikatnym tylko poślizgiem.
Wiadomo, że to tylko gtech ale jako ciekawostka- pokazał po jednym starcie powyższą techniką 5,09 do 100km/h i 13,045 na 1/4 mili przy prędkości 184km/h.

Najwyraźniej da się tym ruszyć sprawnie, tylko trzeba to robić z głową.


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Thu, 03 Jun 2010 - 08:24
Post #207


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(Sluger @ Wed, 02 Jun 2010 - 22:23) *
a jak często trafiają nam się przypadkowe wyścigi spod świateł, żeby cały czas męczyć R888 lub T1r na codzień. wink.gif


Jeździłem trochę Rs-em na na R888.
Różnica w przyczepności jest bardzo wyczuwalna i podczas ruszania, i w zakrętach,
ale w mieście nie warto na nich jeździć bo nie osiągają odpowiedniej temperatury i schodzą w oczach.

A co do ruszania- masz na pewno rację że to kwestia wyczucia.
Zawsze się śmieję z ludzi uważających że gaz ma tylko dwa położenia: on i off rolleyes.gif


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kamilbike
post Thu, 03 Jun 2010 - 11:04
Post #208


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 November 2006
Skąd: Warszawa





Zaraz Nikolas napisze ze trzeba bedzie sprawdzic foke na RaceLogicu wink.gif


--------------------
Reklama na forum jest możliwa jedynie na określonych warunkach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Thu, 03 Jun 2010 - 12:17
Post #209


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





Chętnie, muszę pożyczyć od kogoś z Wrocławia i jeszcze raz udać się na nocne upalanie.


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lelon
post Thu, 03 Jun 2010 - 12:24
Post #210


Super User
Dołączył: Sun, 12 June 2005
Skąd: Warszawa





No właśnie wtedy mielibyśmy jakiś w miarę obiektywny obraz jak RS naprawdę jeździ. Z innych for dochodzą słuchy, że 222KM diesel w Golfie III czy IV objeżdża RSa. Osobiście mam nadzieję, że to kwestia nieogarniętego kierownika RSa, bo to auto strasznie mi się podoba i szkoda jak by było "more show than go" wink.gif Dlatego trzymam kciuki za dobre czasy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomicobra
post Thu, 03 Jun 2010 - 12:56
Post #211


Frequent User
Dołączył: Wed, 20 July 2005
Skąd: Złotów





np tutaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=329...sc&start=60

gosc scigal sie z focusem ST 305 KM elektronicna szpera biggrin.gif biggrin.gif wiec sam pewnie nie wie.

220KM i obechal spokojnie rsa biggrin.gif biggrin.gif

ale na tym forum widze wszystko mozliwe , nawet golf 4 150KM objezdza st220. Tylko pozniej bylo dodane ze st jechal na 1 i 3 bo 2 nie ma .....



--------------------
Repliki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Thu, 03 Jun 2010 - 13:18
Post #212


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





Jak auto może być bardziej show than go przy określonych parametrach silnika? dry.gif

Czy nie jest tak, że o tym jak jedzie auto decydują parametry auta i silnika (z rolki dochodzi kwestia umiejętności zmiany biegów) oraz dodatkowo umiejętności kierowcy gdy trzeba jeszcze dodać czas reakcji i optymalne ruszenie z miejsca.

Zatem RS 350 koni i 510 NM o masie 1450kg jedzie z rolki bardzo podobnie do każdego innego auta o takich samych parametrach (pomijamy aerodynamikę i skrzynie dsg wink.gif ).
Stworzenie sytuacji identycznych umiejętności kierowców nie jest niestety możliwe.

Zatem to nie auto może być "more show than go" tylko kierowca wink.gif , który tego auta nie ogarnia i nie pozwala mu pojechać na tyle, na ile możliwości stwarzają jego osiągi.

To że auto FWD o masie ponad 1450 kg i mocy 330-350 koni jedzie niskie 13 to wiemy na kilku przykładach (choćby Octavia Wichluna) i teraz kwestią jest zapewnić autu odpowiednią przyczepność (17" R888), trafić na dobrą pogodę (słońce, nagrzany asfalt,itp.) oraz żebym ja choć trochę potrafił dorównać procedurze startu i skrzyni dsg przy zmianach biegów.

Zgadzam się z opinią, że jak trochę pokropi to tak mocne FWD dostanie na krótkim dystansie spod świateł nawet od jakiegoś 140 konnego diesla 4x4. Już taki urok mocnych osiek.

Ale już nie deprecjonujcie możliwości RSa na 1/4 mili (na podstawie opowieści z ulicy) bo jak pamiętacie choćby z top geara, ten dystans to auto pokonało szybciej od Meganki R26 o mocy właśnie tych 220 koni i niskiej masie.
Reszta to kwestia drajwerów.

Po raz klejny- 6:10s.


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lelon
post Thu, 03 Jun 2010 - 13:53
Post #213


Super User
Dołączył: Sun, 12 June 2005
Skąd: Warszawa





Widzę, że odebrałeś mój post jako atak, przeczytaj go jeszcze raz. Wyrażam w nim nadzieję na to, że wreszcie RS pokaże, że jeździ tak jak powinien przy 305(350)KM i 1450kg.

Auto wygląda bardzo agresywnie i fajnie by było jakby jeździło tak jak wygląda, rozumiesz? Bo jeżeli 305KM RS przegrywa ze Scirocco 200KM czy 220KM to ja jestem osobiście rozczarowany, a nie chciałbym być bo Focus RS bardzo mi się podoba i mocno kibicuję, aby wreszcie zaczęły docierać do mnie informacje, że auto jeździ odpowiednio do swoich parametrów, czyli jak wspomniałeś 305KM i 1450kg wagi.

