![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#301
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
JJacek jak nie wierzysz w inzynierskie fuckupy to zobacz sobie na glownym temat o silnikach fsi
![]() -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#302
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Wiem że M3 ma silnik wolnossący
![]() Just już wszystko napisał, ja tylko dodam - gdyby auto miało wszystko idealnie dopasowane do podnoszenia mocy o 100 koni czy więcej to kosztowało by 3 x tyle co RS4 i tunerzy nie mieli by co robić ![]() |
|
|
![]()
Post
#303
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
JJacek jak nie wierzysz w inzynierskie fuckupy to zobacz sobie na glownym temat o silnikach fsi ![]() Oczywiście że błędy są. Tylko, że często są nimi określane rzeczy, które z błędami nie mają nic wspólnego, a wynikają z nie wystarczającej wiedzy w danym temacie. Tego typu rzeczy przewijają się ciągle. To może być jeden z przykładów, kilka innych już się tutaj pojawiło na tym forum (nie potwierdzone zarzuty). Co do silników FSI i ich problemu to się nie wypowiadam bo nie mam w tym temacie odpowiedniej wiedzy ![]() |
|
|
![]()
Post
#304
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 15 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Mysle ze temat spoola to nie temat przewodni tego kolektora. K04 jakby nie patrzec to mala sprezarka wiec spokojnie wstawalaby przy tych samych obrotach na wiekszej srednicy ( chyba ze by sie jakos dziwnie mial rozprężać ) . Na calym swiecie ludzie uwazaja to za shit wiec nie ma co sie zastanawiac tylko trzeba wymieniac . Mialem 2 albo 3 auta ktorym kawalki takiego kolektora wpadly i zmielily sprezarke bo potrafia one oprocz tego brzeczenia odrywac sie . M3 to inna bajka . Kto mial przyjemnosc rozbierac ten motor ( szczegolnie e46 , i nowe m5 ) ten wie o czym mowie. Dokladnosc , solidnosc , te wypolerowane kanalki robia wrazenie , tylko dlaczego tak malo miesa jest miedzy cylindrami
![]() -------------------- Najgorszy Tuning w Mieście
|
|
|
![]()
Post
#305
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Sportmile - odnosnie seryjnych kolektorow to wlasnie ktos madry mi kiedys powiedzial ze przy zmianie sprezarek z k03 na k04 powinno sie dawac nowe "seryjne" kolektory lub wyspawac cos ciekawszego bo tak jak wspomniales lubia sie kruszyc ,a konkretnie urywaja sie takie drobne kuleczki ktore sa w srodku w tych kolektorach , po czym przyczepiaja sie do wirnikow , wirnik w tym momencie nie jest juz dobrze wywarzony i przy pelnym booscie ociera o obudowe , sprezarki poczatkowo piszcza a pozniej wylatuja w kosmos
-------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#306
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
padniety kolektor
![]() ![]() vs ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#307
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 15 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
dawalbym gdyby nie cena 2700 zl sztuka
![]() -------------------- Najgorszy Tuning w Mieście
|
|
|
![]()
Post
#308
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
widzialem wlasnie kiedys u nas allroda 2.7bt z wyjetym motorem i zmieniali turbiny bo mialy polamane lopatki wydechowe wiec bardzo mozliwe ze te kolektory sie jakos rozpadaja...
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#309
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
A może inżynierowie z AUDI zrobili takie małe średnice aby wykorzystać efekt Venturiego przyśpieszając spaliny pozwalając tym samym na lepszy spool-up sprężarek. Co do braku spawów(rurka w rurkę) to mogło chodzić o zmniejszenie zjawiska backpresure i cofania spalin do głowicy, przecież zewnętrzna osłona kolektora jest na szczelno pospawana do flansz(right?)... ale to tylko moje dywagacje bo aż trudno uwierzyć iż jest to przypadek/niedopatrzenie/fuckup AUDI. A może chodziło o to, że w S/RS4 kolektory są tak zbudowane żeby oddawały jak najmniej ciepła pod maskę, bo jest tam niewiele miejsca przecież i wyższa temp. pod maską działa niekorzystnie na silnik, a te kolektory mają przecież rury w środku i blaszaną osłonę, tak więc najbardziej nagrzewają się rury w środku, a blaszana osłona poprzez powietrze się już tak szybko nie nagrzewa. Może po prostu niekorzystnie było spawać te rury wewnątrz bo spawy w takich warunkach nie zachowywały swoich parametrów. Ale są to i tak tylko moje spekulacje. Może mamy tu kogoś na forum z Ingolstadt ![]() -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#310
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 15 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
nowy wykres. Dziekujemy vtg za udostepnienie hamowni
![]() -------------------- Najgorszy Tuning w Mieście
|
|
|
![]()
Post
#311
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 30 October 2007 Skąd: mmz ![]() |
o rzesz ty w czapke
![]() |
|
|
![]()
Post
#312
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Adam dlaczego wykres sie załamuje i nie dokrecone auto do 7000 .Czy to juz po strojeniu???
