![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Obecnie cały czas, a przedtem bardzo często po nocce auto podczas przyspieszania przerywa, tak jakby jeden cylinder nie gadał, takie trrrrrrr w szybkim tempie. Teraz dzieje się to czały czas, bez względu na temp silnika i czas jazdy na benzynie, podczas przyspieszania silnik terkocze i szarpie lekko jakby jeden garnek nie gadał.Poza tym przy wyprzedzaniu, jak to działało nawet, to czasem na 4-6 biegu przy 4 obrotów auto się dławiło i przerywał, nie przełączało na benzynę, tylko przerywało tak na ostro.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
kwestia korekcji po temperaturze ? hmm ciezko tak przez neta stwierdzic jakie to jest to trrrrrt
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Na żywo jest to trudne do stwierdzenia nawet. Zmieniając wartośći podciśnienia przy ostatnim strojeniu to zniwelował, ale potem znowu wróciło. Przez net ciężko będzie zdiagnozować silnik, jak zawsze. Wkurwia mnie i tak ta instalacja, reakcja na gaz późniejsza niż na benzynie, jakieś to wszystko wciąż druciarskie, niby sekwencja ma wejście na lambde,ale nie używają tego żeby zabezpieczyć ew zbyt ubogą mieszankę itd itp. Jak usłyszę, że instalacje gazowe poczyniły jakiś postęp przez ostatnie 10 lat, to będę lał.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Jak masz reakcje na gaz opoznioną to ewidentnie coś jest nie tak, u mnie na gazie wyrywa natychmiast przy lekkim dodaniu gazu.
Niech stroją aż wystroją a jak nie to niech zwracają kase i już. Wtedy pojedziesz do innego gazownika założy Ci profi instalke. Wejdz na lpg-forum tam na 100% znajdziesz ogranietego gazownika. A tak po prawdzie- 'Zmieniając wartośći podciśnienia przy ostatnim strojeniu to zniwelował, ale potem znowu wróciło' Jak i gdzie zmieniał wartość podcisnienia ? Podcisnienie , nadcisnienie z turbo jest przecież na stałym poziomie. Nie można tego zmienić ? "sekwencja ma wejście na lambde,ale nie używają tego żeby zabezpieczyć ew zbyt ubogą mieszankę itd itp" Do sekwencji przynajmniej ecu STAG itp nalezy zawsze podpiac sonde lambde , dziala to rownolegle, w sensie że oba kompy dostaja sygnał z lambdy wiec nie rozumie dlaczego nie chca u Ciebie Ci podłączyc lambdy , bez tego to strojenie jest taki 'troche' na pałe.... BTW - przed założeniem instalki czytałeś jakies fora lpg żeby się zorientować w temacie co założyć i GDZIE założyc ? Bo coś mi sie wydaje że goście to mogą byc druciarzami no i efekt jest jaki jest. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Czytałem, ci polecani mówili takie rzeczy, że się w głowie nie mieści dopiero. Ten człowiek ma za sobą kilka instalacji w autach typu S4, AMG itd, więc wydawało się, że sprawy trudne zna, a tu na razie dupa.
Coś z podciśnieniem zmieniał w komputerze, miał podpiętego lapka do instalki i jeździliśmy w te i nazad. No nic, pozostaje czekać do wtorku co wyniknie. Niby BRC to niezłe instalacje, bardziej tylko Lando polecano, ale u nas nie ma nikogo co ma z nimi doświadczenie większe. Temat na forum lpg poruszałem rok temu, nikt się nie chciał podjąć tej roboty... Same "wujki dobra rada",ale nikt się nie odważył założyć instalki od początku do końca... -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Landi Renzo jest dobra . Ja natomiast od BRC wole STAG-a , STAG jest bajecznie prosty do strojenia, szczegolnie z ISA2 (automatyczny sytem adaptacji) podpowiada Ci jakie utrzymywac obroty obciazenie i sam przełącza sie z benzyny na gaz i odwrotnie zbierając mape i robiąc automatycznie korekte nawet z dokładnością do 0% . Tak że jest to duże ułatwienie.
Co do podcisnienia nadal nie moge sobie wyobrazić co oni tam mogli zmieniać ![]() -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#67
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
ja twierdze że osprzęt do miedzi 6mm to porażka. ostatnio rozbierałem wielozawór i wiertła 1.5mm w przeloty nie dało sie wsadzić. o ile w wolnossaku te dwieście pare obsłuży to w doładowanym nie . przynajmniej u mnie w punto gt był kibel
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Sam tego nie posprawdzam, więc muszę mieć listę pytań na wtorek gotową, pierwsze to jak ciśnienie się zachowuje podczas jazdy, drugie to jakie średnice mają (które?) przewody, co tam jeszcze faceta wypytać?
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
ze wzgledu na opozniona reakcje na gaz- pytaj jak dlugie sa weżyki wtrysk-kolektor, czy ustawiona jest korekcja po temperaturze gazu ? o ile jest taka mozliwosc w brc bo nie jestem pewny czy masz taka opcje.
