Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> M50B25 NV remont + ewentualny stroker na 2.8
Grzesi(E30)k
post Fri, 11 Sep 2009 - 13:57
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Pacjent, E30 325i M50B25 Non-Vanos


Mój silnik powoli kończy swój żywot, żre niemiłosiernie olej, paliwo i przy okazji mocno łapie temperaturę więc jednak decyduje się na remont zamiast szukanie czegoś zdrowszego. Prawdopodobnie był w swoim życiu kilka razy przegrzany.



A że jestem laikiem i szkoła mnie nie nauczy to chcę podjąć wyzwanie i zrobić to sam (ewentualnie pomoże mi sąsiad) biggrin.gif
Druga rzecz lepiej uczyć się na swoim...



do rzeczy:


1. Cały układ korbowo-tłokowy z M52B28 da się zaadoptować do M50B25 bez żadnej rzeźby? Na zasadzie że wyjmuje wszystko z 2.8 i wsadzam do mojego bloku na nowych panewkach głównych zostawiając korbowodowe jeżeli ich stan będzie dobry i będą z "tej samej parafii" co wał korbowy?. Zakładając wał i nowe panewki wymagany jest szlif? Czy to też jest uzależnione od jego stanu? Wał z M52 będzie miał taką samą średnicę jak wał i panewki oferowane dla M50?

Czy lepiej zostać przy seryjnych bebechach?
Jednak najchętniej bym to złożył na 2.8, a po zimie pobawił się trochę mając dość dobra bazę.


2. Jeżeli blok wykaże ślady zużycia to jak już dostałem radę że lepiej szukać nowego nominału niż nad wymiar...
Ale czy przed założeniem tłoków z nowymi pierścieniami potrzebna jest jakaś obróbka gładzi cylindrów? Honowanie czy coś w ta modłę?


3. Jak dobrać pierścienie i luz na zamku? Jak to się je i o czym wogóle mowa? I czy przy tym strokerze zakładać na tłoki pierścienie z M50 (będą pasować?) czy od M52-tam jest alu blok więc chyba będą czymś się różnić tak?


4, Docieranie. Krok po kroku jak za to się zabrać i jakim olejem zalewać i przez jaki czas. Przez jaki okres docierać ,jak często zmieniać olej?



Z głowicą myślę że sobie poradzę.




Jeżeli ktoś ma jakieś inne sugestie i porady przy remoncie to proszę pisać smile.gif

Chcę to zrobić praktycznie sam i od podstaw, myślicie że podołam biggrin.gif ??




Mile widziane też jakieś linki, tytuły itp. do ogólnodostępnej literatury technicznej która mi nieco rozjaśni umysł biggrin.gif





Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 11 Sep 2009 - 13:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
makaveli
post Fri, 11 Sep 2009 - 15:53
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 July 2004
Skąd: radzymin





tloki korby wal dajesz z m52b28 , panewki to lepiej nowe....
pasuje p&p

ja sowj blok honowalem. pierscienie sa takie same w vanosowych m50 i m52 - tylko te pierwsze m50ki mialy inne.

docieranie - chcesz to robic na 'ostro' ? jak tak to uzyj szukajki.

zreszta o tym silniku jest na forum duzo info i tez warto poszukac, chocby watek mcgivera


--------------------
e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible
golf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Don Pablo
post Fri, 11 Sep 2009 - 21:59
Post #3


Super User
Dołączył: Thu, 21 September 2006
Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock)





Mam trochę gratów z M52B28, jakby co, pisz na pw. Panewki i pierścienie bym zakładał nowe- inne rozwiązanie przy zdjętej czapce pachnie drutem... Alu blok mniej waży, przemyśl montaż całego dołu z M52.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Fri, 11 Sep 2009 - 22:39
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





CYTAT(makaveli @ Fri, 11 Sep 2009 - 15:53) *
ja sowj blok honowalem. pierscienie sa takie same w vanosowych m50 i m52 - tylko te pierwsze m50ki mialy inne.

docieranie - chcesz to robic na 'ostro' ? jak tak to uzyj szukajki.




ja mam M50 bez vanosa,ale mam rozumieć że zakładając dół z B28 pierścienie idą z M52 lub M50 Vanos tak?



Jak to na "ostro"? Dotrzeć chce dobrze żeby to się nie wysrało przy mocniejszym potraktowaniu i trzymało się kupy jak najdłużej.



