Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V  « < 4 5 6 7 >  
Reply to this topicStart new topic
> Okej... poteoretyzujmy (307 HDI tuning)
Tonny S
post Mon, 10 Nov 2003 - 01:41
Post #101


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 July 2003
Skąd: Człuchów/Chojnice





CYTAT("Christo":rx5y9ooz)
Fajnie, że się wzieliście za F-ki. Kilka osób (w tym ja ) na pewno się cieszy. Chociaż "abonament" mam wykupiony w innej firmie to fajnie, że przecieracie szlaki w niektórych dziedzinach. Oby banglało jak najdłużej .
Jestem za a nawet przeciw samkiedys myslałem o 206 HDI


--------------------
Seat Leon FR/ARL

http://www.leonclub.pl - Club Właścicieli Seata Leona
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 10 Nov 2003 - 01:41
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Piro
post Mon, 10 Nov 2003 - 21:29
Post #102


Frequent User
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Krakow





Cośtam pomierzyłem (Peugeot 206 SW wersja XS 90 HDI):

1) Póki co jedzie zegarowe 205 km/h po płaskim (sorry krakowska drogówko - ale więcej się po prostu nie da, za wysokie obroty)
2) Reszta pomiarów G-techem Pro:
- 0/100 - między 9,3 a 9,5 - za cholerę nie zrobi szybciej (dużo traci na przekładaniu biegów zanim sprzęgło chwyci).
- 402 m - 16,3 sek (nie rewelacja ale nie tragicznie - tak sądzę).


Inne uwagi: zużycie paliwa spadło (zeżarłem już cały bak) i to znacznie. Pali ok. 6.0/miasto (żarł 8 !!!!!!). I co ciekawe - komputer pokładowy też pokazuje circa 1,5 l mniej zużycia. Cwana bestia, nie doceniałem go - dużo komputerów nie zauważa chiptuningu i w najlepsze sobie cośtam pokazuje.
Moim zdaniem - jest nieco bardziej "wysokotonowy" i nieco głośniejszy (choć niewiele). Ale spróbuję to jeszcze poprawić. Na razie martwi mnie sprzęgło.
Odczucia z jazdy: jak już jedzie na konkretnym biegu to jest bardzo mocny, ale jak przepiąć to ma odczuwalne opóźnienie zanim ten duży moment się "zrobi". Sprzęgło jest na granicy trzymania i potrafi ślizgnąć nawet. Niskie biegi zadziwiająco mocne - np. moje Mondeo jedzie tak naprawdę od trójki, za to HDI - właściwie tylko jedynka jest nijaka a potem już zdrowo drze asfalt. Opony zaczęły piszczeć od dołożenia gazu z toczonej jedynki (no ale co to za opony - marne, fabryczne - no ale wcześniej siedziały cicho jakby nie depnąć). Do kopa z pompowtryska jednak sporo jeszcze brakuje. No ale środa przede mną.

Co sądzicie?


--------------------
Piro, Vtech
Mondeo ST220 250HP/296Nm - powered by myself & PUG 206 HDI 130HP/292Nm - ruled by my wife
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KruPin
post Mon, 10 Nov 2003 - 21:45
Post #103


Forum Killer
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: Płock/W-wa





CYTAT("Piro":b74o1l88)
Moim zdaniem - jest nieco bardziej "wysokotonowy" i nieco głośniejszy (choć niewiele). Ale spróbuję to jeszcze poprawić[...]


Zauwazylem, ze ogolnie ludziom (nawet z Forum) bardzo przeszkadza klekot dieselkow.......ja chcialbym miec jak najwiekszy klekot. Przeciez jak one wspaniale brzmia powyzej 3000rpm, cos wspanialego
Ale to tylko moje subiektywne odczucie
No, ale wiem, ze sa tacy jak ja, ktorzy sie delektuja tym wspanialym odglosem

Sorry za O/T


--------------------
Forum Leasing.pl

TDIRACINGTEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Christo
post Mon, 10 Nov 2003 - 22:46
Post #104


Forum Killer
Dołączył: Sat, 15 February 2003
Skąd: Wawa





CYTAT("Piro":2sxtso4n)
Cośtam pomierzyłem (Peugeot 206 SW wersja XS 90 HDI):

1) Póki co jedzie zegarowe 205 km/h po płaskim (sorry krakowska drogówko - ale więcej się po prostu nie da, za wysokie obroty)
2) Reszta pomiarów G-techem Pro:
- 0/100 - między 9,3 a 9,5 - za cholerę nie zrobi szybciej (dużo traci na przekładaniu biegów zanim sprzęgło chwyci).
- 402 m - 16,3 sek (nie rewelacja ale nie tragicznie - tak sądzę).