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Więc po 1.5h latania po autostradzie zaczęło to w końcu banglać. Okazuje się, że wystrojone jest na benzynie dość bogato już, bo na WOT mamy 11.2-11.7 o ile pamiętam, bez obciążenia przy stałej prędkości ok. 14 z groszem. Obecnie na gazie jest prawie to samo, z tendencją że do 3000rpm jest na WOT ciut za ubogo (ok.14) a na sam koniec ciut za bogato (11.5-10.7). Auto poniżej 10 już nie przepala gazu i szarpie, generalnie jest prawie dobrze, jednak okazuje się,że konieczne będzie spięcie instalacji z map sensorem, wtedy dostroimy bydle dokładniej, bo jednak lepiej chodzi to z podpiętym (podczas strojenia korzystaliśmy z dodatkowego). Ciśnienie na reduktorze stoi jak skała, rurki mam podobno 8mm, wtryski przy samej głowicy i bardzo krókie przewody. Wejście lambdy do komputera brc okazuje się że jest tylko do diagnostyki, więc nie ma co podłączać. Na razie pozostają testy jeżdzone tego co już ustawione i czekanie na schemat i wpięcie się w orygionalny map sensor, chyba nie ma sensu zakładać drugiego tylko do kompa gazowego?
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
U mnie w stagu mam dodatkowy map sensor. Fajnie że zaczyna Ci działac. Instalacja gazowa to wbrew pozorom baaardzo proste urządzenie , no może przy turbo jest wiecej regulacji , ale to po prostu musi działac. Wystarczy miec dobre podzespoły i potem to tylko ustawic.
Ot Weźmy odwrotnie. Załóżmy że mamy auto na gaz tylko i wylacznie z fabryki. Instalujemy - instalacje wtrysku benzyny (głupie no nie ?) no i teraz trzeba przeciez też ją wystroić prawda ? Ide o zakład że firmy zakladajace instalacje takiego 'wtrysku benzyny' osiągały by te same efekty co teraz gazownicy - czyli jeden by wystroił łądnie a drugi by wysadził silnik. Tak swoja droga macie tam w tym ecu korekty po obrotach ? Czy tylko po map-ie/maf-ie ? Korekcja od temperatury jest ? Jesli tak to proponuje Ci ustawić korekcje od temperatury - auto bedzie lepiej sie zachowywało podczas rozgrzewania sie silnika od momentu gdy przelaczy Ci na gaz. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Ale bez urazy, instalacja gazowa jest tak uboga w czujniki, dane i odczyty, że nie można jej porównywać do benzynowej... Nie zagłębiałem się jak się reguluje, ale o ile wiem można wg obrotów i ciśnienia regulować.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 06 March 2009 ![]() |
Kajman, komputer do LPG ma tak mało czujników ponieważ on tylko pośredniczy w sterowaniu wtryskiwaczami gazu. Główny układem zarządzającym pracą silnika jest wciąż ECU benzynowe a komputer od LPG jest tylko taką świnką żeby nanosić korekty czasu wtrysku tak żeby odpowiadało to warunkom technicznym instalacji. Jakbyś zakładał wtrysk LPG na stan alone to będziesz potrzebował w 95% tych samych czujników co przy benzynie.
|
|
|
![]()
Post
#74
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Kajman, komputer do LPG ma tak mało czujników ponieważ on tylko pośredniczy w sterowaniu wtryskiwaczami gazu. Główny układem zarządzającym pracą silnika jest wciąż ECU benzynowe a komputer od LPG jest tylko taką świnką żeby nanosić korekty czasu wtrysku tak żeby odpowiadało to warunkom technicznym instalacji. Jakbyś zakładał wtrysk LPG na stan alone to będziesz potrzebował w 95% tych samych czujników co przy benzynie. +1 -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#75
|
|
User Dołączył: Wed, 02 December 2009 ![]() |
Dodatkowy map sensor brc zainstalowany na stałe musi być.
Podczas strojenia dołącza się dodatkowy. Strojenie instalacji brc jest bardzo proste, nie trzeba nawet wyjeżdzać z garazu. Oczywiście można też jeździć i dostroić, ale takie ustawienia z garazu w zupełności wystarczają. Temperatura spalin na benzynie i gazie taka sama, nie widziałem AFR. Spadek mocy nieodczuwalny. Jak map zaczyna się psuć to zaczyna szarpać, przełączać na Pb itp. objawy podobne do uszkodzonych świec czy cewek. |
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Podczas strojenia dołącza się dodatkowy. Strojenie instalacji brc jest bardzo proste, nie trzeba nawet wyjeżdzać z garazu. Oczywiście można też jeździć i dostroić, ale takie ustawienia z garazu w zupełności wystarczają. To samo myśleli montujący instalację i Czakram, teraz już żaden z nich tego nie powie o kreconym francuzie, zagwozdka od 2 tygodni ![]() A nie wiem właśnie czy dokładać drugi czy się podłączyć do obecnego już fabrycznie... -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#77
|
|
User Dołączył: Wed, 02 December 2009 ![]() |
Niech zamontują map fabrycznie przeznaczony do instalacji brc (kwadratowa kostka z wyjściem na dwa gumowe przewody i wtyczke elektryczną
![]() |
|
|
![]()
Post
#78
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Drut nie bedzie dzialac dobrze. rob tak jak nakazuje producent tj. montuj odpowiedni map.
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#79
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
map w instalacjach lpg jest chyba różnicowy a nie absolutny
|
|
|
![]()
Post
#80
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Obecnie BRC odchodzi od MAP,mają jakoś to inaczej rozwiązane, jutro dalszy ciąg strojenia, to się dowiem o co chodzi.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 09:53 |