![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 Skąd: rzeszów ![]() |
jeżeli miałbym eatona osadzać za przepustnicą to pasowało by wyspawać sobie nowy kolektorek ssący tak żeby pasował P&P do tego kompresora żeby nie było żadnych zwężek i tym podobnych nieporozumień. tylko teraz pytanie: rozumiem że mapsensor powinien znajdować się w kolektorze ale za kompresorem, bo inaczej nie miałoby to sensu co nie? i jaka powinna być przepustnica, o jakiej średnicy? czy zakładając że auto na kompresorze miałoby 100KM to trzeba dobierać przepustnice np od innego auta N/A np od jakiegoś 1.6 16v który też ma te 100KM?
pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
jeżeli miałbym eatona osadzać za przepustnicą to pasowało by wyspawać sobie nowy kolektorek ssący tak żeby pasował P&P do tego kompresora żeby nie było żadnych zwężek i tym podobnych nieporozumień. tylko teraz pytanie: rozumiem że mapsensor powinien znajdować się w kolektorze ale za kompresorem, bo inaczej nie miałoby to sensu co nie? i jaka powinna być przepustnica, o jakiej średnicy? czy zakładając że auto na kompresorze miałoby 100KM to trzeba dobierać przepustnice np od innego auta N/A np od jakiegoś 1.6 16v który też ma te 100KM? pozdrawiam jeżeli przepustnica przed kompresorem to musi być co najmniej do mocy w n/a |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
User Dołączył: Sat, 18 April 2009 ![]() |
Dobrze by było wypytać o rok produkcji, żeby trafić na jednostkę z rotorami (?) pokrytymi teflonem, która lepiej znosi późniejsze mody (kółko np.) i co za tym idzie wyższą temp. |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 Skąd: rzeszów ![]() |
odgrzewam kotleta. Z racji tego że powoli zaczyna padać turbina w moim małym błękitnym samochodziku, rozglądam się za nową opcją. Myślałem nad nową turbiną, ale po przeglądaniu allegro nic mnie szczególnie nie zainteresowało a pozatym turbo mi się przejadło. Bardziej od mocy maksymalnej i brak strat mocy na napęd urządzenia doładowywującego kręci mnie możliwość całkowitego braku turbodziury i natychmiastowa reakcja na gaz, oraz dobra elatyczność silnika i dlatego chciałbym tym razem zamontować kompresor zamiast turbiny. Myślałem o eatonie m45 ale niezwykle ciężko by go było upchnąć z racji braku miejsca pod maską i obawiam się że mógłby być za duży do mojego silnika (seria osiąga miażdżące 54[KM] z pojemności 1.1 litra) i dlatego zainteresowałem się eatonem m24.
link do aukcji: http://moto.allegro.pl/supercharger-eaton-...1311404306.html eaton jest z USA ale w aukcji jest napisane że wysyłka jest na koszt sprzedającego. Jak myślicie gdzie może być haczyk? ![]() a tu kilka linków: 1. troche większy fiat od mojego z eatonem m24. http://www.youtube.com/watch?v=w5pffwZRaBY&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=Pv5c4URckww 2. corsa 1.0 http://www.youtube.com/watch?v=2Hr3-PgOovA |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 Skąd: rzeszów ![]() |
a co się dzieje wtedy kiedy kompresor jest troche za duży dla danego silnika?
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
nic
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 Skąd: rzeszów ![]() |
nie będzie czegoś takiego że będzie później zaczynał ładować? chodzi mi o układ taki jak w turbo czyli kompresor przed przepustnicą, orurowanie, IC, bov. Niestety opcja z kompresorem za przepustnicą w tym samochodzie odpada.
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Spadnie sprawnosc kompresora.
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 Skąd: rzeszów ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
toznaczy ze wolniej sie napędzi
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Własciwie to sprawnośc układu spadnie w obydwu przypadkach, a Feluke chyba chodziło konkretnie o źle dobraną wielkość.
Napędzić, to akurat się tak samo napędzi-to nie turbina za to odpowiada, tylko pasek. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 Skąd: rzeszów ![]() |
Własciwie to sprawnośc układu spadnie w obydwu przypadkach, a Feluke chyba chodziło konkretnie o źle dobraną wielkość. Napędzić, to akurat się tak samo napędzi-to nie turbina za to odpowiada, tylko pasek. A no chyba że tak. Zastanawiam sie pomiedzy dwoma eatonami, tym m24 i m45. m45 byłby bardziej rozwojowy i żywotniejszy bo robił by tę samą robotę co m24 przy mniejszych obrotach rotorów. ALE jest jeden poważny minus, nie ma go gdzie upchnąć. To znaczy wymyśliłem taki jeden patent ale nie wiem jakby sie to miało do praktyki. . ![]() żeby zasadzić m45 musiałbym zrobić taki patent jak na rysunku. Mam 3 gwintowane otwory w skrzyni biegów więc do niej przykręciłbym podstawkę (z regulacją naprężenia paska) z kompresorem, no i musiałbym dorobić taką długą ośkę z kółkiem pasowym żeby to napędzić od kółka na wale. Dodatkowo musiałbym dorobić wspornik z regulacją i łożyskiem (zaznaczone dwustronną strzałką) żeby ta ośka się nie gięła po naprężeniu, ewentualnie żeby łożyska nie padły w kompresorze od nadmiernego obciążenia spowodowanego długością ośki. I w sumie to by był chyba tylko ten problem. m24 jest mały więc myśle że udało by sie go zasadzić normalnie z przodu silnika przed miską olejową bez żadnych kombinacji. |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 Skąd: rzeszów ![]() |
A czy kompresor eaton można zregenerować samodzielnie i czy wogóle są regenerowalne? Jaka jest żywotność przy normalnej codziennej jeździe?
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 September 2014 ![]() |
Odkopuję,
dzięki downsizingowi pojawiło się mnóstwo potworków z kompresorami mniejszej lub większej wydajności, ma ktoś info co siedzi w micrze 1.2 digs? |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole ![]() |
Odkopuję, dzięki downsizingowi pojawiło się mnóstwo potworków z kompresorami mniejszej lub większej wydajności, ma ktoś info co siedzi w micrze 1.2 digs? 2 minuty z zegarkiem w ręku na google ![]() https://www.micra.org.uk/threads/techtalk-g...dr-dig-s.56020/ -------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 September 2014 ![]() |
podziękował, musze zresetować kryteria wyszukiwania w googlu, bo tego nie znalazłem
w czym jeszcze poza 1.4 tsi i micrą wrzucili kompresor? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 07 September 2025 - 13:53 |