Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> 1.8T AGU bierze olej, kopci
strikerbest
post Thu, 18 Mar 2010 - 07:37
Post #21


User
Dołączył: Sat, 20 December 2008
Skąd: Łódź





Zapytam ponownie może się znajdzie jakiś chętny do pomocy.
Czy niebieski kolor spalin w tym wypadku może oznaczać złą mieszankę paliwowo powietrzną? Znajomy napisał możliwe opcje: przepływomierz, sonda lambda lub panewki olejowe na sprężarce.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 18 Mar 2010 - 07:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Pioteros
post Fri, 26 Oct 2012 - 18:21
Post #22


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 February 2007





temat stary ale podepne sie bo mam prawie identyczny silnik tylko wzdluzny (AEB) i ten sam problem z olejem, kompresja deko zawyzona, pewnie przez nagar ze spalania oleju, blad od czasu do czasu 00561, brak kata tylko DP i branie oleju glownie w trasach przy wyzszych predkosciach

turbo wymienialem na swiezsze ale to nie pomoglo


czy autor tematu znalazl przyczyne swoich dolegliwosci z autem?

co do dymka u mnie, przy rozruchu w ogole nie dymi chocby i stal tydzien na mrozie -25 stopni, dymienie pojawia sie po ostrzejrzej jezdzie jak na przyklad zjezdzam z trasy na parking, chwile wrzucam na luz i chwilke potem widze chmurke, szczegolnie jak znow rusze, w trakcie przygazowek normalnie tego nie ma

skad blad 00561, dodam tylko ze swiece nowki, i mam jeszcze problem z doladowaniem, ktore spada, w peaku przy ok 2500 obr żabkuje wyraznie od 0.5 do ok 0.65b, a po 3000 obrotow kiedy silnik sie rozkreca spada i utrzymuje sie do konca na ok 0.3b, nie wiem skad to moze byc, sonda? przeplywka byla podmieniana na druga uzywke i to samo, może cewki?

ogolnie na dynamike nie narzekam.... ale problem ubytku oleju mnie drazni, doladowania też
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Sat, 27 Oct 2012 - 01:08
Post #23


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





dokladnie jest ok. 1.8t 150km ma miec 0,5-0,6bara w piku i spadac do 0,3bara pod odciecie. norma.
olej puszcza na uszczelniaczach itp.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Sat, 27 Oct 2012 - 01:09
Post #24


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





dokladnie jest ok. 1.8t 150km ma miec 0,5-0,6bara w piku i spadac do 0,3bara pod odciecie. norma.
olej puszcza na uszczelniaczach itp.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pioteros
post Sat, 27 Oct 2012 - 09:05
Post #25


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 February 2007





ale dziwią mnie logi np niewiele różniących się silników APU itp które sątymi samymi silnikami tylko że z wieksza ilością czujników, patrzac na ich logi to doladowanie 0.5b trzyma do ok 5000-5500 obrotów, a przecież turbo jest to samo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZUCZEKTT
post Fri, 02 Nov 2012 - 17:14
Post #26


Super User
Dołączył: Sat, 30 October 2010





CYTAT(Pioteros @ Fri, 26 Oct 2012 - 18:21) *
temat stary ale podepne sie bo mam prawie identyczny silnik tylko wzdluzny (AEB) i ten sam problem z olejem, kompresja deko zawyzona, pewnie przez nagar ze spalania oleju, blad od czasu do czasu 00561, brak kata tylko DP i branie oleju glownie w trasach przy wyzszych predkosciach

turbo wymienialem na swiezsze ale to nie pomoglo


czy autor tematu znalazl przyczyne swoich dolegliwosci z autem?

co do dymka u mnie, przy rozruchu w ogole nie dymi chocby i stal tydzien na mrozie -25 stopni, dymienie pojawia sie po ostrzejrzej jezdzie jak na przyklad zjezdzam z trasy na parking, chwile wrzucam na luz i chwilke potem widze chmurke, szczegolnie jak znow rusze, w trakcie przygazowek normalnie tego nie ma

skad blad 00561, dodam tylko ze swiece nowki, i mam jeszcze problem z doladowaniem, ktore spada, w peaku przy ok 2500 obr żabkuje wyraznie od 0.5 do ok 0.65b, a po 3000 obrotow kiedy silnik sie rozkreca spada i utrzymuje sie do konca na ok 0.3b, nie wiem skad to moze byc, sonda? przeplywka byla podmieniana na druga uzywke i to samo, może cewki?

