![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#3041
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
w poscie #3040 jest pogoń owczarków podhalańskich we mgle, bo ja w dwóch przeglądarkach nic nie widzę?
-------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3042
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 12 February 2004 Skąd: Podkova L. ![]() |
Nie, to polujące niedźwiedzie polarne podczas zamieci, chociaż na początku myślałem, że to Stig wypycha białe Ferrari FF z zaspy...
![]() |
|
|
![]()
Post
#3043
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 12 February 2004 Skąd: Podkova L. ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3044
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 12 February 2004 Skąd: Podkova L. ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3045
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 17 June 2008 ![]() |
Podczas finałowej rundy Mistrzostw Rosji w wyścigach na 1/4 mili, podczas dodatkowego wyścigu na 1 km zginął Jewgienij Kern, właściciel Turbo Drive.
Tuż po przekroczeniu linii mety jego Nissan GT-R nie wytracił wystarczająco prędkości i z dużą szybkością dojechał do końca pasa, a tam samochód uległ doszczętnemu zniszczeniu. Kierowcy nie udało się uratować. Długość lotniska w Eupatorii na Krymie, gdzie rozegrano finałową rundę RDRC, to trochę ponad 2 km, tak więc droga hamowania po 1 km wynosiła drugie tyle. Zdjęcia rozbitego samochodu: http://forums.drom.ru/gt-forum/t1152115070-p52.html Film z feralnego przejazdu: |
|
|
![]()
Post
#3046
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 24 June 2012 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3047
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
On chyba nie zaczął hamować bezpośrednio za metą?
![]() -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#3048
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: Poznań ![]() |
No właśnie tak to wygląda - tam gdzie przeciwnik już wyhamował i jechał jakieś 70kmh, GT-R cały czas miał gaz w podłodze co nie tylko widać ale też słychać po dźwięku.
Na tamtym forum wspominają coś, że może w jakiś sposób przepustnica lub coś pokrewnego się zacięło a hamulce przy tej mocy silnika mało mogły zdziałać. Tylko czemu w takiej sytuacji nie wrzucił N na skrzyni. Tak czy inaczej przykra sprawa... |
|
|
![]()
Post
#3049
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Tylko czemu w takiej sytuacji nie wrzucił N na skrzyni. Błagam tylko nie tutaj... To tak jak dzwony na motorze, a później wielu znawców i wygłaszających rozwiązania, dzięki którym było można uniknąć tragedii. Tylko jak się leci i sytuacja jest awaryjna to chwilę wcześniej o tym nie myślisz bo niby za każdym razem człowiek ma się szykować na dzwona ? - a chwilę później nawet szok może paraliżować logiczne myślenie... |
|
|
![]()
Post
#3050
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 16 August 2011 Skąd: Cz-wa ![]() |
Przy prędkości 250km/h w ciągu 1 sekundy pokonujemy ok 70 metrów. Pas miał tylko 2km. Ten gość z tego co relacjonował komentator leciał już ok 290-300km/h Czyli przy 300km/h w ciągu jednej sekundy pokonał ok. 100m. ! Z tego co było na filmie zostało mu ok 500m. na wyhamowanie ....Nie sądzę żeby zostawił sobie 30 metrów żeby wytrącić prędkość..... to jest kolejny dowód na to że prędkość nie zabija tylko jej wytrącanie...... Zastanawia mnie tylko jedno ile metrów potrzebują mega mocne GT-ry na wyhamowanie, które po 1 mili mają ok. 380km/h......
