Shoutbox 0 nowych PW 


21 Stron V  « < 13 14 15 16 17 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Pierwsze w PL rs4 na meskich turbinach, 543 hp 662 nm etap zimowy zakonczony wykres str 17
kosiniak
post Mon, 11 Jan 2010 - 21:23
Post #281


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





CYTAT(Sportmile @ Mon, 11 Jan 2010 - 18:31) *
Kosiniak coz za piekne bmw w avatarze heh.

pomagales kupowac teraz sie dokladaj do biznesu biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 11 Jan 2010 - 21:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kosiniak
post Mon, 11 Jan 2010 - 21:24
Post #282


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





CYTAT(Nikolas @ Mon, 11 Jan 2010 - 22:19) *
Może i dał by radę, ale nie sądze aby właściciel zaryzykował bez zakucia... Ważne aby było niezawodnie smile.gif

na paliwie ze stacji to jakos nie wydaje mnie sie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Mon, 11 Jan 2010 - 21:30
Post #283


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





Czy ktoś może przybliżyć co w takiej sytuacji może się dziać ze spalinami? Rozumiem, że mogą uciekać zwłaszcza jeśli ciśnienie w tej obudowie jest mniejsze, niż to w kolektorze, ale jak to wygląda w kontekście zjawisk falowych itd. ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Tue, 12 Jan 2010 - 15:43
Post #284


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





Przeciez w silnikach z turbo nie zachodzą zjawiska falowe....


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Tue, 12 Jan 2010 - 16:32
Post #285


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Bzdurzysz - poprzez dodanie turbo zmieniła się nagle cała ideologia i zasada działania silnika?
Zjawiska falowe maja mniejsze znaczenie - to tak. Ale tak czy siak występują.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Tue, 12 Jan 2010 - 17:13
Post #286


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





no przeciez zjawiska falowe to tzw. odbicia w ukł wydechowym i dlatego oblicza sie wydech a w silniku turbo najlepiej jak by było jak najproscie i jak najluzniej co by sie spaliny łatwiej wydobywały...
oczywiscie jakies tam cisnienie powinno byc aby w niskim zakresie obr. samochód miał moc tylko w n/a jest to bardzo wazne no ale tam jeszcze jest potrzebne napełnienie ukł dolotowego a w T juz nie


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Tue, 12 Jan 2010 - 18:14
Post #287


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





To inaczej - jak wygląda cykl suwów w silniku doładowanym i wolnossącym? Czym się różnią?

Każdy suw to "bączek" gazów w wydech. I takie bączki to właśnie zjawiska falowe, bo na każdy obrót wału w silniku 4-ro cylindrowym rzędowym są 4 "bączki", a nie jest ciągły wypływ spalin.
Prościej już chyba nie dam rady tego wytłumaczyć.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
unreall
post Tue, 12 Jan 2010 - 21:51
Post #288


Frequent User
Dołączył: Tue, 30 March 2004
Skąd: Warszawa





Gwoli ścisłości 2 bączki na jeden obrót wału ;-).
Z tego co pamiętam zjawiska falowe przydają się do polepszenia napełniania cylindra w momencie gdy zawory są w współotwarciu, które w silniku doładowanym nie jest za bardzo wymagane?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Tue, 12 Jan 2010 - 22:08
Post #289


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





To, czy jest czy nie jest wymagane, nie świadczy o tym, iż nie występuje. A pisanie, iż zjawiska falowe nie występują w doładowanym silniku ZI w tym przypadku v6 jest szkolnym błędem.

Unr... - przeoczenie, oczywiście miało być 2 wink.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemekGTI
post Tue, 12 Jan 2010 - 23:17
Post #290


Frequent User
Dołączył: Thu, 23 June 2005
Skąd: Jaworzno





CYTAT(unreall @ Tue, 12 Jan 2010 - 21:51) *
Gwoli ścisłości 2 bączki na jeden obrót wału ;-).



albo dokładniej jeden na dwa obroty wału
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Tue, 12 Jan 2010 - 23:36
Post #291


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





CYTAT(Sportmile @ Mon, 11 Jan 2010 - 15:38) *
s4/rs4 nie ma znaczenia tem sam shit.

W BMW M3 takiego kolektora by ze świeczką szukał no ale to przecież nie audi wink.gif
A tak już mniej zgryźliwie wink.gif to oryginalny kolektor Rsa jest zjebany na maxa i do tego ta średnica rur.
Tragedia


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymonrs
post Wed, 13 Jan 2010 - 09:11
Post #292


Super User
Dołączył: Mon, 14 August 2006
Skąd: WJ





A może inżynierowie z AUDI zrobili takie małe średnice aby wykorzystać efekt Venturiego przyśpieszając spaliny pozwalając tym samym na lepszy spool-up sprężarek. Co do braku spawów(rurka w rurkę) to mogło chodzić o zmniejszenie zjawiska backpresure i cofania spalin do głowicy, przecież zewnętrzna osłona kolektora jest na szczelno pospawana do flansz(right?)... ale to tylko moje dywagacje bo aż trudno uwierzyć iż jest to przypadek/niedopatrzenie/fuckup AUDI.