ogolnie na dynamike nie narzekam.... ale problem ubytku oleju mnie drazni, doladowania też



Mam dokładnie to samo w AUQ, za kilka dni wywalam motor wtedy będzie wiadomo, bo teorii jest kilka, ale podejrzewam pierścienie olejowe na drugim cy.l bo kompresja spadła o 1.6bara wzgledem reszty, co ciekawe motor chodzi jak zegarek i idzie jak wściekły na 28rs przy 1.4bara. Pobiera 1l oleju na 10tyś km.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pioteros
post Fri, 02 Nov 2012 - 18:19
Post #27


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 February 2007





daj znać kolego jak się coś dowiesz

ja mam cichą nadzieję że to uszczelniacze, a wahania boosta to jakaś drobna nieszczelność przy WG lub samym N75

dodatkowo, auto lubi sobie poszarpywać w okolicach 1500-3000 obr, i ciekawe że po odłączeniu sondy tak jakby już nie szarpie, i pali w miarę tyle samo co z podłączoną sondą czyli ok 15L w małym ale zatłoczonym mieście gdzie silnik rzadko jeździ na pełnym rozgrzaniu jeżdząc w miarę oszczędnie, mam manual i torsena

zobaczymy co będzie dalej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZUCZEKTT
post Thu, 22 Nov 2012 - 23:41
Post #28


Super User
Dołączył: Sat, 30 October 2010





CYTAT(Pioteros @ Fri, 02 Nov 2012 - 18:19) *
daj znać kolego jak się coś dowiesz

ja mam cichą nadzieję że to uszczelniacze, a wahania boosta to jakaś drobna nieszczelność przy WG lub samym N75

dodatkowo, auto lubi sobie poszarpywać w okolicach 1500-3000 obr, i ciekawe że po odłączeniu sondy tak jakby już nie szarpie, i pali w miarę tyle samo co z podłączoną sondą czyli ok 15L w małym ale zatłoczonym mieście gdzie silnik rzadko jeździ na pełnym rozgrzaniu jeżdząc w miarę oszczędnie, mam manual i torsena

zobaczymy co będzie dalej

Tak więc głównym winowajcom jest głowica i wytarte prowadnice, gładzie i pierścienie wydają się być ok, chodz i tak będzie remont bo wpada kucizna, z definicji wynika że nieszczelnośc na zaworach objawia się kopceniem po odpaleniu, u mnie nic takiego nie było, a jednak, teoria teorią, a w praktyce okazuje się inaczej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BartG60
post Fri, 02 Aug 2013 - 13:50
Post #29


Rookie
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Wrocław





Witam, wiem że odgrzewam starego kotleta ale szukając odpowiedzi w sprawie dymienia na niebiesko w 1.8T trafiłem na ten temat i chciałem coś dopisać.
Moje auto również dymiło na niebiesko oraz paliło ok 2litry oleju na 6tyś (filmik poniżej) i byłem wkurzony że będe musiał wymieniać turbinę lub robić głowicę.
http://youtu.be/OxooTvVif7A
Byłem na hamowni i auto po wymianie DV oraz N75 (brak katalizatora) uzyskało 176.1KM i 259.2Nm (fabrycznie AJL ma 179KM i 235Nm) i dymiło na rolkach podobnie jak auto kolegi strikerbest.


Wynikało z tego że silnik jest w dobrej kondycji, tylko dlaczego dymi? Rozkręciłem rurę od IC z której poleciało trochę wodnistego czarnego oleju (jak wodniste opary z odmy) jednak cały komplet odpowietrzający skrzynie korbową mam nowy oprócz jednego zaworu który wchodzi w wąż między turbinę a filtr powietrza.



Więc go odłączyłem a rurę odpowietrzającą połączyłem z przewodem gumowym a końcówkę włożyłem do puszki po piwie wink.gif (wejscie do węża od turbiny zaślepiłem)

Jeżdziłem tak przez ok 2 tygodnie a dymienie zanikało aż praktycznie ustało, wyciągnąłem pyszkę po piwie (była sucha, bez oleju) i zamontowałem nowy zawór.
Moim zdaniem kiedy turbina ostro zasysała powietrze z filtra zawór od odpowietrzenia skrzyni korbowej nie zamykał się i wysysało opary z olejem ze skrzyni korbowej.
No i tyle, więc myślę że jest to tania i kolejna możliwość zdiagnozowania silnika.
Jedyne co mogę dodać od siebie to to że wszystkie zawory w 1.8T które są od nowości trzeba wymieniać, zaczynając od DV przez N75 a kończąc na tym zaworze który nawet nie wiem jak nazwać heh. Pzdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Fri, 02 Aug 2013 - 14:44
Post #30


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





Bardzo ciekawe jest to co piszesz... Moje APU dymi troszke inaczej, glownie po dodaniu gazu, przy spokojnej jezdzie przy zmianach biegow ale moge go butowac po 220 czy trzymac na odcince do woli i nic...
Turbo juz wykluczylem i bylem niemal pewny glowicy ale wobec powyzszego jeszcze dzisiaj odlacze odme i zobaczymy.


