![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#241
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Wydaje mi się że chodzi właśnie o trwałość i możliwość niezawodnego przeniesienia 600+ Nm
p.s. przeczytałem już wcześniej 7stron, ale i tak nie widze tu 1000Nm w haldexie. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#242
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
powinien sie tu odezwac ktos z dynosoftu ... oni maja mega moment w swoim mk2 r5 bi turbo i z tego co sie orientuje to wlasnie ten ogromny moment przenosi haldex
-------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#243
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 04 May 2006 Skąd: Zambrów ![]() |
haldex przeniesie, ale skrzynia ma prawo sie rozsypac....Co by nie bylo im wiecej mocy tym auta coraz bardziej stają sie awaryjne wiem o tym z doświadczenia ze pewnej granicy lepiej jest nie przekraczać jesli chce sie jeździć w miare bezawaryjnie. I niewazne czy bedzie to haldex czy torsen
|
|
|
![]()
Post
#244
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
tych materiałach napisali, że sprzęgło haldex jest w stanie przenieść moment rzedu 3200 Nm. 3200Nm na haldexie to jest jakies 500Nm na silniku przy pierwszym biegu... ![]() -------------------- www.promotormocy.pl
|
|
|
![]()
Post
#245
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
To w takim razie co będzie jak na silniku będzie 600Nm?
|
|
|
![]()
Post
#246
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 30 August 2004 Skąd: Lublin ![]() |
3200Nm na haldexie to jest jakies 500Nm na silniku przy pierwszym biegu... ![]() jak to obliczyłeś ? Nikolas , myśle że golf Aliego i Gula z Dynosoftu ma dużo więcej niż 500nm na silniku. -------------------- Turbokombi C6 3.0TDi V6 281 / 586
|
|
|
![]()
Post
#247
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
Haldex nie jest problemem i nigdy nie byl nie wiem dlaczego Nikolas chce pokazac na sile wyzszosc Torsena nad Haldexem.
Problemem jest skrzynia (u nas juz jednej sie pozbylismy) i polosie. -------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
![]()
Post
#248
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
To w takim razie co będzie jak na silniku będzie 600Nm? Będzie uślizg na sprzęgle haldex'a. Chwilowy nic nie zrobi, długotrwały spali tarcze - jak zwykle sprzęgło. Z ciekawostek jakby ktoś myślał, że przy starcie koła kręcą się równo.. albo że się w ogóle kręcą na raz ![]() ...a to stały napęd na 4koła.. nie dołączany ![]() -------------------- www.promotormocy.pl
|
|
|
![]()
Post
#249
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Haldex nie jest problemem i nigdy nie byl nie wiem dlaczego Nikolas chce pokazac na sile wyzszosc Torsena nad Haldexem. Problemem jest skrzynia (u nas juz jednej sie pozbylismy) i polosie. Ja nie chce nic nikomu pokazywac na silę, bo nie jestem ekspertem w tym. Niech mi ktoś mądrze wytłumaczy - dlaczego haldex jest stosowany w tanich autach typu Panda 4x4, a Torsen w autach o mocy 300+ i więcej! Biorąc pod uwagę to co napisałem wyżej, i logicznie myśląc, Haldex jest gorszy od Torsena ze względu właśnie na konstrukcje oraz możliwość przeniesienia i rozkładu mocy na koła, ale niech mi ktoś wyprowadzi z błędu. |
|
|
![]()
Post
#250
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 30 August 2004 Skąd: Lublin ![]() |
Ta , szczególnie bugatti veyron jest tani
![]() -------------------- Turbokombi C6 3.0TDi V6 281 / 586
|
|
|
![]()
Post
#251
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Veyron jest chyba wyjątkiem z seryjnie produkowanych aut z taką mocą. Ale poczytałem trochę w necie i podobno Prosiaki i inne auta z grupy VW przechodzą na najnowszego Haldexa - co prawda to nie jest jeszcze potwierdzone...
Czyli rozumiem że Haldex jest lepszy od Torsena bo ma go Bugatti i przenosi on mega Nm....? |
|
|
![]()
Post
#252
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
Ja nie chce nic nikomu pokazywac na silę, bo nie jestem ekspertem w tym. Niech mi ktoś mądrze wytłumaczy - dlaczego haldex jest stosowany w tanich autach typu Panda 4x4, a Torsen w autach o mocy 300+ i więcej! Biorąc pod uwagę to co napisałem wyżej, i logicznie myśląc, Haldex jest gorszy od Torsena ze względu właśnie na konstrukcje oraz możliwość przeniesienia i rozkładu mocy na koła, ale niech mi ktoś wyprowadzi z błędu. To czy jest torsen czy haldex nie jest zwiazane z tym czy samochod ma duzo czy malo mocy albo czy jest drogi czy tani tylko w jaki sposob zamontowany ma silnik. Wzdluznie czy poprzecznie. Dlaczego Haldex jest gorszy od Torsena?? To wlasnie ja nie rozumiem. Napisz prosze dlaczego myslisz ze tak jest?? -------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
![]()
Post
#253
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Torsen ma przedewszystkim tą zalete ,ze jest 3 mechanizmem różnicowym w aucie ,czyli pozwala przekazywać moment na koła podczas jazdy w zakrecie , Nie da sie tego zrobić w przypadku Haldexa bez odczuwania napreżeń na karoserii od niezróżnicowanej predkości kół osi przedniej i tylnej .
