![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 16 January 2003 ![]() |
jakies ciężkie macie te koła
u mnie fabrycznie waży 6kg żeby coś zmienić to chyba musiałbym sam wieniec od rozrusznika zostawić hehe -------------------- Osa Motors Porsche serwis & tuning
Osa kom: 501413307 Sękocin Stary ul.Starowiejska 3 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
CYTAT("rennen":33zpwr59) CYTAT("grzenio":33zpwr59) CYTAT("rennen":33zpwr59) Jezeli chodzi o jazde ogolnie to jest to dobry pomysł. Ale do wyścigów na 1/4 mili niektórzy zakładają nawet cięższe od seryjnych koła zamachowe... A można wiedzieć w jakim celu cięższe? Tzn to się tyczy tylko dragsterów budowanych czysto jako dragstery tylko i wyłącznie. Większa masa koła zamachowego w celu uzyskania większej bezwładności. Pomaga to w zrobieniu "mocnego" startu. W dragsterach na oponach do dragu problemów z przyczepnością raczej nie ma, a skrzynie to i tak przeważnie 2 lub 3 biegowe automaty, więc ten mocny start jest ważniejszy niż minimalne dłuższe czasy zmiany biegu. niechce byc upierdliwy ale co ma znaczyc ciezsze niz orginalne jezeli te dragstery sa budowane i niemaja nic orginalnego pozdro. -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
CYTAT("artix":3f6mqf7x) niechce byc upierdliwy ale co ma znaczyc ciezsze niz orginalne
jezeli te dragstery sa budowane i niemaja nic orginalnego pozdro. No jednak mają przerabiane oryginalne elementy. Nie ma tak, że ktoś projektuje od podstaw nowy silnik do takiego dragstera , odlewa blok itp przeciez to by było bez sensu i zbyt kosztowne. Są to silniki przeważnie V8 GM , Ford lub Chrysler Hemi. I na ich bazie jest robiona reszta , rozwierty do ogromnych pojemności i zmieniony cały osprzęt, ale to jest bazowane na tym silniku. I on też miał jakieś koło zamachowe. I to nowe jest właśnie cięższe od niego. Tak ciężko to wydedukować? -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 01 June 2003 ![]() |
Z prawa zachowania energii wynika ,że oczywiście trudniej cięższe koło rozpędzić ale ta energia nie ginie i np. przy zmianie biegów ,przy wciśnięciu sprzęgła takie(ciężkie) koło kumuluje energię i oddaje na kolejnym biegu .Takie moje 2 grosze
-------------------- 968CS
C63w205 190 2,3-16V i inne |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
niebierz tak do siebie Rennen
myslalem ze ci chodzi o cos innego oczywiscie ze jakis silnik do tego trzeba uzyc ktory jest produkowany fabrycznie ale dzieki tej dyskusji poznalem nowe aspekty experymentow z kolem zamachowym -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Lublin ![]() |
CYTAT("JurekM":2e0gk066) Z prawa zachowania energii wynika ,że oczywiście trudniej cięższe koło rozpędzić ale ta energia nie ginie i np. przy zmianie biegów ,przy wciśnięciu sprzęgła takie(ciężkie) koło kumuluje energię i oddaje na kolejnym biegu .Takie moje 2 grosze
A i prawda to, czyli należy się spodziewac, że przy zmianie biegów obroty powinny spadać więcej niż przy seryjnym kole. Ale na to shortshifter poradzi no i wracasz na obroty szybciej, boo bezwładnośc mniejsza... Myślę, ze przy flywheelu silnik robi sie taki "motocyklowy" trochę Z drugiej strony sprawa odciążenia mas wirujacych w silniku jest bardzo szerokim tematem w tuningu... praktycznie każde kółko ma swój lekki odpowiednik -------------------- Your Guard Devil
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 07 November 2003 Skąd: Warszawa - Ochota ![]() |
A mój pomysł na koło to... wymienić nie odchudzać bo mało kto u nas zrobi to dobrze Prawie do każdego auta na rynku można dostać lżejszy zamiennik.
