Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Jak rozruszac wtryskiwacz.Problem rozwiazany
rysa
post Sun, 30 Aug 2009 - 22:57
Post #21


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 February 2008
Skąd: ;)





No niby tak ale ze mnie dziwny czlowiek i lubie budowac dziwne czesto niepotrzebne rzeczy.Od jakiegos tygodnia marzy mi sie taka maszynka w ktora wkladam 4 wtryski i moge sobie porownac ich wydajnosc , zobaczyc jak paliwo jest rozpylane do tego obieg zamkniety aby mozna bylo uzyc srodka czyszczacego itd. Chce miec mozliwosc regulacji cisnienia i czestotliwosci wlaczenia wtryskiwacza.Poki co zrobilem sobie statyw do ktorego przykrecilem seryjna listwe paliwowa z calibry (taka byla pod reka) podlaczona do pompy paliwa z imprezy.Z 4 plastikowych odwroconych butelek bez dna zrobilem sobie prowizoryczne pojemniki na rozpylana benzyne z szyjek weze i do pojemnika w ktorym byla pompa i tak testowalem 7 kompletow wtryskiwaczy.O dziwo nawet te najstarsze od dawna nie uzywane ladnie rozpylaly.Taka rozrywka na niedzielne przedpoludnie.

Korzystaja z okazji zapytam co sadzisz o takim preparacie do czyszczenia wtryskow :

http://wynns.pl/top/view_product.php?product=649

Pozdrawiam,
Konrad
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 30 Aug 2009 - 22:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Jadzwin
post Sun, 30 Aug 2009 - 23:27
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Ja bym mierzyl krotkimi czasami otwarcia po 1.5ms i 2ms przerwy na zamkniecie iglicy... Poniewaz to da pewnosc ze wszystkie wtryskiwacze sa sprawne... Przy dlugim czasie towarcia (np. 50ms) bedzie pominiety efekt lania sie paliwa przy otwieraniu i zamykaniu elektrozaworu...

CYTAT(bobr4 @ Sun, 30 Aug 2009 - 23:02) *
a po co 4 menzurki?
wystarczy jedna i kazdy mierzyc tyle samo czasu wink.gif
np po 30 sek lub 1 min.



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rysa
post Mon, 31 Aug 2009 - 08:40
Post #23


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 February 2008
Skąd: ;)





Czy generator na ne555 da rade wytworzyc taki przebieg?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 31 Aug 2009 - 09:27
Post #24


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Tak da sie zrobic generator o zmiennym wypelnienu:
np: http://www.krzysztofg.elb.vectranet.pl/pro...atora_ne555.htm

jak masz od kogo porzyczec ecumastera mozesz to prosciej na nim zrobic wykrozystujac mape PWM i wyjscie mocy.

CYTAT(rysa @ Mon, 31 Aug 2009 - 09:40) *
Czy generator na ne555 da rade wytworzyc taki przebieg?



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rysa
post Mon, 31 Aug 2009 - 13:14
Post #25


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 February 2008
Skąd: ;)





Ecumaster zamontowany w samochodzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Quaki
post Mon, 31 Aug 2009 - 15:47
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





rownie dobrze mozna to zrobic na avr-ku prosto latwo i przyjemnie
Pozdrawiam


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 31 Aug 2009 - 22:22
Post #27


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





To jak masz ecumastera to jestes w domu smile.gif
Wejdz do opcji Injection/Boost ustaw PWM freq na 28 i wlacz opcje fast PWM.
Nastepnie na mapie Boost / Injection map wpisz np. 42% (to bedzie 42% wypelnienia, co przy czestotliwosci 280Hz da 1.5ms czas otwarcia wtrysku i 2ms czas na zamkniecie )
Wtryskiwacz podepnij pod Inj out (pin 16) i nie zapomnij dolozyc masy (power ground) pod pin 15.
Ogolnie mozesz sobie ustawic dowolny czas otwarcia wtryskiwaczy....


Jadzwin

CYTAT(Quaki @ Mon, 31 Aug 2009 - 16:47) *
rownie dobrze mozna to zrobic na avr-ku prosto latwo i przyjemnie
Pozdrawiam



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rysa
post Mon, 31 Aug 2009 - 23:21
Post #28


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 February 2008
Skąd: ;)





Ale nie musze podawac sygnalu z predkoscia obrotowa?sam sobie bedzie pracowal poza samochodem?


jesli chodzi o avr to zbyt trudne dla mnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 31 Aug 2009 - 23:36
Post #29


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Tak musisz mu podac tylko zasilanie..., mase na pin 15 i podpiac wtryskiwacz do pinu 16 i do +12V...



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rysa
post Mon, 31 Aug 2009 - 23:40
Post #30


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 February 2008
Skąd: ;)





Super bardzo mnie to cieszy.Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz.W sobote bede dalej probowal wtryski.Musze tylko mapy zgrac z ecumastera bo szkoda mi od nowa konwersacje robic.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rysa
post Mon, 07 Sep 2009 - 10:33
Post #31


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 February 2008
Skąd: ;)





Wtryskiwacze sprawdzone i wyczyszczone.Kazdy komplet wlaczalem na okolo 15 min .5 litrow benzyny wymieszalem z czarnym srodkiem STP do czyszczenia wtryskow.Wszystkie zaczaly ladnie i rowno rozpylac.Wydajnosc maja taka sama.Wkladalem cala listwe z 4 wtryskami do 4 oddzielnych pojemnikow na taki sam okres czasu potem przelewalem benzyne do innego pojemnika z podzialka i porownywalem wydajnosc.We wszsytkich kompletach wyszla taka sama.Wtryskiwacze z 1.8 turbo VAG nie pracowaly dobrze przy 2,5 bara .Laly nie bylo jednolitego rozpylenia dopiero po zagieciu odplywu zaczaly normalnie pracowac.O dziwo wszystkie rozpylaja pod katem.Myslalem ze jest z nimi jakis problem ale okazalo sie ze wszystkie 4 rozpylaja dokladnie tak samo.Wszystkim dziekuja za dobre rady.Ecumaster okazal sie idealny do tego typu zabaw.

Korzystaja z okazji zapytam.

Bede mial dodatkowa listwe wtryskowa ktorej chce uzywac w momecie pojawienia sie doladowania.Jak ja sterowac za pomoca ecumastera?Tak samo jak sprawdzalem wtryski?czy jest moze inna opcja?Samochod jest po konwersji na Map sensor.


Czy to ze oryginalne wtryski maja 168 ccm a te ktore beda w dodatkowej listwie 360 ccm nie bedzie mialo zlego wplywu na sklad mieszanki?Wtryskiwacze zamontowane sa po drugiej stronie kanalow 10 cm za wtryskami oryginalnymi.Zamocowane pod katem okolo 45 stopni.


Z gory dziekuje za odpowiedz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 17:32