-------------------- OUT 911 carrera 3,4 - 300+ NX100KM
IN 911 GT2 - 680KM/ 850Nm 2004- M3(286KM) - II miejsce profi plus PZM Masłów k/Kielc 2008- carrera (3,4) - Reaction time 0,009s Kamień Śląski 2012 Rudniki - 11,2 |
|
|
![]()
Post
#3051
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
a to akurat od dawna wiadomo, że nie zabija prędkość tylko nagłe jej wytracenie. był kiedyś dzwon we wrocku, e39 trafiło w drzewo przy ~200km/h. jeden przeżył, cztery trupy. przeżył tylko dlatego, że wypadł z auta bo nie miał zapiętych pasów i zatrzymał się set metrów dalej...
|
|
|
![]()
Post
#3052
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Zastanawia mnie tylko jedno ile metrów potrzebują mega mocne GT-ry na wyhamowanie, które po 1 mili mają ok. 380km/h...... Ciekawe pytanie. Przy 5 m/s^2 czyli całkiem mocnym już hamowaniu wychodzi 1114 m... Nie wydaje mi się, że jakikolwiek hebel może hamować z większym opóźnieniem z takich prędkości. A ważąacy 1800 kg GT-R przy takim hamowniu, które trwałoby tak na marginesie 21 sekund, podgrzałby tarcze o jakieś 1700 deg C, gdyby nie zachodziła wymiana ciepła z otoczeniem, co oczywiście jest bzdurą, ale obrazuje skalę energii. Z wymianą to już nie policzę, chociaż... Wieczór długi ![]() -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#3053
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Przy prędkości 250km/h w ciągu 1 sekundy pokonujemy ok 70 metrów. Pas miał tylko 2km. Ten gość z tego co relacjonował komentator leciał już ok 290-300km/h Czyli przy 300km/h w ciągu jednej sekundy pokonał ok. 100m. ! Nie krzywdź matematyki ![]() 250km/h = 250000m/3600 s -> 69,50 m/s, ale 300km/h to już 83,3 m/s a nie 100 ![]() |
|
|
![]()
Post
#3054
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 16 August 2011 Skąd: Cz-wa ![]() |
aczkolwiek, gdyż, ponieważ przyjmuję to do aprobującej wiadomości..... pi razy gwóźdź zaokrągliłem to do 100m. A dokładnie pomyliłem się o 0,1992 sekundy (16,6 m.) to naprawdę spora różnica..... nigdy nie byłem dobry z matematyki. :-( Jeżeli chodzi o hamowanie to dla samochodów z górnej półki taki np: McLaren P1 pędzący z prędkością 100 km/h P1 potrzebuje 30,2 m na zatrzymanie się i wykona to w czasie 2,9 s. Przy prędkości 200 km/h jest to już 116 m oraz 4,5 sekundy, a pędząc 300 km/h McLaren P1 zatrzyma się po upływie 6,2 i przejechaniu 246 m. Kompot szacun za te pomiary i obliczenia ;-) czyli waga auta po prostu niszczy wszystko.....tak przy hamowaniu jak i przy przyspieszeniu.
-------------------- OUT 911 carrera 3,4 - 300+ NX100KM
IN 911 GT2 - 680KM/ 850Nm 2004- M3(286KM) - II miejsce profi plus PZM Masłów k/Kielc 2008- carrera (3,4) - Reaction time 0,009s Kamień Śląski 2012 Rudniki - 11,2 |
|
|
![]()
Post
#3055
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
No i mówcie co chcecie, ale w aucie bez tak zaawansowanej elektroniki nie jest możliwa sytuacja, że ci się "zatnie" albo zablokuje przepustnica, tzn jest możliwe że pedał "wpadnie w podłogę" ale zawsze można wrzucić na luz, wyłączyć silnik itp... W nowych autach to jest zablokowane, żebyś "przypadkiem" podczas jazdy nie zgasił auta albo nie wrzucił luzu...
