![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
Poszukuje wskaźnika wrzuconego biegu, jak w rajdowych samochodach, ktokolwiek wie coś na ten temat ? Gdzie taki można nabyć ?
-------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 15 April 2007 Skąd: LEGIONOWO ![]() |
podłacze sie do tematu jak taki wyświetlacz można zrobić we włąsnym zakresie
widziałem kiedyś coś takiego na 7 segmentowym wyswietlaczu LED i nawet to działało |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic586433.html
tutaj masz jak to zrobić samemu, ja niestety na elektryce sie tak dobrze nie znam ;] -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
we własnym zakresie:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic593417.html http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic586433.html gotowe kiedyś widziałem w sklepie rajdowym ale teraz sobie nie przypomnę gdzie pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 15 April 2007 Skąd: LEGIONOWO ![]() |
jakoś do mnie nie przemawia za bardzo te rozwiazanie
czekam na jakieś inne propozycje |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
a ja czekam na link do sklepu
![]() -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
jakoś do mnie nie przemawia za bardzo te rozwiazanie czekam na jakieś inne propozycje lepszych od tych z elektrody raczej nie znajdziesz poza zakupem gotowego produktu ze sklepu, elektroda to jedno z najlepszych źródeł wiedzy o DIY wszelkiej maści elektrycznych, elektronicznych i mechanicznych urządzeń i wynalazków, ludzie z tego forum nawet sami sobie robią sage way'e ![]() pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
heheh, dokładnie, elektroda to dosyć poważne forum, żeby segway'e, telewizory składają, satelity okołobiegunowe
![]() -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 15 April 2007 Skąd: LEGIONOWO ![]() |
nie no spoko jak znajde coś w sklepie w rozsądnych pieniadzach to nawet nie mam zamiaru brac sie za jakieś wydumki tym bardziej że z elektronika mam mało wspólnego
swego czasu było chyba coś takiego na allegro |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL ![]() |
Dla mnie za duzo mechaniki/styczników tutaj - kojarzy się z awaryjnością i brakiem precyzji.
Wolałbym coś na 2 kabelki: do cewki i do impulsatora skrzyni, jakaś pamięć przełożeń i niech sobie dzieli częstotliwości ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
jest super monitor zmiany biegów, kolega ma taki w Saxo rajdowym, niestety już go nie produkują :/ jedyny taki wyświetlacz i dupa... a naprawde jest super..
http://www.mavi.com.pl/elektronika/index.htm a szkoda, naprawde szkoda, gadałem z facetem, mówi, że próbują ruszyć produkcje ale ciężko, zapisał mój numer i ma mi dać znać jakby się coś ruszyło, mówi, że dużo ludzi dzwoni i pyta o to... -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
no, ja już zakupiłem, dogadałem się z gościem, da sie zamontować do każdego samochodu z licznikiem który ma impuls elektryczny:
http://allegro.pl/item701686849_wyswietlac...egow_biegu.html zamówiłem i czekam na paczke ![]() -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
zapłaciłeś za to 150 PLN
![]() pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 15 April 2007 Skąd: LEGIONOWO ![]() |
no chyba zrobie tak jak napisał AWSA zawsze jakieś nowe doswiadczenie i satysfakcja wieksza
a 150pln to strasznie dużo biorąc pod uwagę że koszt wyswietlacza to jakieś 10pln ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
nie chce mi sie i nie mam zamiaru sie w to bawić, wole kupić i mam z głowy pieprzenie, nie znam się na takich rzeczach kompletnie a jak widze ten cały opis to już w ogóle nie wiem co co caman...
