Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> A4 BFB 163 Hp kupione - plan 220-230Hp, Co zrobić
godski
post Sat, 26 Sep 2009 - 00:49
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 29 January 2009





Witam,

Do tej pory był Golf IV 2002 r. Kombi ATD 101 Hp -> 160 Hp ( prawdopodobnie około 170 Hp - była dziura w IC ) . Wymienione turbo i końcówki wtrysku w pompowtryskiwaczach + chip by Masters . Końcówki wtrysku wymienione w pompowtryskiwaczach w roku 2007 - myślę że byłem jednym z nielicznych w Polsce którzy się na to zdecydowali i wiedzieli że można to zrobić. Wszyscy zalecali wymianę kompletnych pompowtryskiwaczy.
Związane było to z tym, że pracowałem w firmie sprzedającej części do aparatury wtryskowej silników Diesl'a od 1997 R. i miałem zaprzyjaźniony warsztat w Nadarzynie.

Przy okazji - aktualnie prowadzę sprzedaż części do aparatury wtryskowej silników Diesl'a w swojej firmie. W ofercie Bosch ,Delphi itd. w przystępnych cenach.


Wracając do tematu.

We wtorek odbieram A4 Avant 2005 R. BFB 163 Hp 104000 przebiegu i wiem,że chcę 220-230 Hp. Więcej nie będzie - jak będę potrzebował to zmienię samochód. Chciałbym żeby to pochodziło jakiś czas ( 3-4 lata i góra 40 000 przebiegu bezawaryjnie).
Przewertowałem w ciągu ostatnich dni to forum i kilka innych i według mnie potrzebuję ( im więcej P&P tym będzie lepiej):

- Turbosprężarka K04-15 5304-988-0015 - około 2000,00
- DV z TT 225 Hp VW 06a145710N Bosch 0280142114 - 106,00 zł.
- wtryskiwacze Bosch 0280150063 z TT 225 HP BAM - 110,00 / 1 szt - czy podejdą? podobno mam mieć krótkie. A te jakie są?
- chip by Master
- kratka w nadkolu - W Golfie daje kilka stopni.java script:add_smilie(":rolleyes:","smid_10")

Czy to wystarczy do osiągnięcia zamierzonego celu? Jeśli nie to proszę o podpowiedź co jeszcze.



Później:

- Fmic - 100 % będzie

prawdopodobnie:

- Cat out

Co można jeszcze dorzucić plug and play? kolektor wydechowy, TIP, regulator ciśnienia paliwa ( jaki?), może inne propozycje?

Mam bardzo duże rabaty w Boschu i w firmach związanych z aparaturą wtryskową - stąd podane dosć niskie ceny.


Zależy mi na P&P całości zastosowanych zmian. Myślę zę przy planowanej mocy ten warunek jest do spełnienia.


Przy okazji - czym silnik BFB różni się od innych silnków 1,8T wzdłużnych o mocy 150 Hp? Tylko oprogramowaniem?

A turbina to K03 czy K03S?



Dużo pytań. Wiem. Co do silników Diesl'a służę pomocą. W przypadku 1,8T - proszę o nią.









Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 26 Sep 2009 - 00:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
bobr4
post Sat, 26 Sep 2009 - 01:41
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





w TT sa krotkie wtryskiwacze 380cc. z tego co pamietam maja dluga koncowke - nie wiem jak to sie ma do Twojego silnika.
regulator - po co zmieniac? jak seryjnie jest 3 barowy to w zupelnosci wystarczy, nawet z zapasem. lepiej zmienic na 420cc jezeli zajdzie taka potrzeba, ale pewnie nie zajdzie.


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Sat, 26 Sep 2009 - 11:35
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





To jest ten sam silnik co np AVJ (150hp) tylko z innym softem.

Regulatora ciśnienia paliwa nie wymienisz, bo nie ma zamienników do tego typu (regulator jest w baku a nie na listwie). Pozostaje wymiana wtrysków na większe.