![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#3056
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
W GT-R nie ma przeszkód, żeby wrzucić na N podczas jazdy.
|
|
|
![]()
Post
#3057
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
W GT-R nie ma przeszkód, żeby wrzucić na N podczas jazdy. To dobrze, chociaż wątpie by w tym była seryjna skrzynia. Tak czy tak sorry za szerzenie dezinformacji ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#3058
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
aczkolwiek, gdyż, ponieważ przyjmuję to do aprobującej wiadomości..... pi razy gwóźdź zaokrągliłem to do 100m. A dokładnie pomyliłem się o 0,1992 sekundy (16,6 m.) to naprawdę spora różnica..... nigdy nie byłem dobry z matematyki. :-( Nie do końca czaję, czy mówisz to z ironią w moją stronę czy na poważnie. Jeśli z ironią to może sprecyzuję, że ja do Ciebie nie ironizuję, tylko mówimy o wypadku, gdzie odcinek ma teoretycznie 1000 m drogi hamowania, i ta "naprawdę spora różnica" to jest rzeczywiście spora różnica - bo w 1 sekundzie przybywa nam realnie ok. 80 m dodatkowej drogi, której u Ciebie nie było. A tam nie wiadomo co się do końca stało i czy te 80 m nie jest kluczowe przy dohamowywaniu z dużych prędkości. 0,1992 sekundy czy też 16,6 m jako wartości same w sobie są niewielkie, ale błąd jest naprawdę spory bo procentowo to pomyłka o 20%, przy 830 m dodatkowe 170 m to już nie różnica? ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#3059
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
aczkolwiek, gdyż, ponieważ przyjmuję to do aprobującej wiadomości..... pi razy gwóźdź zaokrągliłem to do 100m. A dokładnie pomyliłem się o 0,1992 sekundy (16,6 m.) to naprawdę spora różnica..... nigdy nie byłem dobry z matematyki. :-( Jeżeli chodzi o hamowanie to dla samochodów z górnej półki taki np: McLaren P1 pędzący z prędkością 100 km/h P1 potrzebuje 30,2 m na zatrzymanie się i wykona to w czasie 2,9 s. Przy prędkości 200 km/h jest to już 116 m oraz 4,5 sekundy, a pędząc 300 km/h McLaren P1 zatrzyma się po upływie 6,2 i przejechaniu 246 m. Kompot szacun za te pomiary i obliczenia ;-) czyli waga auta po prostu niszczy wszystko.....tak przy hamowaniu jak i przy przyspieszeniu. Szacun za odkopanie danych ![]() Ale 380 km/h to jednak 60% energii więcej niż 300 km/h. Do tego jak wspomniałeś masa. No i wymiary hamulców są inne i nie oszukujmy się, ciężko będzie znaleźć taki nawet aftermarketowy kit do GT-Ra, który dorówna skutecznością i odpornością na fading temu co ma P1. Nie wiem czy to w ogóle możliwe. I jeszcze jedna rzecz - P1 ma hamulec aerodynamiczny w tylnym skrzydle. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#3060
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 16 August 2011 Skąd: Cz-wa ![]() |
Mówimy tu o naprawdę sporych prędkościach.... a ten przypadek z GT-rem daje sporo do myślenia, nigdy nie zastanawiałem się nad hamowaniem nawet z ponad 300km/h bo zawsze w 996 turbo dawałem radę wyhamować.... Tylko ten gość będzie wiedział co się tak naprawdę stało ale tą tajemnicę zabrał już ze sobą na drugą stronę. Technologia P1 i GT-R ty chyba dwie inne bajki.... Niby przyspieszenie podobne ale żeby zatrzymać się w tak krótkim czasie z 300 km/h to jest trudne do pojęcia przynajmniej dla mnie....Technologia która kosztuje 4 400 000zł. Ostatnia sztuka z 375 szt. ma zejść dla klienta w 2015r.
-------------------- OUT 911 carrera 3,4 - 300+ NX100KM
IN 911 GT2 - 680KM/ 850Nm 2004- M3(286KM) - II miejsce profi plus PZM Masłów k/Kielc 2008- carrera (3,4) - Reaction time 0,009s Kamień Śląski 2012 Rudniki - 11,2 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 13:35 |