Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> zalac gestszy olej ?
japancars
post Mon, 17 Aug 2009 - 12:07
Post #1


User
Dołączył: Wed, 06 May 2009





Witam w moim autku ktore powoli rosnie w sile a jest nim Mitsubishi Colt 1.6 CJ0 mam aktualnie olej 5W-40 statoil lazerway i tu moje pytanie czy jest sens wymienic na np. Valvoline 5W-50 czy wystarczy 5W-40 (nie upalam auta nie jaram gumy itd.) ? Czasem lubie pojezdzic przy czerwonym polu do 6200 obrotow i wyczytalem ze taki olej robie wieksze oporu ale lepiej chroni silnik, zastanawiam sie bo przyszedl moj termin zmiany oleju. Auto ma wydech z sportowym katalizatorem i tlumikiem Ulter chce tez zaniedlugo zrobic glowice.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 17 Aug 2009 - 12:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Maxim555
post Mon, 17 Aug 2009 - 13:27
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





6200 to żadne obroty, mozesz zalać lotosa 15w40.
A na poważnie, to jeśli nie dzieje się nic złego z olejem, czyli nie ubywa go w nadmiernych ilościach, to nic nie zmieniaj. Ciekawe tylko jak z jakością tego oleju?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
japancars
post Mon, 17 Aug 2009 - 17:29
Post #3


User
Dołączył: Wed, 06 May 2009





Hmm lotos 15W 40 chyba mineralny ja nie zaleje mojego auta tym poniewaz nie lyka mi oleju zrreszta na zime 15W mi sie nie widzi. Co do jakosci oleju Statoil Lazerway 5W 40 ma klase API:SL, a tu czarno na bialym www.stodola2.pl/pdf/LazerWay%205W-40 Co znaczy jesli nic zlego z olejem sie nie dzieje bo nierozumiem...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Mon, 17 Aug 2009 - 17:33
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Mozesz lac jakikolwiek olej 5w40 lub polsyntetyk 10w40 wink.gif zalezy jaki przebieg i stan silnika


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
japancars
post Mon, 17 Aug 2009 - 17:50
Post #5


User
Dołączył: Wed, 06 May 2009





143tys km niby bo auto z niemiec i mam ponoc prawdziwa ksiazke serwisowa, silnik suchy jak pieprz, ladnie chodzi. Moze jakis /Mobil1/Valvoline/BP/ 0W 40 zalac zbliza sie zima.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Mon, 17 Aug 2009 - 18:17
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





Zalej Mobil1 5W50.Bardzo dobry olej,i podobno w pelni syntetyczny:)


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
japancars
post Mon, 17 Aug 2009 - 18:26
Post #7


User
Dołączył: Wed, 06 May 2009





Lepszy Mobil 1 5W50 od Valvoline VR1 5W 50 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pipcyk
post Mon, 17 Aug 2009 - 22:08
Post #8


User
Dołączył: Wed, 24 June 2009
Skąd: Tarnów





Tak wedlug mnie to te wszystkie oleje to jedno i to samo tylko w innym opakowaniu. Jedyne na co zwraca sie uwage to jesli miales 5W/40 to tez taki wlej (oczywiscie jesli ci silnik oleju nie pozera) jesli cos tam tego oleju lyka to przejdz na 10W/40 nie wazne jaki producent.


--------------------
Auto Serwis, Tuning Mechaniczny
------> www.protune.xx.pl <------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Mon, 17 Aug 2009 - 22:49
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Miałem właśnie na myśli, że jeśli nie spala oleju, to lej to, co do tej pory, nie ma sensu przechodzić na bardziej lepki. Ważne żeby ten 5w40 był w pełni syntetykiem. O olejach dużo pisze bezduszny w dziale o dieslach, temat: "jaki olej do silnika"
Z drugiej strony, jak użytkujesz samochód tak jak napisałeś to moim zdaniem nie potrzebujesz jakiegoś topowego oleju.
Z lotosem to był żart... wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wb78
post Tue, 18 Aug 2009 - 02:14
Post #10