Kolektor wydechowy nic nie daje, więc również sobie odpuść. Już to przerabiałem (ATP) i mam gdzieś wykresy.

Wycięcie kata daje przyrosty, ale pojawi ci się check engine, chyba że twój tuner potrafi wyłączyć to programowo (w PL raczej nikt nie potrafi).

Wydech da ci może ze 2-3km - instaluj jeżeli zależy ci na innym brzmieniu. Polecam wydech Millteka - koszt ok 2500-3000zł.

TIP to zdecydowanie dobry pomysł - i chyba najtańsze konie jakie można wycisnąć z tego silnika.

Generalnie silnik dość trudny do ogarnięcia i kosztowny w modyfikacjach na więcej niż 200km. Osobiście zainwestował bym w turbo, wtryski, program i TIP (albo jeżeli masz już program do seryjnego turbo - tylko w większe turbo i TIP). Resztę bym odpuścił. Powodzenia.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Sat, 26 Sep 2009 - 11:35
Post #4


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





temat przerabiany juz wiele razy zarowno tutaj jak na na A4 klubie.

K04-015 bedzie problem kupic za 2000.... taka dygresja.

Ale w kazdym razie na k04-015, wydechu, inlet pipe i programie robisz 230KM. Nie wiem jakie masz ori wtryski, jesli 320tki to na 3 barowym regulatorze wszystko zagra.
Nadkole zawdze dobrze podziurkowac.

w 163 byla k03, 12 łopatkowa i teoretycznie skoro na starej k03 - 8 lopatkowej da sie zrobic bez problemu 200KM to na nowszej mozna myslec o 210 ale to bedzie koniec sprezarki i bedzie raczej sluzyla jakso grzejnik powietrza.

1.8T 150 bylo wiele odmian i BFB napewno rozni sie sporo od AEB smile.gif


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Sat, 26 Sep 2009 - 12:24
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





Elb - czyli regulator odpada.
a wiesz czy wtryski z TT225 podejda bez problemu?


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
godski
post Sat, 26 Sep 2009 - 12:32
Post #6


Rookie
Dołączył: Thu, 29 January 2009





A może by tak zapas do 250 HP??? Tylko wtedy problem z turbo - chyba brak takiego które by podeszło P&P.

Pomyliłem numer wtryskiwaczy . Powinno być Bosch 0280156063 VW 06A906031BC - silnik BAM. i cena inna.
Ktoś wie może czy te wtryskiwacze podejdą na 100%???


Dziękuje za wyjaśnienia w sprawie regulatora ciśnienia i zainteresowanie tematem.


I jeszcze jedno pytanie - z gatunku niemądrch podejrzewam - można kupić gdzieś gotowego TIP-a ??

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Sat, 26 Sep 2009 - 13:09
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





TIP robi kilka firm, m.in. Samco, Neuspeed (alu), APR itd. Wpisz w googla to ci wszystko wyskoczy.

Wtryski z TT225 (niebieskie, 376cc) pasują bez problemu - wszyscy amerykańscy tunerzy na nich robią K04-15. Numer katalogowy VW: 06A 906 031 J oraz 0 280 155 892.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
godski
post Sat, 26 Sep 2009 - 15:13
Post #8


Rookie
Dołączył: Thu, 29 January 2009





Dzięki za rady.

Reasumując (gotowy przepis na 220-230 Hp w BFB ):

- wtryski 06A 906 031 J
- turbosprężarka K04-15 5304-988-0015
- DV z TT 225 Hp VW 06a145710N Bosch 0280142114
- inlet pipe
- tip
- kratka w nadkolu
- program

poźniej Fmic -idzie zima.

W sprawie wyłączenia drugiej sondy po wycięciu kata rozmawiałem z Markiem vel. Masters. Ogarnia ten temat w Audi TT 225 Hp. W innych silnikach nie.