CYTAT(Don Pablo @ Fri, 11 Sep 2009 - 21:59) *
Mam trochę gratów z M52B28, jakby co, pisz na pw. Panewki i pierścienie bym zakładał nowe- inne rozwiązanie przy zdjętej czapce pachnie drutem... Alu blok mniej waży, przemyśl montaż całego dołu z M52.




To że pierścienie i panewki nowe to oczywiste. Bez tego nawet bym nie podchodził do tematu rozbierania silnika.
A co do dołu z M52...gdybym chciał alu blok to po prostu bym załadował M52B28 i nie bawił się w jakieś remonty.

Chcę mieć to co teraz czyli pancerny i odporny na katusze silnik z małym giftem w postacie tych kilkuset ccm które poprawią dół.




ps. Wiem że jest temat o uturbianiu M50 i jest tam sporo "know how" ale nie chcę go zaśmiecać i jakieś sensowne ifo i porady proszę pisać w tym temacie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Don Pablo
post Fri, 11 Sep 2009 - 23:06
Post #5


Super User
Dołączył: Thu, 21 September 2006
Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock)





CYTAT(Grzesi(E30)k @ Fri, 11 Sep 2009 - 13:57) *
1. Cały układ korbowo-tłokowy z M52B28 da się zaadoptować do M50B25 bez żadnej rzeźby? Na zasadzie że wyjmuje wszystko z 2.8 i wsadzam do mojego bloku na nowych panewkach głównych zostawiając korbowodowe


To odnośnie panewek...

Pierścienie z M50B25 bez Vanosa nie podejdą do tłoków M52b28- mają inne wymiary. Takie same wymiary jak M52B28 mają te z M50B25 z Vanos, ale Mahle podaje inny rodzaj pierścieni dla M52- odpowiednio dla M50B25 bez Vanos to 081 21 N0, dla M50B25TU 082 72 N0 i dla M52B28 to 083 06 N0

Wał ocenić musisz mikrometrem, spoko by było, gdyby nie trzeba było szlifować i dać panewki nominalne. Blok- też trzeba pomierzyć średnicówką. Jak jest ok, nic bym nie robił. O docieraniu jest obszerny topic na forum głównym.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Fri, 11 Sep 2009 - 23:55
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(makaveli @ Fri, 11 Sep 2009 - 15:53) *
tloki korby wal dajesz z m52b28 , panewki to lepiej nowe....
pasuje p&p

ja sowj blok honowalem. pierscienie sa takie same w vanosowych m50 i m52 - tylko te pierwsze m50ki mialy inne.

docieranie - chcesz to robic na 'ostro' ? jak tak to uzyj szukajki.

zreszta o tym silniku jest na forum duzo info i tez warto poszukac, chocby watek mcgivera

taa... temat tak sie rozrósł ze sam sie w nim gubię tongue.gif , zresztą w moim temacie oprucz strokera jest jeszcze naturalne odprężenie innymi tłokami , i miedy innymi rozwiert pod te tłoki, no ale może coś ciekawego tam znajdzie smile.gif .
przestrzegam przed zmiana panewek głównych , bo mozna sie pomylić , zakładajac inne których zamki nie pasują do pokryw...
za to polecam panewki korbowe sputerry z tds ; pasują p&p.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
makaveli
post Sun, 13 Sep 2009 - 20:04
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 July 2004
Skąd: radzymin





poczytaj o docieraniu na ostro.
co do bloku - jednak zdecydowalem sie na zeliwiaka.
pierscienie sa inne m50b25 non vanos - napisalem o tym.

panewki korbowe mam z tdsa, glowne normalne z 2,8.


--------------------
e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible
golf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Radhezz
post Sat, 23 Apr 2011 - 18:35
Post #8


Rookie
Dołączył: Sat, 23 April 2011
Skąd: Opole





Może odgrzebuję temat, ale taka ciekawostka się pojawiła w tym temacie, pod hasłem "cały dół z M52"... mam przez to rozumieć, że jak włożę M52, to mogę nakryć go czapką z M50B25 NV i obejdzie się bez przekładania wiązki? biggrin.gif

Szczerze mówiąc nie zależy mi na pancernym bloku M50, bo to i tak będzie N/A, żadnych specjalnych wysileń - jakby wyszło z tego 210-220KM to byłbym więcej niż szczęśliwy, bo i tak bardziej brakuje mi Nm (obecnie M50B20 NV)


--------------------
BMW E34 520i 1992 LOW
M50B20 NV
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 12:27