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 March 2008





Zarówno Mobil jak i Valvo to oleje z górnej półki o porównywalnej jakości, więc wybór należy do Ciebie, kupuj tylko w sprawdzonych miejscach. Osobiście polecam oleje Comma, sprzedawane są w intercarsie, wyprodukowane w UK, a sama firma należy do ExxonMobil i jej produkty są tej samej jakości co Mobila, z tą zaletą, że w korzystniejszych cenach. Polecam poszukać na forum opinii o tych olejach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PistonPL
post Sat, 22 Aug 2009 - 02:02
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 December 2006
Skąd: Piaseczno





CYTAT(japancars @ Mon, 17 Aug 2009 - 18:26) *
Lepszy Mobil 1 5W50 od Valvoline VR1 5W 50 ?


wg moich informacji i doświadczeń (a żadnym expertem w tej dziedzinie nie jestem) mobil ma dobre właściwości przepłukujące silnik. to oczywiście super jak wszystko jest tip top, jednak sprawa się komplikuje gdy gdzieś tam się coś sączy. po zalaniu mobila może się to sączenie w ciurkowanie zmienić smile.gif

w dupowozowatym minivanie pontiaca z wolnoobrotowym silnikiem 3.8 v6 latam na valvoline 10w30 zgodnie z wytycznymi producenta i jest ok mimo 270tys przebiegu. nic nie kapie, oleju nie ubywa. w uturbionym i mocno wysilonym silniku 2.2 dodge po repomcie latam (dość sporadycznie, ale jeśli już to go męczę) na mobilu 5w50 i w jednym miejscu się poci. albo coś spaprałem ewidentnie albo mobil faktycznie nie wybacza zadnych błędów nawet takich które przy innych olejach przeszłyby niezauważome.

pytanie jak oceniasz stan swojego silnika?


--------------------
'92 Pontiac Trans Sport 3.8 V6
'87 Dodge Daytona Pacyfica R4 2.2 IC Turbo II
'90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC TwinTurbo (in progress)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sat, 22 Aug 2009 - 02:55
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Lałem do Camry cały czas Mobil 1 5W50 - pełen syntetyk. Cały czas z jednej hurtowni. Gdy się dowiedziałem o podjebkach zacząłem myśleć o Valvoline, ten rozlewany poza PL. Jednak tu na forum dostałem ofertę (cenową) lepszą niż na Mobil czy Valvo i leję MOTULa - pełen syntetyk. Silnik 238 kkm (3.0 V6 1MZ-FE) chodzi jak zegareczek. Zero dolewek, nic się nie poci. Polecam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
japancars
post Sat, 22 Aug 2009 - 08:27
Post #13


User
Dołączył: Wed, 06 May 2009





PistonPL stan mojego silnika oceniam na dobry rowno pracuje nie ma wyciekow, przez 5 tysiecy nie wzial zauwazalnie oleju z bagnetu ale ma juz 144 tysiace nalatane. Wiec tak ja zakupilem Motula 300V 5W40 troche drogo (porownanie Mobila 1 i Motula 300V http://www.youtube.com/watch?v=3cChm-dqZts). Jocker czy tez moge z forum na przyszlosc kupic taniej motula ? Aha i co ile go trzeba wymieniac ? Bo slyszalem, ze co 3tys.km... ???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sat, 22 Aug 2009 - 11:35
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Już na pewno ktoś się do Ciebie w tej sprawie odezwał.

Wymiana? Przy wysilonych autach codziennego użytku właściciele wymieniają co 5 tys. km, u Ciebie nie widzę takiej potrzeby - 10 000 wystarczy, a jak zaczniesz częściej upalać to zejdź do 8k, 7k tak by mieć lepsze samopoczucie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 22 Aug 2009 - 20:28
Post #15









CYTAT(japancars @ Mon, 17 Aug 2009 - 12:07) *
Witam w moim autku ktore powoli rosnie w sile a jest nim Mitsubishi Colt 1.6 CJ0 mam aktualnie olej 5W-40 statoil lazerway i tu moje pytanie czy jest sens wymienic na np. Valvoline 5W-50 czy wystarczy 5W-40 (nie upalam auta nie jaram gumy itd.) ? Czasem lubie pojezdzic przy czerwonym polu do 6200 obrotow i wyczytalem ze taki olej robie wieksze oporu ale lepiej chroni silnik, zastanawiam sie bo przyszedl moj termin zmiany oleju. Auto ma wydech z sportowym katalizatorem i tlumikiem Ulter chce tez zaniedlugo zrobic glowice.



