![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#281
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#282
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#283
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
Czy ktoś może przybliżyć co w takiej sytuacji może się dziać ze spalinami? Rozumiem, że mogą uciekać zwłaszcza jeśli ciśnienie w tej obudowie jest mniejsze, niż to w kolektorze, ale jak to wygląda w kontekście zjawisk falowych itd. ?
|
|
|
![]()
Post
#284
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
Przeciez w silnikach z turbo nie zachodzą zjawiska falowe....
-------------------- BMW E64 645i
|
|
|
![]()
Post
#285
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Bzdurzysz - poprzez dodanie turbo zmieniła się nagle cała ideologia i zasada działania silnika?
Zjawiska falowe maja mniejsze znaczenie - to tak. Ale tak czy siak występują. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#286
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
no przeciez zjawiska falowe to tzw. odbicia w ukł wydechowym i dlatego oblicza sie wydech a w silniku turbo najlepiej jak by było jak najproscie i jak najluzniej co by sie spaliny łatwiej wydobywały...
oczywiscie jakies tam cisnienie powinno byc aby w niskim zakresie obr. samochód miał moc tylko w n/a jest to bardzo wazne no ale tam jeszcze jest potrzebne napełnienie ukł dolotowego a w T juz nie -------------------- BMW E64 645i
|
|
|
![]()
Post
#287
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
To inaczej - jak wygląda cykl suwów w silniku doładowanym i wolnossącym? Czym się różnią?
Każdy suw to "bączek" gazów w wydech. I takie bączki to właśnie zjawiska falowe, bo na każdy obrót wału w silniku 4-ro cylindrowym rzędowym są 4 "bączki", a nie jest ciągły wypływ spalin. Prościej już chyba nie dam rady tego wytłumaczyć. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#288
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 30 March 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Gwoli ścisłości 2 bączki na jeden obrót wału ;-).
Z tego co pamiętam zjawiska falowe przydają się do polepszenia napełniania cylindra w momencie gdy zawory są w współotwarciu, które w silniku doładowanym nie jest za bardzo wymagane? |
|
|
![]()
Post
#289
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
To, czy jest czy nie jest wymagane, nie świadczy o tym, iż nie występuje. A pisanie, iż zjawiska falowe nie występują w doładowanym silniku ZI w tym przypadku v6 jest szkolnym błędem.
Unr... - przeoczenie, oczywiście miało być 2 ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#290
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 June 2005 Skąd: Jaworzno ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#291
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
s4/rs4 nie ma znaczenia tem sam shit. W BMW M3 takiego kolektora by ze świeczką szukał no ale to przecież nie audi ![]() A tak już mniej zgryźliwie ![]() Tragedia -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#292
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
A może inżynierowie z AUDI zrobili takie małe średnice aby wykorzystać efekt Venturiego przyśpieszając spaliny pozwalając tym samym na lepszy spool-up sprężarek. Co do braku spawów(rurka w rurkę) to mogło chodzić o zmniejszenie zjawiska backpresure i cofania spalin do głowicy, przecież zewnętrzna osłona kolektora jest na szczelno pospawana do flansz(right?)... ale to tylko moje dywagacje bo aż trudno uwierzyć iż jest to przypadek/niedopatrzenie/fuckup AUDI.
-------------------- "Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
|
|
|
![]()
Post
#293
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 04 May 2006 Skąd: Zambrów ![]() |
CYTAT ale to tylko moje dywagacje bo aż trudno uwierzyć iż jest to przypadek/niedopatrzenie/fuckup AUDI. zwłaszcza ze takie same kolektory robili od 98 roku zaczynając w S4 i w 2005 roku kończąć w Allroadach ![]() |
|
|
![]()
Post
#294
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Dla mnie to dziwnie wygląda...szczególnie jeżeli porównać to do wykonania kolektorów w np. M3...
Ale z drugiej strony lepiej dla tunerów...można więcej wyciągnąć km/Nm ![]() |
|
|
![]()
Post
#295
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
A może inżynierowie z AUDI zrobili takie małe średnice aby wykorzystać efekt Venturiego przyśpieszając spaliny pozwalając tym samym na lepszy spool-up sprężarek. Co do braku spawów(rurka w rurkę) to mogło chodzić o zmniejszenie zjawiska backpresure i cofania spalin do głowicy, przecież zewnętrzna osłona kolektora jest na szczelno pospawana do flansz(right?)... ale to tylko moje dywagacje bo aż trudno uwierzyć iż jest to przypadek/niedopatrzenie/fuckup AUDI. Właśnie o tego typu wytłumaczenie mi chodziło. Też za bardzo nie chce mi się wierzyć w ten inżynierski fuckup. Być może autor odkrycia będzie miał jakieś inne uzasadnienie dlaczego mu to nie pasuje. Dla mnie to dziwnie wygląda...szczególnie jeżeli porównać to do wykonania kolektorów w np. M3... Ale z drugiej strony lepiej dla tunerów...można więcej wyciągnąć km/Nm ![]() Dziwny wygląd to nie techniczny argument ![]() |
|
|
![]()
Post
#296
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
Z drugiej strony silnik do RSa dopieszczal Cosworth, skoro zostawili taki kolektor to uznali ze da rade.
Projekt budzetowy to raczej nie byl ![]() |
|
|
![]()
Post
#297
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Na 380 koni może i dawał radę ale na 500 to już nie koniecznie...
|
|
|
![]()
Post
#298
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 04 May 2006 Skąd: Zambrów ![]() |
CYTAT Na 380 koni może i dawał radę ale na 500 to już nie koniecznie... Jak w większości aut przy takim progressie....Nic nowego. |
|
|
![]()
Post
#299
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
Na 380 koni może i dawał radę ale na 500 to już nie koniecznie... tak ale na 380PSów i bardzo ładnie zbudowanym momentem od dołu, z akceptowalnym spoolem. Inżynierowie Audi nie robili auta na śmoc 500PS gdzie zacznie jechać pomiędzy 5 a 7krpm tylko miejskie wozidło bardzo elastyczne a zarazem mocne bo 380PS. Nik M3 nie ma tu nic do rzeczy. W niej jest silnik wolnossący dla którego wydechy to zupełnie inna bajka. -------------------- "Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
|
|
|
![]()
Post
#300
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
Dokladnie, bijemy piane.
Jak porownamy sobie koszty i problemy zwiazane z uzyskaniem tych 100 - 150 KM wiecej w RS4 i dla przykadu M3 to ten "problematyczny" kolektor staje sie smieszna drobnostka. Ciezko wymagac, zeby auto juz wysilone wychodzac z fabryki bylo konstukcyjnie zoptymalizowane dla polowe wiekszej mocy. EDIT: szymonrs mnie ubiegl... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 14 August 2025 - 10:31 |