![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#3061
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Ciekawe pytanie. Przy 5 m/s^2 czyli całkiem mocnym już hamowaniu wychodzi 1114 m... Nie wydaje mi się, że jakikolwiek hebel może hamować z większym opóźnieniem z takich prędkości. McLaren P1 jest wstanie podczas hamowania wygenerować obciążenie 2G czyli jakieś 19,6 m/s kwadrat. Ze 186mph wyhamowuje w czasie 6,2 sec pokonując dystans 246 metrów ![]() MIAZGA! -------------------- A110S
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3062
|
|
User Dołączył: Tue, 11 October 2005 Skąd: Kraków ![]() |
McLaren P1 jest wstanie podczas hamowania wygenerować obciążenie 2G czyli jakieś 19,6 m/s kwadrat. Ze 186mph wyhamowuje w czasie 6,2 sec pokonując dystans 246 metrów ![]() MIAZGA! jeszcze wieksza miazga bedzie w bolidzie F1 (ma ktos dane?). Swoja droga przy hamowaniu z opoznieniem 5 m/s^2 (mocne hamowanie zwyklym pospolitym autem) z 380km/h na odcinku ponad 1 kilometra robie tez spore wrazenie ![]() -------------------- Pozdrowienia Korton.
A8 D3, fiesta |
|
|
![]()
Post
#3063
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 16 August 2011 Skąd: Cz-wa ![]() |
Większość współczesnych bolidów ma następujące osiągi:
0-100 km/h w 1,7 sek. 0-200 km/h w 3,8 sek. 0-300 km/h w 8,6 sek. Hamulce są w stanie zatrzymać bolid ze 100 km/h na odcinku 17 m. 300 km/h - długości 80 m w czasie 4 sekund na sam widok tych cyfr robi się nie dobrze.... a co dopiero doświadczyć osobiście chyba że z pampersem to może bym się skusił ![]() ![]() ![]() -------------------- OUT 911 carrera 3,4 - 300+ NX100KM
IN 911 GT2 - 680KM/ 850Nm 2004- M3(286KM) - II miejsce profi plus PZM Masłów k/Kielc 2008- carrera (3,4) - Reaction time 0,009s Kamień Śląski 2012 Rudniki - 11,2 |
|
|
![]()
Post
#3064
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
chyba ,że Weber ruszał ze startu widziałem 4+ do 100. Corsą bym go zrobił hehe
![]() -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#3065
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Ciekawe pytanie. Przy 5 m/s^2 czyli całkiem mocnym już hamowaniu wychodzi 1114 m... Nie wydaje mi się, że jakikolwiek hebel może hamować z większym opóźnieniem z takich prędkości. A ważąacy 1800 kg GT-R przy takim hamowniu, które trwałoby tak na marginesie 21 sekund, podgrzałby tarcze o jakieś 1700 deg C, gdyby nie zachodziła wymiana ciepła z otoczeniem, co oczywiście jest bzdurą, ale obrazuje skalę energii. Z wymianą to już nie policzę, chociaż... Wieczór długi ![]() EDIT: Chyba jednak zmienię troszkę zdanie. Moc oporów aero jest tak olbrzymia, że na początku sama generuje mega przeciązenie - to, że do osiągnięcia 380 potrzeba 800-900 KM działa w obydwie strony. I jeszcze co do rewelacyjnego wyniku P1: wow, to po pierwsze. Po drugie aerodynamiczny hamulec i mega hebel klasyczny. Stawiam też dolary przeciwko orzechom, że hamowanie 300-0 km/h a raczej konkretna maksymalna droga hamowania z tej dokładnie prędkości była wpisana w DNA tego potwora na etapie konstrukcji. 380 km/h już niekoniecznie co może, ale nie musi oznaczać, że przy tej samej intensywności hamowania z prędkości 80 km/h większej (jak mówiłem, energia 60% wyższa), nie pójdzie to wszystko z dymem wpizdu. PS Lipa z tym brakiem edycji postów! -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#3066
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 10 May 2008 Skąd: inąd ![]() |
Ok, nigdy nie mialem (puk puk) wypadku w GTR-ze, ale czy on nie jechał czasem bez pasów albo cos? Bo patrząc na te zdjęcia hmmm... przedział pasażerski nie wygląda na mocno naruszony. Widziałem bardziej zdemolowane i ludzie wychodzili z tego żywi.
|
|
|
![]()
Post
#3067
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 25 June 2014 ![]() |
No nie wiem. Spójrz jeszcze raz dobrze na te zdjęcia i się zastanów. Dla mnie ten Nissan jest naprawdę konkretnie roz...
![]() Poza tym, uszkodzenia czasami niewiele mówią o tym co się działo. Najczęściej śmiertelne są obrażenia wewnętrzne, pomyśl jakie siły działają na twoje narządy podczas takiego uderzenia z prędkości o jakich jest tu mowa. Znam niestety przypadek, gdy po konkretnej rolce kierowca jeszcze wyszedł z auta o własnych siłach z ranami jamy brzusznej i próbował ratować resztę, niestety kilkanaście sekund później odszedł z tego świata. Samochód też wtedy "nie wyglądał tak źle". Nie ma co tutaj robić wywodów. Myślę, że łączy nas jedna pasja, niestety kierowcę GTR-a poniekąd ona zabiła i w takich momentach trzeba się zatrzymać i pomyśleć chwilę. O nas, o rodzinie, przyjaciołach. Niech spoczywa w pokoju. ![]() |
|
|
![]()
Post
#3068
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Ok, nigdy nie mialem (puk puk) wypadku w GTR-ze, ale czy on nie jechał czasem bez pasów albo cos? Bo patrząc na te zdjęcia hmmm... przedział pasażerski nie wygląda na mocno naruszony. Widziałem bardziej zdemolowane i ludzie wychodzili z tego żywi. bo nagłe wytracenie prędkości go zabiło... żeby Ci dać wyobrażenie - człowiek ważący 80kg, przy pieprznięciu w ścianę przy 50km/h waży ok. 5 ton (niech mnie ktoś poprawi). Zginą (zapewne) ze względu na rozległe obrażenia wewnętrzne. -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#3069
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 12 February 2004 Skąd: Podkova L. ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3070
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 12 February 2004 Skąd: Podkova L. ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3071
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 12 February 2004 Skąd: Podkova L. ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3072
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 12 February 2004 Skąd: Podkova L. ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3073
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 12 February 2004 Skąd: Podkova L. ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3074
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 12 February 2004 Skąd: Podkova L. ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3075
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 12 February 2004 Skąd: Podkova L. ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3076
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 28 May 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
-------------------- Wojtek
F4R |
|
|
![]()
Post
#3077
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 12 February 2004 Skąd: Podkova L. ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3078
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 12 February 2004 Skąd: Podkova L. ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3079
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 12 February 2004 Skąd: Podkova L. ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3080
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 12 February 2004 Skąd: Podkova L. ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 06:54 |