|
|
|
![]()
Post
#313
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Piękny wykres! No i ten moment 624 Nm
Do tego 520 koni, chiński cooler i seryjny motor... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Szacun Adam! |
|
|
![]()
Post
#314
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 16 October 2002 Skąd: wawa ![]() |
Maciek napewno byłeś wielokrotnie na hamowni i widziałeś jak kalibruje się skalę obrotów w zasadzie to co wpiszesz później będzie prezentowane na wykresie...........silnik kręci się do 7000rpm.....
Auto jest skończone narazie nie planujemy żadnych modów no chyba że właściciel sobie będzie życzył....myśle że jak na setup zimowy starczy ![]() ![]() -------------------- Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya S13 Moon Blue EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie. Hamownia 4x4 Dyno Project 2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;) |
|
|
![]()
Post
#315
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
Maciek napewno byłeś wielokrotnie na hamowni i widziałeś jak kalibruje się skalę obrotów w zasadzie to co wpiszesz później będzie prezentowane na wykresie Ale tylko jedno ustawienie obrotow jest poprawne. Kazde inne przekłamuje wartosci momentu obrotowego. Czyli jezeli wartosci ktore wpisaliscie sa poprawne to znaczy ze moc spada powyrzej 6500tys obr i inaczej byc nie chce. Tak czy siak bardzo ladnie wyszlo. Gratuluje!!! -------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
![]()
Post
#316
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 04 May 2006 Skąd: Zambrów ![]() |
CYTAT Adam dlaczego wykres sie załamuje i nie dokrecone auto do 7000 .Czy to juz po strojeniu??? To było hamowane w trybie inercyjnym czy pod obciążeniem ? |
|
|
![]()
Post
#317
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 January 2008 Skąd: Białystok ![]() |
Piękny wynik ,gratki.
-------------------- Kszzzzysztof
|
|
|
![]()
Post
#318
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 16 October 2002 Skąd: wawa ![]() |
Ale tylko jedno ustawienie obrotow jest poprawne. Kazde inne przekłamuje wartosci momentu obrotowego. Czyli jezeli wartosci ktore wpisaliscie sa poprawne to znaczy ze moc spada powyrzej 6500tys obr i inaczej byc nie chce. Tak czy siak bardzo ladnie wyszlo. Gratuluje!!! Dzięki... ![]() A propos obrotów myślę że jest błąd ustawienia skali jest o ok 500rpm nie zauważyłem tego na hamowni byłem zajęty swoją klawiaturą.... ![]() -------------------- Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya S13 Moon Blue EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie. Hamownia 4x4 Dyno Project 2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;) |
|
|
![]()
Post
#319
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Macku i ty zostawiłes taki fakapik.Gratulacje strojenia.
![]() |
|
|
![]()
Post
#320
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Dzięki... ![]() A propos obrotów myślę że jest błąd ustawienia skali jest o ok 500rpm nie zauważyłem tego na hamowni byłem zajęty swoją klawiaturą.... ![]() Macie w tej chwili na oko ok. 100Nm wiecej przy 3000rpm niz na MAHA wczesniej, wiec walnac sie musieliscie w kalibracji obrotów - no chyba ze te kolektory tyle dały ? po tych kolekrotach czuc na drodze ze spreżarki wczesniej wstaja ? Jak to wina kalibracji to do lochów z tym co obsługiwał hamownie bo odjał Wam obrotów a dodał Niuta ![]() Ładny wynik. Gratki. Pozdrawiam. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 14 August 2025 - 10:32 |