Inne uwagi: zużycie paliwa spadło (zeżarłem już cały bak) i to znacznie. Pali ok. 6.0/miasto (żarł 8 !!!!!!). I co ciekawe - komputer pokładowy też pokazuje circa 1,5 l mniej zużycia. Cwana bestia, nie doceniałem go - dużo komputerów nie zauważa chiptuningu i w najlepsze sobie cośtam pokazuje.
Moim zdaniem - jest nieco bardziej "wysokotonowy" i nieco głośniejszy (choć niewiele). Ale spróbuję to jeszcze poprawić. Na razie martwi mnie sprzęgło.
Odczucia z jazdy: jak już jedzie na konkretnym biegu to jest bardzo mocny, ale jak przepiąć to ma odczuwalne opóźnienie zanim ten duży moment się "zrobi". Sprzęgło jest na granicy trzymania i potrafi ślizgnąć nawet. Niskie biegi zadziwiająco mocne - np. moje Mondeo jedzie tak naprawdę od trójki, za to HDI - właściwie tylko jedynka jest nijaka a potem już zdrowo drze asfalt. Opony zaczęły piszczeć od dołożenia gazu z toczonej jedynki (no ale co to za opony - marne, fabryczne - no ale wcześniej siedziały cicho jakby nie depnąć). Do kopa z pompowtryska jednak sporo jeszcze brakuje. No ale środa przede mną.

Co sądzicie?


Pozwolę sobie na małe porównanie z programem na jakim pomykam teraz:
Pierwsze co mi się rzuca w oczy to kiepskie czasy przyspieszeń- przy takiej mocy spodziewałem się zobaczyć 8.xx. Wczoraj robilem pomiar swojej padaki G-Techem i wychodzilo mi 9.5-9.7 a za bardzo się nie starałem... - ale powiedzmy ze to wina sprzegła

Druga sprawa to odczuwalne "opóźnienie" po wrzuceniu biegu- też zwracałem Markowi uwagę na to, że po wrzuceniu 3ki samochód miał "chwilę zastanowienia"- dłubnął coś w programie i problem zniknął - ale powiedzmy, że to jest wina sprzęgła

Spalanie- rzeczywiście po chipie spadło i to znacznie, szczególnie podczas jazdy na krótkich dystansach

Odgłosy- mnie osobiście nie za bardzo podoba się "klekot" HDI bo kultura pracy to jedna z zalet tego motoru. Na programie jaki mam teraz samochód pracuje minimalnie głośniej, ale w dopuszczalnych granicach- czyli chyba tak jak u Ciebie.

W tym wątku jest wykres mojego HDi - (i waszego modułu)
[url:2sxtso4n]http://www.forum.streetracing.pl/viewtopic.php?t=6415[/url:2sxtso4n]
można by zobaczyć czy są jakieś przesunięcia (chociaż na oko- w porównaniu do serii to nie widziałem- po prostu wszystko się podniosło)

Na module V-Techu biegiem do kilowania była 4-ka- wkręcał się bez problemu do 170 w tempie iście przerażającym.
Najmocniejsze biegi teraz to 2,3 i 5.

Pozdrawiam


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piro
post Tue, 11 Nov 2003 - 21:03
Post #105


Frequent User
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Krakow





No to jak widać taka większa moc/moment niewiele mi już daje na odejściu z miejsca bo też mierzyłem Gtechem i wychodzi najlepszy 9,3 s - a przecież Twoje "F" waży coś koło 60 kg więcej jeszcze niż 206 SW, nawet full wyposażone. To ewidentnie sprzęgło - po każdym przepięciu ślizg. Myślę że na pewno pójdę za radą Keysera i coś ze sprzęgłem zrobimy (te sprężyny). Mi (mojej żonie ) się ślizga jak depnąć np na trójeczce przy 2000 to widzę od razu 3000 a jeszcze wcale nie pojechałem Oczywiście nie za każdym razem no ale ile czasu to potrwa zanim nie będzie co zbierać? (co zbierać ze mnie oczywiście bo żona mnie pobije za zamordowanie Puga, ot co )

Za to 400 m okazuje sie być lepsze niż mojego Mondeo TDCI (a ma 150 KM / 370 Nm) - Mondeo niby super jedzie ale robi 16,4 - 16,6 a PUG - jakoś tak pozornie spokojnie, ale ma 16,3 - 16,5. Jest szybszy i już.

