Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> kompresor do małego silnika jaki?
turbofiacik
post Mon, 17 Aug 2009 - 10:57
Post #21


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009
Skąd: rzeszów





jeżeli miałbym eatona osadzać za przepustnicą to pasowało by wyspawać sobie nowy kolektorek ssący tak żeby pasował P&P do tego kompresora żeby nie było żadnych zwężek i tym podobnych nieporozumień. tylko teraz pytanie: rozumiem że mapsensor powinien znajdować się w kolektorze ale za kompresorem, bo inaczej nie miałoby to sensu co nie? i jaka powinna być przepustnica, o jakiej średnicy? czy zakładając że auto na kompresorze miałoby 100KM to trzeba dobierać przepustnice np od innego auta N/A np od jakiegoś 1.6 16v który też ma te 100KM?

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 17 Aug 2009 - 10:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hwojtek
post Tue, 18 Aug 2009 - 12:36
Post #22


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





A takie coś znalazłem na Allegro:

http://moto.allegro.pl/item711648857_kompr..._gwarancja.html


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Tue, 18 Aug 2009 - 19:37
Post #23


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(turbofiacik @ Mon, 17 Aug 2009 - 10:57) *
jeżeli miałbym eatona osadzać za przepustnicą to pasowało by wyspawać sobie nowy kolektorek ssący tak żeby pasował P&P do tego kompresora żeby nie było żadnych zwężek i tym podobnych nieporozumień. tylko teraz pytanie: rozumiem że mapsensor powinien znajdować się w kolektorze ale za kompresorem, bo inaczej nie miałoby to sensu co nie? i jaka powinna być przepustnica, o jakiej średnicy? czy zakładając że auto na kompresorze miałoby 100KM to trzeba dobierać przepustnice np od innego auta N/A np od jakiegoś 1.6 16v który też ma te 100KM?

pozdrawiam

jeżeli przepustnica przed kompresorem to musi być co najmniej do mocy w n/a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ernest
post Tue, 18 Aug 2009 - 23:20
Post #24


User
Dołączył: Sat, 18 April 2009





CYTAT(hwojtek @ Tue, 18 Aug 2009 - 12:36) *


Dobrze by było wypytać o rok produkcji, żeby trafić na jednostkę z rotorami (?) pokrytymi teflonem, która lepiej znosi późniejsze mody (kółko np.) i co za tym idzie wyższą temp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
turbofiacik
post Fri, 12 Nov 2010 - 21:26
Post #25


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009
Skąd: rzeszów





odgrzewam kotleta. Z racji tego że powoli zaczyna padać turbina w moim małym błękitnym samochodziku, rozglądam się za nową opcją. Myślałem nad nową turbiną, ale po przeglądaniu allegro nic mnie szczególnie nie zainteresowało a pozatym turbo mi się przejadło. Bardziej od mocy maksymalnej i brak strat mocy na napęd urządzenia doładowywującego kręci mnie możliwość całkowitego braku turbodziury i natychmiastowa reakcja na gaz, oraz dobra elatyczność silnika i dlatego chciałbym tym razem zamontować kompresor zamiast turbiny. Myślałem o eatonie m45 ale niezwykle ciężko by go było upchnąć z racji braku miejsca pod maską i obawiam się że mógłby być za duży do mojego silnika (seria osiąga miażdżące 54[KM] z pojemności 1.1 litra) i dlatego zainteresowałem się eatonem m24.

link do aukcji:
http://moto.allegro.pl/supercharger-eaton-...1311404306.html

eaton jest z USA ale w aukcji jest napisane że wysyłka jest na koszt sprzedającego. Jak myślicie gdzie może być haczyk? biggrin.gif

a tu kilka linków:

1. troche większy fiat od mojego z eatonem m24.
http://www.youtube.com/watch?v=w5pffwZRaBY&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=Pv5c4URckww
2. corsa 1.0
http://www.youtube.com/watch?v=2Hr3-PgOovA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
turbofiacik
post Sun, 14 Nov 2010 - 14:30
Post #26


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009
Skąd: rzeszów





a co się dzieje wtedy kiedy kompresor jest troche za duży dla danego silnika?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sun, 14 Nov 2010 - 21:04
Post #27