I właśnie oczekuję tych niskich 13 dla 350KM RSa, bo na razie nigdzie ich nie widać. Rozumiesz?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Thu, 03 Jun 2010 - 13:57
Post #214


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





Spokojnie, nikt nic tak nie odebrał, wyraziłem tylko ogólną opinię na temat możliwości aut zależnych wprost proporcjonalnie od ich parametrów wink.gif

Temat porażki RSa (seryjnego a nie 350 konnego) ze scirocco był już wałkowany gdzie indziej, a chyba top gear udowadnia, że nawet ostro odelżone 220 konne auto przegrywa na 1/4 mili z RSem.

Temat walki na krótkich odcinkach chyba też każdy z nas zna i wie, że nie ważne czy uliczne zwykłe FWD ma 220 koni, czy 500, szybciej niż te ok. 5,5- 6 sekund i tak nie da rady ruszyć do 100km/h, więc na takim odcinku żaden z hot-hatchy nie stoi z góry na straconej pozycji.

To, że RS czasem przegra ze słabszym autem to normalka ale jako, że jest namocniejszym hot-hatchem to zaraz robi się z tego zadyma na cały onet.pl.

Ale powtórzę, pomijając aspekt kierowcy to każde auto czy to 220 koni, czy 300 koni o określonej masie jeździ bardzo podobnie jak każde inne o takich samych parametrach.


PS. Mimo słabych czasów w Kamieniu w tylko jednym wyścigu nie byłem na mecie pierwszy (jest tutaj filmik z tego wyścigu z golfem) więc najgorzej nie było. Niestety nie znam parametrów rywali (bodajże bmw i inny golf)

Pozdro

CYTAT(Lelon @ Thu, 03 Jun 2010 - 13:53) *
I właśnie oczekuję tych niskich 13 dla 350KM RSa, bo na razie nigdzie ich nie widać. Rozumiesz?


Jak miałbyś zobaczyć skoro tych aut jest kilka i pewnie poza mną nigdy nie zawitały na wyścigi 1/4 mili.
Dla porównania widział ktoś seryjne scirocco robiące wysoką 13?
Nie ma nad czym na sucho debatować, trzeba organizoważ ustawki wink.gif


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lovwelas
post Thu, 03 Jun 2010 - 14:28
Post #215


Forum Homee
Dołączył: Wed, 30 December 2009





wycinek z BEST MOTORING gdzie Scirocco robi 13
http://www.youtube.com/watch?v=UlkGYzNe-rs


--------------------
@CoiloversPL
MR2 Spyder 1ZZ Tor łódź 1:00:9
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Thu, 03 Jun 2010 - 14:35
Post #216


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(Lelon @ Thu, 03 Jun 2010 - 13:53) *
Auto wygląda bardzo agresywnie i fajnie by było jakby jeździło tak jak wygląda, rozumiesz? Bo jeżeli 305KM RS przegrywa ze Scirocco 200KM czy 220KM to ja jestem osobiście rozczarowany, a nie chciałbym być bo Focus RS bardzo mi się podoba i mocno kibicuję, aby wreszcie zaczęły docierać do mnie informacje, że auto jeździ odpowiednio do swoich parametrów


Żeby uniknąć rozczarowania, przyjmij że RS mkII nie jest stworzony do wyścigów na wprost - i koniec.

Szczerze mówiąc, myślę że większość właścicieli RSa nie widzi w nich niczego interesującego,
a Slugger Ty jesteś wyjątkiem potwierdzającym regułę wink.gif


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
craa
post Thu, 03 Jun 2010 - 15:30
Post #217


Frequent User
Dołączył: Sat, 26 December 2009





miał być temat o modyfikacji auta, a tu widzę Slugger jak na spowiedzi sypie ... biggrin.gif


--------------------
________________
911 4GTS
RS MK2 2010-2013
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Thu, 03 Jun 2010 - 15:31
Post #218


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(Kamilbike @ Thu, 03 Jun 2010 - 11:04) *
Zaraz Nikolas napisze ze trzeba bedzie sprawdzic foke na RaceLogicu wink.gif


Pewnie że trzeba.
Bardzo ładne auto, piękny dzwięk i wcale nie jest takie wolne jak na ośkę. Uważam że na dobrej gumie zrobi b.ładny czas, tylko kwestia wyczwiczenia startów. Jak ktoś słusznie zauważył - nie jest to auto na czwiartkę, jednak sądzę że można uzyskać tym wozem lepsze cyferki...
W każdym razie jak by co - to zapraszam na PW smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Thu, 03 Jun 2010 - 16:42
Post #219


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





CYTAT(mAbZ @ Thu, 03 Jun 2010 - 15:35) *
Żeby uniknąć rozczarowania, przyjmij że RS mkII nie jest stworzony do wyścigów na wprost - i koniec.

Szczerze mówiąc, myślę że większość właścicieli RSa nie widzi w nich niczego interesującego,
a Slugger Ty jesteś wyjątkiem potwierdzającym regułę wink.gif


ooo, własnie na taką odpowiedź czekałem laugh.gif


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kamilbike
post Thu, 03 Jun 2010 - 16:59
Post #220


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 November 2006
Skąd: Warszawa





lovwelas tylko my mowimy o scirocco 200-210KM a nie wersji R :]


--------------------
Reklama na forum jest możliwa jedynie na określonych warunkach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

15 Stron V  « < 9 10 11 12 13 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 02:39