Jak chodzi o spalanie to aż się chce producenta w mordę walnąć. Stosują wszyscy regułę "Dwa litry? Pal sześć !" - tak robią żeby zawsze conajmniej 6 litrów żarło na każde 2 litry pojemności. Ktoś uważa że producenci diesli wcale nie chcą nabijać kasy producentom paliw i kochają ekologię i klienta i robią tak żeby mało samochód mało palił? Bzdura. Diesle są już zbyt popularne i muszą palić więcej i być uznane za nieekologiczne bo w końcu kto kupi tą całą produkowaną benzynę - na której się lepiej zarabia.


--------------------
Piro, Vtech
Mondeo ST220 250HP/296Nm - powered by myself & PUG 206 HDI 130HP/292Nm - ruled by my wife
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KoLoS
post Wed, 12 Nov 2003 - 10:07
Post #106


User
Dołączył: Wed, 29 October 2003
Skąd: Żyrardów| Zakazane miasto





takie wyniki jestem w szoku i jednocześnie widze światełko nadziei dla wszystkich furek na "F" Skoro z 90 można wykrzesać tyle to jest super bo ja żyłem w przekonaniu że ze swoich 102 nie osiągne takiego wyniku... niestety po raz kolejny słysze że sprzęgło się wyburacza we wszystkich na "F"


--------------------
Był Leon 1M ARL+ jest AGU...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
baksterwawa
post Wed, 12 Nov 2003 - 15:12
Post #107


Rookie
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Wawa





Czesc
Jestem tu pierwszy raz - wiec od razu prosze o wybaczenie za "nietypowe" pytania.

Mam dokladnie taka 206`ę jaką opisujecie ... i az dech zaparlo mi jak doczytalem sie ile mozna z tego malenstwa wykrecic ....

Jednak na dzien dzisiejszy szukam troche lzejszych form podrasowania - mam jeszcze gwarancje.

Co mozecie w talkim razie mi polecic - w mysl zasady wilk syty i owca cala. (wieksza moc i zachowanie gwarancji ???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master/s
post Wed, 12 Nov 2003 - 15:26
Post #108


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Wawa





Piro---fajnie że snujecie rozważania o Bosch steuergerat. Keyser jest na moim ulubionym simensie bo to 307-mka.

Kiedyś, bodajrze Tomato robiłem partnera HDi Simens i zrobiłem go na 118hp i cosik ponad 270Nm. Autem można było i kilowało się prawie wszystko. Niestety.....to był Stefan Batory, co wqrwiało użytkownika. Zmodyfikowaliśmy program. Jeden ruch w pewnej mapie i górskie powietrze z rury....ale power osłabł. Na nic zdało sie dłubanie przy kącie wtrysku. Tylko motor głośniej chodził jak u Krzyśka..........bardacha .


--------------------
http://www.tdi-tuning.pl
Profesjonalny Chiptuning. Hamownia Podwoziowa Maha LPS3000 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M@rek
post Wed, 12 Nov 2003 - 15:53
Post #109


User
Dołączył: Fri, 17 October 2003
Skąd: Krakówek





CYTAT("baksterwawa":3af70dg1)
Czesc
Jestem tu pierwszy raz - wiec od razu prosze o wybaczenie za "nietypowe" pytania.

Mam dokladnie taka 206`ę jaką opisujecie ... i az dech zaparlo mi jak doczytalem sie ile mozna z tego malenstwa wykrecic ....

Jednak na dzien dzisiejszy szukam troche lzejszych form podrasowania - mam jeszcze gwarancje.

Co mozecie w talkim razie mi polecic - w mysl zasady wilk syty i owca cala. (wieksza moc i zachowanie gwarancji ???

Przy programowaniu ślad zawsze zostaje - choćby zmienione ustawienia. Jak masz gwarancję to załóż moduł. Możesz to zrobić na Alejach u Marka Staszewskiego.


--------------------
ten nie popełnia błedów, co nic nie robi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Wed, 12 Nov 2003 - 16:01
Post #110


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





czy wszystkie 307mki były na Siemensie?? Te pierwsze modele też?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piro
post Wed, 12 Nov 2003 - 16:31
Post #111


Frequent User
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Krakow





Generalnie właśnie te pierwsze tak. Model 307 SW ma Bosch EDC15C2 a starsze - SIEMENS SID801


--------------------
Piro, Vtech
Mondeo ST220 250HP/296Nm - powered by myself & PUG 206 HDI 130HP/292Nm - ruled by my wife
Go to the top of the page
 
+Quote Post
baksterwawa
post Wed, 12 Nov 2003 - 17:13
Post #112


Rookie
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Wawa





Przy programowaniu ślad zawsze zostaje - choćby zmienione ustawienia. Jak masz gwarancję to załóż moduł. Możesz to zrobić na Alejach u Marka Staszewskiego.[/quote]

Na jaki przyrost mocy moge liczyc - no i najwazniejsze pytanie - jaki modol wybrac - troche przegladalem w necie i znalazlem kilka modeli ....