Torsen wcale nie wymusza ustawienia silnik wzdłużnie , jest przecież Alfa Romeo z systemem napędu Q4 w którym centralnym mech różnicowym jest torsen , a auto ma silniki mocowane poprzecznie ( 156 ,159,brera) -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#254
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
ale vag-a takiego nie ma ....tzn poprzeczny plus torsen
-------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#255
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
To czy jest torsen czy haldex nie jest zwiazane z tym czy samochod ma duzo czy malo mocy albo czy jest drogi czy tani tylko w jaki sposob zamontowany ma silnik. Wzdluznie czy poprzecznie. Dlaczego Haldex jest gorszy od Torsena?? To wlasnie ja nie rozumiem. Napisz prosze dlaczego myslisz ze tak jest?? Dlaczego tak myslę...bo jeżdziłem kilkoma autami z Haldexem (Volvo S40/S60/S80 i wszystkie XC, Honda CR-V, Audi TT) i żadne auto w moim odczuciu nie zachowywało się tak jak w aucie z Torsenem. Chodzi przede wszystkim o opóżnienie w dołączaniu, zachowanie na mokrej czy tez sliskiej jezdni. Celem napędu na obie osie jest przede wszystkim minimalizacja ryzyka poślizgu w zakręcie czyli zwiększenie bezpieczeństwa jazdy, ma też pomagać w różnych warunkach drogowych, no i co dla nas najważniejsze - dobrze startować, bez szukania trakcji - akurat ta ostatnia kwestia jest jak najbardziej optymalna i jakoś daje radę - choć nadal nie jest to to samo co torsen i nie wiadomo ile wytrzyma. Dla mnie auto z Haldexem to auto z pseudo napędem na 4 koła. Oczywiście wiem że odezwą się posiadacze aut z takim napędem i będą go bronić, ale zaznaczam - takie są moje odczucia i moje zdanie. Nie zagłębiam się w szczegóły techniczne - bo się na tym nie znam, ale nadal nikt mi nie wyjaśnił dlaczego w naprawde mocnych seryjnych autach jest Torsen, a nie Haldex. Na mysl o Haldexie odrazu mi się nasuwa ten pies z tej reklamy :-) p.s. Może i ostatni Haldex4 jest superszybki i dopracowany dzięki elektronice, ale został stworzony nie dla szybkich strzałów z miejsca, tylko dla oszczędności w paliwie i ze względu na możliwość zamontowania w autach gdzie na Torsena nie ma fizycznie miejsca... EOT |
|
|
![]()
Post
#256
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
p.s. Może i ostatni Haldex4 jest superszybki i dopracowany dzięki elektronice, ale został stworzony nie dla szybkich strzałów z miejsca, tylko dla oszczędności w paliwie i ze względu na możliwość zamontowania w autach gdzie na Torsena nie ma fizycznie miejsca... EOT 1. niby dlaczego haldex oszczedza paliwo ? przeciez w Haldexie wał kręci się cały czas !, połosie tylne tez stawiaja opory bo się kręca z kołami ![]() 2. przeciez sam mechanizm torsena zajmuje bardzo mało miejsca - na tyle mało że miesci sie w obudowie dyfra od V8 lub w skrzyni biegów jako międzyosiowy chyba ze chodziło Ci o umiejscowienie wzdłużne silnika ? nie wiem ale byc moze sa jakies auta z silnikami w poprzek z torsenem ? w każdym razie mozna cos takiego zrobić ... 3. torsena tez mozna zmielić ![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#257
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Cowboy czytaj uważnie wszystkie posty .......w Alfie Romeo Q4(159, Brera 156 Croswagon czy jakos tak) masz torsena jako międzyosiowy mech. różnicowy ...a silniki masz w poprzek montowane
![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#258
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 25 April 2006 Skąd: DW-city ![]() |
byl gdzies wykres golfa z dynosoftu i naped przenosi 8xx momentu
|
|
|
![]()
Post
#259
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Ciekawe jak przeniesie taki moment podczas jazdy po suchych asfaltowych zakrętach
![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#260
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
Heh,
Widze ze sezon dopiero sie skonczyl a tu juz wszyscy wymachują szabelkami ![]() Narobiles balaganu tym swoim golfem Daniel ![]() Pozostaje czekac do najblizszego sezonu i podziwiac te wszystkie potwory w akcji ![]() -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 23 July 2025 - 05:10 |