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





nic
Go to the top of the page
 
+Quote Post
turbofiacik
post Mon, 15 Nov 2010 - 16:56
Post #28


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009
Skąd: rzeszów





nie będzie czegoś takiego że będzie później zaczynał ładować? chodzi mi o układ taki jak w turbo czyli kompresor przed przepustnicą, orurowanie, IC, bov. Niestety opcja z kompresorem za przepustnicą w tym samochodzie odpada.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Mon, 15 Nov 2010 - 16:59
Post #29


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Spadnie sprawnosc kompresora.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
turbofiacik
post Mon, 15 Nov 2010 - 17:06
Post #30


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009
Skąd: rzeszów





CYTAT(Feluke @ Mon, 15 Nov 2010 - 16:59) *
Spadnie sprawnosc kompresora.


To znaczy jak będzie za duży czy jak nie będzie za przepustnicą?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Mon, 15 Nov 2010 - 17:38
Post #31


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





toznaczy ze wolniej sie napędzi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Mon, 15 Nov 2010 - 17:54
Post #32


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Własciwie to sprawnośc układu spadnie w obydwu przypadkach, a Feluke chyba chodziło konkretnie o źle dobraną wielkość.

Napędzić, to akurat się tak samo napędzi-to nie turbina za to odpowiada, tylko pasek.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
turbofiacik
post Tue, 16 Nov 2010 - 17:40
Post #33


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009
Skąd: rzeszów





CYTAT(kompot @ Mon, 15 Nov 2010 - 17:54) *
Własciwie to sprawnośc układu spadnie w obydwu przypadkach, a Feluke chyba chodziło konkretnie o źle dobraną wielkość.

Napędzić, to akurat się tak samo napędzi-to nie turbina za to odpowiada, tylko pasek.


A no chyba że tak. Zastanawiam sie pomiedzy dwoma eatonami, tym m24 i m45. m45 byłby bardziej rozwojowy i żywotniejszy bo robił by tę samą robotę co m24 przy mniejszych obrotach rotorów. ALE jest jeden poważny minus, nie ma go gdzie upchnąć. To znaczy wymyśliłem taki jeden patent ale nie wiem jakby sie to miało do praktyki. .


żeby zasadzić m45 musiałbym zrobić taki patent jak na rysunku. Mam 3 gwintowane otwory w skrzyni biegów więc do niej przykręciłbym podstawkę (z regulacją naprężenia paska) z kompresorem, no i musiałbym dorobić taką długą ośkę z kółkiem pasowym żeby to napędzić od kółka na wale. Dodatkowo musiałbym dorobić wspornik z regulacją i łożyskiem (zaznaczone dwustronną strzałką) żeby ta ośka się nie gięła po naprężeniu, ewentualnie żeby łożyska nie padły w kompresorze od nadmiernego obciążenia spowodowanego długością ośki. I w sumie to by był chyba tylko ten problem. m24 jest mały więc myśle że udało by sie go zasadzić normalnie z przodu silnika przed miską olejową bez żadnych kombinacji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
turbofiacik
post Fri, 03 Dec 2010 - 23:03
Post #34


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009
Skąd: rzeszów





A czy kompresor eaton można zregenerować samodzielnie i czy wogóle są regenerowalne? Jaka jest żywotność przy normalnej codziennej jeździe?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubs
post Thu, 06 Apr 2017 - 14:22
Post #35


Frequent User
Dołączył: Tue, 09 September 2014





Odkopuję,

dzięki downsizingowi pojawiło się mnóstwo potworków z kompresorami mniejszej lub większej wydajności,

ma ktoś info co siedzi w micrze 1.2 digs?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Thu, 06 Apr 2017 - 14:37
Post #36


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





CYTAT(Kubs @ Thu, 06 Apr 2017 - 14:22) *
Odkopuję,

dzięki downsizingowi pojawiło się mnóstwo potworków z kompresorami mniejszej lub większej wydajności,

ma ktoś info co siedzi w micrze 1.2 digs?


2 minuty z zegarkiem w ręku na google wink.gif
https://www.micra.org.uk/threads/techtalk-g...dr-dig-s.56020/


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubs
post Thu, 06 Apr 2017 - 15:02
Post #37


Frequent User
Dołączył: Tue, 09 September 2014





podziękował, musze zresetować kryteria wyszukiwania w googlu, bo tego nie znalazłem

w czym jeszcze poza 1.4 tsi i micrą wrzucili kompresor?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 07 September 2025 - 13:53