--------------------
"Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aw69
post Wed, 13 Jan 2010 - 10:14
Post #293


Forum Homee
Dołączył: Thu, 04 May 2006
Skąd: Zambrów





CYTAT
ale to tylko moje dywagacje bo aż trudno uwierzyć iż jest to przypadek/niedopatrzenie/fuckup AUDI.


zwłaszcza ze takie same kolektory robili od 98 roku zaczynając w S4 i w 2005 roku kończąć w Allroadach smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Wed, 13 Jan 2010 - 10:22
Post #294


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Dla mnie to dziwnie wygląda...szczególnie jeżeli porównać to do wykonania kolektorów w np. M3...

Ale z drugiej strony lepiej dla tunerów...można więcej wyciągnąć km/Nm wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Wed, 13 Jan 2010 - 10:25
Post #295


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





CYTAT(szymonrs @ Wed, 13 Jan 2010 - 09:11) *
A może inżynierowie z AUDI zrobili takie małe średnice aby wykorzystać efekt Venturiego przyśpieszając spaliny pozwalając tym samym na lepszy spool-up sprężarek. Co do braku spawów(rurka w rurkę) to mogło chodzić o zmniejszenie zjawiska backpresure i cofania spalin do głowicy, przecież zewnętrzna osłona kolektora jest na szczelno pospawana do flansz(right?)... ale to tylko moje dywagacje bo aż trudno uwierzyć iż jest to przypadek/niedopatrzenie/fuckup AUDI.

Właśnie o tego typu wytłumaczenie mi chodziło. Też za bardzo nie chce mi się wierzyć w ten inżynierski fuckup.
Być może autor odkrycia będzie miał jakieś inne uzasadnienie dlaczego mu to nie pasuje.
CYTAT(Nikolas @ Wed, 13 Jan 2010 - 10:22) *
Dla mnie to dziwnie wygląda...szczególnie jeżeli porównać to do wykonania kolektorów w np. M3...

Ale z drugiej strony lepiej dla tunerów...można więcej wyciągnąć km/Nm wink.gif

Dziwny wygląd to nie techniczny argument wink.gif , a M3 to jednak silnik wolnossący.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Just
post Wed, 13 Jan 2010 - 10:26
Post #296


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





Z drugiej strony silnik do RSa dopieszczal Cosworth, skoro zostawili taki kolektor to uznali ze da rade.
Projekt budzetowy to raczej nie byl wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Wed, 13 Jan 2010 - 10:35
Post #297


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Na 380 koni może i dawał radę ale na 500 to już nie koniecznie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aw69
post Wed, 13 Jan 2010 - 10:37
Post #298


Forum Homee
Dołączył: Thu, 04 May 2006
Skąd: Zambrów





CYTAT
Na 380 koni może i dawał radę ale na 500 to już nie koniecznie...


Jak w większości aut przy takim progressie....Nic nowego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymonrs
post Wed, 13 Jan 2010 - 10:46
Post #299


Super User
Dołączył: Mon, 14 August 2006
Skąd: WJ





CYTAT(Nikolas @ Wed, 13 Jan 2010 - 10:35) *
Na 380 koni może i dawał radę ale na 500 to już nie koniecznie...

tak ale na 380PSów i bardzo ładnie zbudowanym momentem od dołu, z akceptowalnym spoolem. Inżynierowie Audi nie robili auta na śmoc 500PS gdzie zacznie jechać pomiędzy 5 a 7krpm tylko miejskie wozidło bardzo elastyczne a zarazem mocne bo 380PS.
Nik M3 nie ma tu nic do rzeczy. W niej jest silnik wolnossący dla którego wydechy to zupełnie inna bajka.


--------------------
"Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Just
post Wed, 13 Jan 2010 - 10:47
Post #300


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





Dokladnie, bijemy piane.

Jak porownamy sobie koszty i problemy zwiazane z uzyskaniem tych 100 - 150 KM wiecej w RS4 i dla przykadu M3 to ten "problematyczny" kolektor staje sie smieszna drobnostka.

Ciezko wymagac, zeby auto juz wysilone wychodzac z fabryki bylo konstukcyjnie zoptymalizowane dla polowe wiekszej mocy.

EDIT: szymonrs mnie ubiegl...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

21 Stron V  « < 13 14 15 16 17 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 14 August 2025 - 10:31