No i najwazniejsze - na jaki wzrost mocy moge liczyc ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Christo
post Wed, 12 Nov 2003 - 21:45
Post #113


Forum Killer
Dołączył: Sat, 15 February 2003
Skąd: Wawa





CYTAT
CYTAT("baksterwawa":1v232yjq)
Przy programowaniu ślad zawsze zostaje - choćby zmienione ustawienia. Jak masz gwarancję to załóż moduł. Możesz to zrobić na Alejach u Marka Staszewskiego.


Na jaki przyrost mocy moge liczyc - no i najwazniejsze pytanie - jaki modol wybrac - troche przegladalem w necie i znalazlem kilka modeli ....

No i najwazniejsze - na jaki wzrost mocy moge liczyc ?

Jeśli chcesz moduł to polecam cyfrowy V-Techu, tutaj dowiesz się o nim więcej:
http://forum.streetracing.pl/viewtopic.php?t=6415

Pozdrawiam


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tonny S
post Wed, 12 Nov 2003 - 22:51
Post #114


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 July 2003
Skąd: Człuchów/Chojnice





Polecam PSI Motorsport info na stronie http://www.mplusm.pl


--------------------
Seat Leon FR/ARL

http://www.leonclub.pl - Club Właścicieli Seata Leona
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piro
post Wed, 12 Nov 2003 - 22:59
Post #115


Frequent User
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Krakow





Moduły produkują też : Speed-Buster/Chiptronic (pytaj Grześka z VTG - "gs"), Tuning-Box (ktoś w Poznaniu to rozprowadza, Mielcarek?), skromnie wymieniwszy Vtech oraz Dimensioni Sport (kiedyś miał to w ofercie A. Godula, nie wiem czy ma dalej)


--------------------
Piro, Vtech
Mondeo ST220 250HP/296Nm - powered by myself & PUG 206 HDI 130HP/292Nm - ruled by my wife
Go to the top of the page
 
+Quote Post
baksterwawa
post Wed, 12 Nov 2003 - 23:10
Post #116


Rookie
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Wawa





Dzieki za porady - nie wiecie moze jeszcze jaki mniej wiecej moze byc przyrost ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M@rek
post Wed, 12 Nov 2003 - 23:17
Post #117


User
Dołączył: Fri, 17 October 2003
Skąd: Krakówek





Mniej więcej taki, jak w tym naszym, podpowiedzianym w wątku Christo.
Pracują na podobnej zasadzie, więc przyrosty też będzą zbliżone.


--------------------
ten nie popełnia błedów, co nic nie robi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piro
post Wed, 12 Nov 2003 - 23:18
Post #118


Frequent User
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Krakow





Praktycznie wszystkie rozwiązania na rynku dają zbliżone osiągi - circa 110 HP & 250 Nm (więcej - to już dymi).


--------------------
Piro, Vtech
Mondeo ST220 250HP/296Nm - powered by myself & PUG 206 HDI 130HP/292Nm - ruled by my wife
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master/s
post Thu, 13 Nov 2003 - 08:54
Post #119


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Wawa





Sorry za OT ale oczom nie wierzę . Taka bardzo wzmożona aktywność na forum ekipy z Krakowa...to niespotykane zjawisko . Pewnie stoicie na pustaka bo robotę przewiało . No cóż jesień to kiepski okres we wszystkich gałęziach businesu. Mimo wszystko miło was widzieć i czytać.

Szkoda że tylko z doskoku moge z wami popolemizować. Ostatnio jestem >obsrany< robotą i na pisanie nie zawsze jest czas.

POZDROWIENIA DLA SMOKA WAWELSKIEGO


--------------------
http://www.tdi-tuning.pl
Profesjonalny Chiptuning. Hamownia Podwoziowa Maha LPS3000 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Thu, 13 Nov 2003 - 08:57
Post #120


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





CYTAT("Master/s":1f1gl0ro)
Sorry za OT ale oczom nie wierzę . Taka bardzo wzmożona aktywność na forum ekipy z Krakowa...to niespotykane zjawisko . Pewnie stoicie na pustaka bo robotę przewiało . No cóż jesień to kiepski okres we wszystkich gałęziach businesu. Mimo wszystko miło was widzieć i czytać.

Szkoda że tylko z doskoku moge z wami popolemizować. Ostatnio jestem >obsrany< robotą i na pisanie nie zawsze jest czas.

POZDROWIENIA DLA SMOKA WAWELSKIEGO


[img]{SMILIES_PATH}/icon_rolleyes.gif[/img]
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V  « < 4 5 6 7 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 29 March 2024 - 09:29