Wiecie może gdzie w Polsce (najlepiej W-wa lub okolice) można kupić TIP i Inlet Pipe do tego silnika? Czy będzie pasował od innego 1,8T?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Sat, 26 Sep 2009 - 15:16
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





TIP = Turbo Inlet Pipe

Dwa razy piszesz o tym samym.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
godski
post Sat, 26 Sep 2009 - 15:31
Post #10


Rookie
Dołączył: Thu, 29 January 2009





Ale blamaż. Wychodzi moja niewiedza jeśli chodzi o silniki benzynowe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Sat, 26 Sep 2009 - 18:20
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



jak to taki to jest od ręki



--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
godski
post Sat, 26 Sep 2009 - 19:03
Post #12


Rookie
Dołączył: Thu, 29 January 2009





Przeglądam forum w poszukiwaniu turbiny do mojego BFB i może w moim "mini-projekcie" zastosować turbo GT2X Eliminator. Tylko czy przy silniku wzdłużnym wejdzie P&P?

Od poniedziałku zaczynam szukać tych dwóch turbin. Mam znajomego w Poznaniu który jest właścicielem firmy sprzedającej i naprawiającej turbosprężarki. Mają nawet autoryzację Holseta. Ciekawe na ile mnie skasuje?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
godski
post Sat, 26 Sep 2009 - 19:06
Post #13


Rookie
Dołączył: Thu, 29 January 2009





A po czym mam poznać? Samochód będę miał dopiero we wtorek. Może jest katalog ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Sat, 26 Sep 2009 - 19:13
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Zależy czy masz model 2001-04 czy 05-06. Czy może podział 2001-03 i 04-06 ?

W każdym bądź razie w pewnym momencie była zmiana w wyprowadzeniach tej rury i trzeba uważać aby zamówić właściwą.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
godski
post Sat, 26 Sep 2009 - 19:18
Post #15


Rookie
Dołączył: Thu, 29 January 2009





A4 silnik BFB 2005 r. model B7
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Sat, 26 Sep 2009 - 19:28
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



no to jest inna niż na fotce - ale w razie czego nie jest to problem...

raczej taka:


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
godski
post Sat, 26 Sep 2009 - 19:36
Post #17


Rookie
Dołączył: Thu, 29 January 2009





Zgłoszę sie do ciebie jak juz będe miał auto. Widzę, że firma z Warszawy. A ktoś mi może potwierdzić że GT2X wejdzie do mojego BFB P&P ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
godski
post Sat, 26 Sep 2009 - 21:10
Post #18


Rookie
Dołączył: Thu, 29 January 2009





Jeszcze jedna prośba. W katalogu Garetta www.TurboByGarrett.com nie mogę odnaleźć GT2X. Jakie jest jej pełne oznaczenie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Sat, 26 Sep 2009 - 22:00
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Jak chcesz iść w duże turbo, to już lepiej od razu kupić KIT GTRS Eliminator. Pytanie tylko kto to wystroi aby miało ręce i nogi ... bo chyba nie Unitronic rolleyes.gif

Moim zdaniem najpierw musisz się zdecydować w jakie moce celujesz. Jeżeli ma to być 220-230KM to nie zawracaj sobie głowy big turbos. Auta w nie wyposażone mają całą masę problemów. Jeżeli ma to być daily driver który będzie chodził jak seria, czyli całkowicie bezawaryjnie, to skup się na K04-15.

Ja na twoim miejscu kupił bym turbinę K04 i wtryski, a do tego soft od Oettingera (soft koszt ok 4000zł). Możesz nawet wybrać wariant z wyższym momentem (do quattro) lub niższym (ośka).


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poziek
post Sun, 27 Sep 2009 - 13:46
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Sun, 23 October 2005
Skąd: WPR





CYTAT(Elberoth @ Sat, 26 Sep 2009 - 11:35) *
Wycięcie kata daje przyrosty, ale pojawi ci się check engine, chyba że twój tuner potrafi wyłączyć to programowo (w PL raczej nikt nie potrafi).


Unitronic wyłączył, po roku proszenia ale jednak wyłączył.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 17:02