-------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
no chyba zrobie tak jak napisał AWSA zawsze jakieś nowe doswiadczenie i satysfakcja wieksza a 150pln to strasznie dużo biorąc pod uwagę że koszt wyswietlacza to jakieś 10pln ![]() bankowo taniej ... dolicz ile godzin na to poświęcisz i pomnóż powiedzmy przez 12 zł. (taka zwykła roboczogodzina) i ciekawe co wyjdzie (jeżeli oczywiście nie jest się elektronikiem) -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
hehe, powiem wam, że mało mnie to interesuje
![]() ![]() -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Nie wiem jak to jest w motorach ale obawiam sie ze w samochodzie bedziesz mial dosc powazny problem z podlaczeniem tego urzadeznia (obym sie mylil ) Wg. instrukcji ktora widac w opisie aukcji masz 4 kable czyli
1. 12v "plus" 2. "minus" 3. przewod gdzie zmienia sie napiecie (do tego za moment wroce) 4. kalibracja (ten po kalibracji izolujesz) Otoz wg mnie urzadzenie to nie bedzie dobrzes pelniac swojej roli bo bierze sygnal tylko z VSS (w ktory sa wyposazone przektycznie wszyskie silniki z wtryskiem ) VSS to czujnik predkosci i niby moglby spelniac ta role ale z ta sama predkoscia mozna jechac na piatce jak i na trojce (a vss bedzie pokazywalo taka sama wartosc pradowa) zeby to dobzre chodzilo trzeba by jeszcze jeden czujnik czyli czujnik obrotow silnika dopiero z tych dwoch wartosci mozesz wyliczyc na jakim biegu jedziesz Pomijam juz fakt ze jakby sie temu lepiej przyjrzec (czytaj wpiac sie z oscyloskopem albo przynajmniej z miernikeim umozlwiwiajacym pomar czestotliwosci ) to by sie okazalo ze to nie jest wyjscie napieciowe 0-5v tylko wyjscie gdzie tak naprawde zmnienia sie czestotliwosc impulsow (a dokladnie dlugosc czasu pomiedzy wartosciami granicznymi czyli zmiania sie wypelnienie sygnalu) Moge powiedziec jak ja bym to zbudowal 1. metoda taka jak opisal kolega Bajcik dwa sygnaly jeden z VSS mowi o tym z jaka predkoscia jedziemy drugi to sygnal z jakiegos czujnika halla (na silniku zeby okreslic obroty ) albo w ostatecznosci z kabla wysokiego napiecia (kabla od swiecy ) albo z samego zasilania cewki (z masy dokladnie) 2. metoda wykorzystujac dwa wejscia atmege8 i dwa potencjometry (rodzaj polaczenia krzyzowego dosc prosto i tanio i na pewno niezawodnie) 3. wykorzystujac styczniki lub kontaktrony i magnes (tez bardzo prosta budowa i nie tzreba znac sie na programowaniu mikrokontrolerow) Pozdrawiam ps. tych ktorzy orjetuja sie w elektronice moze troszke razic to co napisalem (staralem sie przedstawic to jak najbardziej dostepnie dla normalnego czlowieka dla ktorego skróty typu PWM, sinus, prostokat, adc itp nic nie znacza jak sie gdzies pomylilem to prosze mnie poprawic ![]() -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
a nie lepiej poprostu przeczytać pełen opis aukcji a nie patrzeć tylko na zdjęcia ?
![]() "GD-02 - Wersja dla wszystkich motocykli posiadających elektryczne sterowanie zegarów - obrotomierz i prędkościomierz nie na linkę. Do podpięcia 5 przewodów w wiązce przy zegarach." mam nadzieje, że z tym nie będzie problemu, na mój chłopski rozum aczkolwiek mogę sie mylić, to w liczniku jest i prędkościomierz i obrotomierz, i to i to działają poprzez impuls prądowy tak ? bo jeżeli mamy skąd wziąść impuls prędkości to z obrotomierza chyba też go można wyczarować skoro nie jest na linke... -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Mam ten wyświetlacz. Pomimo że posiadam silnik m52b28 zamontowałem go jednak w motorze
![]() Czytelność super - mam czujnik biegu w motorze wiec sie pod niegom p;odpiąłem ale czujnik jest tak skonstrułowany ze może porównywać obroty silnika z predkościa i w tes sposób wskazywać bieg na którym sie jedzie. Niestety tylko wtedy kiedy sie jedzie z całkowicie puszczonym sprzegłem. Podejrzewam ze czujnik dział na tyle wolno - nawet mój przy szybkiej redukcji o pare biegów w dół pokazuje prawidłowy bieg dopiero po 1- 2 sekund - ze jego przydatność w samochodzie bedzie wątpliwa - np na dohamowaniu przed zkretem - zchodzisz o 2 biegi częściowo na sprzegle - i dopiero po wbiciu odpowiedniego biego np dwójki i rozpoczęciu przyspieszani poinformuje o zapietym biegu - no ale to już chyba troche zapóźno. Co innego w motorze gdzie przy uzytecznym zakresie obrotów rzędu 8000 RPM Różnice pomiedzy biegami sa nieznaczne a i tak w praktyce przydaje sie tylko do detekcji 6 biegu - często myli sie on z szóstką - lub hamuje przed próbami wbicia siódemki - której oczywiście nie ma ![]() ![]() -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 21 August 2025 - 20:45 |