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BartG60
post Fri, 09 Aug 2013 - 11:03
Post #31


Rookie
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Wrocław





CYTAT(noorec @ Fri, 02 Aug 2013 - 19:14) *
Bardzo ciekawe jest to co piszesz... Moje APU dymi troszke inaczej, glownie po dodaniu gazu, przy spokojnej jezdzie przy zmianach biegow ale moge go butowac po 220 czy trzymac na odcince do woli i nic...
Turbo juz wykluczylem i bylem niemal pewny glowicy ale wobec powyzszego jeszcze dzisiaj odlacze odme i zobaczymy.

No to całkiem podobnie jak było u mnie. Zawor mam wymieniony dojechalm nad nasze Polskie morze i nie ma już chmury. Mi dymil dopiero jak silnik byl bardzo nagrzany i obciążony klimatyzacja, najbardziej w miescie przy ruszaniu ze świateł w upalny dzień. Rano na zimnym silniku nie dymil wogole.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raggaman
post Mon, 18 Jul 2016 - 14:27
Post #32


User
Dołączył: Wed, 08 October 2008
Skąd: LLB





Panowie odgrzeje.

Pacjent APY S3 1.8T

Regeneracja głowicy
nowe pierścienie, wszystkie uszczelniacze i uszczelki silnika.
Turbo zregenerowane - nowy core borg warner + nowa strona gorąca
Zrobiłem jakieś max 3 tys. km i jeżdżąc do max 3 tys,obr.

Auto zaczyna intensywnie dymić na biało jak temp. oleju dojdzie do 100 stopni.
W dolocie sucho, IC suche, turbo wydaje się ok.
Nie mam siły do tego wozu. Jakieś pomysły Panowie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CaliforniaKid
post Mon, 18 Jul 2016 - 19:56
Post #33


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 June 2016
Skąd: Gdańsk





Uszczelka ewentualnie pęknięty blok/głowica. Sprawdź jak wygląda płyn chłodniczy, czy nie ubywa i co tam słuchać pod korkiem oleju
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eagle
post Tue, 19 Jul 2016 - 10:05
Post #34


Rookie
Dołączył: Mon, 17 November 2003
Skąd: Gdansk





a głowice na szczelnośc sprawdzałeś? często się o tym zapomina a to częsta bolączka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raggaman
post Tue, 19 Jul 2016 - 22:37
Post #35


User
Dołączył: Wed, 08 October 2008
Skąd: LLB





Panowie blok kupiłem używany w bdb.stanie - zero pęknięć, rys w cylindrach nic. Silnik poskładany na nowych korbowodach, tloki mają nowe pierścienie, wszystkie uszczelki nowe i uszczelniacze.
Głowica była po kolizji jednego zaworu, który został wymieniony, wymienione prowadnice, posprawdzane i podocierane.
Turbo ma nowy core BorgWarner i nową stronę gorącą. Nowy DP, TiP, odma drożna, w IC brak oleju.
Poskładane auto jeździło max 3 tys obrotów na krótkich trasach 30 km. Po remoncie zrobiłem 3 tys. kilometrów.
Dymić zaczyna dopiero jak olej osiągnie 100 stopni. Domysł jest taki, że turbo wadliwe i przepuszcza na stronę gorącą i dopiero jak wydech się nagrzeje to spala olej i kopci.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eagle
post Tue, 19 Jul 2016 - 23:38
Post #36


Rookie
Dołączył: Mon, 17 November 2003
Skąd: Gdansk





Pisałeś że kopci na biało = płyn z układu chłodzenia a nie olej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raggaman
post Wed, 03 Aug 2016 - 11:49
Post #37


User
Dołączył: Wed, 08 October 2008
Skąd: LLB





Wadliwy był rdzeń turbiny który kupiłem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waldek35
post Fri, 16 Sep 2016 - 17:15
Post #38


Rookie
Dołączył: Fri, 16 September 2016





Najlepiej udać się się po poradę do fachowca.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 23 June 2025 - 13:42