-------------------- N14 naturally aspirated
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 November 2002 Skąd: Warszawa (okolice) ![]() |
Z tego co wiem to w A.M.B. robią takie zabiegi tzn. odchudzanie koła zamachowego.
Kolega ma delikatnie odchudzone i poki co dziala bez zarzutu. -------------------- _http://WWW.RIDAZ-UNIT.PL
GTRmotorsport HETMAN Drifting Team :) |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
15-20 % to bezpieczny max. odchudzania koła
CYTAT Od dłuższego czasu odchudzone koło czekało na mnie w warsztacie ChMS. Po obróbce mechanicznej z masy wyjściowej 6,8kg uzyskano redukcję ok.20% tzn. masa obecna 5,1kg. Oczywiście sens odchudzenia koła polega na polepszeniu możliwości wkręcania się na obroty, na przyrost koni czy Nm nie liczyłem co też pokazał test na innej Astrze 2,0 16V. Ponieważ modyfikację tą dokonałem równolegle z wymianą kolektora trudno jest mi ocenić wpływ na osiągi. Wiem jedno ani kultura pracy silnika ani jego elastyczność nie pogorszyła się ale jak pokazuje wykresik u góry poprawiła się w całym zakresie. Koszt obróbki koła wynosi ok.200-300zł (w zależności od koła) no i sama wymiana też coś kosztuje. Ja musiałem akurat wymienić łożysko oporowe sprzęgła więc połączyłem przyjemne z pożytecznym.. Zamieszczony obok wykres modyfikacji koła zamachowe w Astrze Buniego pokazał przyrost mocy i momenty jedynie w samej górze obrotów, daje więc to efekt przy mocnym kręceniu silnika. Jest to jednak przypadek silnika 16V a więc efekty w stosunku do 8V są na pewno inne...
Muszę dodać iż jest jednak negatywny wpływ odchudzenia koła zamachowego. Otóz sam moment startu w niskich obrotów (ponżej 1,5 tys.) wiąże się z lekkim drżeniem silnika i pogorszeniem płynności łapania sprzęgła, jest to jak podejżewam efekt zmniejszenia bezwładności motoru. Efektu tego nie było wcześniej i jestem przekonany że wynika właśnie z odchudzenia koła zamachowego.... ale jest to jedyny drobny minusik Na wyższych biegach absolutnie nie ma takiego objawu!!! Źródło http://maciekgt.webpark.pl/2silnik.html Wpływ koła na moc ![]() |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("fajlap":2vxc4hgi) Z tego co wiem to w A.M.B. robią takie zabiegi tzn. odchudzanie koła zamachowego.
Kolega ma delikatnie odchudzone i poki co dziala bez zarzutu. Potwierdzam! Moje koło też było odchudzane w AMB. |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 30 December 2002 Skąd: Gdańsk ![]() |
Lzejsze kola powoduja chyba szybszy spadek obrotow po puszczeniu gazu
-------------------- [url=http://www.iiig.piwko.pl/:3o0cq2gu]Stara dobra klasa[/url:3o0cq2gu]
[url=http://www.gdmoto.pl/php_nuke/pliki/filmy/tvn_3miasto.avi:3o0cq2gu]Rajdowcy z 3Miasta[/url:3o0cq2gu] - Film 80Mb Uno 1.4 i.e - 17,9s/400m , z 0-100Km/h 11,7s |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 18 October 2003 Skąd: Skierniewice ![]() |
silnik szybciej sie wkręca i szybciej spada z obrotów. przy szybkiej zmianie biegu zdążają spaść obroty. Poprostu mniejsza bezwładność. Ale ta bezwładność jest potrzebna. Np przy ruszaniu. Na lekkim kole trudniej ruszyć, bardziej się niszczy sprzęgło.
A co do masy koła to nie można porównywać różnych samochodów, bo to jest przecież masa wirująca, więc bezwładność rośnie z kwadratem średnicy. -------------------- Jak zrobie Prawo Jazdy to wszystkim wam pokaże jak się wygrywa!!!
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 06 September 2025 - 18:22 |