LazerWay 5/40 to praktycznie odpowiednik pod względem parametrów lepkościowych Mobil1 0/40 (często serwisy kupują Statoil'a a sprzedają jako Mobil1).
Jak chcesz kręcić silnikiem w wysokich obrotach to śmiało zalej jakiś 5/50

CYTAT(PistonPL @ Sat, 22 Aug 2009 - 02:02) *
wg moich informacji i doświadczeń (a żadnym expertem w tej dziedzinie nie jestem) mobil ma dobre właściwości przepłukujące silnik.

to masz złe informacje i doświadczenia.
właściwości "przepłukujące" ma każdy olej niezależnie od zastosowanej w nim bazy olejowej. decyduje o tym klasa jakościowa oleju... a że w syntetykach nie ma słabych klas dlatego utarło się przeświadczenie wśród "mechaników z szopy", że syntetyki "płuczą" silnik powodując rozszczelnienia.

CYTAT(japancars @ Mon, 17 Aug 2009 - 18:26) *
Lepszy Mobil 1 5W50 od Valvoline VR1 5W 50 ?

porównywalne
wybierz ten który optycznie bardziej Ci pasuje.
Moim zdaniem łatwiej dostępny jest Mobil1.. więc to on jest bardziej preferowany w wyborze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Sun, 23 Aug 2009 - 01:19
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





Moze to bedzie pomocne w wyborze

Valvoline http://www.automotive.artversa.com/AM/AOH/AOHRS/1200.pdf
Mobil1 http://www.imperialoil.ca/Canada-English/F...bil_1_5W-50.pdf

Swoja droga zastanawiam sie dlaczego nie podaja HTHS dla Valvoline....dlugo szukalem i nie moglem znalezc.Ja jednak bym bral Mobila smile.gif (pod warunkiem,ze nie bedzie to podroba)


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PistonPL
post Mon, 24 Aug 2009 - 13:54
Post #17


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 December 2006
Skąd: Piaseczno





CYTAT(bezduszny @ Sat, 22 Aug 2009 - 20:28) *
to masz złe informacje i doświadczenia.
właściwości "przepłukujące" ma każdy olej niezależnie od zastosowanej w nim bazy olejowej. decyduje o tym klasa jakościowa oleju... a że w syntetykach nie ma słabych klas dlatego utarło się przeświadczenie wśród "mechaników z szopy", że syntetyki "płuczą" silnik powodując rozszczelnienia.


zwał jak zwał, potrafi przepłukać stary nagar przez co rozszczelnić silnik. oczywiście to nei wina oleju, a silnika dlatego pytałem w jakim stanie jest motorek.


--------------------
'92 Pontiac Trans Sport 3.8 V6
'87 Dodge Daytona Pacyfica R4 2.2 IC Turbo II
'90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC TwinTurbo (in progress)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 24 Aug 2009 - 13:59
Post #18









a skąd ten nagar się ma wziąć ?

jeżeli lejesz dobrej jakości oleje (nie ważne czy mineralne czy syntetyczne) i wymieniasz je co 15k km (przy normalnej eksploatacji) ... to jak już powstanie nagar to w bardzo niewielkiej ilości. więc co ma być wypłukane tak, że silnik zostanie rozszczelniony ?


... co innego jak właściciel starego KRAZ'a który od 30 lat zalewany jest praktycznie gołą bazą olejową o klasie jakościowej CB czy CC nagle zaleje wysokiej jakości minerał CH-4/CI-4... no to może tak sie stać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PistonPL
post Mon, 24 Aug 2009 - 14:03
Post #19


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 December 2006
Skąd: Piaseczno





piszesz chłopie jak by to było forum jedynie dla tych co kupili nowy pojazd w salonie, piescili go przez 20-30tys a teraz dodali troszkę mocy i zastanawiali się czy olej zalecany przez producenta nadaje się do prawidłowego smarowania ich silnika.

get real...


--------------------
'92 Pontiac Trans Sport 3.8 V6
'87 Dodge Daytona Pacyfica R4 2.2 IC Turbo II
'90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC TwinTurbo (in progress)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 24 Aug 2009 - 14:10
Post #20









no to jak się kupuje używany i chce się w nim podnośnic moc... to zaczyna się od tego, że doprowadza się silnik do należytego stanu technicznego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 14:50